Heb hier ook nauwelijks ervaring mee/verstand van..
Sorry als ik rare dingen zeg
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
_Balou schreef:Cerera schreef:
Ja, dat kan heel goedEn als ze eerder niet hengstig was, denk ik ook niet dat de kans dat ze drachtig is heel groot is.
Maar goed, het kán wel. 18 dagen na een dekking kun je je merrie laten scannen (eerder is er sowieso niks te zien.) en dan aan de hand daarvan een beslissing nemen. Van dracht op zo'n jonge leeftijd heb ik weinig verstand, maar hengstig spuiten met anderhalf, is dat wel gezond voor zo'n merrie? Kun je uberhaupt een merrie die eerder nooit hengstig was, uberhaupt hengstig spuiten?
Geen idee..
Maar is het dan wel echt hengstig geweest..? Kan het geen opwinding ofzo zijn?
Cerera schreef:Heb nog even de laatste pagina gelezen, en zag dat iemand zei dat scannen gevaarlijk kan zijn voor jonge/kleine pony's, maar dat heb ik echt nog nooit gehoord. Dat gaat toch gewoon dmv geluidsgolven? Wat kan daar schadelijk aan zijn?
__Suzanne__ schreef:Cerera schreef:Heb nog even de laatste pagina gelezen, en zag dat iemand zei dat scannen gevaarlijk kan zijn voor jonge/kleine pony's, maar dat heb ik echt nog nooit gehoord. Dat gaat toch gewoon dmv geluidsgolven? Wat kan daar schadelijk aan zijn?
Ze doen dat inwendig, dus de dierenarts gaat met zijn hand/arm naar binnen. Ik kan me voorstellen dat een jonge shetmerrie daar eigenlijk te nauw voor is
)
Dan kan ik er idd ook inkomen (
). Maar ja, als de merrie hengstig getoont heeft dóór de hengst, kan het zo maar zijn dat ze weer niet toont als de hengst weg is, dus wachten of ze weer hengstig wordt, kán misschien weinig zin hebben, zegt iig niks. Als scannen ook afvalt, wat blijft er dan over?