nieuwe aanwinst! 5-jarige hengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: nieuwe aanwinst! 5-jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:57

wat een vreselijk onzinnig topic is dit geworden...een TS die zich doodongelukkig voelt omdat haar moer(goedbedoelt)zich er in mengt en haar dochter verdedigt(zou ik ook doen als ik kinderen had)
Maar het hele topic slaat helemaal nergens meer op.
TS veel succes met je paard!Komt vast wel goed...je hebt superbegeleiding begrijp ik!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:59

Aller eerst je hebt een leuk paard.
En gefeliciteerd met je aankoop.
Zelf zal ik maar niks zeggen over de bijzet want zie dst er al genoeg over is gezegd.
Ik zelf zal het alleen niet gebruiken bij jonge paarden omdat ze geen kant op kunnen omdat ze goed als vast staan.
Als wij een longeer Hulp gebruiken gebruiken wij die zo dat ze eigenlijk zelf kunnen bepalen hoe ze het hoofd houden.
Maar 9 van de 10 buigen ze goed af.

Ik heb namelijk zelf nog een paard gezien op de almelose die over de kop sloeg Door een bijzet en dit ziet er niet leuk uit en dan liggen ze daar met de kop nog helemaal vast.

Maar verder veel succes met met je paard

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:03

Pardon, jij opent toch topics waar mensen je open en bloot kunnen volgen. En vervolgens doen jullie hetzelfde als in dit topic, namelijk ageren op de mensen die iets zeggen wat je niet aanstaat.
Mag ik je dan bij deze even herinneren aan jullie hengstencontainerverhaal?
Ook daar zeiden mensen dingen als: wat moet je nou met hengsten, laat ze ruinen en zet ze bij elkaar dan is je probleem over. Wil je dan zelf even jullie reacties nalezen?

Bovendien zegt je dochter in de opening dat ze zomaar opeens geld krijgt, en je kunt mij een heleboel vertellen dat is wel heel wat anders dan zuinig zijn, zelf bijeen gespaard en keihard werken, terwijl ze neem ik aan ook nog op school zit.
Mijn kinderen hadden een bijbaantje naast school, maar verdienden zeker niet zoveel dat ze een zgn. geweldig paard kon kopen.
Bovendien spreekt ze zich hier diverse keren tegen, dus wat moet je dan wel geloven? Trainingsmethode van Danielle Heijkoop overgenomen, blz. verder die ken ik niet.

Dat ik soms op Bokt verhalen lees, zegt niets over mij. Bokt is een publiek medium, niet meer en niet minder,
Het zegt meer over jou dat jij daar, zeker als men niet in je straatje praat, er een negatieve conclusie aan verbind.
Ik heb in geen enkele reactie van jullie en zeker niet van jou, ook maar iets kunnen lezen in de zin van, oke bedankt, zo had ik het niet gezien. Dat jullie daarna alleen maar je eigen gang gaan, is daarna niet meer "ons" probleem toch?
Nee er komen alleen maar leuke reacties van jouw kant als men een veer in jullie achterste steken.

Het zal verder mijn derriere oxideren, het ga jullie goed.
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 01-07-14 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:11

Percy: wat goed om te horen dat je Rob al zo goed kent na twee keer daar te zijn geweest...

Margreet je weet het weer eens precies goed te verwoorden!!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:13

Margreet, wat maakt het nou uit wie dit paard gefinancierd heeft? Als 16-jarige had ik ook een bedrag op mijn spaarrekening waar ik een zeer zeer fatsoenlijk paard mee had kunnen kopen. Uiteraard was 80% geld van mijn ouders, maar ik had het wel gespaard in die zin dat ik het niet massaal uitgaf aan kleren, uitgaan, hobby's, weet ik veel wat. Ik spaarde het dus en ik noem het nu nog mijn zelf-gespaarde geld.
Laten we nou niet op iedere slak zout gaan leggen.

En meer in het algemeen, als TS je in een ander topic tegen de haren in heeft gestreken, dat kan, maar dat heeft niets te maken met dit fototopic. Is TS een arrogante puber met een grote mond en een te groot ego waar je niet mee om kan, open het topic dan niet, als je toch weet dat enkel ergernis het resultaat zal zijn. Maar ik zie niet in hoe het beledigen van TS en haar moeder het paard zal helpen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:13

Percy@Houdt hier mee op....je maakt je dochter doodongelukkig op deze manier.
Het arme kind kan er ook niets aan doen dat ze een moeder heeft die net als zoveel moeders denkt dat hun kind een olympische topper in de dop is.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:14

Nou TS, en dit gedoe allemaal alleen maar omdat je blij bent met je nieuwe paard, en de foto's die je van hem hebt, en deze graag wilde laten zien :(:)
Ik vind het een heel leuk paard en hoop dat je er veel plezier van zult hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:15

ik weet trouwens niet wat voor soort bijbaantje je moet hebben om drie paarden te financieeren.En dure lessen van belangrijke ,bekende ruiters.
Nou ja....ik weet er wel een ,maar dat mag ik toch niet hopen...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:16

Maakt dat wat uit dan?

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:20

Gini, lezen is ook een vak hé.
Over dat geld is duidelijk dat geld krijgen van dochter betekent dat moeder vind dat ze hard spaart en zuinig is?
En ik heb helemaal niet gereageerd in dat andere topic, daar kwam ik een keertje bij toeval terecht omdat ik op zoek was naar iets heel anders, en daar geven ze dus precies dezelfde reacties.

Wat ik wel heel raar vind, is dat jij haar hier gaat verdedigen tegenover mij? Ik heb helemaal niks met dat kind hoor, ik heb het gehad over de manier waarop ze met de antwoorden omgaat, in de diverse topics.
Als je iets op Bokt plaatst dan weet je dan je antwoorden krijgt die precies in je straatje passen maar ook antwoorden die je niet passen, daar moet je mee om leren gaan.
En daar gaat dit ook over, ze verdraaien hun eigen antwoorden.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:21

Deze discussie heeft inderdaad niks meer met het topic te maken. :n Moet wel eerlijk zeggen dat ik ook bijbaan tips wil. :D

De foto's vind ik niet bepaald ideaal, hopelijk is er extra begeleiding om jullie op het juiste pad te brengen. Werken met hulpen kan ideaal zijn als je er goed mee om gaat, en dit is niet het geval.
Misschien leuk om een update te plaatsen, met hoe het nu gaat?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:26

MargreetW schreef:
Gini, lezen is ook een vak hé.
Over dat geld is duidelijk dat geld krijgen van dochter betekent dat moeder vind dat ze hard spaart en zuinig is?
En ik heb helemaal niet gereageerd in dat andere topic, daar kwam ik een keertje bij toeval terecht omdat ik op zoek was naar iets heel anders, en daar geven ze dus precies dezelfde reacties.

Wat ik wel heel raar vind, is dat jij haar hier gaat verdedigen tegenover mij? Ik heb helemaal niks met dat kind hoor, ik heb het gehad over de manier waarop ze met de antwoorden omgaat, in de diverse topics.
Als je iets op Bokt plaatst dan weet je dan je antwoorden krijgt die precies in je straatje passen maar ook antwoorden die je niet passen, daar moet je mee om leren gaan.
En daar gaat dit ook over, ze verdraaien hun eigen antwoorden.

Ik kan goed lezen hoor. Ik ben inderdaad van mening dat een kind mag zeggen: ik heb dit geld gespaard. Zelfs al komt het geld van de ouders. Ieder kind heeft toch een spaarvarken?

Het tweede heb ik ook duidelijk gezegd dat ik het meer algemeen bedoelde en niet meer persoonlijk naar jou toe. Ik heb zelfs een enter gezet tussen de twee alinea's om duidelijk te maken dat de eerste voor jou bedoeld was (beginnende met Margreet, ) en de tweede voor iedereen (beginnende met 'meer in het algemeen').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:27

Verwachten jullie nou echt dat ts van 16 d'r paard zelf kan betalen? Ikzelf ben 17, en zonder financiele steun van mijn ouders had ik nu echt geen paard op stal staan hoor! ;) Natuurlijk betaal ik zelf mee, maar zelf een paard onderhouden gaat mij niet lukken nee, komt over alsof jullie dat wel verwachten en dat wij/ik/ts anders maar geen paard moeten hebben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:28

Echt, waarom? :')

Anoniem

Joolien schreef:

was die naar mij? Zo ja, wat waarom? :)

geerke

Anoniem schreef:
Verwachten jullie nou echt dat ts van 16 d'r paard zelf kan betalen? Ikzelf ben 17, en zonder financiele steun van mijn ouders had ik nu echt geen paard op stal staan hoor! ;) Natuurlijk betaal ik zelf mee, maar zelf een paard onderhouden gaat mij niet lukken nee, komt over alsof jullie dat wel verwachten en dat wij/ik/ts anders maar geen paard moeten hebben ;)

TS heeft er drie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:29

Anoniem schreef:
Joolien schreef:

was die naar mij? Zo ja, wat waarom? :)

Nee, gewoon op de hele discussie hier. Like, why??? :')

MargreetW

LEZEN! TS zegt niet dat ze gespaard heeft!
Ze heeft het geld gekregen zegt ze, terwijl moeder beweert dat ze dat paard bijeen gespaard heeft met hard werken en zuinig zijn.
En zo zijn er wel meer tegenstrijdigheden, niet alleen tussen TS en moeder maar ook van TS zelf.

Ik heb ook altijd de hobby van mijn dochter grotendeels betaald, en sponsor haar nog steeds, dat kan toch ook niet anders als je scholier bent of studeert? Dat lijkt mij gewoon logisch en helemaal niet vreemd.
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 01-07-14 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

geerke schreef:
Anoniem schreef:

TS heeft er drie :+

Daar heb ik overheen gelezen denk ik, sorry :o
Maar dan nog, als dr ouders het geld hebben, het willen betalen... Wat is dan het probleem? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:30

Joolien schreef:
Nee, gewoon op de hele discussie hier. Like, why??? :')

ahh, ik snapte al niet waarom de 'waarom' naar mij :D
maar inderdaad, dit topic is nu wel zover off-topic dat ik niet eens meer weet waar het eigenlijk om ging ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:31

MargreetW schreef:
Ze heeft het geld gekregen zegt ze, terwijl moeder beweert dat ze dat paard bijeen gespaard heeft met hard werken en zuinig zijn.
En zo zijn er wel meer tegenstrijdigheden, niet alleen tussen TS en moeder maar ook van TS zelf.

Naar de brandstapel!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:32

Gini schreef:
MargreetW schreef:

Naar de brandstapel!!

moeder en dochter? :')

Galantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:34

Nu begrijp ik wat sommige mensen hier op bokt bedoelen met azijnpissers.. :')

Heel veel succes met je leuke paardje TS! :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:35

Ok mag ik even vragen wat de hele discussie van wie ze het geld heeft of hoe ze aan het paard komt met dit topic te maken heeft ?? Sinds wanneer gaat een ander de financië situatie van een ander aan.... dat dr moeder zich erover uit is ook niet slim. Maar mensen kappen met de discussie of ze t zelf betaald of niet.
Al heeft ze een stal vol paarden... dat heeft niks te maken met het openen van dit topic.
Nee ik ben het niet eens met bepaalde dingen en ja ik denk dat de ts goed gebaat is met fijne tips. Maar dit slaat gewoon alles :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:40

_Mondy_ schreef:
Ok mag ik even vragen wat de hele discussie van wie ze het geld heeft of hoe ze aan het paard komt met dit topic te maken heeft ?? Sinds wanneer gaat een ander de financië situatie van een ander aan.... dat dr moeder zich erover uit is ook niet slim. Maar mensen kappen met de discussie of ze t zelf betaald of niet.
Al heeft ze een stal vol paarden... dat heeft niks te maken met het openen van dit topic.
Nee ik ben het niet eens met bepaalde dingen en ja ik denk dat de ts goed gebaat is met fijne tips. Maar dit slaat gewoon alles :n

Nou, dat zal ik je eens vertellen waarom. Want ehh, jaa, nou, het zit namelijk zo snap je. Dat ehh, ja geld ehhh, nou ja gewoon, dat is toch gewoon zo? Wat was de vraag ook alweer?