heb net alles even doorgelezen maar het kan dat ik wat gemist heb!
Ik zou dit idd echt alleen face to face doen. Achter de computer of een telefoon kunnen ze zich heel goed verstoppen en kun je niet op ze in spelen omdat je niet hun echte emoties kunt zien.
Wat je nu het beste kunt doen is dit met je ouders bespreken. Ik ben zelf 15 en mijn ouders houden allebei niet van paarden maar ik weet zeker dat ze mij in zo´n situatie graag helpen.
Dit is even heel kort door de bocht maar als je nog langs hun huis gaat (liefst met je ouders) ga dan eerst bij de 16 jarige langs. Zij is het jongste dus grootste kans dat zij de 'onderdanige' is en haar ouders zullen nog meer invloed hebben en dit dus serieuzer nemen (beetje vaag maar ik hoop dat je hem snapt

)
Hebben jullie een dag dat jullie elkaar altijd zien? Zeg dan bijvoorbeeld als je weggaat: 'Tot volgende keer/week! Oh nee, volgende week ben ik er trouwens niet!' Zij weten dan van te voren dat je niet komt. Die dag zou je bijvoorbeeld een vriend erop uit kunnen sturen om toevallig daar in de buurt te gaan hardlopen en dus ondertussen de stal in de gaten te houden. Doen ze iets verdachts, probeer het te filmen. Zo sta je sterker als dit nodig is. Oké is draaf een beetje door

Maar ik hoop dat je er iets aan hebt en dat het goed komt!
Edit: Ik zou trouwens niet zeggen dat er 'iemand' aan je spullen heeft gezeten. Ze zijn 16 en 17 en de enige met de sleutel. Geef aan waarom je denkt dat zij het hebben gedaan en dat je het niet leuk vindt en er graag een oplossing voor wil vinden. Succes!