een inieminie projectje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:31

Van de hel in de hemel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:39

Wat een super baasje heeft ze zeg, en wat een droppie :)
Las over lijnzaad, die van mij at het ook niet op maar ik doe het altijd tussen haar brokken en appelmoes erdoor heen, en dat eet ze het wel op, had ook al van alles geprobeerd maar appelmoes is het enige wat werkt.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 17:15

Bedankt voor je tip.
Vanmorgen de dierenarts Nog even gebelt of ze sebacil klaar konden zetten, want zag nog steeds lusjes lopen . Vanavond kan ik het ophalen en als het zondag mooi weer blijft ga ik haar zondag nog een keer wassen.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:36

ik lees al vanaf dag 1 mee en top wat jij doet !! +:)+ _/-\o_

<3 die beenwarmertjes wil ik ook <3

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 05:23

Gisteren de sebacil opgehaald. Als het warm blijft zondag nog eens wassen. Ze is nu een stuk makker weer als vorige week dus ik verwacht dat ik nu overal goed bij kan komen . Vooral het laatste plukje manen (bij d'r schoft ) zit als je die omklapt naar de andere kant nog vol met eitjes(daar zag ik van de week trouwens ook het luisje lopen) gisterochtend Meteen even gaan checken of ze het niet koud had (eerste xde zonder deken de nacht buiten) maar ze had het nergens over. Nu hopen dat het de aankomende nachten ook droog blijft en anders krijgt Ze d'r dekentje op als er regen wordt verwacht.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:16

Ze is zo leuk.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 17:56

Vandaag nog maar een keer gewassen met sebacil ( die van vriendin stond al een jaar open en stonk bij lange na niet naar hoe de nieuwe rook dus denk dat die z'n werking grotendeels kwijt was) het wassen ging nu super! Kon zelfs d'r achterbeentjes rustig aan afsponzen. Daarna even weer een strook nieuw gras erbij en weer lekker naar buiten. We krijgen wel noodweer Vannacht, maar het blijft ook 17 graden, dus maar besloten om haar buiten zonder jas te laten.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:20

Kan ze wel schuilen tegen de harde hagel?

Ik heb die van mij allemaal in de weien met schuilestallen gedaan.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 18:24

Ja zeker. Ze staan smorgens (als ik voor m'n werk even check of ze het niet koud heeft) ook samen in de schuilstal en dan kunnen er nog wel 3 bij ;) maar als er geen schuil mogelijkheid was had ik haar naar binnen gedaan idd

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 18:27

Afbeelding
D'r schuilstal achterin

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:44

Wateen lekker plekkie voor der zo!! Ze geniet er duidelijk van.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:51

Even een kleine tip omdat ik wel bekend ben met luis, sebacil moet er eigenlijk wel op blijven zitten.
als ze straks in de regen staat dan spoelt het er weer af en werkt het minder goed tegen de luizen.
zou haar dus wel binnen zetten later op de avond, is denk ik even betef.

En verder...wat is het ook een droppie he.
Ze is helemaal op haar plek bij jou he <3

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:24

ellepel schreef:
Even een kleine tip omdat ik wel bekend ben met luis, sebacil moet er eigenlijk wel op blijven zitten.
als ze straks in de regen staat dan spoelt het er weer af en werkt het minder goed tegen de luizen.
zou haar dus wel binnen zetten later op de avond, is denk ik even betef.

En verder...wat is het ook een droppie he.
Ze is helemaal op haar plek bij jou he <3

mijn DA raadde mij aan om de sebacil met water te mengen (weet verhouding zo niet) en dat in een spuitfles doen en over de pony heen spuiten.

wat heeft ie een droomplekje gekregen ! <3

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:28

Klopt,.
Sebacil moet ook verdund,maar het moet wel 24 uur in werken voor het beste resultaat
als het dan flink regent en het spoelt weg, blijven er nog veel luizen leven en moet je vaker wassen.
en met zo een klein hummeltje met misschien nog slechte weerstand wil je dat liever niet toch?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:36

Waauww, wat een verschil zeg! :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 20:16

Ik heb haar afgelopen zondag ook al gewassen en de meesten waren dood. Heb nog 1 levende gezien dus vandaar nu maar opnieuw. Zo dag had ik het uitgespoeld, maar zag nu dat dit dus niet moest. Denk dat ze vd meeste nu wel verlost is en ik neem aan dat ze met regen toch d'r stalletje wel opzoekt voor ze echt zeiknat is

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 07:35

Vanmorgen even gecheckt of alles goed was gegaan Vannacht ivm noodweer.. ze lag heerlijk Te slapen in de schuilstal toen ik aankwam en ze was helemaal droog en niet koud. Dus gelukkig is alles goed gegaan en denk ook niet dat ze zich zeiknat Heeft laten regenen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:22

wat een scheetje,ze treft het maar met zon bazinetje als jij.
ik hoop dat ze bij jou mag blijven,van je man. :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 20:48

Dat gaat goed komen olejon!
Weet iemand misschien oefeningen die ik met haar kan doen om haar rug wat losser te krijgen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:58

Fysiotherapeutje er bij halen?
Die masseert haar eerst en geeft je ook oefeningen :j

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 21:21

Bedankt voor je tip ellepel. Fysiotherapie ga ik er voor nu nog niet bijhalen. De prioriteit ligt nu op enten en chippen. Van een osteopaat heb ik wel eens gehoord dat brokje bij de flank houden dat ze dan de hals moeten buigen om hem te pakken goed is om de rugspieren soepel te krijgen en Een brokje tussen de voorbenen zodat ze door de voorbenen (gestrekt) moeten zakken dat dat ook goed is op de rugspieren soepel te maken/houden. Ik dacht meer aan dit soort oefeningen

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:06

ze is pas een jaar toch? even lekker laten groeien, kan zijn dat ze door e groei, verminderde weerstand etc wat minder soepel is, of door het geschoren zijn. nog neit druk om maken

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:11

EW, daar heb je wel gelijk in, maar misschien is ze wel echt wat te stijf. Dan is het niet gek om een paar keer per week wat oefingetjes te doen.

Die oefeningen kan je best af en toe doen hoor. Maar je moet er dan wel op gaan letten dat ze die stretch wat langer doet. Dus niet gelijk dat snoepje/wortel/brokjes geven. Ook moet ze blijven staan als je dat doet, dus niet wegdraaien met haar achterhand. Je kan ook variëren: Hoofd naar haar borst, hoofd op voorkniehoogte, hoofd tussen haar benen. Hoofd naar "heup", hoofd naar spronggewricht, hoofd naar haar achterhoef. Die laatste is het moeilijkste, dus dan begin je met halverwege bijvoorbeeld, als dat goed gaat, ga je de volgende keer een stukje verder proberen. Hiermee train je allerlei verschillende spieren om haar in haar hals soepeler te krijgen. Er zijn nog wel meer oefeningen die je kan doen hoor, maar dat wordt hier wel erg uitgebreid.
Ik heb een paar pdf-files, als je die wil hebben kan je je mailadres via pb naar me sturen, dan heb je oefeningen en plaatjes erbij. Die heb ik gehad van Paardenkliniek de Raaphorst in Wassenaar voor mijn eigen paard om haar soepeler in haar rug te krijgen.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:22

Gut wat een leuk projectje!

Die ziet er over een paar maanden weer uit om door een ringetje te halen

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 07:55

Ag wat een droepie
Zie er nu al vele malen beter uit..