Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
misskrisss schreef:Persoonlijk word ik niet blij van deze foto's.
Op gen enkele foto is de nek het hoogste punt.
Je paard word veel te diep reden is komt daardoor erg op de voorhand.
Dat kan je goed zien aan de diagonale beenzetting in de draf.
Jou paard gaat op een aantal foto's na geen enkele keer taktmatig. Het achterbeen komt al van de grond maar het voorbeen staat dan nog aan de grond. Zo staat je paard dus op 1 been ipv van altijd 2 op niets in de draf (twee takt) een grove taktfout. Ook staat het voorbeen nog volledig aan de grond en het achterbeen is dan al half van de grond af.
Op de foto's dat je haar minder diep rijd zie je ook dat het minder is, dan kan de achterhand beter ondertreden en rij je paard meer in evenwicht.
Mariekyy schreef:misskrisss schreef:Persoonlijk word ik niet blij van deze foto's.
Op gen enkele foto is de nek het hoogste punt.
Je paard word veel te diep reden is komt daardoor erg op de voorhand.
Dat kan je goed zien aan de diagonale beenzetting in de draf.
Jou paard gaat op een aantal foto's na geen enkele keer taktmatig. Het achterbeen komt al van de grond maar het voorbeen staat dan nog aan de grond. Zo staat je paard dus op 1 been ipv van altijd 2 op niets in de draf (twee takt) een grove taktfout. Ook staat het voorbeen nog volledig aan de grond en het achterbeen is dan al half van de grond af.
Op de foto's dat je haar minder diep rijd zie je ook dat het minder is, dan kan de achterhand beter ondertreden en rij je paard meer in evenwicht.
Ondanks dat het echt een prachtige haflinger is!![]()
Ben ik het helemaal met jou eens, zitten idd behoorlijke taktfouten in..
queenie_evy schreef:Taktfouten zitten er inderdaad in, die zijn er als jong paard ingeslopen en zijn niet makkelijk eruit te rijden. Het diep rijden van mijn paard ben ik het niet zo mee eens. Een haflinger heeft een heel korte en moeilijke nek om lengte te maken... eerst ronder instellen en dan uitschuiven om het neusje eruit te krijgen MET goed ruggebruik..dat is moeilijk voor een paard met zo'n bouw. Maar ik kan je verzekeren dat we goede begeleiding krijgen en vanop foto's is voor jullie natuurlijk soms moeilijk oordelen aangezien het momentopnames zijn hevoor verdere discusie/vragen staat mijn pb-box steeds open