EquiDay 2016, kom jij ook?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Re: EquiDay 2016, kom jij ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:53

Ik heb helaas praktisch niks gezien... Wel een stukje kunnen spieken bij Silke Valentin, vind haar Geweldig!

Django, tsja... Ik denk dat het voor zijn doen GEWELDIG ging, was de eerste keer en ben érg blij met wat hij heeft gedaan :) Wat het publiek vond is voor het publiek, kan snappen dat veel mensen misschien even moeten slikken vanwege de energie en het rondstuiteren :')
En nee, dat had ik niet altijd onder controle, maar hij doet maar :=

Ikzelf ben in elk geval ENORM trots op mn witte ventje, hij bouwt spanning op, maar in enthousiasme zit er 0,0 rem meer op, maar heb eigenlijk continue tóch contact met hem weten te houden, en dat was mijn eigen doel en dingetje.

De eerste demo vond ik van mijzelf overigens veel te chaotisch, geen 4 paarden meer in de ring en geen paard meer in mijn handen als ik ook nog moet praten :Y)

Verder, de sfeer van EquiDay blijft voor mij heerlijk!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:54

Kan en mag altijd toch dat iets niet bij je past of niet is wat je ervan verwacht had. Ik heb een leuke dag gehad. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:04

Ik vond Silke Vallentin het leukste van alles wat ik heb gezien vandaag. :j
2lazy7ranch en TREC demo waren ook heel erg gaaf!

Vond het een erg leuke dag! Volgend jaar ga ik ook zeker weer heen. Maar dan wel met de auto. :+

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:32

Ook ik heb een fijne dag gehad. Geen idee of ik Bokkers heb ontmoet - ik hielp mee in de stand van Naturalhorseriding dus kan goed zijn dat ik een Bokker onbewust heb geholpen :+

Verder dus weinig demo's gezien. Wel enkele glimpen ontvangen en de Trec demo gekeken. Die trouwens zeer netjes was!

Zelf verder niet al te veel gekocht, buiten rode antislip teugels en een touwhalstertje bij Equiplay.

Had het evenement wel groter verwacht! Ik hoop echt dat het een succes blijft en het zo ook wat grootser kan worden. Want nu ben je zo rond. Als Belg is 3u rijden dan wel wat moeite.

Tot slot was de Wifi verschrikkelijk in hal 3. Ons pinautomaatje konden we dus ook niet gebruiken.Zonde, want als standhouder maak je dan wel minder winst.

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:35

Cowgirl schreef:
Was opzich wel een leuke dag maar we vonden de demo's wat amateuristisch overkomen.
Voor mijzelf miste ik wat maar weet niet precies wat.
Maar wellicht hadden we steeds pech.

Ik was dit jaar voor het eerst naar Equiday met een vriendin. Maar moet zeggen dat ik het wel eens ben met bovenstaand stukje. Wellicht dat we net bij de verkeerde demo's waren inderdaad.

Vond een deel van de shows in de middag in hal 3 wel gaaf! Vooral de 2Lazy7Ranch was heel mooi. En ook nog een deel van de vd challenge gezien, vonden we ook erg leuk :D

Heb nog een nieuw touwhalster gekocht (een beige en hij past mijn pony supermooi :D). En heb nog een bak met snoep geschept. Vooral daar is ponylief erg blij mee haha.

Weet niet of we weer heen gaan. Maar we hebben wel een gezellige dag gehad :j.

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 23:42

Ik had dit hele topic gemist :o
Maar ook ik heb het enorm naar mijn zin gehad. Mijn pony deed lastminute mee in de WE clinic met een vriendin van mij.
Ik vond alles voor ons met paard, goed geregeld. Nette paddocks, stroom, gras, watertappunt. De clinic zelf heb ik als toeschouwer wel wat aan gehad, en Evi die op mijn pony mee deed ook. Langdradig vond ik het wel voor 40 min clinic. Maar ik ben gek op theorie dus ieder zijn ding.
Ik heb veel dingen gemist vandaag, ik laat mijn pony niet graag alleen.... :') maar heb genoten van de challenge van Visibreteam, demo Equicare Plus, en workshops Piet Bakker heb ik goed kunnen zien en volgen, en vond ik gaaf en interessant. Het strodorp goed gevuld en precies naar mijn wens. Al met al, hier dus een super geslaagde dag gehad en nu helemaal stuk! :D

Mijn nieuwe aankopen heb ik kunnen minimaliseren gelukkig; een hoed en een sidepull. Morgen maar eens fotos maken ermee. Nu lekker slapen :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 01:16

Wat leuk dat jouw pony meedeed, dat was ook zo'n leuk beestje om te zien. :j Ook lekker cool na de eerste rondjes en ook mooi om te zien dat hij echt meedacht met de oefening zoals bij het hek. Je zag er echt niet aan af dat hij twintig was. +:)+

Het strodorp vond ik ook erg geslaagd, veel afwisseling, leuke stands en de stands hadden ook genoeg ruimte (behalve misschien aan de zijkanten van de 3e hal als er een show was). Wel vond ik het raar dat ze dan een zadelstand buiten zetten - toevallig was het goed weer, maar als het regent en waait dan baal je wel als daar voor duizenden euro's aan leren zadels in een vochtig tentje ligt te verpieteren.
Dan is een kraampje waar ze plateaus verkopen of gewoon kunststof touwhalsters,sticks en leadropes beter geschikt zoals de kraam van de organisatie zelf veel beter geschikt om buiten onder te brengen, daar kan namelijk niks kapot. :)

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 07:00

Ik ben alle 6 de keren naar equiday geweest en wat ik gewoon gaaf vind is om te zien hoe het ieder jaar drukker word!
Wat dat betreft heb ik respect voor de meiden die dit evenement organiseren en het valt mij op,
dat ze ieder jaar wel verbeteren en wat lijken te doen aan punten uit de enquete achteraf.
Piet Bakker (wat een enthousiaste man), Piet Nibbelink (die simpele rust) en Silke (hoogtepuntje) hebben voor mij de dag zeker wel de moeite gemaakt.
Het was denk ik een voordeel als je de shows/demogevers al enigszins kende.
Ben deze keer wel veel heen en weer gelopen tussen de hallen vergeleken met voorgaande jaren om net de voor mij leuke dingen (soms dus half) te kunnen zien.
Over 2moons trailerladen en Ylvie Fros is het meeste al gezegd. Dat vond ik ook tegenvallen.
Je kan een keer een mindere dag hebben zullen we dan maar zeggen.
De stands zijn als altijd top! Ik vond de doorstroming erg goed dit jaar.
Alle 3 de hallen kon je goed in en uit, buiten stond nog wat en ook daar was wat te zien.
Ondanks de drukte sochtends was je ook met voorverkoopkaarten zo binnen, bandje om en hup gaan.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 07:01

Helemaal vergeten te noemen, ik vond in balans aan de enkele lijn van Equicareplus ook enorm gaaf! Je zag dat dier echt verbeteren en het was voor mij een mooie inspiratie om weer wat andere dingen toe te voegen aan het werken met de enkele lijn!!

Ik ben het helaas wel met een aantal voorgangers eens, het gros van de shows vond ik erg amateuristisch. Wij hebben dan ook weinig shows gezien, maar wel enorm genoten van de andere onderdelen!

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 07:12

VisibreTeam schreef:
Ik heb helaas praktisch niks gezien... Wel een stukje kunnen spieken bij Silke Valentin, vind haar Geweldig!

Django, tsja... Ik denk dat het voor zijn doen GEWELDIG ging, was de eerste keer en ben érg blij met wat hij heeft gedaan :) Wat het publiek vond is voor het publiek, kan snappen dat veel mensen misschien even moeten slikken vanwege de energie en het rondstuiteren :')
En nee, dat had ik niet altijd onder controle, maar hij doet maar :=

Ikzelf ben in elk geval ENORM trots op mn witte ventje, hij bouwt spanning op, maar in enthousiasme zit er 0,0 rem meer op, maar heb eigenlijk continue tóch contact met hem weten te houden, en dat was mijn eigen doel en dingetje.

De eerste demo vond ik van mijzelf overigens veel te chaotisch, geen 4 paarden meer in de ring en geen paard meer in mijn handen als ik ook nog moet praten :Y)

Verder, de sfeer van EquiDay blijft voor mij heerlijk!

Je zegt exact de dingetjes die ons aan de bakrand ook waren opgevallen :) de ruimte was te "klein" voor vier verschillende paarden en dat gaf een nogal chaotisch beeld. Wat jou en Django ook niet hielp spanning te laten afvloeien. Ik denk dat voor een demodebuut je het heel goed gedaan hebt en als Django iets meer ruimte voor zichzelf had gehad hij ook veel minder gespannen was geweest. :)

De balans aan de enkele longe vond ik super goed :) echt heel veel van opgestoken en ook iemand die haar paard corrigeerde op een aangename manier. Je zag ook echt resultaat :)

Veel paarden waren niet voorbereid op de grootte van het evenement en dat was heel zonde, ik kan me inbeelden dat veel mensen daar hun demodebuut geven en als hun paard dan volledig in de staak gaat vanwege spanning is dat jammer.

Piet Bakker vond ik geweldig :D wat een arakter die man :)

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 07:45

Wat grappig dat jullie de man met de Fries niet boeiend vonden. Dat vond ik nou juist wel mooi; rust bewaren, paard helpen en niet omwille van demo dingen erdoor duwen. Zoals hij zelf zei "het lijkt op het kijken naar drogende verf". Het is wel de realiteit als je dingen in de basis wilt veranderen; passief volharden en de kleine verbeteringen zien.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:02

xyzutu2 schreef:
Mijn enige tip bij zo'n toch wel redelijk groot en professioneel evenement: huur gewoon een dierenarts in die voor alle clinics even alle paarden (en dus ook tuig :x ) checkt, want er gingen er toch wel een aantal onregelmatig door de baan en dat is geen reclame voor zo'n dag.

Dat was op Horse Event ook, bijv bij de TREC clinic. Echt een hele leuke demo, maar zo zonde dat er dat paarden tussen lopen die onregelmatig zijn (op een zachte bodem, harde bodem hebben we niet gezien).
Hoewel ik overigens het idee heb dat het grootse deel van het publiek niet ziet dat er eentje onregelmatig is, maar misschien is dat onterecht :o

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:33

Ik was er met mijn shetlander voor het bitloos mennen. Hal 3 was erg chaotisch, de mensen stonden heel dicht op de ring en het geluid galmde heel erg, dit was ons debuut dus heb helaas bijna niks kunnen laten zien van wat ze thuis (en op het losrijterrein) kon.. Alsnog super trots op haar want met doorzetten en rust was ze na 10 minuten toch wel weer met een lossere teugel te rijden. Hopelijk hebben mensen toch kunnen zien hoe je een nerveuze pony ook bitloos onder controle kunt krijgen voor de sulky met geduld, jammer dat we onze beste kant niet hebben kunnen laten zien!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:40

Ik heb jou heel even zien rijden! Ik vond het er inderdaad gespannen uitzien, maar dat stukje ernaar was wel leuk!

Alleen de stelling (van wat ik heb gezien) was niet zo goed. Maar dat is ook spanning gok ik. :j Wel ontzettend leuk dat je bitloos rijdt!

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:49

Piet Bakker, echt ik houd van die man. daar zou ik echt nog een keer les van willen. Wat heb ik om zijn uitspraken gelachen, maar hij was ook zo leerzaam. Die man met fries in hal 1 vond ik echt vaag. Hi liet het paard continu over zich heen lopen en hij liep echt weg voor het paard. Ik ben thuisgekomen met bontje voor connected grondwerk, Leadrope van 4,5 meter en een hoefrennet. Wij zijn gebleven tot 5 uur en toen begonnen mensen gratis voer weg te geven. Ik heb zon 15 testzakken Y)(^)

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:49

Heeft iemand de clinic van Onbeteugeld gezien? Het rijden en springen zonder tuig?
Vond het zo opvallend dat deze mevrouw sporen om had. Ik ben niet per direct tegen spoorgebruik, maar het deed voor mij zo af voor het 'natuurlijke' plaatje.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:51

xChanelx schreef:
Heeft iemand de clinic van Onbeteugeld gezien? Het rijden en springen zonder tuig?
Vond het zo opvallend dat deze mevrouw sporen om had. Ik ben niet per direct tegen spoorgebruik, maar het deed voor mij zo af voor het 'natuurlijke' plaatje.

Ja heb m gezien. Wist niet zo goed wat ik er van vond. Ik had de sporen thuisgelaten, maar ach, wie ben ik.

bobo2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:52

xChanelx schreef:

Ja inderdaad dat viel mij ook al op.. Maar Ach dat is eigen keus..

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:56

Jackytje schreef:
Ook ik heb een fijne dag gehad. Geen idee of ik Bokkers heb ontmoet - ik hielp mee in de stand van Naturalhorseriding dus kan goed zijn dat ik een Bokker onbewust heb geholpen :+

Verder dus weinig demo's gezien. Wel enkele glimpen ontvangen en de Trec demo gekeken. Die trouwens zeer netjes was!

Zelf verder niet al te veel gekocht, buiten rode antislip teugels en een touwhalstertje bij Equiplay.

Had het evenement wel groter verwacht! Ik hoop echt dat het een succes blijft en het zo ook wat grootser kan worden. Want nu ben je zo rond. Als Belg is 3u rijden dan wel wat moeite.

Tot slot was de Wifi verschrikkelijk in hal 3. Ons pinautomaatje konden we dus ook niet gebruiken.Zonde, want als standhouder maak je dan wel minder winst.

Ik heb maar 1x gepind inhal 3 maar dat ging prima. Wifi was niet mega snel, maar ging wel gewoon.

Die pin automaatjes is echt een uitkomst voor dit soort evenementen. Al zorg ik dat ik genoeg contant bij heb ☺️

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:11

xChanelx schreef:

Ze zit ook op Bokt, dus wellicht kan je het vragen? Wat ik heb gezien gebruikt ze ze amper, maar is het puur om soms in 1 simpele beweging duidelijk te maken wat ze wilt van het paard. Waren ook maar kleine spoortjes.

Hier ook een geslaagde dag gehad, stond in hal 3 met mooi uitzicht op de ring :j Tussendoor een beetje rondgelopen en nog een boek gekocht. Bij de stand liep het erg goed, veel verkocht, veel aanloop gehad en mensen gesproken.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:13

Ik ben gisteren ook geweest.
Een hele fijne sfeer vond ik het geheel hebben.

Dat de demo's wat tegen vielen (op een enkele na) heeft denk ik ook te maken met het karakter van het evenement.
Het staat dicht bij de meeste mensen die bezig zijn met hun paard. Immers gaat alles op een paardvriendelijke manier. Spanning bij de paarden zal toch eerst weg moeten alvorens ze hun kunstjes kunnen laten zien. Veel mensen hebben wel laten zien dat rust belangrijk is en dat je met geduld rust krijgt.
De paarden hadden gewoon te weinig ervaring in drukte.

Aan de andere kant,
Ze kunnen wel bekende namen laten komen voor een show maar daar moet wel voor betaald worden. De toegangskaarten zijn nu juist zo geprijsd dat het voor iedereen te bekostigen is. Haal je grotere namen binnen dan betaal je daar ook voor..

Nee, laat het dan maar zo!

Ik heb zeker genoten van piet, longeren aan enkele lijn en van die grote witte stuiterbal! Verder vond ik de jonge meiden geweldig hoe die bezig waren met hun pony's! Super knap dat ze voor zo'n groot publiek durfde te laten zien wat ze hun pony geleerd hebben +:)+

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:30

Het leuke aan equiday is dat de meeste die een show geven niet naast hun schoenen gaan lopen zoals op veel andere evenementen wel het geval is. Dan maar een iets mindere show en wel gewoon het relaxte en gezellige sfeertje!
Het blijft een plek om inspiratie op te doen, het is geen circus waar het alleen om het plaatje draait.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:31

@No_No ik heb ook genoten van mijn grote witte stuiterbal :=

Mooie benaming voor hem :')

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:39

De stelling was inderdaad erg slecht, omdat ze perse naar het drukke publiek wilde blijven kijken.. Uiteindelijk heeft ze ook nog stukjes recht gelopen.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:45

Jackytje schreef:
.....

In hal 1 was het ook lastig op die wifi te komen dus heb snel van mijn telefoon een hotspot gemaakt en de pin daarop aangesloten.
(Ik heb mijn pin op mijn tablet draaien en niet op mijn telefoon)

Wel leuk dat je aan het begin nog een rondje hebt kunnen doen en dat je nog even langs kwam.
Ik ben niet meer rond kunnen gaan helaas.
Laatst bijgewerkt door Gilbey op 10-04-16 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt