Paard en levendag 2016!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

PaysBas

Re: Paard en levendag 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:03

@Krysteltje; Dat klopt dat was ik die je had bericht

Body focus massage had ik niet gezien. Is dat er bijgekomen of is dat een open demo?

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 23:06

Kon je via facebook voor opgeven. Misschien kan dat nog steeds wel.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 23:29

Leuk topic! Ik doe ook mee dit jaar :D

1x cross & 1x springen! (En een stal haha)

Ben alleen niet zo slim geweest en heb me bij de verkeerde cross in geschreven.. Gevorderd terwijl ik pas 1x gecrosst heb met mijn paard :=

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:17

Gaan jullie je paarden ook invlechten?
Die van mij staat dag en nacht buiten dus kan ik het de avond ervoor niet doen.
En s ochtends vroeg gaat ook niet lukken aangezien we ook 1,5uur moeten rijden..

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:15

Knotten? Nee zeker niet. Vind het juist fijn dat het niet om prestatie gaat maar lol met je knol. Dus bij die van ons komen er geen knotjes etc in.
Misschien de mensen die meedoen aan de oefen dressuurproef dat zij wel gaan knotten maar die krijgen dacht ik ook een protocol mee naar huis.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:50

Ik ga idd ook niet knotten. Kom er voor mn lol.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:02

Ik doe wel een hengsten vlecht en probeer die natuurlijk wel zo mooi mogelijk te doen maar dat is voornamelijk omdat zijn manen heel erg lang zijn en ik anders met mijn teugels en handen vast kom te zitten in zijn manen met rijden

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:20

Ik denk dat ik hem wel even vlecht en zelf ook een witte broek aandoe en een wit dekje meeneem, omdat ik dat bij een dressuurles/clinic wel netjes vind staan :)
Ik twijfel alleen nog omdat ik het bij springen en Working Equitation dan weer niet nodig vind. Dus ben wel benieuwd of er anderen zijn die dat wel doen.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:24

Bij WE ben ik zelfs nog aan het twijfelen of ik western of dressuur meedoe hahah
Maar ik ga niet in wedstrijd outfit. Invlechten doe ik als het warm is,

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:02

Wedstrijd outfit vindt ik dan weer overbodig

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:04

Nouja mijn wedstrijdjasje en platron e.d. blijven ook wel thuis, maar bij een normale dressuurclinic rijden de meeste ruiters ook gewoon met een witte rijbroek en gevlochten paard

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:05

ik zou ook mee doen maar heb me ook voor alles afgemeld ivb met weekendje weg ;)

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:40

Voor de dressuurclinic vlecht ik denk ik wel (hengstenvlecht dus niet zo veel werk)
Verder denk ik ook witte rijbroek en neutraal shirt er boven.
Zie net op facebook dat je je paard ook kunt laten wegen door Pavo!
Heel erg leuk altijd al wel willen weten wat mijn paard nu daadwerkelijk weegt!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:45

Buxy schreef:
Voor de dressuurclinic vlecht ik denk ik wel (hengstenvlecht dus niet zo veel werk)
Verder denk ik ook witte rijbroek en neutraal shirt er boven.
Zie net op facebook dat je je paard ook kunt laten wegen door Pavo!
Heel erg leuk altijd al wel willen weten wat mijn paard nu daadwerkelijk weegt!

Haha, ik wou dat net gaan posten. Had net al discussie over de hoeveelheid ontwormen voor paardlief. :') dus komt goed uit haha.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:18

Dat wegen vind ik ook wel leuk! M'n paard is nog te dun en op de kliniek woog ie ook maar 470 kg (1m67) dus ben wel benieuwd hoe veel ie bijgekomen is :D

Strawberry3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 19:50

Vroeg me ook al af wat jullie aan doen met een dressuurclinic?
Ik heb smorgens dressuur maar smiddags cross beginners dan ga ik niet in een witte broek..
Dacht aan een donkere rijbroek met een polo erop..

xbronte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:55

sabje23 schreef:
Ik heb smorgens dressuur maar smiddags cross beginners dan ga ik niet in een witte broek..

Toevallig zat ik mij ook te bedenken wat ik aan moest doen met de dressuurclinic, ik doe denk ik een donkere broek aan met mijn witte wedstrijdshirtje en een wit dekje. Knotten ga ik niet doen, de manen van mijn pony zijn zó dik dat ik altijd met naald en draad moet knotten, en dat doe ik niet voor mijn lol bij haar manen. :')

Strawberry3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 20:21

xbronte schreef:
sabje23 schreef:

Toevallig zat ik mij ook te bedenken wat ik aan moest doen met de dressuurclinic, ik doe denk ik een donkere broek aan met mijn witte wedstrijdshirtje en een wit dekje. Knotten ga ik niet doen, de manen van mijn pony zijn zó dik dat ik altijd met naald en draad moet knotten, en dat doe ik niet voor mijn lol bij haar manen. :')

Hahaha nee snap ik! Ik doe denk ik een hengstenvlecht.. Als het maar beetje netjes is het is geen dressuurproefje

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:40

Leuk, had het topic nog niet gezien.

Ik ga weer met een vriendin heen en heb het volgende opgegeven:
9.00 reining
10.30 Springen
13.00 conditie test
14.10 trec

Wordt een druk dagje voor de pony maar vind het ieder jaar weer leuk, geen druk erop en lekker bezig met (nieuwe) dingen. Geen stal kunnen bemachtigen helaas dus pony moet maar op sleeptouw mee overal heen. Op dat betreft is het wel fijn dat ik overal niet erg veel tijd tussen heb zitten.
De weegplaat van Pavo ben ik ook benieuwd naar, altijd interessant en handig te weten wat ze nu echt weegt.

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:56

Volgens mij kun je nog mailen als je je wilt opgeven voor iets waarvoor nog plekken vrij zijn, dus misschien kun je ook wel mailen als je nog een stal wilt? Volgens mij waren er nog best veel stallen vrij namelijk :)

xbronte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:15

Ik zit te twijfelen of ik me nog zal opgeven voor de enjoy the ride buitenrit, weet iemand hoe lang je er dan op uit gaat en hoe laat dit is?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:14

ingaa schreef:
Leuk, had het topic nog niet gezien.

Ik ga weer met een vriendin heen en heb het volgende opgegeven:
9.00 reining
10.30 Springen
13.00 conditie test
14.10 trec

Wordt een druk dagje voor de pony maar vind het ieder jaar weer leuk, geen druk erop en lekker bezig met (nieuwe) dingen. Geen stal kunnen bemachtigen helaas dus pony moet maar op sleeptouw mee overal heen. Op dat betreft is het wel fijn dat ik overal niet erg veel tijd tussen heb zitten.
De weegplaat van Pavo ben ik ook benieuwd naar, altijd interessant en handig te weten wat ze nu echt weegt.

Er zijn stallen beschikbaar. Idd een mailtje sturen naar de KNHS evenementen afdeling om een stal te reserveren. Wat dat betreft krijg je van hen een vlotte reactie ;)

Qua kleding ga ik voor lekker sportief. Heb altijd wel een vlek op m'n kleren bij de paarden dus dat word iig geen lichte bovenleiding. De hele dag met een vlek midden over je shirt is ook niet alles ;)

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:01

Ik doe ook geen witte broek aan of knotjes. Ben ook wel heel benieuwd naar het wegen! Ook de mijne is te dun en woog vorige week op de kliniek 480, ben ook heel benieuwd hoeveel ze dan is aangekomen :)

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:58

Okey...ik moet ook maar even reageren. :Y)

Ik had mezelf heel stoer zomaar opgegeven voor allerlei lessen/clinics tijdens de Paard&Leven dag en was op vakantie voor een buitenlandse bruiloft toen de inschrijving sloot. Mijn vriend is op 18 juni namelijk op congres in Polen, dus ik dacht dat ik dan ook maar leuke dingen moest gaan plannen in die week :+ . In eerste instantie overal op de reservelijst, maar intussen dus voor 3 van de 4 daadwerkelijk ingepland...oeps :D !

Het wordt ons eerste ritje van het terrein af sinds hij officieel van mij is geworden in augustus vorig jaar. Even spannend nog dus hoe dat allemaal gaat. Bovendien hebben we zelf geen trailer, auto met trekhaak, of het benodigde EB-rijbewijs. Het wordt dus nog even rondvragen naar chauffeur, auto, trailer etc. maar ik heb er alle vertrouwen in dat dát gedeelte wel rond gaat komen in de komende twee weekjes. (mocht iemand hier met trailer langs Haarlem rijden en zich aangesproken voelen...graag pb :+ )

Ons programma voor dit moment:
09:25 – 09:50 uur Flexchair
10:50 – 11:00 uur Oefendressuur B-proef
15:20 – 15:50 uur Springen, met je zenuwen onder controle
16:30 – 17:00 uur Les: obstakeltraining & schriktraining

Daarnaast ook maar een stal gehuurd. Vond ik wel zo verstandig aangezien dit ons eerste echte uitstapje is. Kan hij vooraf/tussendoor ook even relaxen en bijkomen van alle indrukken op het terrein.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:00