1ste wedstrijd gehad met mijn 3 half jarigen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:28

Karin92 schreef:
Een paard dat al een half jaar onder het zadel is moet al zeker over zijn rug gereden kunnen worden.
De enige reden dat dit paard het niet kan is omdat jij je paard niet goed traint.
Ooit gehoord van voorwaarts neerwaart en rechtrichten? Gehoord van eerst je paard actief maken en pas daarna aan de oprichting werken?
Vast niet. Want jij doet precies het tegenover gestelde. Je werkt je paard gewoon de grond in zo.
Dit paard is over een jaar of 7 helemaal kapot gereden.

Iets voor dit topic:

Steeds meer 'kapotte' paarden op Boktmarkt

Syb_sem

misschien een idee om thuis lekker al die hulpteugels eraf te smijten die m strak op de borst trekken en zelf te rijden ipv instructrice erop te zetten sporen af en beetje leren rijden ;)

ietjelover

Laatst bijgewerkt door ietjelover op 14-10-13 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:29

Celiien schreef:
Karin92 schreef:
Een paard dat al een half jaar onder het zadel is moet al zeker over zijn rug gereden kunnen worden.
De enige reden dat dit paard het niet kan is omdat jij je paard niet goed traint.
Ooit gehoord van voorwaarts neerwaart en rechtrichten? Gehoord van eerst je paard actief maken en pas daarna aan de oprichting werken?
Vast niet. Want jij doet precies het tegenover gestelde. Je werkt je paard gewoon de grond in zo.
Dit paard is over een jaar of 7 helemaal kapot gereden.

Iets voor dit topic:

Steeds meer 'kapotte' paarden op Boktmarkt

Nou inderdaad!

Celiien

valerie2012 schreef:
Ik pas ook op met sporen en ik normaal loopt mijn paard ook actiever aan been alleen toen niet. En bij club in de binnen bak is gokken op de bordjes terijden. BIJ mijn op stal of buiten bak van club is makkelijk want dan kan je palen aan houden. Maar bedankt. EN ik had zelf ook niet op wp gerekend maar daar reken ik nooit op.

Echt te zien, als je voeten als kapstokjes staan en elke keer weer bijdrijven.

chimello

lieveli schreef:
Volgens mij kan er beter een slotje op hier.

Ja echt hoor...
TS kan wel kinderachtig reageren maar sommigen hier vinden het schijnbaar heel leuk om zelf ook kinderachtig door te gaan.

Sardis

ietjelover schreef:
[ Afbeelding ]

mijn paard eerste wedstrijd toen die half jaar onder het zadel was.

Oei die zou hard aan moeten komen voor Ts :=

Urbanus

valerie2012 schreef:
EN ik had zelf ook niet op wp gerekend maar daar reken ik nooit op.

Dat snap ik heel goed.

Authentic

Re: 1ste wedstrijd gehad met mijn 3 half jarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:31

Waar zijn de mods gebleven? Dit topic gaat nooit meer goedkomen.

Sardis

Authentic schreef:

:j

ietjelover

Authentic schreef:

herfst vakantie is vandaag begonnen he ;)

Celiien

Re: 1ste wedstrijd gehad met mijn 3 half jarigen

Nou deze regio niet _O-

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:32

Waarom moeten jouw ouders alles voor jou bepalen als je al 19 bent? :D

Sardis

Celiien schreef:
Nou deze regio niet _O-

Hier ook niet :+

Sardis

PaulineH schreef:

Lijkt me idd erg sterk...

ietjelover

donna123 schreef:
Celiien schreef:
Nou deze regio niet _O-

Hier ook niet :+

hier wel, toevallig allemaal brabantse/limburgse mods

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:33

Celiien schreef:
Enne ts, ik heb ook een draver en er is totaal niks mis mee! Maar die van jou heeft echt wel een draversloopje :=

ik heb niet het hele topic gelezen.. maar ik dacht ook meteen dat het een Draver was :o De draf, de galop en ik dacht zelfs ergens een stukje tolt oid te zien :o
Super leuke paarden, niets mis mee.. maar dressuur gaat over het algemeen net iets minder makkelijk dan met een rijpaard..

Ik zie geen paard dat erg aan het been is overigens, ik vind hem eerder wat doof voor het been.. sporen zou ik ook nog even niet doen..

Verder lekker oefenen en jullie komen er wel.. les is altijd een goede investering!
Ik vind je overigens niet echt onvriendelijk rijden verder

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:34

valerie2012 schreef:
Loverubi schreef:
je paard moet in de proeven tegenwoordig ook nageefelijk zijn en in de midden draf veruimen zie ik niet hoor? en een beetje jammer dat je sporen aan hebt en alleen zit te porren en er niet eens reactie op krijgt.
je paard is er echt niet klaar voor kan amper aan springen in galop. rijd hem eerst is fatsoenlijk door! je zet je eigen zo redelijk voorschut

normaal springt ze zo aan in galop hoor alleen daar niet en middendraf ging in me 2e proef beter. Maar die is niet gefilmd want die vrouwe die filmde was toen weg.

je kan me van alles wijs maken meissie maar als ik zo die proef zie dan snap ik dat je zo laag rijd en dat t er gewoon even hard gezegd niet uit ziet en dat het een beetje voorschut is en stop met wedstrijdjes rijden en rijd je paardje eerst is fatsoenlijk door of laat dat doen als je het zelf niet kan. en trek die sporen uit die heb je nog helemaal niet nodig.[/quote]

doe niet of je der verstand van heb. Want heb je niet.. Dit is pas ons 1st werdstrijd je weet totaal niet hoe mijn paard is. Ik kan heel goed zelf mijn paard door rijden maar 1 keer in week woord ze door mij instukice gereden en die kan goed rijden zeer zeker beter dan iereen hier dus stop met oordelen als iets niet weet je weet nergens van dus ga weg hier.[/quote]

Zeg, ff info over je instructrice?

Leeftijd
Niveau
Eigen paard
Ras
Hoe lang rijd ze al
???

Ben wel benieuwd! :+

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:35

valerie2012 schreef:
Shari_Becker schreef:
Ik heb even het filmpje gekeken en winstpunt waardig zijn jullie nog niet, ik vind de jury ook echt niet streng want de punten die je hebt gekregen kloppen.

Echter snap ik heel goed dat je nou bij je eigen vereniging start dan kan je ervaring opdoen op een vertrouwde plaats.

Gewoon nog veel trainen en les nemen en dan is het over een jaar vast al een stuk beter

ik les al elke week ik ga niet nog meer lessen dat woord teveel. En ik train al wat aan kan en hoe veel der voor die leeftijd staat. En ik ga niet over een jaar pas starten mijn ouder bepalen en die laten mijn niet voor schud rijden ook al vinden jullie dat van wel maar jullie weten totaal niet hoe het gegaan is.

Misschien moet je mijn post is LEZEN voor je dit post ik schrijf dat ik het snap dat je bij je eigen vereniging start en dat jullie met doortrainen over een jaar vast wel winstpuntwaardig zijn.

Dus leer eerst is goed lezen voor je mij gaat afzeiken over iets wat ik helemaal niet heb gezegt

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:35

donna123 schreef:
ietjelover schreef:
[ Afbeelding ]

mijn paard eerste wedstrijd toen die half jaar onder het zadel was.

Oei die zou hard aan moeten komen voor Ts :=

_O-

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:36

Jemig mensen! Is het gezellig?

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik zie alleen een topic van een meisje dat blij laat weten haar eerste wedstrijd gereden te hebben, nee niet alles ging goed, balen, eerste wedstrijd, vooral door oefenen.

TS vraagt helemaal niemand om tips, maar volgens mij denkt men "Oh lage punten, kunnen we fijn afzeiken" en geven vervolgens ongevraagd advies. Ik snap wel dat TS daar niet zo vriendelijk op reageert als ze daar helemaal niet om gevraagd heeft. Ze liet het filmpje alleen maar zien omdat men er om vroeg, niet omdat zij wilde weten waarom ze lage punten haalde. Dat zou een heel ander topic zijn.

Het is toch zeker niet verplicht om winstpunten te rijden? Wat een onzin dat je alleen zou mogen starten als je zeker bent van de winstpunten. Het is hun eerste wedstrijd. Lekker ervaring op doen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 20:36

opisop_shop schreef:
Wat een vriendelijk en braaf paard heb je, zo op haar 1e wedstrijd!
Het viel me meteen op dat het een draver was, dat las ik hier pas daarna dus het is haar zeker aan te zien qua gangen. Niets mis mee, maar het is wel degelijk te zien dus.
Ik zie een paard die nog kilometers moet maken een een onervaren ruiter die nog moet bijleren.
Ook niets mis mee, maar beide nog niet klaar voor een wedstrijd om die reden. Wat niet zegt dat je neit mag gaan natuurlijk, altijd leuk voor de ervaring :)
Je punten zijn terecht en zeker niet aan de lage kant; paard loopt niet nageeflijk, er zitten fouten in (galop enz) en de oefeningen moeten nog beter uitgevoerd worden. Nogmaals; normale leerpunten voor zo'n jong dier.
Je houding siert je echter niet, niemand zit hier onwaarheden te verkopen en als jij van mening bent dat ze normaliter beter loopt zouj ik zeggen; laat maar zien dat ze ongelijk hebben en plaats eens een trainingsvideo :)

Die heb ik niet. Het is bij me eigen club waar ze rederlijk vaak loopt. EN ze kan heel mooi nagefelijk lopen en ze was heel braaf voor 1st wedstrijd ze had ok aan kletter kunnen gaan. Zag trouwens 1 die dat deed. Ben blij dat mijn dat niet deed. En natuurlijk moeten we kilometers maken. Maar ik vind dat je van 1st wedstrijd niets kan zeggen. Want is bij nieuwe voor ons. Kwa wedstrijden ben in onvaren maar voor rest niet. We zijn wel klaar voor iereen zijn eigen mening. En ik rij alleen bij me eigen club en die hebben in november hun laaste wedstrijd van dit jaar en daarna pas weer in maart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:37

PaulineH schreef:
Misschien heeft ze een achterstand?

Ik vind het ook gewoon echt kinderachtig.
Meisje maakt een topic, is blij met haar eerste wedstrijd en de ervaring zelf, trots op haar paardje en wil dat gewoon even kwijt.
Wat voor moeite is het om gewoon blij voor haar te zijn? Of het nou goed is of niet.
Het is geen HAW.

Loverubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:37

Afbeelding mijn paard doen ze 1 week onder het zadel was. dit is nog bij de vorige eigenaar

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 20:38

Celiien schreef:
valerie2012 schreef:
NOu ik ken een draver die gekoerst heeft en die loopt heel anders dan mijn. Mijn heeft veel mooier gangen als ze normalen tempo loopt. En normaal heb nooit moeiten met de galop hoor. En die ander draver die ken heeft daar wel moeite mee dus. En we zijn der zeker wel klaar voor en mijn heeft zeker geen dravers loopje.

Dan niet :')

Maar nog 1 vraagje, en die vraag meen ik echt. Ben jij echt 19? Want als ik t filmpje icm foto's in je profiel icm je gedrag zie vraag ik mij dat sterk af ?

ik lijk kwa uiterlijk veel jonger dan ik ben ben ok klein voor me leeftijd maar ben echt 19 ik lieg niet en zeker niet over mijn leeftijd ben in 1994 geboren en ben van feb.