Doe altijd een cap op!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 07:23

Heel veel beterschap TS!

En voor al degene die graag zeuren over dat dit je eigen schuld is..
Ik ben er zelf bijna twee weken geleden af gevallen, en ik zat op mijn paard met zadel, met hoofdstel, met laarzen, met cap.
Ze heeft een bokje gegeven, niet eens hard, maar door een verkeerde beweging ben ik buiten bewustzijn geraakt. Daarop ben ik er nog een eindje op blijven zitten en uiteindelijk afgeschoven.
Ik was dus al bewusteloos toen ik nog op mijn paard zat.
Ben pas bijgekomen toen de ambulance er was.
Ben er uiteindelijk ook nog redelijk vanaf gekomen, gebroken rib, gekneusde ribben, iets onder mijn sleutelbeen gebroken, en in mijn voet een kruisband deels afgescheurd en stukjes bot mee afgetrokken.

Het kan altijd misgaan, zelfs al zit je met al je uitrusting aan op je paard.

Heel veel beterschap!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:00

Zo dat was een vliegles van Haflinger Air.

Je ziet als je aankomt al dat hij signalen afgeeft dat hij lekker staat te eten en laat me met rust.

James kan zo braaf zijn maar het is een dier en ook die hebben wel eens geen zin in die gekkigheid van de mens.
Een goede harde les die hij je heeft geleerd helaas met pijnlijke afloop
Ik hoop dat je een beetje geslapen heb en dat je vandaag weer naar huis mag.

Rustig aan de komende tijd en Beterschap

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:05

Allereerst beterschap TS!
Laat dit een flinke les voor je zijn dat je er met een cap alleen niet komt.

Vaker zie ik oh zo schattige topics van James waarvan ik dan denk:levens gevaarlijk. Commentaar daarop wordt door TS goedgepraat: dit is James, die is zo braaf, ik ken hem.
Vaak zijn er dan ook kinderen in het spel.
Eigenlijk nu wel heel veel geluk dat dit gebeurd is zonder die kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:10

Chasey schreef:
Dankje.
Ja ik schaam me niet om mijn niet zo slimme actie te delen.
We zien alleen maar de perfecte dingen op bokt, omdat er dan over gezeurd wordt.
Maar we kunnen van deze fouten leren, door ze niet te verbergen en gewoon toe te geven ☺

Mooi en stoer dat je dat doet! _/-\o_

Ik heb vroeger, toen ik jouw leeftijd had, ook van die gekke, domme dingen gedaan hoor! Wel opmerkelijk dat er hier van die moraalridders zijn die menen je nog even te moeten vertellen hoe stom dat was. Mij lijkt dat je inmiddels zelf wel duidelijk hebt wat de gevolgen kunnen zijn van zo'n actie. Wat voegt dat betweterige gezwaai met die vingertjes dan nog toe? :?

Ik hoop dat het allemaal goedkomt en je weer helemaal herstelt. Het klinkt namelijk wel zorgwekkend, dat dubbel zien en moeite hebben met zinnen maken. Heel veel beterschap!

Selina

Re: Doe altijd een cap op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:20

Waarom is iedereen die zegt dat het inderdaad niet zo slim is meteen een moraalridder? Als je zo'n filmpje plaatst komen er ook 'negatieve' reacties ja, dat is toch normaal en dat mag toch ook?

Heel veel beterschap TS! Vind het mooi om te zien hoe je paarden op je reageren toen je out was. Doe rustig aan!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:21

Hoe voel je je nu Ts?

Ik lees altijd met plezier de topics van jou en je gezin. Ja er zit risico aan de dingen die je doet. Maar dat zit bijna aan alles. Zeker met dieren. Ik heb al eerder gezegd... Ik zou willen dat ik wat meer zoals jij zou kunnen zijn... Zonder angst..
En zo denk ik er nog steeds over...
Ik denk ook dat het heel anders had kunnen aflopen zonder cap. Daarbij vind ik wel dat James genoeg signalen geeft dat hij het niet leuk vindt. Dus in het vervolg iets beter op zijn signalen letten en erop reageren en verder hoop ik dat je lekker doorgaat op de manier zoals je dat deed!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:22

Goed dat je toch een dokter hebt gebeld. Toch lang out hoor. Voorzichtig zijn met jezelf. Beter te vaak bellen dan te weinig.

Verder goed filmpje. Ik roep het ook altijd. Cap op!
Het blijven dieren, geen robots

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 08:29

Op dat moment zag ik dat gewoon niet. Punt. Nu op de film wel.
Ik heb ADD en autisme. Dan dringen dingen niet altijd gelijk door helaas...

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:36

Nare val zeg :(:) Hopelijk knap je snel weer een beetje op.

Maar ondanks dat je bepaalde stoornissen hebt, heb je wel verantwoording naar je kind(eren).
Dit soort dingen zijn leuk als je 14-16 bent, maar niet als volwassen vrouw met kroost.
Er is op wedstrijd een keer een vrouw van haar paard gevallen met springen, kreeg een trap in haar gezicht en overleed. Haar man en kinderen stonden langs de kant.. Dus als het al met zoiets kan gebeuren, moet je toch even nadenken hoor. Bedoel het echt niet gemeen :(:)

Bedoel hiermee dus ook te zeggen dat bewust de gevaren opzoeken echt een slecht idee is. Jij was alleen, voor hetzelfde geld had je nooit meer opgestaan en was dit filmpje het laatste wat ze van je hadden. Dat van die vrouw gebeurde op een grote wedstrijd waarbij de ambu er binnen 10min stond.

Zuinig op jezelf zijn! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:38

Super TS dat je dit durft te delen! Zo zien we niet alleen hoe geweldig je bent met James, en hij ook vooral met jou, maar dat het ook een keer fout kan gaan. Want die verhalen zie je nou nooit terug!

Heel veel beterschap. :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:44

Stoer dat je het zo deelt. Ik denk dat alles er wel over gezegd is. Sterkte met je hoofd, lijf etc.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:46

Zo, dat is een lelijke smak. Allereerst: heel veel beterschap. Neem je rust. Echt. Anders ga je hier heel lang last van hebben.

Zo ben ik 1,5 jaar geleden over de kop geslagen met mijn haflinger. Hij struikelde in galop. Gewoon met zadel, hoofdstel, ik met cap, goede schoenen, enz. Volledig bokt-verantwoord. Maar wel gevallen. Mijn cap is mijn redding geweest. Zelfs de braafste kan struikelen zei ik altijd. Maar nooit gedacht dat het me zelf zou overkomen.
Nu 1,5 jaar later heb ik nog steeds klachten, door het niet serieus genoeg nemen van huisarts en neuroloog helaas. Neem echt je rust en je tijd. Hier gaan maanden overheen.

Sterkte :(:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:55

Hoe is je nacht geweest?
Goed dat je naar zkh bent.

Hopelijk valt het mee!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:57

Ben blij te horen dat je toch medische hulp hebt ingeschakeld!! We hadden het steeds over je hoofd, maar las later nog van iemand dat je ook zomaar met breuk in je wervels rond zou kunnen lopen...en das natuurlijk net zo gevaarlijk...verkeerde beweging en je kan een dwarslaesie hebben.

Wens je heel veel beterschap!!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:59

Zo, je bent hard neergekomen! Beterschap! :(:)

Ik ben er in december ook afgeklapt, alleen reed ik gewoon met zadel/cap/laarzen/etc. Paard begon waarschijnlijk uit het niets te bokken (beest is 1.85m) en ik ben eraf gevlogen. Ik denk dat ik op dezelfde manier als jij ben neergekomen, ben ook even out geweest (heel kort). De volgende dag ben ik naar de dokter gegaan, foto's laten maken in ziekenhuis en had gelukkig niks. Maar wel een zeer zwaar gekneusde rug waar ik nog wekenlang last van heb gehad. Goed rust nemen hoor, want je zal er nog best lang last van hebben!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:05

Sunrise19 schreef:
Nare val zeg :(:) Hopelijk knap je snel weer een beetje op.

Maar ondanks dat je bepaalde stoornissen hebt, heb je wel verantwoording naar je kind(eren).
Dit soort dingen zijn leuk als je 14-16 bent, maar niet als volwassen vrouw met kroost.
Er is op wedstrijd een keer een vrouw van haar paard gevallen met springen, kreeg een trap in haar gezicht en overleed. Haar man en kinderen stonden langs de kant.. Dus als het al met zoiets kan gebeuren, moet je toch even nadenken hoor. Bedoel het echt niet gemeen :(:)

Bedoel hiermee dus ook te zeggen dat bewust de gevaren opzoeken echt een slecht idee is. Jij was alleen, voor hetzelfde geld had je nooit meer opgestaan en was dit filmpje het laatste wat ze van je hadden. Dat van die vrouw gebeurde op een grote wedstrijd waarbij de ambu er binnen 10min stond.

Zuinig op jezelf zijn! :(:)

En zo ken ik nog wel 100 van die verhalen :)ddd

Gelukkig was TS niet helemaal onverantwoordelijk bezig want gelukkig was ze bij een niet zo'n slimme actie blijkbaar wel slim genoeg om een cap op te zetten +:)+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 09:06

Fijn om andere verhalen ook te lezen.

Krijg van sommige berichten het gevoel dat ik ALTIJD stom bezig ben met James. Nou...
Daar gaat mijn vertrouwen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:09

Chasey schreef:

Krijg van sommige berichten het gevoel dat ik ALTIJD stom bezig ben met James. Nou...

Wat dacht je ervan om lekker die computer uit te zetten, je rust te nemen en die gasten lekker laten banketstaaf. ;) :(:)

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:12

Dat is een beste klapper en gezien het feit dat je een tijdje bewusteloos bent geweest heb je vast een hersenschudding. Veel sterkte met het herstel.

Ik denk dat James ging bokken omdat je met de voeten bij zijn liezen kwam, veel paarden reageren daar op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:12

Chasey schreef:

Daar zou ik me n u helemaal nit druk om maken! Maand geleden zelfde gehad als jij ook gevallen, cap kapot hersenschudding.. Weg met de beeldschermpjes en op bed gaan liggen anders hou je maanden last.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 09:15

Cowgirl schreef:
Chasey schreef:

Wat dacht je ervan om lekker die computer uit te zetten, je rust te nemen en die gasten lekker laten banketstaaf. ;) :(:)

Ik zit op de dokter te wachten. En de tijd gaat zo langzaam... maar batterij van telefoon is bijna leeg.
Maar voel me goed.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:17

Inderdaad heel goed om zo'n filmpje ook eens voorbij te zien komen. Top TS dat je dit durft te delen! Ik werd er wel helemaal naar van, brr wat een klap heb je gemaakt en dat je dan ook zo lang out bent… Goed dat je vannacht toch nog aan de bel hebt getrokken en naar het ziekenhuis bent gegaan.

Wat betreft stom bezig of niet: dit is gebeurd en dit is een bijzonder harde maar duidelijke les geweest. Hopelijk dat iedereen die dit ziet nu ook twee keer nadenkt voor ze zomaar op hun paard springen om even 'gek' te doen (inclusief ikzelf).

Leg voor nu alle beeldschermen in ieder geval weg en rust goed uit. Hopelijk voel je je snel weer de oude :) Beterschap!

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:21

Chasey schreef:

Trek het je niet aan meid, uit je topics blijkt juist altijd hoe leuk jij en James het hebben. Natuurlijk kan het altijd een keer fout gaan, het blijven dieren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:26

Beeldscherm (telefoon, iPad, pc, tv) is echt niet goed voor je nu. Dat geeft alleen maar overprikkelen voor je toch al beschadigde hoofd. Het is beter om dat echt niet/zo min mogelijk te gebruiken. Ook al duurt het lang en verveel je je. Met dat soort dingen duurt het uiteindelijk alleen maar langer.
Ik kon na een week pas weer fatsoenlijk tv kijken. Met rustige beelden, geen hard geluid en beeldscherm vrij donker. Lezen ging eigenlijk nog het beste. Maar ook maar max een half uur achter elkaar.

Denk echt even aan jezelf en je hoofd. Je ligt niet voor niets in het ziekenhuis.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 09:29

James kon er niks aan doen. Heb hem na de tijd zelfs nog een dikke knuffel gegeven, omdat hij wel bezorgd leek. En ook als hij weg was gelopen had hij een knuffel gehad hoor haha.
Ik weet dat het niet slim was.
Maar we hebben allemaal wel eens iets uit geprobeerd.
Enige waar ik mee zit is dat ik me schuldig voel naar de kindjes. Gelukkig waren ze er niet bij. En is het met een sisser afgelopen.
Oke nu leg ik hem weg ☺