Mijn paard aangevallen door pittbull

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:49

femo schreef:
Cemlys, Dat is toch niet Handig om zulke mensen dan toegang te verbieden op hondenscholen. dat zijn toch juist de mensen die kennis nodig hebben? >;)

Gefeliciteerd trouwens!

Het ging hier niet om de cursus, maar om een puppyspeeluur, verder hadden ze ook geen interesse in de cursus zelf. Maar goede begeleiding was beter geweest, al was het natuurlijk wel weer duidelijk aan de reacties van de eigenaar hoe ze erover dachten. Het ging ook meer over hun reactie. De honden vielen duidelijk aan, hadden geen normale rem, en de eigenaar vond het doodnormaal. Ook had de eigenaar moeten ingrijpen, maar die lachte het gewoon weg...

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:02

HorseTopShop schreef:
Neemt natuurlijk niet weg dat het vreselijk is wat TS meegemaakt heeft.
Maar in dit geval moet het baasje beschuldigd worden en niet de hond.

Inderdaad, helemaal mee eens! Het baasje voed de hond op, een hond kan zichzelf niet opvoeden! <<)

xCynthiaVos

Re: Mijn paard aangevallen door pittbull

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:16

Sterkte zeg!

Zie het steeds vaker voorkomen, ben zelf keer door een border collie aangevallen.. Maar hoor ook vaak van vriendinnen die lastige honden achter zich aan hadden op de zandverstuiving.

hedwig1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:32

Zie hier meer informatie:

http://www.gevaarlijkehonden.info/jurid ... aanval.php

Politie is wel degelijk verplicht aangifte op te nemen, er is sprake van een strafbaar feit. Bij ons in de gemeente onderneemt een zogenaamde 'hondenman' actie: hij neemt contact op met de eigenaar en kan ervoor zorgen dat de gemeente een aanlijn gebod afgeeft.

Daarom heeft aangifte wel zin, heet voorkomt misschien toekomstige slachtoffers.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:35

Er staat bij wijk aan zee dat het verboden is voor paarden. Ook deze periode. De honden mogen daar wel loslopen dus heb je geen poot om op te staan.
Al merk ik dat er vaker agressieve honden daar loslopen op t strand.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:40

femo schreef:
Ragdollcat schreef:
Zelf heb ik nooit echt problemen met mijn paarden wanneer ik honden tegenkom, ik blijf altijd stil staan en of blijf stappen. En of ik vraag ze om het aan te gaan lijnen wanneer ik zie dat de hond niet zo vriendelijk doet tegen mijn paard.

Mijn paarden, ik zorg ervoor dat ze weten wat honden zijn, zodat het altijd meevalt.

was een grapje hoor, van dat muilkorven! :(:)

Ja, dat mag hoor, vind ik leuk :j , zie ook op pagina 6 mijn reactie erop, dat dat mag, dat ik gemuilkorfd wordt :D

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 17:44

Wijk aan zee, aanval Pitbull op paard.: http://youtu.be/Lw8qRUvwbkg via @YouTube

Mensen, over dat galopperen.. Het strand is hier zo enorm breed dat je niemand in de weg loopt. En praat het gedrag van deze vechthond absoluut niet goed.
En zoals je ziet, toen we stilstonden konden we helemaal geen kant meer op.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:49

Eng hoor! Maar dit beest spoort niet. Ik heb ook wel eens een hond achter me aan gehad, maar dat was gewoon speelzichheid, maar een hond die meteen aanvalt :(

BigOne

Filmpje bekeken, inderdaad, dit is een aanval met de bedoeling om te doden. Jouw paard is snel en fel en jij kon weinig anders dan zorgen dat je bleef zitten.

Ragdollcat

Nikass schreef:
Meestal is het gedeelte van het strand waar honden los mogen ook het gedeelte waar je mag paardrijden. Dat geeft ook niet, een beetje ruiter valt niet van zijn paard van een blaffende hond die een stukje meerent, en de meeste honden doen niet meer dan dat.
Deze hond keerde niet terug naar zijn baas en ging daadwerkelijk in de aanval. Zo'n hond is gevaarlijk en moet je in bepaalde situaties niet loslaten.

Deze hond bleef maar meerennen met de paarden tot aan 3 KM verderop, dat is niet normaal denk ik, want honden willen meestal niet al te ver weg van hun baasjes zijn. En het richt zich naar de hals/ hoofd, dus ik vind deze hond wel aggressief.

Dat ben ik met je eens!

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:51

Moet even zeggen dat ik respect voor je heb hoe je bent blijven zitten!

Wat een naar beest die hond..
Laatst bijgewerkt door xCynthiaVos op 27-01-15 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:51

Ik heb zowel medelijden met paard als met de hond, als de eigenaar zijn verantwoordelijkheid had genomen zou jouw paard geen trauma hebben opgelopen en de hond geen klap :(:)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:53

Complimenten voor jou en je jouw paard nu ik het filmpje zo bekijk! Blijft mooi bij je en vlucht niet, al verdedigd ze zich natuurlijk wel (wat ook logisch is).
Ik hoop dat het je lukt om hem alsnog aan te geven. Dit soort honden (en dan bedoel ik niet het ras oid maar gewoon dit soort agressieve, niet opgevoede honden) zou altijd aangelijnd en eventueel ook met muilkorf moeten lopen. Gevaar voor de medemens!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:53

Wat een vervelende ervaring zeg bah!
En gelukkig dat je paard er niet veel aan over heeft gehouden, de honden in kwestie zijn bikkelhard en deinsen niet zo snel terug!
Jammer dat de dieren (jouw paard en hond(en) ) weer slachtoffer zijn van zo.n oerdomme eigenaar. Die zijn verantwoordelijkheden niet neemt..

Maar begrijp ik goed dat je ook.mensen /kinderen passeerde in galop/draf?

Dat vind ik pers. dan weer niet zo netjes.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:56

Pffff, zo erg en eng die rothond! Heb nu het filmpje bekeken.
Erg vasthoudend ook nog eens........

Ik had die hond dolgraag flink te pakken genomen, dat ie nooit meer de paarden aan durft te vallen.
Hier kan ik zo boos om worden, ook op de eigenaars ervan.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:56

Pomski schreef:
Wijk aan zee, aanval Pitbull op paard.: http://youtu.be/Lw8qRUvwbkg via @YouTube

Mensen, over dat galopperen.. Het strand is hier zo enorm breed dat je niemand in de weg loopt. En praat het gedrag van deze vechthond absoluut niet goed.
En zoals je ziet, toen we stilstonden konden we helemaal geen kant meer op.

Poeh... Wat een beest zeg. Sommige mensen hebben echt een plaat voor de kop. Lijn gewoon je hond aan als hij moeilijk is en niet luistert...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:58

Ik ben heel erg geschrokken van het filmpje. Dit was echt aanvallen.
En mijn complimenten voor jouw zit-kunsten.
Het meeleven van diegene die filmt vind ik echt mooi :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:58

missanita84 schreef:
Wat een vervelende ervaring zeg bah!
En gelukkig dat je paard er niet veel aan over heeft gehouden, de honden in kwestie zijn bikkelhard en deinsen niet zo snel terug!
Jammer dat de dieren (jouw paard en hond(en) ) weer slachtoffer zijn van zo.n oerdomme eigenaar. Die zijn verantwoordelijkheden niet neemt..

Maar begrijp ik goed dat je ook.mensen /kinderen passeerde in galop/draf?

Dat vind ik pers. dan weer niet zo netjes.

Maar mensen passeren op een gigantisch strand met voldoende ruimte is natuurlijk iets heel anders dan mensen in galop passeren met twee meter er tussen. Ik neem aan dat TS voldoende afstand heeft gehouden en niet dwars door iemand heen in gaan galopperen maar gewoon netjes een hele hoop meters afstand heeft gehouden :)

Als jij ergens in de duinen zit heb je niet echt last van een paard die bij de zee galoppeert toch?

Edit: Even 'niet' ertussen gezet, anders klopte mijn zin niet echt ;)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:01

Nee dat klopt ook . Maar ik ben ze ook wel eens anders tegen gekomen vandaar mijn vraag ;) hangt ook van de drukte af natuurlijk

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:03

Wat is jouw volgende stap TS? Met dit filmpje kan je een hoop.

Ik besef trouwens nu pas wat een angstig moment dit voor jou geweest moet zijn.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:17

In eerste instantie zou ik geneigd zijn te zeggen: NOOIT in galop van zo'n hond wegrennen, dat is DE trigger om er achteraan te gaan.

Ik heb alles meegelezen, maar zie nu het filmpje, en zie daarop een hond die geenszins van plan is op te geven en gericht naar het paard hapt. Deze hond had niet simpelweg een jacht-trigger, maar was echt op vechten en op bloed uit.
Het is maar goed dat het paard uiteindelijk een rake klap aan de hond kon uitdelen, anders had dit uitermate naar kunnen aflopen voor ruiter en paard. Zo'n hond raak je ook niet kwijt als je er van door gaat met je paard.

Dergelijke honden (waarmee ik niet het "ras" bedoel, maar de ongebreidelde intensiteit van de aanvallen op het paard) horen niet los te lopen, of anders gemuilkorfd, op een strand met zoveel andere gebruikers.

Ik heb zelf 2 Dobermanns met een fiks achterhaal-instinct, en zou het niet in m'n kop halen om die los te laten lopen in zulke situaties. Want ik weet dat je dan (zeker met twee "getriggerde" honden) ook zoiets krijgt, die luisteren in hun drift dan ECHT niet meer naar mij

Het paard is er fysiek nog redelijk ongeschonden afgekomen. Dit had veel ernstiger kunnen uitpakken, de eigenaar van de hond heeft hier zwaar zijn verantwoordelijkheid gemist.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:20

heel goed en duidelijk filmpje..
ik zou daarmee alsnog naar de politie stappen..

en mooi verdediging van het paard, pure verdeging geen neiging om de hond weer na te zitten..

en wat een mooie voltreffer overigens ;), complimenten aan het paard

jammer genoeg leren dit soort honden het er gewoon niet mee, wie weet waarom hij zo geworden is..
vaak zijn ze dan een volgende keer nog feller.. dit soort honden hoort gewoon een muilkorf te dragen.

deze hond had idd geen jachttrigger waardoor het het paard heeft gevolgd, deze hond is gewoon een rode waas en had nooit losgelaten mogen worden als er meer losloopt of rondrent en als ze hun hond al kwijt willen raken door een 'jacht' of kapotgetrapt willen zien, dan met muilkorf zodat ze in hun ondergang geen anderen meeslepen door verwondingen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:29

ZO! Dat was een fikse klap. Sneu voor hond paard en voor jou. ik moet eerlijk bekennen dat mijn husky ook wel eens achter paarden is aangegaan. Totaal niet agressie. Maar ik baalde dan ook heel erg dat mensen gewoon doorreden. Ik kon mijn hond namelijk niet meer bereiken, als gevolg dat ze de weg was kwijt geraakt. ts, je hebt een enorm stoer paard! :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:30

Dat heet "the RED zone", als zo'n hond naar aard en drift daarin verkeert, ziet en hoort ie niks meer behalve het object/de prooi.

Ik heb al 30 jaar Dobermanns, merendeels vanuit de Dobermann Rescue Nederland, maar ook wel via andere minder leuke bronnen, zoals asiels of DB, daar zaten ook wel eens van die types tussen die héél korte lontjes hadden. Overigens had ik er net zoveel die Joris Goedzak waren onder alle omstandigheden, wat ik er mee wil zeggen is, dat het de verantwoordelijkheid van de BAAS is om te zorgen dat een hond niet zo out of control raakt.

Dit soort gedrag van een hond is zonder meer gevaarlijk te noemen, want er zit geen waarneembare natuurlijke stop op. De klap van het paard "schudde"' de hond als het ware even wakker, net als je een hysterisch mens een klap in het gezicht geeft van "Kom tot jezelf", auwww... waar ben ik?

In openbare en sociale situaties kan dit natuurlijk niet.
Hoewel ik niet denk dat TS hier veel mee kan qua civiele procedure, vraag ik me af of het zinnig is contact op te nemen met de gene wiens hondje eerder was aangevallen door deze hond? Blijkbaar heeft deze hond geen normale agressie-stop, wat een aanleiding zou kunnen zijn voor een aanlijn- of muilkorfgebod.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 27-01-15 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:39

Eigenlijk toont paard ook soort instinct. Ze rent niet weg, maar probeert gericht haar vijand af te schudden. Mijn complimenten voor jou ook dat je zo rustig bleef, ik ben na het zien van het filmpje ook enorm geschrokken. Lijkt wel of de angst je ook op je lijf slaat. Ik hoop dat je er wat mee kunt!