[EV] WK Ermelo, wie kletst er mee en wie is erbij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:43

Wat ik best raar vind, het lijkt wel of dit evenement totaal niet leeft op bokt. 6 Pagina's discussie is echt weinig en op de nieuwspagina is al helemaal niets terug te vinden over de nieuwbakken wereldkampioen en daar valt echt zat leuks over te schrijven.

MyWishMax

Re: [EV] WK Ermelo, wie kletst er mee en wie is erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:45

Erg apart inderdaad.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:49

Heeft iemand die veiling gevolgd? Ben erg benieuwd wat sommige paarden op hebben gebracht.

Verder verbaast me de weinige interesse hier ook, tribubes zijn overvol én het is zomervakantie.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:54

Elise_K schreef:
Heeft iemand die veiling gevolgd? Ben erg benieuwd wat sommige paarden op hebben gebracht.

Verder verbaast me de weinige interesse hier ook, tribubes zijn overvol én het is zomervakantie.

Staat allemaal op horses! Alle prijzen!

Dat veulen van de Jeu viel mij trouwens vies tegen. De rest denk ik ook, want hij bracht 19 duizend euro op in tegenstelling tot de apache voor 52 duizend.

Four Legends blijft in Nederland dankzij een Taiwanese investeerder en komt onder het zadel van Philip van OMmen. Prijs 605 duizend euro :D

Lelegro: 50 duizend
Zaira 225 duizend

zo ff uit mn hoofd....

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:03

wat een geld!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:10

Ik zat erbij en mond viel open wat een bedrag niet normaal. Super leuk voor Philip!

Volle broer valegro: 50.000

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:26

Apart hoor, Vitalis wordt geroemd als KWPN hengst terwijl het KWPN dat dier niet wilde hebben. Ze mogen zich nog eens goed achter de oren krabben...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:45

Anoeska27 schreef:
Apart hoor, Vitalis wordt geroemd als KWPN hengst terwijl het KWPN dat dier niet wilde hebben. Ze mogen zich nog eens goed achter de oren krabben...

Ja de zoveelste..............ik kan denk ik wel een rijtje van 15 hengsten opnoemen die bij een winnend kampioenschap ineens een KWPN hengst werden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:05

Ik vond de moeder van Limited Edition erg leuk. :D

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:08

R12312 schreef:
Anoeska27 schreef:

Ja de zoveelste..............ik kan denk ik wel een rijtje van 15 hengsten opnoemen die bij een winnend kampioenschap ineens een KWPN hengst werden.

Binnen nu en hoeveel dagen of uren zal hij ineens kwpn erkend zijn :+
Sneu stamboek :o

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:16

Ben ik de enige die het veel geld vond voor Lelegro, zo bijzonder vond ik hem eigenlijk niet :+

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:26

Yadano78 schreef:
Ben ik de enige die het veel geld vond voor Lelegro, zo bijzonder vond ik hem eigenlijk niet :+

Helemaal mee eens, beetje een dikke pony, maar goed, misschien groeit ie mooi uit :D Valegro werd immers op de 1ste bezichtiging er ook uitgegooid wegens niet goed genoeg.

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:39

Vond m qua beweging ook niet bijzonder 8-) verre van eigenlijk :+

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:47

Als dat KWPN nou ballen heeft, dan maken ze Henkie na die uitslag van donderdag snel DP.

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:02

Lelegro was niet spectaculair, nee, maar in mijn ogen wel degelijk en mogelijk heel bewerkbaar, kwa gangen. Lijkt mij niet ondenkbaar dat hij daar uiteindelijk verder (en langduriger?) mee kan komen dan sommige van de spectaculaire bewegers? Hij leek ook koel en wat brutaal, een karakter-mannetje. :+

Zijn moeder sprak mij in ieder geval erg aan, zo'n leuke uitstraling en een echte fokmerrie.

Verder ook een aantal andere zeer fijne paarden gezien, waaronder Four Legends (erg mooi bedrag, maar tegelijkertijd geeft het weer aan dat meer dan een miljoen op de vorige Hanoveraanse hengstenveiling voor een niet eens driejarige, onbewezen hengst nogal 'opgeblazen' was, naar mijn idee. Bij Four Legends is al veel meer zekerheid dat het een toppaard onder het zadel en als hengst is en daarmee is zijn prijs dan misschien nog niet eens zo gek).

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:07

Hij hoeft ook niet spectaculair te bewegen maar ik vond hem vrij vlak in alle gangen en ik zag niet veel ruimte, natuurlijk moeten ze ook klein kunnen bewegen maar ik zag er niet heel veel speciaals aan en zeker niet voor 50000€

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:11

Four legends was vooraf al verkocht, een bak met gebakken lucht dus.
De moeder van Valegro was ronduit kreupel, dat ze die merrie lieten draven was schandalig.

Als die Lelegro een andere afstamming had gehad, had ie via marktplaats verkocht geworden voor dramatisch geld.............hetzelfde met de governor x sisther, puur op naam van de fokker verkocht.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:13

Lelegro was mijn inziens vooral heel degelijk, heel heel heel degelijk.........:+ Maar ik ben ook geen valegro fan, dat vind ik ook een zwaarmoedige dikke pony :D

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:13

R12312 schreef:
Four legends was vooraf al verkocht, een bak met gebakken lucht dus.
De moeder van Valegro was ronduit kreupel, dat ze die merrie lieten draven was schandalig.

Als die Lelegro een andere afstamming had gehad, had ie via marktplaats verkocht geworden voor dramatisch geld.............hetzelfde met de governor x sisther, puur op naam van de fokker verkocht.

Eens, het is dat tie de volle broer van is....

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 07:08

vind t ook jammer, dat dit niet zo leeft op bokt....geen nieuws of foto's.....komt achteraf nog.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 07:19

Ik ga vandaag naar Ermelo. Gisteren wou ik ook maar was te laat met kaarten. Keek gisteren op de livestream naar de kur op muziek... tribune half leeg! Ten tijde van de ereronde zat er nog maar een klein handje mensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 07:47

Niezzz schreef:
Ik ga vandaag naar Ermelo. Gisteren wou ik ook maar was te laat met kaarten. Keek gisteren op de livestream naar de kur op muziek... tribune half leeg! Ten tijde van de ereronde zat er nog maar een klein handje mensen

Na de veiling zijn veel mensen gegaan, overdag zat het wel helemaal vol

Inderdaad jammer dat het zo weinig leeft hier, ben er 2 dagen geweest en vond het een mooi evenement!

FT_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 08:13

Selima schreef:
Lelegro was niet spectaculair, nee, maar in mijn ogen wel degelijk en mogelijk heel bewerkbaar, kwa gangen. Lijkt mij niet ondenkbaar dat hij daar uiteindelijk verder (en langduriger?) mee kan komen dan sommige van de spectaculaire bewegers? Hij leek ook koel en wat brutaal, een karakter-mannetje. :+ .

Dit is exact waar de huidige fokkerij plat op gaat .... alles moet maar spectaculair zijn, met name in het voorbeen. Jammer....

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 08:17

Bokt is nou niet wat je noemt een topsport platform. Dus dat het niet leeft, verbaasd mij niks. Alleen wat voor het grote publiek bekend is, leeft wel. Straks met de OS zul je zien dat er volop gepost wordt. Ik heb iig echt zitten genieten van de rit van Kim vd Velden. :j Ik zag dat er een stream van de FEI terug te kijken is van de finale van de 5-jarigen. Hopelijk kan dat ook van de andere finalewedstrijden, want die mis ik helaas.

Trouwens, een voorbeen kun je er ook in rijden. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat Valegro ook niet zo fantastisch bewoog en zelfs ook geen mooie uitgestrekte draf had.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:15

Ga vandaag wel proberen finale 6 en 7 jarige te kijken.
Alleen in de ochtend even mijn eigen toppers trainen. :))