Zwaar ongeluk met paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

williejanne

Re: Zwaar ongeluk met paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:16

Hoop dat het paard snel en goed hersteld. Was zeker een flinke wond.

Je hebt goed gehandeld.

En kende de nieuwe verzorgster het paard hiervoor al wel? Want persoonlijk zou ik na 4x rijden op een nieuw verzorgpaard niet langs de weg rijden en zou ik hem eerst een aantal weken aftasten in een rijbak om te zien of er dingen zijn waar een paard van schrikt of dat hem daadwerkelijk niets boeit.

Maar verzorgster zal zich ook wel enorm schuldig voelen. Hoop dat zij er ook bovenop komt.

En uiteraard sterkte voor de eigenaren.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 18:47

Het paard wordt meer buiten gereden dan in de bak. Ze zijn de eerste 2 keren eerst in de bak gaan rijden en daarna samen met mij en het andere paard naar buiten gegaan. De 3e keer heeft ze samen met een vriendin op de fiets een rondje gemaakt. Alle keren hetzelfde rondje waarbij je nauwelijks langs de weg komt.

Ook deze een keer een rondje waarbij je wel langs de weg gaat, maar waar er nog een stuk berm met bomen langs komt. Op de plek waar het gebeurde was er ook gewoon ruimte om een paar passen opzij te gaan.

Hij kan groot verkeer best wel eng vinden, maar er zijn genoeg stukjes waar we dan in kunnen rijden.
Dit busje met trailer was van de buren van de eigenaar en hij is daar al vaker langs heen gegaan. Dus ik weet nog steeds niet wat er precies mis ging.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:55

Wat een gat!
Ik duim voor je dat dit nog goed gaat komen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:59

Jeetje wat een wond. Superknap dat ze dat zo mooi dicht gekregen hebben. Echt een pluim voor jou dat je goed gehandeld hebt.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:02

Jeetje heb veel gezien, maar dit nog nooit.
Hopen dat het nog goed gaat komen. Ze kunnen tegenwoordig heel veel. Heel veel sterkte voor het paard en voor jullie zelf!

Gerardonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:02

Jeetje wat zielig zeg! Heel veel sterkte!!

Xrachelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:17

Wond ziet er echt stukken beter uit denk wel dat het goed gaat komen

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:36

Pff wat een wond, respect hoe je behandeld hebt!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:48

Wat zullen jullie allemaal geschrokken zijn en wat een vreselijke wond! Ik begrijp ook niet waarom prikkeldraad nog steeds zo verbreid en nog steeds toegelaten is. -O-
Ik duim voor een goed herstel!

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:18

Oh dat ziet er héél naar uit, dapper van je dat je zo nuchter gehandeld hebt.

Lifeforhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:29

Ik dacht dat de wond wel ''mee'' zou vallen,, Poehh... :n Ik hoop dat alles goed komt! Beterschap & Sterkte !! :(

Scott_Bomsai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:31

oei wat een vreselijk ongeluk zeg

sterkte

xemmosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:33

Jeetje! Wat erg! :(
Hoe maakt hij het nu?

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:36

Oh hemel, wat een wond en wat een verhaal! Wat is prikkeldraad inderdaad ellendig: ik heb er helaas ook ervaring mee. Ponykamp buitenrit, ik was mee als leiding, paarden op hol door een trekker en inderdaad ook het draad in. Pezen doorgesneden..

Maar zoals al gezegd hier: je hebt geweldig gehandeld in zo'n situatie. Sterkte voor jou, de andere verzorgster en de eigenaren. Ik hoop hard met jullie mee dat het goed komt! Houd je ons op de hoogte? :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:41

Oh bah wat een wond :( beterschap voor t brokkenpilootje en sterkte ermee!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:45

Ik schrik Gelukkig niet snel maar vind het in begin lelijke wond wel lijkt het echt super mooi gehecht te zijn

Je hebt super gereageerd petje af. En super dat eigenaar er mbt andere verzorgster ook zo over denkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:48

ach jeetje. hopelijk komt het goed al had ik misschien niet het laten maken... ( als het net wat dieper was )
ik zou toch proberen wat op de verzekering te verhalen hoor... daarvoor ben je verzekerd en niet geschoten...

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 00:04

Kan heel wat hebben qua wonden maar dit is echt een grote wond. Heel veel sterkte met het een plekje geven en top dat je in zo stress moment jezelf kan herpakken en kan handelen!
Heel veel beterschap voor het paard gewenst!

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 00:39

Zoo, dat is een flinke lap. Helemaal top hoe je gehandeld hebt.
Toch kan dit nog heel erg mee gaan vallen uiteindelijk: het zit vooral in het bespierde deel van het been EN aan de voorkant. Wonden op die plekken geven vaak goede eindresultaten wb het herstel van de functie van het been. Veel hangt af van de mate van (het herstel van) de doorbloeding van de losse flap: de bloedvaten komen van boven af en daar zijn ze door. De bloedvoorziening moet nu van onder af en via het contact met de onderlaag komen. Als het niet te erg gaat ontsteken/pussen heeft de hechting van de flap aan de onderlaag een goede kans van slagen.
Zolang de hechtingen het houden kan je met dermiel of vetramil en andere honingzalven nog niet veel. Als er open plekken ontstaan wel en is er nog geen reden tot paniek.
De leeftijd van het paard is een nadeel: jonge dieren genezen nog beter dan oude en pony's beter dan paarden. Zo'n Arabier zit er een beetje tussenin.
Toch denk ik dat de prognose best goed is voor herstel van de functie van het been. En soms moet je ook een beetje geluk hebben...
Heel veel sterkte voor jullie en fijn dat je ons op de hoogte houdt.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 08:55

unihorses schreef:
ach jeetje. hopelijk komt het goed al had ik misschien niet het laten maken... ( als het net wat dieper was )
ik zou toch proberen wat op de verzekering te verhalen hoor... daarvoor ben je verzekerd en niet geschoten...

Daar hebben de eigenaren en de DA het ook voorzichtig over gehad. Maar aangezien het paard nog een heel stuk verder heeft kunnen draven en op dat moment ook nog kon lopen, moest ze het proberen en hebben we hem dus naar de kliniek gebracht.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 09:08

DonCamillo schreef:
Zoo, dat is een flinke lap. Helemaal top hoe je gehandeld hebt.
Toch kan dit nog heel erg mee gaan vallen uiteindelijk: het zit vooral in het bespierde deel van het been EN aan de voorkant. Wonden op die plekken geven vaak goede eindresultaten wb het herstel van de functie van het been. Veel hangt af van de mate van (het herstel van) de doorbloeding van de losse flap: de bloedvaten komen van boven af en daar zijn ze door. De bloedvoorziening moet nu van onder af en via het contact met de onderlaag komen. Als het niet te erg gaat ontsteken/pussen heeft de hechting van de flap aan de onderlaag een goede kans van slagen.
Zolang de hechtingen het houden kan je met dermiel of vetramil en andere honingzalven nog niet veel. Als er open plekken ontstaan wel en is er nog geen reden tot paniek.
De leeftijd van het paard is een nadeel: jonge dieren genezen nog beter dan oude en pony's beter dan paarden. Zo'n Arabier zit er een beetje tussenin.
Toch denk ik dat de prognose best goed is voor herstel van de functie van het been. En soms moet je ook een beetje geluk hebben...
Heel veel sterkte voor jullie en fijn dat je ons op de hoogte houdt.

De prognose is inderdaad goed. Ik heb gisteren niks meer gehoord van de eigenaar, dus tot nu toe zou het nog wel gewoon dik en stijf zijn. Zolang het niet gaat ontsteken/pussen komt het wel redelijk goed. Maar mocht dit wel zo zijn en de prognose wordt slechter, dan laat ze hem inslapen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:12

Ik dacht ook van "het zal wel meevallen".

Maar jeetje, wat een wond! Verschrikkelijk en dat van prikkeldraad... Bah... Heel veel sterkte!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:14

Jeetje wat een wond!!
Ik wens jullie en vooral jou en dat meisje dat bij je was veel sterkte!
Wat zullen jullie geschrokken zijn zeg!!!!
Hopelijk komt alles goed en kun je het een beetje verwerken wat er is gebeurd.

ynid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:40

Het ziet er stuk beter uit. Inslapen daar schrik ik toch van. Ik zou het zeker een maand aankijken voordat ik zo een zware beslissing zou nemen. Als het vooruit en beter gaat zou ik het een goed kans geven en langer afwachten.Goed opletten dat er geen infectie bij komt en regelmatig ontsmetten. Ik hoop toch voor het paardje en jullie dat het goed komt.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:01

ynid1 schreef:
Het ziet er stuk beter uit. Inslapen daar schrik ik toch van. Ik zou het zeker een maand aankijken voordat ik zo een zware beslissing zou nemen. Als het vooruit en beter gaat zou ik het een goed kans geven en langer afwachten.Goed opletten dat er geen infectie bij komt en regelmatig ontsmetten. Ik hoop toch voor het paardje en jullie dat het goed komt.

Als de spieren niet voldoende bloed krijgen en die afsterven kun je wachten tot je een ons weegt maar die gaan het dan niet meer doen hoor. Maar volgens mij zegt TS eerder dat de prognose goed is op dit moment