upendo schreef:Dat gaat jou niks aan lijkt me.
Tuurlijk niet, maar dat neemt niet weg dat ik het niet mag vragen. Ben gewoon benieuwd. Dus snap niet waarom jij er telkens op reageerd
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
kyrkelover schreef:dees_daan schreef:Natuurlijk.. Een zadel niet op een veulen leggen staat gelijk aan het behandelen als porselein..
Er zijn genoeg dingen waar je een veulen aan kan leren wennen zonder dat er meteen iets op de rug moet liggen wat je dan ook nog aansingelt..
Ga in de weer met zeil, vlaggetjes enz daar kan je prima spelenderwijs mee beginnen, maar een zadel nu al op gooien en aansingelen maar dan weer niet strak zodat het zadel niet blijft liggen bij een jolig sprongetje vind ik gewoon dom.
Ik vind het dan weer typisch dat er zo belachelijk op een andere mening gereageerd moet worden, respect voor die mening is er niet in ieder geval.
Ja en als die vlaggetjes of ballonnen of zeiltjes of weet ik veel wat gaat schuiven heb je hetzelfde probleem.
En DAT is wat ik bedoel. Wat maakt het in godsvredesnaam uit wat er aan op onder hangt.
liesenlizzy schreef:Als (daar gaan we weer met ALS) hij wat rillig of gestrest was geweest had ik ook iemand hem vast laten houden of misschien zelfs er helemaal niet opgeklommen. Eerst rust en vertrouwen. Als 1, of beide van deze 2 puntjes er niet waren, had ik het niet eens gedaan. Hij was heel erg op mij gefoccussed, dat ik de keuze gemaakt heb om het nu wel te doenGelukkig heeft het goed uitgepakt
En gelukkig is het niet de eerste die ik zadelmak maak
upendo schreef:*zucht*
Zeiken over onverantwoord omdat alles alleen gedaan wordt of vertrouwen op je paard en iemand ernaast hebben staan zijn twee heel verschillende dingen.
Ik heb TS eerder een pony in zien rijden en ik heb daar naar opgekeken. Diertje mocht lekker het eigen tempo aangeven, er wordt rekening gehouden met waar de pony aan toe is en hij wordt niet meteen met zijn kop in de krul getrokken als er een beetje mee gereden wordt.
Dus ik ga er vanuit dat ook dit met een hele hoop rust zal gebeuren.
Dat gemierencopuleer altijd als het niet allemaal op de perfecte manier gebeurt.
Al die hengsten van de hengstenkeuring moeten met dezelfde leeftijd onderhand al een L proef lopen..

upendo schreef:*zucht*
Zeiken over onverantwoord omdat alles alleen gedaan wordt of vertrouwen op je paard en iemand ernaast hebben staan zijn twee heel verschillende dingen.
Ik heb TS eerder een pony in zien rijden en ik heb daar naar opgekeken. Diertje mocht lekker het eigen tempo aangeven, er wordt rekening gehouden met waar de pony aan toe is en hij wordt niet meteen met zijn kop in de krul getrokken als er een beetje mee gereden wordt.
Dus ik ga er vanuit dat ook dit met een hele hoop rust zal gebeuren.
Dat gemierencopuleer altijd als het niet allemaal op de perfecte manier gebeurt.
Al die hengsten van de hengstenkeuring moeten met dezelfde leeftijd onderhand al een L proef lopen..
upendo schreef:En als er een longeertouw naar degene buiten beeld was gegaan? Had het dan wel verantwoord geweest?
Is toch ook kul. Puur voor je eigen vertrouwen.
upendo schreef:Ik zou het waarderen als je mijn post niet verdraait Dees_Daan.
Ik heb het nergens over het veulen, maar dat leek me vanzelfsprekend.
Mocht dat niet het geval zijn: ik ga in op de ruim driejarige waar een keer op gezeten is.
Daarnaast heeft de TS aangegeven dat de singel niet aangesingeld was.
Is het geen leuk idee als alle moraalridders een huiliehuilietopic aanmaken en daar gaan zitten kniezen over wat er HAD kunnen gebeuren wat NIET gebeurd IS?
TS zal het ongetwijfeld niet opnieuw doen (met een vaste singel, want dat was het euvel, toch?), dus het punt is wel gemaakt.
upendo schreef:Nu is de fotograaf er met twee passen bij en kan ze ook invloed uitoefenen op de situatie.
Ik zie het extra risico niet. Sorry.
Dat een singel vast zit betekent niet dat er aangesingeld is.
Omdat dit topic nu al 7 pagina's telt Dees_Daan, punt is duidelijk.
Waarom dan doormiemelen?
upendo schreef:Nu is de fotograaf er met twee passen bij en kan ze ook invloed uitoefenen op de situatie.
Waarom dan doormiemelen?

dees_daan schreef:upendo schreef:Nu is de fotograaf er met twee passen bij en kan ze ook invloed uitoefenen op de situatie.
Waarom dan doormiemelen?
Nou de singel zit vast, dat noem ik aangesingeld ook al zit hij niet strak.
Je gaat er zelf ook nog steeds op door, en je bent niet de enige die even moet zeggen dat er gezeurd word, dan is het logisch dat daar reactie op komt.

BelleTessa schreef:Toch raad ik je sterk af om een zadel op dat veulen te leggen, dit is echt veel te zwaar nu voor dat kleine ding!

Tancreda4 schreef:Topic met veulens die zwembanden en andere meuk omkrijgen en dan meerdere keren en meerdere topics worden volop als leuk gezien, dol enthousiaste mensen en vragen om meer. Maar een zadel - omdat het een zadel is - is dan opeens weer to much en weer geen humor? Ik snap er niets van.... TS je had het zadel roze moeten verven. En een kroontje op het hoofd moeten zetten. Dan waren er niet zoveel mensen over gevallen blijkbaar![]()
Leuke paardjes, vooral de bonte is erg leuk. Nog een lekker jeugdig koppie, maar al wat wegwijs maken zo rustig aan is niets mis mee.
.
Tancreda4 schreef:Topic met veulens die zwembanden en andere meuk omkrijgen en dan meerdere keren en meerdere topics worden volop als leuk gezien, dol enthousiaste mensen en vragen om meer. Maar een zadel - omdat het een zadel is - is dan opeens weer to much en weer geen humor? Ik snap er niets van.... TS je had het zadel roze moeten verven. En een kroontje op het hoofd moeten zetten. Dan waren er niet zoveel mensen over gevallen blijkbaar![]()
Leuke paardjes, vooral de bonte is erg leuk. Nog een lekker jeugdig koppie, maar al wat wegwijs maken zo rustig aan is niets mis mee.