paardenmarkt nuth 2013 , wie komt er ook ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: paardenmarkt nuth 2013 , wie komt er ook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:42

Die fries daar vond ik gaaf zeg!

De show vond ik ook wel leuk, al vond ik de witte niet zo 'alert' ogen, door zijn reactievermogen bij de 'koeiendemonstratie' (cutting...?), maar oké, hij had ook wel al wat meer gelopen vooraf, zeker lang op de trailer gestaan etc.
Na de show wilde ik even lollig doen en kijken of ik ook zomaar op de shire (van ca. 1,95m hoog) kon springen, dus manen in beide handen en springen maar, 1e keer gelijk gelukt en zat er in 2 à 3 tellen op, toen stonden ook een aantal mensen echt stomverbaasd te kijken _O-

Ben overigens thuis gekomen met één dressuurdek (HV polo, gekocht bij Paardenzorg ruitersport), een wit oornet (omdat mijn geld zowat op was voor €8,40 bij het kraampje links achter) en 4 bakken snoepjes (de laatste gratis gekregen bij de boerenbond onder het langslopen). Afijn, precies €49,95 uitgegeven uiteindelijk, en we hadden maar €50 bij. *\o/*

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:45

xSlvna schreef:
Die fries daar vond ik gaaf zeg!

De show vond ik ook wel leuk, al vond ik de witte niet zo 'alert' ogen, door zijn reactievermogen bij de 'koeiendemonstratie' (cutting...?), maar oké, hij had ook wel al wat meer gelopen vooraf, zeker lang op de trailer gestaan etc.
Na de show wilde ik even lollig doen en kijken of ik ook zomaar op de shire (van ca. 1,95m hoog) kon springen, dus manen in beide handen en springen maar, 1e keer gelijk gelukt en zat er in 2 à 3 tellen op, toen stonden ook een aantal mensen echt stomverbaasd te kijken _O-

Ben overigens thuis gekomen met één dressuurdek (HV polo, gekocht bij Paardenzorg ruitersport), een wit oornet (omdat mijn geld zowat op was voor €8,40 bij het kraampje links achter) en 4 bakken snoepjes (de laatste gratis gekregen bij de boerenbond onder het langslopen). Afijn, precies €49,95 uitgegeven uiteindelijk, en we hadden maar €50 bij. *\o/*

op mensen is toch wat anders dan koeien he :P

en als het de fries was die ik ook heb gezien ( stonden er heel vroeg een paar, maar vond er maar eentje mooi) dan was die echt gaaf ja! :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:47

Ik heb een eskadron platinum zwart halster gekocht, proefzakjes, naambordje, fjord sticker en dat was het. Maar man wat was die fjord kruising leuk zeg! Jammer dat ik maar 1 mag. :-(

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:48

Die heeft er gestaan tot een uur of 1, half 2, dat was de laatst overgebleven fries. Nog niet zo oud, begon wat te spelen met zijn lippen als je met je hand bij zijn neus kwam...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 16:50

ik heb er gestaan met een kraampje.
maar het liep voor geen meter :n
wel heb ik vele leuke dingetjes kunnen schoren :D
daar volgen nog foto's van.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:50

xSlvna schreef:
Die heeft er gestaan tot een uur of 1, half 2, dat was de laatst overgebleven fries. Nog niet zo oud, begon wat te spelen met zijn lippen als je met je hand bij zijn neus kwam...

Ja, die ja! leuk diertje :)
overigens die mini wat in het zelfde rijtje helemaal achteraan stond, beetje zwart/wit/grijs , korte maantjes,
Had ik dolgraag mee naar huis genomen..
maar ik kon hem echt niet meenemen.. Anders was meneertje gelijk bij mij in een stalletje geëindigd, samen met mijn andere shet :)

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:51

Samblabla schreef:
Maar man wat was die fjord kruising leuk zeg!

Ja, dat was een ontiegelijk leuke kruising...
Heeft daar iemand meer info van, misschien de zus van die man wat meereed in de show? _/-\o_

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:58

YOURLOVER schreef:
Samblabla schreef:
Maar man wat was die fjord kruising leuk zeg!

Ja, dat was een ontiegelijk leuke kruising...
Heeft daar iemand meer info van, misschien de zus van die man wat meereed in de show? _/-\o_

ja leuk diertje he, om verliefd op te worden <3
ik zal eens verdere navraag doen 8-)
wat ik wel weet is dat het paardje frans praat, die indiaan is een fransman :P

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:10

KingYasFenn schreef:
xSlvna schreef:

Ja, die ja! leuk diertje :)
overigens die mini wat in het zelfde rijtje helemaal achteraan stond, beetje zwart/wit/grijs , korte maantjes,
Had ik dolgraag mee naar huis genomen..
maar ik kon hem echt niet meenemen.. Anders was meneertje gelijk bij mij in een stalletje geëindigd, samen met mijn andere shet :)

Já die vond ik ook leuk, aparte tekeningen. Aan de overkant stonden ook twee leuke veulens.

Hebben die dieren uberhaubt water gehad vandaag trouwens...?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:12

En die zwarte PRE hengst wat mee liep, mama vond die wel cool dus we gingen hem aaien, springt die me toch opeens met zijn leuter naar buiten op zijn eigenaar _O- Toen corrigeerde de Indiaan hem netjes en zette hem aan het werk zodat die afleiding had, zag fijn uit, zijn manier van werken met dat paard. :j

Deborah, je zat wel lekker te slapen achter de kraam hè! _O-

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 17:17

xSlvna schreef:
En die zwarte PRE hengst wat mee liep, mama vond die wel cool dus we gingen hem aaien, springt die me toch opeens met zijn leuter naar buiten op zijn eigenaar _O- Toen corrigeerde de Indiaan hem netjes en zette hem aan het werk zodat die afleiding had, zag fijn uit, zijn manier van werken met dat paard. :j

dat was erg hoor :=

er komt een tijdje niemand aan.
ik sluit mijn ogen en val in slaap.
opeens begint iemand hard te lachen.
ik schrik wakker en die dat verschillende
mensen mij aan zaten te kijken ( waaronder xSlvna ) :=

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 17:37

Afbeelding

- harry's horse rubber laarzen 36 zwart
- harry's horse fleecedeken navy 115
- harry's horse fleecedeken black coffee 165 *\o/*
- harry's horse halsterset paars pony
- harry's horse halsterset castlle rock pony
- harry's horse halsterset turkisch coffee pony
- harry's horse longeerlijn turkisch coffee
- harry's horse rijbroek total eclipse met leren zitvlak 152 *\o/*
- harry's horse bodywarmer china blue S
- harry's horse polo mosstore 176
- harry's horse jas uranus 176
- harry's horse sokken peony ( X 2 )
- harry's horse sokken iron
- harry's horse streepjes chayenne full dressuur *\o/*
- harry's horse vliegenkap met oren S ( X 2 )
- harry's horse vliegenkap zonder oren S
- harry's horse vliegenkap met oren XS
- harry's horse soft zwart / grijs onderlegt shet *\o/* *\o/* *\o/*
- harry's horse lak pimping hoofdstel zwart pony. *\o/*
- merkloos kimblewick bit maat 13
- merkloos dubbelgebroken bit maat rvs 14,5
- merkloos dubbelgebroken bit maat agentaan 13,5

zo dat was het :=
ik heb weer gewnoeg voor de rest van het jaar :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:42

Dat dekje had je toch zelf ook al, of niet? :+ Ik snap niet wat je met zoveel spullen moet, al helemaal niet wat je met die kimblewick moet...

Maar oké wie ben ik, ik heb in de kelder veel (dure, 100% schone) dekjes en ik rij nog altijd zonder dek onder mijn zadel, even als peeskappen. To many work.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:49

xSlvna schreef:

Die hengst heeft alles met roken en parfum...
die man zei ook, ja die mevrouw met wie ik stond te praten had hele zoete parfum en daar werd ie gek van, haha!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 17:49

nee , die waren donkerder :=
het meeste was gewoon goedkoop.
dus ik dacht , ik neem het gewoon mee ,
komt wel eens van pas.

de kwimlewick was alleen in 1 koop met die
andere 2 , en ik wilde die graag
dus heb ik ze alledrie weer overgenomen.
die kwimlewick verkoop ik weer hoor :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:52

KingYasFenn schreef:
xSlvna schreef:

Die hengst heeft alles met roken en parfum...
die man zei ook, ja die mevrouw met wie ik stond te praten had hele zoete parfum en daar werd ie gek van, haha!

Mijn moeder en ik hadden geen parfum op :o?

Ofja, heb me vanochtend om 10 uur parfum op gedaan, maar of dat is wat die rook... Ik rook het in ieder geval niet (meer, kan ook door gewenning). Wie weet, maar wist niet dat een paard zo gek kon worden van parfum _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:02

Ik vond die spanjaard wat rechts stond echt prachtig maar daar was iets mis mee had een groot litteken inclusief dik been, dikke koker en veel te schraal. Die blonde meid moest zich schamen dat ze die ging rijden... :n ik uauadem willen kopen maar gelukkig een vriendin bij me die ervan weerhouden heeft.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:11

Citaat:
Mijn moeder en ik hadden geen parfum op :o?

Ofja, heb me vanochtend om 10 uur parfum op gedaan, maar of dat is wat die rook... Ik rook het in ieder geval niet (meer, kan ook door gewenning). Wie weet, maar wist niet dat een paard zo gek kon worden van parfum _O-

Nouja, kan altijd gebeuren he, (misschien stond die man te roken of was het de mensen voor jullie?)
hij is ook gewoon (bekende) PRE dekhengst... En een boel merrie's om zich heen etc... kan gebeuren. Hij leunde gelukkig niet, hij bleef toch lekker op zijn eigen benen staan (maarja, dat is ook het verschil tussen een hengst die vaker dekt en gewoon ene die denkt ' ik spring er eens even op' haha :P
Overigens,'die indiaan' die het overnam, was mijn broer :P
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 26-10-13 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:13

Was jij die koe...? De man die stond te roken was zijn eigenaar, die stond niet te roken.
Wij stonden echt maar met zijn 3e bij het paard (eigenaar, mijn moeder en ik), ik zal haar zo eens vragen of ze parfum op had, denk wel dat dat het is geweest dan.

Maar vond het echt een gave hengst! :D

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:15

xSlvna schreef:
Was jij die koe...? De man die stond te roken was zijn eigenaar, die stond niet te roken.
Wij stonden echt maar met zijn 3e bij het paard (eigenaar, mijn moeder en ik), ik zal haar zo eens vragen of ze parfum op had, denk wel dat dat het is geweest dan.

Maar vond het echt een gave hengst! :D

Nee, ik was niet de koe haha! :P
Enja, de eigenaar zei had lag aan de parfum, maar wat het ook was, het is gewoon oke afgelopen ;)
ik zou oorspronkelijk foto's maken en moest toen bij een boel helpen (oa dus de ingang etc)..
Enja, is een geweldig dier! :)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:17

ben der geweest ben in buurt op vakantie daar. Heb een nieuwe fleece deken gekocht. En een dekje daar bij ongeveer de zelfde kleur bandages. En sokken voor me zelf ook in kleur van dat dekje ongeveer. was der leuk.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:26

Debora; heb je die gestreepte zweetdeken van bij de stand van Zalda? Want dan is het geen HH maar QHP(lol ik heb ze ingevoerd in de computer daar :') )
Die zijn wel leuk trouwens!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 18:29

nee , van mij happy riding :D
het is echt harry's horse ( altans volgens het kaartje dat eraan zit :D )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:38

Ik heb niet echt lang naar de paarden gekeken, maar dat donkere paard met de lichtere manen viel me wel op, vooraan links van de bak, dat leek me een mooi dier van een afstandje! Alleen vrij fel volgens mij.. En die fries idd, erg mooi! En de tinker leek me ook een lief beest. Maar ik was vrij laat bij de paarden gaan kijken, dus ik heb er ook een hoop gemist.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:53

romyloverrr schreef:
nee , van mij happy riding :D
het is echt harry's horse ( altans volgens het kaartje dat eraan zit :D )

Oh oke, weet namelijk dat zij die van QHP wel mee hadden haha, kan best dat HH ze ook heeft :P

Vind 't jammer dat ik niet kon gaan, maar heb wel lekker geld verdiend haha :')
Volgend jaar ga ik wel weer denk ik!