Valk merrie Deepani's Sirana (v. Don Cremello du Bois)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:04

Emmarosaly schreef:
Laten we nu ophouden met negatieve opmerkingen en discussies en iedereen in zijn of haar waarde houden. Voor ts is het nu wel duidelijk, iedereen heeft zijn of haar zegje gedaan!
Ik wens haar heel veel plezier en succes in de verdere training van dit superleuke paardje! :D

Dan moet ze een slotje erop doen.
Ik ben gewoon nog altijd benieuwd naar bepaalde dingen.

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:05

Emmarosaly schreef:
Laten we nu ophouden met negatieve opmerkingen en discussies en iedereen in zijn of haar waarde houden. Voor ts is het nu wel duidelijk, iedereen heeft zijn of haar zegje gedaan!
Ik wens haar heel veel plezier en succes in de verdere training van dit superleuke paardje! :D

Ze leest dit niet meer, ze reageert ook niet meer, staat een paar pagina´s terug.
Maar ik ken haar en ik zal het haar zeggen!

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:10

PrimaDonna_ schreef:
Madam is 12 jaar en stuurt mij net een PB dat ze mij nog wel wat laat weten

Ik neem aan dat je weet dat ik dit ook kan lezen

Emmarosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:13

RubyLoveYou schreef:
Emmarosaly schreef:

Ze leest dit niet meer, ze reageert ook niet meer, staat een paar pagina´s terug.
Maar ik ken haar en ik zal het haar zeggen!

Ik heb met haar gekletst via pb dus weet t idd ook :)
Bedankt iig voor je antwoord meis en als ik jou was zou ik t ook lekker laten gaan, hele discussies op een topic dat daar niet voor bedoeld is, is ook niet echt leuk! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:31

Onderzoek onder renpaarden laat zien dat er aanwijzingen zijn dat op 2jarige leeftijd starten ook fysieke voordelen heeft. http://www.thehorse.com/articles/10065/ ... jury-risks
Zo zie je maar weer: ook wetenschappers zijn er nog niet uit.

Ik denk zelf dat het allemaal niet zo zwartwit is. Neem nou mensen: Als je je kinderen pas laat sporten als ze volwassen zijn en lichamelijk helemaal uitgegroeid, dan doe je hun lichamelijke en mentale ontwikkeling tekort. Beweging is daarvoor onmisbaar. Denk maar niet dat de zusters Williams zo goed hadden kunnen tennissen als ze op hun 18 begonnen waren. :D Maar je laat kinderen ook weer niet een zesjarige de marathon lopen of een wedstrijd van 5 uur spelen. Dat is overbelasting.
.....en daar tussenin zit een heleboel.

Met paarden ook, lijkt me. Het is denk ik niet zozeer een punt dat je op een jong paard gaat zitten en hem wat leert. Het draait er meer om hoe vaak, hoe lang en hoeveel je vraagt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:40

PrimaDonna_ schreef:
Madam is 12 jaar en stuurt mij net een PB dat ze mij nog wel wat laat weten :') :=

Je zult nu wel bang zijn! :')

Paint_Lover

Re: Valk merrie Deepani's Sirana (v. Don Cremello du Bois)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:33

ow zucht.... laten we het nou eens allemaal netjes en beschaaft houden hier...

TS opent een topic omdat ze superblij is met haar meisje, dan hoeft toch niet half bokt ineens op zn achterste benen gaan staan en ook nog eens op TS en elkaar te gaan lopen vitten????

Ook ik ken de TS en ook ik sta achter haar, heeft niets met professionaliteit te maken of met het feit dat ze al veel paarden zadelmak heeft gemaakt maar meer omdat ik weet dat ze rustig aan doet! dat het misschien niet zo gaat als dat jullie het graag zien dat is dan jullie probleem en niet die van haar! Reageer netjes met opbouwende kritiek of gebruik het kruisje rechtsboven in de hoek als het je niet aanstaat maar ga geen topic van iemand anders lopen verzieken! Dat ze niet meer reageert of leest kan ik me erg goed voorstellen, dat zou ik ook niet meer doen als ik haar was!

*Zo, dit gezegd hebbend ga ik me ook niet meer mengen in de discussie wel of niet inrijden met 2,5/3 en wat er wel en niet kan want iedereen denkt daar anders over. Leef en laat leven*

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:24

Jessix schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Madam is 12 jaar en stuurt mij net een PB dat ze mij nog wel wat laat weten :') :=

Je zult nu wel bang zijn! :')

Wie zou nu wel bang zijn?
Ik of die andere madam die zo stom doet tegen me.

JeN_Luca

Re: Valk merrie Deepani's Sirana (v. Don Cremello du Bois)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:06

ik wil hier graag ook even reageren

het verhaal in de OP van de TS klopt aan alle kanten niet en ik kan dit niet meer aanzien!
De pony is gekocht voor veel geld van een vriendin van mij. TS kocht deze pony op 1,5 jarige leeftijd.
Er was afgesproken dat deze pony goed behandeld zou worden en niet voor het 3e jaar ingereden zou worden.

Echter is deze pony VORIG JAAR Sept al ingereden. Dus niet net onder het zadel zoals TS beweerd.
Deze pony loopt al ruim een half jaar onder het zadel. Mijn vriendin probeert nu met alle macht deze pony weer terug te krijgen omdat ze het niet eens is met de werkwijze van TS.

Ik hoop dat het haar gaat lukken, de manier van rijden en inrijden is ronduit belachelijk en niet volgens de afspraak gegaan. Doodzonde van deze mooie , lieve pony die bij ons in de stallen geboren is.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:09

Citaat:

het verhaal in de OP van de TS klopt aan alle kanten niet en ik kan dit niet meer aanzien!
De pony is gekocht voor veel geld van een vriendin van mij. TS kocht deze pony op 1,5 jarige leeftijd.
Er was afgesproken dat deze pony goed behandeld zou worden en niet voor het 3e jaar ingereden zou worden.

Echter is deze pony VORIG JAAR Sept al ingereden. Dus niet net onder het zadel zoals TS beweerd.
Deze pony loopt al ruim een half jaar onder het zadel. Mijn vriendin probeert nu met alle macht deze pony weer terug te krijgen omdat ze het niet eens is met de werkwijze van TS.

Ik hoop dat het haar gaat lukken, de manier van rijden en inrijden is ronduit belachelijk en niet volgens de afspraak gegaan. Doodzonde van deze mooie , lieve pony die bij ons in de stallen geboren is.

Ik had mijn korte zegje al gedaan, maar hier MOET ik echt even op reageren hoor.
Deze merrie is door TS zelf gefokt. Ze is dus niet gekocht van iemand, maar is komen rollen uit een merrie die ook van TS was en die daarna verkocht is. Ik ben wel heel erg benieuwd waar jij je wijsheid vandaan hebt JeN-Luca.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:11

JeN_Luca schreef:

Ik lees steeds al mee, omdat ik fer persoonlijk ken.
Wat jij nu zegt is echt klinkklare onzin..
Als je de OP had gelezen en de andere topics hebt bekeken, had je gezien dat ze deze merrie ZELF heeft gefokt. ~~}>
Geen klauwen vol met geld ervoor betaald dus!!

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:15

Anike schreef:
JeN_Luca schreef:

Ik lees steeds al mee, omdat ik fer persoonlijk ken.
Wat jij nu zegt is echt klinkklare onzin..
Als je de OP had gelezen en de andere topics hebt bekeken, had je gezien dat ze deze merrie ZELF heeft gefokt. ~~}>
Geen klauwen vol met geld ervoor betaald dus!!

Ze zegt zelf wel dat ze er veel voor betaald heeft.... In dit topic nog. Of bedoelt ze dan aan andere niet aankoop kosten?

JeN_Luca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:17

Jullie hebben dan zeker de verkeerde pony voor je !

Deze merrie is bij ons geboren en was van 1 van m'n beste vriendinnen. Haar moeder is nog steeds aanwezig bij ons op stal. Mochten mensen dit niet geloven, bel het NRPS maar en vraag naar de eigenaresse van de moeder en de fokker van de pony.

Weet zeker dat je dan ineens iets heel anders hoort. Ook heb ik bewijs dat ze er in sept al op reed
(zelfs al op ander terrein) iedereen vind het absurd dat er al op zo'n jonge pony gereden word

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:18

Citaat:
Ze zegt zelf wel dat ze er veel voor betaald heeft.... In dit topic nog. Of bedoelt ze dan aan andere niet aankoop kosten?
'

Zoiets heet sarcasme :o

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:19

Ik denk dat je een reactie gelezen hebt die sarcastisch bedoeld is.
Er wordt zoveel kinderachtig gereageerd dat ze hier een sarcastische opmerking over heeft gemaakt.
Kijk eens naar de andere topics in de OP.. dan zie je haar zelf bij de merrie en moeder..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:20

JeN_Luca schreef:

Wat een complete ONZIN praat jij uit je nek zeg!!! Dat dier was toen nog niet eens uit de opfok!!! 8)7 Niet te geloven zeg wat een mensen je op de wereld/bokt hebt zitten.. Daarbij heeft TS helemaal niet die pony van vriendin van je gekocht want naar mij weten heeft ze de pony ZELF gefokt.. :evaw: en dan ook nog een account speciaal aanmaken om dit even te plaatsen :r
Laatst bijgewerkt door Nicole op 22-04-14 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

JeN_Luca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:20

xSogno schreef:

Nee ze heeft het idd over deze merrie , ik zal het bedrag niet precies zeggen maar is meer dan 5.000 euro betaald voor een toen (ongeveer) 1,5 jarige

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:21

Citaat:
Jullie hebben dan zeker de verkeerde pony voor je !

Deze merrie is bij ons geboren en was van 1 van m'n beste vriendinnen. Haar moeder is nog steeds aanwezig bij ons op stal. Mochten mensen dit niet geloven, bel het NRPS maar en vraag naar de eigenaresse van de moeder en de fokker van de pony.

Weet zeker dat je dan ineens iets heel anders hoort. Ook heb ik bewijs dat ze er in sept al op reed
(zelfs al op ander terrein) iedereen vind het absurd dat er al op zo'n jonge pony gereden word

Ik ken TS al heel lang.
Ik weet nog dat haar vorige merrie drachtig was en ben op kraamvisite geweest toen deze errie 2 weekjes oud was. Ik weet dus echt waar ik over praat. Ik denk dus dat JIJ je vergist.
En nog een kleine kanttekening. In september was TS hoogzwanger en kón ze niet eens op een paard klimmen.

Ik zou het dus wel netjes van je vinden als je een beetje indimt, want dit is echt niet netjes. (misschien dat een excuusje wel op zijn plaats is)

JeN_Luca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:21

Anike schreef:
Er wordt zoveel kinderachtig gereageerd dat ze hier een sarcastische opmerking over heeft gemaakt.
Kijk eens naar de andere topics in de OP.. dan zie je haar zelf bij de merrie en moeder..

dat zijn niet eens foto's van dezelfde pony dom kind !

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:24

JeN_Luca schreef:
xSogno schreef:

Nee ze heeft het idd over deze merrie , ik zal het bedrag niet precies zeggen maar is meer dan 5.000 euro betaald voor een toen (ongeveer) 1,5 jarige

Vrij apart dat dit je eerste berichten zijn dan en dat hier zich mensen melden die TS kennen en zeggen dat het zelfgefokt is.

Ik had het sarcasme niet begrepen hoor, zou niet weten hoe je dat moet opmaken uit berichten uit dit topic, maar dat zal t internet wel wezen dan.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:24

JeN-Luca, een beetje minder mag wel.

Anike heeft gelijk en dat weet je. Gedraag je een beetje, wil je?

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:26

JeN_Luca schreef:
Anike schreef:

Ik ben vreselijk dom.. Ja heb je gelijk in.. net als al je posts.. natuurlijk heeft fer hier een godvergeten aan betaald.
Deze merrie is voor haar onbetaalbaar.

Je komt net een half uur geleden aangemeld op bokt, meteen kom je hier mans doen en wel even zeggen dat de TS liegt
Laatst bijgewerkt door Anike op 22-04-14 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

JeN_Luca schreef:
Anike schreef:

Dit bericht heb ik gemeld bij de mods, iedereen vliegt hier elkaar aan, waar is respect naar je medebokker gebleven??

Nicole

xSogno schreef:
JeN_Luca schreef:

Vrij apart dat dit je eerste berichten zijn dan en dat hier zich mensen melden die TS kennen en zeggen dat het zelfgefokt is.

Ik had het sarcasme niet begrepen hoor, zou niet weten hoe je dat moet opmaken uit berichten uit dit topic, maar dat zal t internet wel wezen dan.

Ach dat komt omdat TS zelf heeft gefokt en al die kosten bij elkaar opgeteld van (zeer goeie!!) opfok ja dan is ze best duur :D

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:27

Ik heb melding gemaakt, ik heb het idee dat dit een persoonlijke aanval is en dat niets wat Jen Luca schrijft waar is. Gezien TS de pony zelf gefokt heeft. Laten we het verder netjes houden