No More Mister Nice Guy L2 wedstrijd. 2x 1e plaats

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sharonaa_

Re: No More Mister Nice Guy L2 wedstrijd. 2x 1e plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:05

Waarom idd niet het hele filmpje plaatsen, als het allemaal zo anders en beter gaat zou je daarop toch trots moeten zijn en het kunnen tonen?
Heel benieuwd!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 21:36

Omdat hij gisteren mn bijrijder er heel hard vanaf geknalt heeft en ik niet de mede boktgebruikers op hun wenken hoef te bedienen.

Ik voel er niet zo veel voor.

En voor de mensen die het echt zo nodig willen zien, kunnen het zo opzoeken ;)

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:14

Volgens mij ben je gewoon veel te hard aan het werk. Ga meer op je houding letten, stiller zitten en minder plukken aan de teugels, dan gaat hij vanzelf lekkerder lopen. Goede ostheopaat doet wonderen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:47

Ik ben helemaal fan van je haflinger. Wat een leuk dier.
Mijn haf bouwt ook tijdens de wedstrijden wat spanning op. Maar door goed los te rijden gaat het steeds beter.
Eerst reed ik wat passief los. Te rustig. En dan knalde hij wel eens tijdens de proef..
Nu werk ik meer aan tempowisselingen en overgangen. En aan het consequent zijn.
Heb ook een aantal keer hulp gehad tijdens het losrijden en dat vond ik erg fijn. Misschien ook een idee voor jou?
Dan ben je minder gefoccused op de wedstrijd en meer met het rijden.

Tijdens het trainen thuis zou ik vooral gaan werken aan het over de rug lopen. Vanuit de schoft met lengte naar beneden. Daarin wat tempowisselingen zodat hij actief van achteren blijft.
En werken aan het voor je been zijn. Nu moet je elke pas drijven en dat is vervelend voor je paard en een wat minder mooi beeld.
Waarschijnlijk kan je eigen instructrice jou daar wel mee helpen.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd wat hij doet als hij aan de kletter gaat en of je weet waarom hij dat doen?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:57

DIt is een reactie op het nieuwe filmpje van het thuis trainen

Ik ben na 16 seconden gestopt met kijken .
Wederom een onrustige ruiter die gewoon aan het hoofd aan het sleuren is. Je trekt doe pony in elkaar gewoon sneu om te zien.
Als een pony iemand eraf gooit om wat voor een reden dan ook los je dit niet op door een dag later het dier te straffen door hem lekker met een slof in elkaar te trekken.
Sorry mijn respect ben je kwijt.
Ga alsjeblieft wat doen met alle tips van je maakt je paard er niet beter op.

Leer alsjeblieft te rijden met gevoel.
Ik zie het hele koppie van je haflinger heen en weer slingeren.

Sorry misschien komt dit hard aan maar open asjeblieft je ogen meis !!

Kun je een andere instructeur krijgen ? Misschien proberen om met longeren een lichtere verbinding te verkrijgen .
Zit lessen ?
Laatst bijgewerkt door little_birdy op 20-03-15 23:05, in het totaal 2 keer bewerkt

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:01

De ts heeft meer aan opbouwende tips dan aan een aanval.
Zeker als je volledig in de herhaling valt.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:04

Ik heb het topic van het begin aan gevolgd en reageer op het nieuwe filmpje . Niet degene in de op

Ik probeer door te dringen tot ts.

Heb de post effe aangepast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:25

Ach TS wat jammer van je topic :(:)

ik begrijp je gevoel wel hoor, het is niet zozeer de kritiek die kwetsend is, maar eerder de manier waarop het in de meeste gevallen wordt gezegd! :n Eigenlijk loopt het al fout met de eerste reactie in dit topic, die vertoont 0,0 empathie en is gewoon veel te kort door de bocht. De rest van bokt hoefde alleen maar op de kar te springen, lekker makkelijk toch?

Onthoud dat het gros van de reagerende bokkers hier, geen filmpje van zichzelf op internet durft plaatsen. Jij hebt dat wel gedaan. En dat is goed! Want ook andere mensen kunnen leren uit jouw topic :)

In elk geval, het is goed dat je je eigen werkpunten kent. Er staan hier en daar wél nuttige reacties, goed opgebouwd, waar je veel uit kan halen. +:)+ Ik hoop dat je die kan onderscheiden van de rest en er zo nog wat aan hebt.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 04:25

Goh, little birdy, daarom plaats ik de link ook niet hier...

Waarom Nash aan de kletter gaat Is totaal onduidelijk. Chiro Is erbij geweest, en ik controleer hem zelf ook vaak (en masseer hem regelmatig)

Tanden, zadel, hoeven enz. Alles Is goed.

En als er iemand totaal niet onder de indruk Is of spanning heeftvof opbouwd is het mn bijrijdster wel, dat Is ook de enige rede waarom zij hem mag bijrijden van me. En zij Is ook de eerste die hem rustig krijgt.

De rede waarom ik het filmpke hier dus niet plaats, Is omdat het niet representatief Is voor normaal. Zie, slofje er omheen als noodrem, bijrijder er af geknalt waardoor paard anders doet dan normaal, ik ook nog in de schrik omdat ik die meid door de lucht heen zie vliegen met 70 kilometer per uur.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 07:25

Wat ik niet zo begrijp is dat elk filmpje dat gezien wordt niet representatief is en dat hij normaal totaal anders loopt en jij normaal altijd heel anders rijdt.

Ik begrijp dat het commentaar echt niet leuk is wat je krijgt maar ik hoop wel dat jij ziet dat er een kern van waarheid in zit.
Je hebt het beste voor met Nash maar ga wel inzien waar het probleem zit, hoe confronterend dat ook is

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 07:35

Nou TS, ik ben benieuwd naar een filmpje dat volgens jou wel representatief is voor het beeld dat jullie normaal rijden :)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:15

Little birdy is vaker recht toe recht aan peelie :') vervelend dat hij er zo van tussen gaat, kan me heel goed voorstellen dat je er dan niks meer aan houd.

Robin-s, sommige reacties zijn idd ook niet leuk om te horen, maar toch zie ik heel veel goede tips! Alles sugarcoaten heeft toch ook geen zin.. overigens durf ik best een filmpje van mezelf te plaatsen, die staat zelfs in mn profiel volgens mij :+ maar dat doet er toch niet toe? :)

Hopelijk is je pony snel weer braaf. Ondanks dat je de tips in dit topic als vervelend opvat, probeer er toch eens met een open blik naar te kijken!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:49

Ga aub terug naar de basis. In plaats van elke keer smoezen te verzinnen. Daar heeft je paard meer aan, dan wat je nu doet. Paard is nog maar 5 jaar. Wat wil je, hem al als 6-jarige in de Z hebben lopen. Want daar vind ik het wel op lijken. Geef je paard de tijd om sterker te worden. Want ben bang dat ie anders heel snel de vernieling in wordt geholpen.

Ook ik heb het filmpje gezien. Dat je er om een bepaalde reden de slof even aandoet, hoor je mij verder niet over klagen. maar wel dat je hem dan direct strak doet. En hem goed naar voren rijdt. Gooi dan die slof eraf. En rijd hem dan goed voorwaarts. Dan kan hij zelf zijn balans vinden. En wordt hij sterker.
Dit bereik je door oa veel overgangen te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:58

Ik ga verder niks zeggen over het trainingsfilmpje, maar ik zou je paard echt achter laten nakijken. Hij galoppeert daar echt beroerd, springt achter heel slecht door. Ik dacht eerst dat het kwam doordat je m zo in elkaar trekt maar ook als je hem voorwaarts rijdt blijft hij slecht doorspringen en buigt hij heel slecht in de sprong.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:07

Weet je ts, ik kan me goed voorstellen dat je de balen hebt van alle reacties die in jouw ogen negatief zijn. Er word door jou van alles bij gehaald en imo zijn dat allemaal excuses. Kun je ver komen met Nash?? Je kunt met elk paard Z rijden, dus ja, misschien kun je ver komen.
Ik krijg wel een beetje het gevoel dat jij hem volgend voorjaar Z2 klaar wil hebben, alleen om te laten zien hoe goed hij is.
Echter, hij loopt niet rad, hij laat je niet doorzitten want hij durft zijn rug niet los te laten, gaat soms op de kletter, gooit mensen er smerig af.
Hij probeert je iets te vertellen maar helaas bij jij doof/blind en zeer eigenwijs. Als wij in dit topic je ogen niet kunnen openen luister dan in ieder geval naar hem.
Zijn SI gewricht kan vastzitten.scheef staan noem maar op. Maar een goed getraind en gezond paard laat je zitten en loopt vele malen beter dan Nash en dat heeft geen bal met zijn ras te maken maar alles met hoe hij in zijn vel zit en gereden word.
Natuurlijk heeft een paard wel eens spanning op wedstrijd, maar na zoveel wedstrijden zal er waarschijnlijk toch een andere oorzaak zijn. Dat kan zijn lichaam zijn, zijn ruiter enzenz. Doe er iets mee en ga niet gokken op dart ene winstpuntje in de M, zoals hij nu loopt mag je blij zijn dat je geen verliespunt rijd. Neem je paard tegen je eigen wens om M te starten in bescherming, het is nog geen tijd om de M in te gaan.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:16

Joolien schreef:
Ik ga verder niks zeggen over het trainingsfilmpje, maar ik zou je paard echt achter laten nakijken. Hij galoppeert daar echt beroerd, springt achter heel slecht door. Ik dacht eerst dat het kwam doordat je m zo in elkaar trekt maar ook als je hem voorwaarts rijdt blijft hij slecht doorspringen en buigt hij heel slecht in de sprong.

Heb het draffilmpje ook gezien en hij is gewoon echt niet zuiver. Dat kan ook een reden zijn voor zijn gedrag. Als hij pijn heeft knalt ie je eraf. En eerlijk is eerlijk, dat zou jij ook doen als jij in zijn hoeven stond!

Het is echt niet de bedoeling je de grond in te boren want daar schiet niemand iets mee op maar ik zou het wel serieus nemen als meerdere mensen zeggen dat ie niet zuiver is!
Kijk een heel kritisch naar je draffilmpje en dan met name linksom laat hij het goed zien.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:04

Waar is dat trainingsfilmpje te zien of op te zoeken (PB-tje) ik kan het niet vinden.

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:05

terpentijn schreef:
Waar is dat trainingsfilmpje te zien of op te zoeken (PB-tje) ik kan het niet vinden.

Ik kan het ook niet vinden...

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:12

https://www.facebook.com/RuiterBalansCentrum?fref=ts

Dit iets voor jou en alle anderen? Ik vind dat dit voor iedereen raadzaam is. Zelf wil ik er ook heen.

Super dat je al flink bent afgevallen, ga vooral zo door. Daar zijn jij en je haf zeker bij gebaat.

Je paard een keer laten nakijken door osteo of goede masseur kan nooit kwaad. Mijn paard krijgt minstens 2x per jaar een behandeling door een Happy Athleet masseur. En tussendoor een kleine handgreep indien nodig. Masseur is tevens mijn instructeur.

Wat doorzitten betreft, kleine stukjes pakken. Ik weet niet hoe het doorzitten gaat als je op een ander paard zit. Zodra je merkt dat het minder wordt gelijk gaan lichtrijden. Liever 3 passen probleemloos doorzitten dan 4 passen waarbij de laatste uit balans is. Is eerlijker voor iedereen. Ik doe het zelf ook.

Verder laat ik het hierbij en ik zeg vooral de goede punten eruit pakken. Zelf kritisch kijken en dan vooral op de goede weg doorgaan.

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:22

Ik heb het trainings filmpje gezien..
Je trekt minder dan in de wedstrijd dat wel,
Maar gelukkig word ik er niet van...
Hij loopt echt niet goed van achter, ik zou hem na laten kijken.
Ik heb ook oudere wedstrijden bekeken en daar trek en pluk je ook zo in zijn mond dus ik zou eens kritisch gaan kijken of je hier mee door wilt gaan of gewoon de ontspanning er thuis in wil rijden( omdat het daar al beter gaat) en later als alles goed gaat, hij beter loopt van achter is een keer op wedstrijd gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:12

Ts, heb je wel eens opmerkingen op je coupon staan zoals, onvriendelijke hand?? Ik kan me dat namelijk wel voorstellen, daar owrd je tijdens de onderdelen misschien niet op afgestraft maar wel bij het rijtje cijfers onderaan.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 15:11

Toch zou ik echt eens die achterhand na laten kijken. Ik heb via je youtube (kanaal?) alle gefilmde proefjes gekeken en ik vind dat hij op alle filmpjes vooral rechts achter echt onregelmatig is, tegen kreupel aan soms. Ben je hier nooit op aangesproken door een jury?

Wellicht vind hij het daardoor ook moeilijk zijn achterhand onder de massa te brengen en te ontspannen. En doet hij soms zo lastig omdat hij er gewoon 'pijn' aan heeft. Een paard dat al zo lang niet helemaal zuiver loopt, wordt daar nooit echt heel happy van.

En als daar dan ook nog een onrustige en afhankelijke zit bij komt, zal het paard onder het zadel nooit verbeteren daarin.

Ik zou echt aanraden er eens iemand na te laten kijken. Want ik kan me niet voorstellen dat als jij de filmpjes kijkt, je het er heel soepel en zuiver uit vind zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 15:20

Heb ook het nieuwste filmpje gekeken en vraag me echt af wat je precies wil bereiken met je manier waarop je met je pony bezig bent?
Je pony loopt in 3 stukken, de achterhand blijft een heel stuk achter en doet eigenlijk niet mee. Je slof zit een pak te strak en je heeft de pony totaal niet de ruimte om door het lijf te lopen. Dit is na even spieken op de foto's op je Facebook ook niet anders.
Wat je met alle tips en commentaren doet, moet je zelf weten. Wel begin ik m'n twijfels te krijgen bij het nut van het openen van een dergelijk topic.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 16:39

Zeg dames (ik neem dat het allemaal dames zijn hier :) )
Is jullie punt nu inmiddels niet duidelijk? De een na de ander knalt nog even door hier in dit topic, nog even iemand finaal de grond in stampen....... Ik gok zomaar dat TS inmiddels niet meer reageert.
Dat het er niet zo best uitziet, moet ik zelf ook toegeven, maar als er 6x geroepen wordt dat dat dier niet goed loopt, waarom moet er daarna nog eens 100x het zelfde geroepen worden?

TS, ik ben ook van mening dat jou haf niet helemaal zuiver loopt, slofteugel heb ik zelf al helemaal een hekel aan maar iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
Probeer het niet als aanvallend te zien, maar probeer de tips (en er zit tussen al dat gezeik ook een heleboel goede tips waar je zeker wat aan kan hebben!!) mee te nemen in je dagelijkse training.
Laat iemand eens in real life naar jou rijden en manier van bewegen kijken (ja je instructie kijkt ook mee, maar het kunnen ingeslopen dingen zijn......)

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:11

TS ik kan lezen dat je het beste met je paardje voor hebt, en zo heftig als sommige mensen reageren vind ik ook niet terecht. Verbeter punten zijn er zeker, maar iedereen moet het leren en maakt daarbij fouten.

Ik denk dat het voor jullie nu heel belangrijk is dat je zorgt dat je pony met meer balans de bak door gaat, want met taktfouten door blijven trainen naar M niveau gaat voor steeds meer problemen zorgen.
Van achter naar voor trainen is je basis, maar dat betekent niet dat je hem maar de bak door moet laten racen (zoals sommige dat doen lijken met hun commentaar :D ).
Je zal merken dat als je je tempo doseert maar wel activiteit (impuls) blijft vragen en je je pony daarbij tussen 2 teugels kunt houden je pony meer in balans komt. Van daaruit kun je dan ook gaan schakelen, het heeft namelijk geen zin om te schakelen als je pony geen balans heeft.
Een stapje terugdoen en kritisch naar je basis kijken is nooit weggegooide energie, op elk niveau blijft je basis belangrijk. Je zal merken dat je er heel veel profijt van hebt. :)