Paard en Ruiter Instructieweken 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:19

Mickyl schreef:
Maar zeiden ze echt specifiek 2 keer per dag les? Of vaker les? Want dat kan natuurlijk vanalles zijn..
En welke workshops of clinics zijn er dan toegevoegd?

ik zou ze even mailen als ik jou was. ze weten meer als mij! ;)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 12:56

lrtj_ schreef:
Moet je perse L dressuur zijn voor de l+ weken.
Want allround weken zie ik niet zitten aangezien springen zielig voor de hindernissen is.

Je kan in allround ook alleen dressuur doen. Dat hadden vorig jaar ook meerdere mensen :)

snorremans

Re: Paard en Ruiter Instructieweken 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:49

Ik heb ze ook nog gemaild en ze zeiden dat je of 2x per dag les hebt of 1x les en 1 andere activiteit met je paard.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:29

Robin schreef:
lrtj_ schreef:
Moet je perse L dressuur zijn voor de l+ weken.
Want allround weken zie ik niet zitten aangezien springen zielig voor de hindernissen is.

Je kan in allround ook alleen dressuur doen. Dat hadden vorig jaar ook meerdere mensen :)

Dat is goed om te horen, want met mijn friesje fanatiek mee gaan springen kan maar dat ligt ons niet zo :+

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:22

Hoe zit het met alleen gaan? Heb je snel aanspraak, ik ben best verlegen?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:24

FemkeUtah schreef:
Robin schreef:

Dat is goed om te horen, want met mijn friesje fanatiek mee gaan springen kan maar dat ligt ons niet zo :+

Haha same here, ik ben al blij dat hij afentoe normaal zijn benen op kan tillen.
Hij is een beetje lomp

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 19:51

mereltjuhxxx schreef:

Dit gaat allemaal vanzelf. Althans in onze week.
Wij hadden echt een super leuke groep. Misschien moet je er ook geluk mee hebben.

Er is vast wel iemand waar je het mee kan vinden, en met je lesgenootjes trek je ook veel op :)

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:02

Ik heb even gemaild en ze antwoorden heel snel, dat is wel fijn!
Maar ik blijf het toch een beetje vaag vinden allemaal...

Je krijgt per dag 1 of 2 keer les, afhankelijk van het programma. Dit duurt 45 min tot een uur per keer.
Maar dan vraag ik me af, afhankelijk van welk programma? Neem toch aan dat elke week ongeveer hetzelfde programma heeft? Dus het zou ook kunnen dat je alsnog maar 3 kwartier per dag les krijgt...?

Alle activiteiten zijn ten opzichte van vorig jaar aangepast, zodat ze nog beter aansluiten bij de deelnemers. Zo zijn o.a. de buitenrit en de verschillende clinics anders vormgegeven. Dus ik denk dat het erop neerkomt dat ze dezelfde partners gebruiken (EJ, Wolvega, Cios) maar op een iets andere manier.
Zou wel leuk zijn als ze nu wel een echte buitenrit hebben, want dat ging vorig jaar niet door.

Ben er dus nog steeds niet over uit of ik wil gaan... Gelukkig hebben we nog even om erover na te denken ;-)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 20:04

Ik had ook gemaild en kreeg echt een kopie van de website terug.

Nou, laat maar zitten dan. Ik ga wel 31 privé lessen nemen. :)

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:14

Oh daar heb je echt helemaal niks aan dan!
Ik vond het antwoord wat ik kreeg ook nog steeds erg vaag...
Ik neig ook meer naar nee... Heb liever gewoon een duidelijk vaststaand programma, zodat je vantevoren weet waar je aan toe bent.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:18

Ik denk dat er weinig anders zal zijn. Dat zou allemaal te veel gaan kosten.
Het onderwerp van de dierenarts zal vast anders zijn, en misschien wat meer schriktraining ipv natural horsemanship.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:37

mereltjuhxxx schreef:

Valt goed mee hoor, ik kwam in mijn uppie uit België :D
Het wijst zich zelf wel uit, onze groep was zoals Robin zei heel tof en sociaal.
Meestal door momentjes dat je aan de praat geraakt is het niet over je paard kan het wel over het eten zijn :')
Komt wel goed joh!

En ik twijfel ook nog steeds... weet het niet goed....

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:30

Heb zojuist de knoop doorgehakt en me opgegeven voor de KNHS. Week 02, allround paarden. Deze week is maar 315 euro omdat het een dag korter is. Maar dat vind ik juist ideaal. :)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:57

Het is jammer dat je moet aangesloten zijn bij de KNHS voor die weken anders zou ik het ook overwegen :)

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:26

Ja dat is zeker jammer! Volgens mij was dat vroeger niet zo..
Voor mij komt het wel goed uit, heb ik toch nog iets aan m'n lidmaatschap. Ben namelijk al jaren lid, maar rij nooit meer wedstrijden.. :P

monica42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 10:51

Mickyl schreef:
Ja dat is zeker jammer! Volgens mij was dat vroeger niet zo..
Voor mij komt het wel goed uit, heb ik toch nog iets aan m'n lidmaatschap. Ben namelijk al jaren lid, maar rij nooit meer wedstrijden.. :P

Zijn er nog weken vrij bij de KNHS? :D

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 10:51

Monica42 als je die vragen nou stelt in het KNHS topic :).

Dan kan het hier weer over de Paard en Ruiter instructieweken gaan.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:27

Ik heb ze ook gemaild en denk dat ze helemaal volgespamt worden met mailtjes, maar goed. Mij vertelde ze het volgende:

Citaat:
Naar aanleiding van de ervaringen en evaluatie van vorig jaar hebben wij een aantal veranderingen in ons programma doorgevoerd, waardoor de tarieven van de ‘Paard & Ruiter Instructieweken’ dit jaar iets zijn verhoogd. Kwalitatieve veranderingen zijn onder andere doorgevoerd op het gebied van instructie en het aantal lesuren. Daarnaast is de samenwerking met onze partners op een aantal punten gewijzigd, waardoor wij het programma nog beter kunnen laten aansluiten op de wensen van de deelnemers.

Er wordt 1-2 keer per dag lesgegeven, afhankelijk van het dagprogramma. Er zijn echter per volledige dag wel altijd twee activiteiten met je paard (bijvoorbeeld les ’s morgens en buitenrit ’s middags). Op deze manier is het voor de ruiters en de paarden ook goed vol te houden.

Dus blijkbaar heeft niet elke week exact hetzelfde programma, waardoor ze dus niet precies kunnen zeggen hoe vaak je les hebt. Maar voor mij komt dit over dat je misschien 2-3 keer geen twee keer per dag les hebt (dus een buitenrit of een andere activiteit), en dat vind ik eigenlijk heel prima.

Maar ieder heeft zo zijn mening en eisen, dus dat zij zo :) .

Robin, ga jij nou wel of niet dit jaar?

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:30

Arcodavella schreef:
Ik heb ze ook gemaild en denk dat ze helemaal volgespamt worden met mailtjes, maar goed. Mij vertelde ze het volgende:

Citaat:
Naar aanleiding van de ervaringen en evaluatie van vorig jaar hebben wij een aantal veranderingen in ons programma doorgevoerd, waardoor de tarieven van de ‘Paard & Ruiter Instructieweken’ dit jaar iets zijn verhoogd. Kwalitatieve veranderingen zijn onder andere doorgevoerd op het gebied van instructie en het aantal lesuren. Daarnaast is de samenwerking met onze partners op een aantal punten gewijzigd, waardoor wij het programma nog beter kunnen laten aansluiten op de wensen van de deelnemers.

Er wordt 1-2 keer per dag lesgegeven, afhankelijk van het dagprogramma. Er zijn echter per volledige dag wel altijd twee activiteiten met je paard (bijvoorbeeld les ’s morgens en buitenrit ’s middags). Op deze manier is het voor de ruiters en de paarden ook goed vol te houden.

Dus blijkbaar heeft niet elke week exact hetzelfde programma, waardoor ze dus niet precies kunnen zeggen hoe vaak je les hebt. Maar voor mij komt dit over dat je misschien 2-3 keer geen twee keer per dag les hebt (dus een buitenrit of een andere activiteit), en dat vind ik eigenlijk heel prima.

exact dezelfde tekst hier ook gekregen!

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:39

Haha, dat dacht ik al. Ik denk dat ze heel veel mailtjes krijgen over het zelfde en dat ze dus nu aan kopiëren en plakken doen ;) . En terecht hoor.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:49

Ik denk dat je op maandag en vrijdag sowieso maar 1 keer les krijgt en waarschijnlijk ook niet nog een andere activiteit met je paard. Omdat dat maar halve dagen zijn.
En op di, wo, do, les + buitenrit, les + naar meertje met paard, les + spelletjes te paard. Dat was vorig jaar ook zo...

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:52

Ja, maar ze zeggen dus dat ze het programma van vorig jaar hebben aangepast:
Citaat:
Naar aanleiding van de ervaringen en evaluatie van vorig jaar hebben wij een aantal veranderingen in ons programma doorgevoerd

Dus ik denk niet dat continu vergelijken met vorig jaar relevant is. Misschien gaan we nu wel op de halve dagen twee dingen doen, weet jij veel. Als ze zeggen dat ze meer lesuren hebben doorgevoerd, vertrouw ik erop dat dat ook gedaan wordt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:42

Wel jammer dat het dan op de site niet aangepast is als in zijnde ander programma.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:15

Arcodavella schreef:

Citaat:

Ik ga niet dit jaar...

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:22

Wie heeft zich al ingeschreven? Krijg je snel te weten in welke voorkeursweek je bent geplaatst (ivm vrij vragen van werk)?