Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
unihorses schreef:ach jeetje. hopelijk komt het goed al had ik misschien niet het laten maken... ( als het net wat dieper was )
ik zou toch proberen wat op de verzekering te verhalen hoor... daarvoor ben je verzekerd en niet geschoten...
DonCamillo schreef:Zoo, dat is een flinke lap. Helemaal top hoe je gehandeld hebt.
Toch kan dit nog heel erg mee gaan vallen uiteindelijk: het zit vooral in het bespierde deel van het been EN aan de voorkant. Wonden op die plekken geven vaak goede eindresultaten wb het herstel van de functie van het been. Veel hangt af van de mate van (het herstel van) de doorbloeding van de losse flap: de bloedvaten komen van boven af en daar zijn ze door. De bloedvoorziening moet nu van onder af en via het contact met de onderlaag komen. Als het niet te erg gaat ontsteken/pussen heeft de hechting van de flap aan de onderlaag een goede kans van slagen.
Zolang de hechtingen het houden kan je met dermiel of vetramil en andere honingzalven nog niet veel. Als er open plekken ontstaan wel en is er nog geen reden tot paniek.
De leeftijd van het paard is een nadeel: jonge dieren genezen nog beter dan oude en pony's beter dan paarden. Zo'n Arabier zit er een beetje tussenin.
Toch denk ik dat de prognose best goed is voor herstel van de functie van het been. En soms moet je ook een beetje geluk hebben...
Heel veel sterkte voor jullie en fijn dat je ons op de hoogte houdt.
ynid1 schreef:Het ziet er stuk beter uit. Inslapen daar schrik ik toch van. Ik zou het zeker een maand aankijken voordat ik zo een zware beslissing zou nemen. Als het vooruit en beter gaat zou ik het een goed kans geven en langer afwachten.Goed opletten dat er geen infectie bij komt en regelmatig ontsmetten. Ik hoop toch voor het paardje en jullie dat het goed komt.