Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
geerke schreef:crazycactus schreef:Zoals ik al eerder zeg ben ik bokt geen verantwoording schuldig of jullie dat nu verdacht vinden of niet. Ik weet dat ik mijn best gedaan heb voor haar. Ik heb zelf een hele slechte winter gehad (geestelijk) dus ik had even andere dingen aan mijn hoofd dan iedereen achterna zitten.
ik denk dat pres ook een slechte winter heeft gehad![]()
Jullie zijn beiden fout....Naomi@omdat ze niet regelmatig gecontroleerd heeft naar de staat van de pony....en jij omdat de pony er vreselijk uitzag.
Zelfs door de deken heen zie ik een broodmager beest.En dat is niet in 24 uur tijd.Zoiets zie je aankomen en dan grijp je tijdig in.
Mijn stelling dat je geen mens kunt vertrouwen word weereens bevestigt.
Mijn paarden verlaten mijn erf alleen dood,geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze aan iemand te geven
kiki1976 schreef:Bruikleen zou ik zelf ook nooit doen, of het nu om een jong of oud paard gaat.
Jammer dat degene waar Pres gestaan heeft geen verdere uitleg geeft op bepaalde vragen.
chelle_dora schreef:Maar bij ziekte kan de eigenaar op zijn minst op de hoogte gesteld worden neem ik aan.
Dier is oud en zal ongetwijfeld ziek zijn geweest, weerstand gaat sneller omlaag dus dat begrijp ik ook wel. Maar een telefoontje is zo gepleegd lijkt mij, zeker als het om zo'n grote afstand gaat. En dat de TS de bruiklener dan niet kon bereiken vind ik dan ook een beetje raar. Je telefoon opnemen is niet zo moeilijk. Ook al zit je in een dip, als je ziet dat het om de eigenaar van de bruikleenpony gaat dan neem je toch op?
Ragdollcat schreef:kiki1976 schreef:Bruikleen zou ik zelf ook nooit doen, of het nu om een jong of oud paard gaat.
Jammer dat degene waar Pres gestaan heeft geen verdere uitleg geeft op bepaalde vragen.
Ik ook niet hoor, aan niemand. Jong of oud, ik zorg er zelf voor en hou alles goed in de gaten.
Maar helaas doen mensen dat tegenwoordig wel veel met oudere dieren en of dieren die wat mankeren en ze geloven ze op hun mooie blauwe ogen en trappen in hun mooie praatjes.
Jetta schreef:Ik vind het een vreemd verhaal. De TS heeft vanaf het begin wat afgesleept met het paard. Vaak verhuisd. Zie haar profiel. Dat is niet geweldig voor een paard. CC staat over het algemeen bekend als een professionele paardenliefhebber. Het ljjkt mij vreemd als zij een paard zou verwaarlozen.
Zij zegt dat het paard ziek is geweest. Een ouder paard dat ziek wordt, is er niet 1-2-3 weer bovenop. Het duurt langer voordat de weerstand en het gewicht weer op orde zijn.
Ragdollcat schreef:Jetta schreef:Ik vind het een vreemd verhaal. De TS heeft vanaf het begin wat afgesleept met het paard. Vaak verhuisd. Zie haar profiel. Dat is niet geweldig voor een paard. CC staat over het algemeen bekend als een professionele paardenliefhebber. Het ljjkt mij vreemd als zij een paard zou verwaarlozen.
Zij zegt dat het paard ziek is geweest. Een ouder paard dat ziek wordt, is er niet 1-2-3 weer bovenop. Het duurt langer voordat de weerstand en het gewicht weer op orde zijn.
en dan nog............ is het onbehoorlijk, waarom is het niet behandeld tegen luizen? waarom is er niets over gezegd? waarom loog ze. waarom slecht bereikbaar?
En niets laten weten maar alleen goeie fotos van toevallig in goede periode?
Nee ik vinc CC geen paardenliefhebber, want ze heeft het dier gewoon laten verrekken en verhongeren + geen juiste zorg gegeven.
Maar TS is ook een beetje een rare.....waarom zoveel slepen met je dier? Waarom moet het perse weg en door een ander onderhouden worden en verzorgd en dan niet eens in de buurt waardoor je het goed in de gaten kan houden?
Ragdollcat schreef:Tja, Noooooit gratis weggeven en of in bruikleen zeker niet met oude dieren, dat moet je nooit willen en doen.
BobbieLover schreef:@Chella
Misschien wou ze TS er niet mee opzadelen .. omdat ze niet voor niets haar paard als bruikleen heeft gesteld! ik ben even naar het profiel gegaan van 'de diegene waar Pres stond' en die paarden zien er allemaal netjes uit..Ts had zelf ook langs kunnen gaan want het paard was alsnog van haar..
chelle_dora schreef:BobbieLover schreef:@Chella
Misschien wou ze TS er niet mee opzadelen .. omdat ze niet voor niets haar paard als bruikleen heeft gesteld! ik ben even naar het profiel gegaan van 'de diegene waar Pres stond' en die paarden zien er allemaal netjes uit..Ts had zelf ook langs kunnen gaan want het paard was alsnog van haar..
Dan nog. TS er niet mee opzadelen, wat is er nu gebeurd? Als ik zonder tekst en uitleg mijn paard zo zou aantreffen.. Dan zadel je iemand met iets meer op. En als je eerst continu leuke foto's krijgt zie je ook niet echt noodzaak om 'even' iedere week op en neer te gaan naar verweggiestan.. En je kan de eigenaar op z'n minst even op de hoogte stellen van dat het dier wat mankeert.. Misschien is de eigenaar er al wel mee bekend en had de eigenaar dus iets geweten waardoor het niet zo ver had hoeven komen. Hoe ver je er ook mentaal doorheen zit, dat is niet het probleem van het paard en er dient gewoon gecommuniceerd te worden. Zowel van de TS naar de bruiklener toe, als andersom.
Ik zou het niet in m'n hoofd halen om een dier ziek te laten worden en dan niks te zeggen tegen de eigenaar. De eigenaar kent het dier langer.. Misschien was het een bekend iets en was het zo opgelost.. Bellen is nog altijd beter dan laten staan.
chelle_dora schreef:Dat ben ik ook wel mee eens. Maar ik vind dat de bruiklener zich nu in een dusdanige slachtoffer rol zet, die in mijn ogen niet helemaal eerlijk is.
Dat haar andere paarden er goed bijstaan, daar had het betreffende paard niks aan. En dat het langer duurt om te herstellen.. Ook prima.. Maar bij een paard wat niet van jou is en die ziek is; eerst de DA en als je dan toch aan de telefoon bent, gelijk de eigenaar. Lijkt me niet moeilijk. En allebei zitten ze op bokt dus had de TS bij wijze van een PB'tje gestuurd. Maar niks laten weten en dan nog met modder gooien dat ze contact heeft gehad met iemand waar ze ook nog heeft gestaan met pres en dat die ook niet te spreken is over de TS, dat vind ik nou ook niet bepaald getuigen van netheid.
chelle_dora schreef:Dat ben ik ook wel mee eens. Maar ik vind dat de bruiklener zich nu in een dusdanige slachtoffer rol zet, die in mijn ogen niet helemaal eerlijk is.
Dat haar andere paarden er goed bijstaan, daar had het betreffende paard niks aan. En dat het langer duurt om te herstellen.. Ook prima.. Maar bij een paard wat niet van jou is en die ziek is; eerst de DA en als je dan toch aan de telefoon bent, gelijk de eigenaar. Lijkt me niet moeilijk. En allebei zitten ze op bokt dus had de TS bij wijze van een PB'tje gestuurd. Maar niks laten weten en dan nog met modder gooien dat ze contact heeft gehad met iemand waar ze ook nog heeft gestaan met pres en dat die ook niet te spreken is over de TS, dat vind ik nou ook niet bepaald getuigen van netheid.
BobbieLover schreef:chelle_dora schreef:Dat ben ik ook wel mee eens. Maar ik vind dat de bruiklener zich nu in een dusdanige slachtoffer rol zet, die in mijn ogen niet helemaal eerlijk is.
Tja het verhaal is is denk 50% 50%..
Ragdollcat schreef:BobbieLover schreef:
Tja het verhaal is is denk 50% 50%..
Ja, nu ik verder lees zijn ze gewoon beiden fout maar de eigenaar nog wel het meest, want dat is de eigenaar en dus eindverantwoordelijk, zeker als ze ziet dat het niet goed gaat en er geen goed gevoel over had.