Hoe pak ik dit aan; ze gaan er met mijn (lease)paard vandoor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:23

Emmaa_ schreef:
Ik neem aan dat je dan op de huistelefoon wilt bellen met de speaker? De kwaliteit zal dan om te janken zijn := Volg nu een vak radiotechniek en het is echt bijna onmogelijk om zonder professionele apparatuur (oftewel een studio) een telefoongesprek op te nemen. Het is daarbuiten gewoon illegaal om niet te vertellen dat je het aan het opnemen bent, dat zou ik dus niet doen.

Zolang je zelf deelneemt aan het gesprek mag je gewoon opnemen. Je mag het alleen niet in de openbaarheid brengen.

Qoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:40

Wat erg allemaal :( Ik heb er ook wel eens last van gehad dat er van die pennymeisjes kwamen om mijn verzorgpony's af te pakken, gelukkig altijd gelukt om ze af te wimpelen. Gewoon vervelend en heel bot doen, ze proberen op heterdaad te betrappen. Wat ik o.a. ook deed is heeeeeel boos worden op whatsapp. Ik begrijp dat je geen ruzie wil, dus dan zal ik je dit niet aanraden om te doen. Maar als je ze echt forever weg wilt hebben kun je dit wel doen :D vraag de eigenaar dan of je met een andere vriendin voor je paard mag zorgen, dan sta je sws al sterker in je schoenen

Mijn gouden tip: Is er iemand in de familie van de eigenaar van je leasepaard, iemand die om de paarden geeft? Bespreek het met hem of haar en die kan een heleboel invloed hebben op die vervelende meiden!
De dochter van de eigenaar van mijn verzorgponys heeft zelfs een keer met de politie naar die meiden gedreigd! _O-

Ik ben trouwens echt heel benieuwd naar het telefoongesprek!

Caroline52

Re: Hoe pak ik dit aan; ze gaan er met mijn (lease)paard vandoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:31

Ik zou nou zoizo echt niet iemand weg pesten daar blijf je denk ik alleen maar mee zitten ik zou misschien (sorry heb allen eerste pagina en deze gelezen) een camera ophangen met zicht op je kast dan heb je bewijs...

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:33

Caroline hoe kom jij opeens bij wegpesten...? :?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:39

guusje_h schreef:
Caroline hoe kom jij opeens bij wegpesten...? :?

Iemand adviseerde dat vandaag

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:42

Aha... Had ik niet gelezen, sorry! Dat vind ik ook weer niet dé manier nee...

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:45

Je kan misschien ook skypen? Of face timen? Hoef je niet langs te gaan en het is persoonlijker dan bellen...

Ik zou eigenlijk zoizo een camera plaatsen op stal in overleg met iedereen op stal dan kan je altijd terug zien of iemand iets ongewenst doet en mocht er worden ingebroken scheelt het ook heel veel... Is maar een idee het moet natuurlijk wel te betalen zijn...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:53

Ik moet stiekem best een beetje lachen om dit topic. Wat een vreedzaamheid.

Ik vind dit wel een hele andere categorie als stiekem met een halster in de wei op een paard kruipen. Hallo, ze breken je kast gewoon open!!

Niets aardig oplossen. Je vermoed dat zij het zijn en dat is denk ik wel logisch. Dus beschuldig je niemand over die kast maar maak je even heel duidelijk in het algemeen dat ze gewoon hoe dan ook van je paard en spullen afblijven.
Belachelijk zeg. Je betaalt ervoo! Ze hebben gewoon met hun handjes van dat dier af te blijven. En als 17 jarige nog zulk gedrag vertonen wordt het misschien een keer tijd dat.Iemand ze duidelijk maakt dat dit gedrag niet door de beugel kan.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:56

En of jij dat bent, de eigenaar of een vriend/vriendin, vader moeder wat dan ook. Maakt niet uit. Kom op zeg. Ga jij nog moeite doen voor ze ook. Niet over je heen laten lopen, gewoon aanpakken dat soort lui. Die zijn ingesteld op dat als ze niet heel duidelijk krijgen dat iets niet kan ze gewoon alle ruimte pakken die ze kunnen krijgen.

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:31

Ik reageer nu toch maar eens een keer. Deze meiden zijn gewoon strafbaar bezig, ze hebben namelijk je kast opengebroken terwijl hier een slot op zat! Het enige verschil is dat ze je spullen terug gelegd hebben. Ik zou ze er gewoon op aanspreken, hoe eng dit ook is. Ze hebben gewoon van je spullen af te blijven!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:58

Jeetje, wat een bizarre reacties zitten er tussen. Het gaat hier niet om meisjes van 12, maar om meiden die bijna volwassen zijn. Dit kan je niet oplossen door het zadel te verstoppen of de singel mee naar huis te nemen, dit kan je alleen oplossen met een goed gesprek. Als dit niet normaal kan met de eigenaar, zou ik samen met deze meiden en de ouders om tafel gaan. Als je betaald om dit paard volledig te rijden, is het ronduit asociaal van deze meiden om het paard te pakken zonder jouw toestemming.

Ook zou ben je veel te mild. Ze mogen wel kunstjes doen met jouw pony? En ze mogen de fjord wel rijden als jij op vakantie bent? Je ziet nu zelf dat het van kwaad tot erger gaat. Stel een duidelijke grens. De pony is jouw eigendom en je betaald voor de fjord. Hun betalen voor de haflingers, dus daar mogen ze mee doen wat ze willen. Van jouw spullen en paarden moeten ze afblijven.

Hopelijk komen jullie eruit. Het is nooit leuk om met zo'n sfeer naar stal te moeten.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:02

Ik zou ook naar de eigenaar toestappen. Hij is wel kwiek genoeg om een leasecontract op te stellen (en geld te innen) en zou dan niet de andere 'dames' op hun gedrag kunnen aanspreken? Maar ja, het is al eerder gezegd, misschien hebben die 'dames' wel andere afspraken m.b.t. hun pony's (geen lease) en denken ze dat het voor jou ook geldt? Misschien is eigenaar dus (nog) niet duidelijk geweest in zijn communicatie naar hen?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:05

Ben een relatief nieuwe bokker, maar wou toch even reageren en je een hart onder de riem steken :).

Ik was onlangs heel cranky omdat er een van m'n emmers verdwenen was op stal... om even in context te plaatsen wat ik hiervan vind.

Om te beginnen zijn dit leasepaarden, dus mensen hebben zeg maar minder de neiging om heel voorzichtig met de beestjes om te gaan. Wat rondhobbelen op het paard van iemand anders is heel charmant als je niet van verantwoordelijkheid houdt... begrijp je me?

De situatie mag absoluut niet explosief worden, akkoord, maar ik had in jouw geval wel niet de tijd genomen om de mening van andere bokkers te vragen voor ik iets ondernomen had ;) dat gezegd zijnde, je verdraagzaamheid en kalmte siert je!

Voor de pony/het paard is het ook aangenamer als er wat duidelijkheid is over de verwachtingen en als trainer (ik vermoed dat je wel aan bepaalde dingen wil werken) is het heel aangenaam om te weten wat je paard die week of zelfs die dag al gedaan heeft van werk. Als je betaald voor het leasen mag je jezelf zulk comfort niet ontzeggen, maar dat is op dit moment waarschijnlijk je minste zorg..

Is er al nieuws ondertussen? Ik hoop echt voor jou dat je dit kan oplossen, want het neemt toch voor een stukje het genieten weg als je al stressy aankomt op stal.
groetjes Sinne!

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 13:44

en heb je nog iets gedaan?

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:28

Indd hoe heb je gereageerd?

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:43

Hoop voor je dat er ondertussen meer duidelijkheid is :)

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 16:56

Heb ze nog steeds niet gezien.. vandaag heel de dag op stal geweest maar ze waren er niet. (helaas). Wel al de eigenaar gesproken, hij zei dat hij ze niet heeft gezien op mijn leasepaard...

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:04

Paarddopette schreef:
Heb ze nog steeds niet gezien.. vandaag heel de dag op stal geweest maar ze waren er niet. (helaas). Wel al de eigenaar gesproken, hij zei dat hij ze niet heeft gezien op mijn leasepaard...

En hoe vaak is hij dan wel niet op stal geweest dat hij ze niet heeft gezien met het paard? Daarbij zijn die meiden vast niet gek en doen ze dit gewoon stiekem..

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:30

Pff dat er zulke mensen bestaan ! Wat ik me afvraag is hoe ze dit stiekem doen ?! Stel je voor dat jij ook naar stal gaat wanneer hun net joun pony bezig zijn !. Kan je niet een keer zeggen als je weet dat ze naar stal gaan dat je die dag niet gaat ? En dan toch heen gaan.

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:44

heb net alles even doorgelezen maar het kan dat ik wat gemist heb!

Ik zou dit idd echt alleen face to face doen. Achter de computer of een telefoon kunnen ze zich heel goed verstoppen en kun je niet op ze in spelen omdat je niet hun echte emoties kunt zien.
Wat je nu het beste kunt doen is dit met je ouders bespreken. Ik ben zelf 15 en mijn ouders houden allebei niet van paarden maar ik weet zeker dat ze mij in zo´n situatie graag helpen.
Dit is even heel kort door de bocht maar als je nog langs hun huis gaat (liefst met je ouders) ga dan eerst bij de 16 jarige langs. Zij is het jongste dus grootste kans dat zij de 'onderdanige' is en haar ouders zullen nog meer invloed hebben en dit dus serieuzer nemen (beetje vaag maar ik hoop dat je hem snapt :o )
Hebben jullie een dag dat jullie elkaar altijd zien? Zeg dan bijvoorbeeld als je weggaat: 'Tot volgende keer/week! Oh nee, volgende week ben ik er trouwens niet!' Zij weten dan van te voren dat je niet komt. Die dag zou je bijvoorbeeld een vriend erop uit kunnen sturen om toevallig daar in de buurt te gaan hardlopen en dus ondertussen de stal in de gaten te houden. Doen ze iets verdachts, probeer het te filmen. Zo sta je sterker als dit nodig is. Oké is draaf een beetje door :') Maar ik hoop dat je er iets aan hebt en dat het goed komt!

Edit: Ik zou trouwens niet zeggen dat er 'iemand' aan je spullen heeft gezeten. Ze zijn 16 en 17 en de enige met de sleutel. Geef aan waarom je denkt dat zij het hebben gedaan en dat je het niet leuk vindt en er graag een oplossing voor wil vinden. Succes!

Blauwtje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:52

Er is een app die je kunt downloaden om alle gesprekken om te nemen. Weet helaas niet hoe die app heet. Maar als je sterk wilt staan alles zwart op wit zetten en alleen bij de feiten blijven wat je zeker weet.

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 18:11

manou_diablo schreef:
heb net alles even doorgelezen maar het kan dat ik wat gemist heb!

Ik zou dit idd echt alleen face to face doen. Achter de computer of een telefoon kunnen ze zich heel goed verstoppen en kun je niet op ze in spelen omdat je niet hun echte emoties kunt zien.
Wat je nu het beste kunt doen is dit met je ouders bespreken. Ik ben zelf 15 en mijn ouders houden allebei niet van paarden maar ik weet zeker dat ze mij in zo´n situatie graag helpen.
Dit is even heel kort door de bocht maar als je nog langs hun huis gaat (liefst met je ouders) ga dan eerst bij de 16 jarige langs. Zij is het jongste dus grootste kans dat zij de 'onderdanige' is en haar ouders zullen nog meer invloed hebben en dit dus serieuzer nemen (beetje vaag maar ik hoop dat je hem snapt :o )
Hebben jullie een dag dat jullie elkaar altijd zien? Zeg dan bijvoorbeeld als je weggaat: 'Tot volgende keer/week! Oh nee, volgende week ben ik er trouwens niet!' Zij weten dan van te voren dat je niet komt. Die dag zou je bijvoorbeeld een vriend erop uit kunnen sturen om toevallig daar in de buurt te gaan hardlopen en dus ondertussen de stal in de gaten te houden. Doen ze iets verdachts, probeer het te filmen. Zo sta je sterker als dit nodig is. Oké is draaf een beetje door :') Maar ik hoop dat je er iets aan hebt en dat het goed komt!

Edit: Ik zou trouwens niet zeggen dat er 'iemand' aan je spullen heeft gezeten. Ze zijn 16 en 17 en de enige met de sleutel. Geef aan waarom je denkt dat zij het hebben gedaan en dat je het niet leuk vindt en er graag een oplossing voor wil vinden. Succes!

Bedankt voor je tips! Maar het zijn zussen, dus dan zou ik alsnog naar allebei moeten :+

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:50

Weten je eigen ouders er eigenlijk al van? Misschien dat zij hun ouders kunnen bellen met de vraag en uitleg of zij er misschien iets van af weten en ik zou eigenlijk mits het in de tussen tijd zonder problemen is verlopen en zonder verdachte zaken is gegaan het gewoon vergeten omdat het nu al zo lang geleden is en dan wordt het een beetje oude koeien uit de sloot halen en dat heeft dan niet echt nut meer en komt vaak op een ruzie uit ik ben zelf trouwens leerlingen mediator en ik wil je daarom me geven dat als je in gesprek gaat je vooral heel ik zinnen moet gebruiken van hoe het voor jou overkomt zoals bvb. ik heb laats gezien dat mijn kast open was terwijl ik hem op slot heb gedaan dus IK snap niet echt hoe dat kan... hebben jullie misschien een idee?
En wat ook kan helpen is ter "waarom" vragen omdat het dan vrij snel over komt als iets negatiefs... misschien heb je wat aan deze tips probeer alleen maar te helpen omdat je het natuurlijk niet als een ruzie wil hebben in ieder geval good luck

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:29

weet je al meer?

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 20:12

Oké... ze hebben mij nu net geappt, ik geen idee wanneer ik hun weer zou zien, dus maar meteen terug geappt met het feit over mijn spullen. De open kast was zogezegd voor een paar camping gasten (de paarden staan op een kleinschalige camping, en in de zomer kan het voorkomen dat er iemand op wilt), maar de eigenaar heeft mij hier niet over ingelicht. De natte spullen was zogenaamd lekkage.. Daar heeft ze om heen gepraat.