Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Heike schreef:Ik heb met verbazing dit topic gelezen. De goede adviezen worden echt door de strot van TS geduwd. Door de aanvallende manier van posten kan TS alleen maar in de verdediging schieten.
Ja de adviezen zijn goed. Maar de manier waarop sommige geschreven worden verdienen in mijn ogen geen schoonheidsprijs. Ik snap dat TS zich aangevallen voelt.
Heike schreef:Ik heb met verbazing dit topic gelezen. De goede adviezen worden echt door de strot van TS geduwd. Door de aanvallende manier van posten kan TS alleen maar in de verdediging schieten.
Ja de adviezen zijn goed. Maar de manier waarop sommige geschreven worden verdienen in mijn ogen geen schoonheidsprijs. Ik snap dat TS zich aangevallen voelt.
damian23 schreef:Overigens krijgen de meeste paarden eerst last van hun si gewricht waarna rug en hals vast gaan zitten. En in het ergste geval leidt dit tot kissingspines als jij zo door blijft rijden met een holle rug. Ik hoop wel dat je dit beseft. Ik hoop toch echt dat je je eens verdiept in het correct trainen van een paard en waarom je dit doet.
terpentijn schreef:Nou de verbazing zou niet moeten zitten in de toon van de genen die advies offereren
Maar eerder in de weigering er van door TS/zus. Om daar voor open te staan.
Er wordt niemand iets door de strot geduwd, er worden mogelijkheden aangedragen en er wordt gewezen op het belang er van voor de gezondheid en het welzijn van het paard waar het over gaat.
Was dat niet waar TS zelf dit topic over opende?
Het is dan een beetje zinloos om adviezen te gaan geven aan iemand die de niet-welgevallige (dus niet in het eigen persoonlijke straatje passende) raadgevingen meteen al van de tafel veegt als onaardig, achterhaald, niet van toepassing of aanvallend. Zo lust ik ook nog peultjes... de realiteit is, dat je dan niet WIL leren . Maar alleen wil horen wat net in je eigen straatje past. Zo iemand moet eerst eens naar zichzélf kijken in plaats van anderen af te rekenen op raadgevingen en die dan als opdringerig of hatelijk af te doen.
Goed paardrijden stopt op het moment dat je niet meer voor een andere invalshoek openstaat.
En daarmee laat ik het er in dit topic ook bij.
Belmera schreef:Mn allerlaatste post. Jammer dat er op mn lange post maar zo weinig reacties zijn. Maar so be it.
Nog wel even een opmerking voor iemand die zeer waarschijnlijk meeleest:
Heer simpelmans, u heeft uw volgers goed getraind. Zij verspreiden nu het woord van het vwnw en u kunt relaxed mee lezen zonder uzelf in de strijd te mengen. Een diepe buiging voor u!! Helaas ben ik niet bekeerd wat betreft vwnw rijden met Belmera.
Dit was het. Voor mij is t blauwe forum verleden tijd.
Sinnej. Als ik vanmiddag wat meer tijd heb, zal ik je pben. Al zou ik het fijner vinden om het per gewone mail te doen. Ik stuur je mn email adres en zie wat er gebeurd.
Belmera schreef:Als iemand mij duidelijk kan uitleggen wat er met de bespiering van de bovenlijn gebeurd als je een paard lang en laag/vwnw rijdt ipv alleen maar met zn allen te roepen dat dat DE oplossing is voor elk probleem en voor ieder paard, zou ik het misschien serieus nemen. Nu is het elkaar alleen maar napraten zonder onderbouwing.
Ik heb uitgelegd waarom ik denk dat het niet de oplossing is, bespiering bovenlijn wordt op die manier uitgerekt. Voor zover ik weet is uitrekken niet hetzelfde als sterker maken. Juist eerder het tegenovergestelde.