En dan staan er 2 vreemde paarden op de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:15

Wat heerlijk dat we het hebben over DE politie :x

Wat ik me afvraag is inderdaad, net wat cherell0 zegt; hoe gaat het nu met de twee pony's, hoe is het met TS (al wat bekomen? Je staat toch ff te kijken!), is er al bekend wat er verder gebeuren gaat?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:22

anneliesdj schreef:
Dat kun je wel zo leuk zeggen maar het voorval bij ts heeft het tegendeel al bewezen.

Dan heeft ze geluk gehad ! Ik heb er andere ervaringen mee :=
Bij mij hebben ze eens een ontsnapte shetlanderHENGST gewoon op mijn wei bij de andere paarden gelaten. Het kreng heeft dan mijn toenmalige paarden door de draad gejaagd, wat het probleem nog veel erger maakte, want nu vier paarden los...
Gelukkig kende ik de eigenaar van de shet.
Sedertdien zijn al mijn hekken en poorten vast met een slot.

xchanel01

Re: En dan staan er 2 vreemde paarden op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:36

jeetje wat een bizar verhaal, ben erg benieuwd hoe het gaat aflopen!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:39

Ik lees even mee hoe dit afloopt, het is idd een bizar verhaal :j

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:40

Sjah volledig met je eens TS. Politie die zomaar wat doet zonder geen enkele procedure te volgen en die zonder toestemming zomaar je erf betreed zonder aanstalten te maken om de betrokkenen in te lichten. Procedurefouten. Ik zou er ook niet van gediend zijn. Moesten ze het mij vragen en ik kan een stukje inrichten in afwachting en na overleg geen probleem, maar zomaar er vanuit gaan dat je een dier op een ander zijn grond kan dumpen zonder voorzieningen of dergelijke...cowboys :+
Ik zou er in hetzelfde geval mischien iets cooler mee omgaan, maar ik ben dan ook een tamelijk nonchalante soms. Neemt niet weg dat ik je zeker begrijp en dat je volledig gelijk hebt, want de dieren kunnen evengoed besmet zijn met het een of ander.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:43

haha ik heb weer heerlijk gelachen over bepaalde reacties hier.

Maar wat een verhaal zeg, ik vind het maar raar van de politie dat ze zo makkelijk zijn. Helemaal als blijkt dat zij degene zijn die de ponys bij jou gezet hebben. Ik hoop dat je je snel weer kan concentreren op je studie!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:46

Amber_ schreef:
Hier moet ik toch even op reageren...

In onze omgeving komt het régelmatig voor dat er paarden los lopen. Als er dan net agenten aan het werk zijn, die totaal geen verstand hebben van paarden, zijn ze allang blij deze diertjes veilig achter een hek kunnen zetten.
Natuurlijk is het dan niet leuk dat het nu bij jou is, maar wat moeten ze dan ? Het is wel is voor gekomen dat ze hier een hengst tussen de andere paarden hadden gezet. Want ja, zo'n paard blijft vast wel rustig bij andere paarden.

Ik ben het met je eens, dat het daarna niet netjes afgehandeld is met jouw. Alleen op zo'n moment moet er gewoon gehandeld worden. De Noodhulp, zoals dat heet, word op zo'n melding afgestuurd en moet het zo snel mogelijk en veilig oplossen. Als ze daarna nog een spoedmelding krijgen, kunnen ze niet veel. (*Natuurlijk moet het dan wel zo danig vast gelegd worden, dat iedere agent erop terug kan zoeken als jij als eigenaar van het land belt!)

Helaas hebben wij vaak boze mensen, als er weer een extra paard staat. Jammer genoeg kunnen wij niet altijd het begrip krijgen dat we die paarden achter een hek willen. 'Dat moet dan ergens anders'!! Ja, maar soms gaat dat niet... Het is ook al wel voorgekomen, dat er een bestuurder is overleden aan een ongeval met een paard. Dat wens je niemand toe. Bestuurder, familie en eigenaar van het paard niet.

Ik hoop voor je dat het snel opgelost word !

Maar niemand zit te wachten op stel een ruziemakende paarden of hengsten of ongewenst drachtige merries. Of om nog maar te spreken van ziekten. Ik snap dat ze die paarden van de weg willen hebben maar ze mogen wel eens rekening houden dat vreemde paarden wel eens aan het vechten kunnen gaan en dat de schade daar ook enorm kan zijn. Dat is een gemis in de politie opleiding vind ik. Gelukkig zit er op al mijn hekken een groot slot en slaap ik aan de straatkant. Dus ik kan het dan wel horen als er iemand een stel paarden staat te lossen aan mijn huis.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:52

Jeetje zeg, wat een verhaal en wat een rotzooi daar bij de politie zeg!!! Communiceren is ook een vak, waardeloos zeg!!! Hopelijk wordt het morgen allemaal opgelost!!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:55

Vjestagirl schreef:
LindyH schreef:
Ik zat me nog af te vragen... Kan de politie ook een dakloze waar ze geen raad mee weten bij mij in huis dumpen? :+

Een dakloze is geen ding, wat een paard voor de wet wel is. Dus nee, je kunt niet beheerder van inbeslaggenomen goederen worden van een dakloze. Wel van zijn winkelwagentje vol spullen bijvoorbeeld :P.

Vjestagirl. Deze paarden staan in België en niet in Nederland. De wetgeving kan hier wel enigszins anders zijn dan bij jullie.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:05

Ik lees mee en hoop dat je hierdoor niet teveel tijd verliest met je examens, dat kan je wel missen waarschijnlijk!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 10:22

Ik ben bij de politie geweest en zit nu in de wagen met mijn mama die vandaag mij wat gaat helpen met alles. De politie was niet bepaald meer behulpzaam dan gisteren en had nog steeds geen eigenaar gevonden. Dat ik er 1 had gevonden was dan wel gewoon ok, ze gingen alleszins contact opnemen met de eigenaar. De verantwoordelijke voor de zaak ging er pas om 13u aan werken en tot dan moest ik maar rustig afwachten. Grapjas. Ok dat je er dan pas aan werkt, maar wederom, niemand heeft mij daarover gecontacteerd en als ik niet op het bureau had gestaan wist ik nog steeds niets.

Ondertussen dus 2 dagen studie kwijt, helemaal over mijn toeren... We zijn eerst bij de paardjes geweest, alles is goed met ze en ze zijn echt heel aanhankelijk. Nu weer op weg naar de wei met sloten die we hebben gekocht. Afwachten dus, maar ik heb gezegd dat ik het hier niet bij laat aangezien deze politie er bij bleef dat dit normaal was en er zelfs geen verontschuldiging af kan voor de manier van handelen. Verder antwoord ik wel als ik een computer heb, zo telefoon typen is niet zo gemakkelijk en overzichtelijk.

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:31

Tjonge jonge..., hopelijk kun je wat rust vinden als er eenmaal sloten op je weides zitten.
Succes!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:34

Ik kruip even onder de meeleessteen, ronduit onbeschoft van de politie, een verontschuldiging is toch het minste wat je kan doen.

Even een dikke, vette duim omhoog voor jou. Dat je zo inzet voor andermans dieren. Ik denk dat ze het niet beter kan treffen dan bij jou.

En nu kruip ik weer onder mijn meeleessteen.

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:35

Ik zou het niet erg vinden dat die paarden op mijn wei zouden staan omdat ze ontsnapt zijn omdat ik dan ook graag zou hebben dat als mijn paarden ontsnappen iemand zo vriendelijk is om ze op hun wei te zetten. Maar ik zou er niet met kunnen lachen dat ze een vreemd paard zomaar bij mijn paarden zouden zetten. Om allerlei reden. Ook vind ik het niet kunnen dat de politie niks laat weten. Maar ja we weten al lang hoe de politie hier te werk gaan...

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:43

Jeej het is wat. Hoop dat het snel is opgelost

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:44

betadine schreef:
Sjah volledig met je eens TS. Politie die zomaar wat doet zonder geen enkele procedure te volgen en die zonder toestemming zomaar je erf betreed zonder aanstalten te maken om de betrokkenen in te lichten.

In Nederland mag dat. Het gaat namelijk niet om een huis. En daar hebben ze dus geen HUISzoekingsbevel of andere toestemming voor nodig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:44

Pfffft, ben je lekker mee zeg.... :(:)

Kan me prima voorstellen dat agenten met loslopende paarden ergens naartoe moeten :j

Maar dan zou je toch verwachten dat ze zulke dieren ergens bij een bedrijf proberen onder te brengen... is het dan zo dat het voor de verkeersveiligheid even de beste optie is om ze in een naastliggende weide op te sluiten, dan is het ook begrijpelijk dat ze dat doen....ik kan me zelfs nog voorstellen dat agenten denken: hee daar staan paarden, we zetten ze daar wel bij want daar staan ze dan even prima zo tussen hun soortgenoten, en wie weet horen ze daar wel :j

Dan moet je al mazzel hebben als er iemand bij zit die kan bedenken dat er wel eens ruzie kan ontstaan ofzo :=

Maar dat je dan vervolgens niet op zijn minst even een briefje achterlaat of aanbelt bij omwonenden...dat is toch idioot :?

Je zou vind ik mogen verwachten dat ze er even een kwartiertje werk van maken om de eigenaar van de grond te pakken te krijgen zodat ze die kunnen informeren over de situatie en daar mee overleggen of de dieren daar kunnen staan en diegene er even voor wil zorgen....

Over aansprakelijkheid gesproken zeg, dieren zomaar bij iemand neerzetten zonder dat degene het te horen krijgt dat ze daar staan...er kan wel vanalles met die dieren gebeuren :=

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:47

Oreade, ik vind een beetje dat je daarmee de politie in een slecht hokje plaatst.
Ik kan ook zo'n ontzettende hekel aan ze hebben, maar ik heb veel gevallen gehad waarbij de politie mijn beste vriend was. :j

Ik zou het ook niet erg vinden om tijdelijk vreemde paarden in de wei te hebben (als ik de zou hebben), maar wel met toestemming. Vind dat er ten alle tijden gewoon toestemming gevraagd moet worden aan de eigenaar van het stuk grond. In dit geval TS. Zoals TS zelf al zegt, het probleem is niet dat de paarden bij haar zouden staan, het probleem is, dat dit zonder ook maar enig gehoor gedaan is, en er ook nergens wat bekent is hierover. Ik zou er net zo kwaad om zijn. Een kleine moeite om aan iemand te vragen (vooral in een gebied met zo veel weilanden) "deze paarden liepen los op de weg, zouden ze tot wij meer weten bij u op uw grond kunnen staan" mochten ze geen verstand van paarden hebben en weet ik het wat allemaal. Er zit een rare wending aan dit verhaal. Een gevonden dier hoort naar een opvang gebracht te worden. Als ze zo verwilderd zijn en ze ze in een bak moesten drijven, waren ze dus toch niet zo 'wild' als er gedacht werd (als ik het zo mag noemen). Na wat ik gelezen heb was er dus een speciaal 'team' bij geweest? Die moeten dan toch weten wat ze met de paarden aan moesten en hoe ze te werk moesten gaan? Kortom, er klopt gewoon iets niet, vanuit de politie uit. Vind dat TS alle recht heeft om hier boos over te zijn, en begrijp TS volledig. :j als ik paarden zou hebben en een weiland, en er waren ergens 'vreemde' paarden losgebroken, en er werd bij mij aangeklopt, om te vragen of de paarden tijdelijk bij mij konden, had ik dat prima gevonden als daar de ruimte voor was. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:55

Ze zullen vast geen tijd hebben om op hun gemakje bij wat huizen aan te kloppen met de vraag of de paarden er mogen staan :P

Eerst paarden in de wei drijven zonder toestemming valt dan ook wel te begrijpen :j

Maar dan gewoon denken: zo dat is opgelost en naar huis gaan, dat kan gewoon echt niet :n

Als die dieren eenmaal op de wei staan dan moet je gewoon de eigenaar van de grond inlichten en als die de paarden niet op wil vangen dan moet er toch een bedrijf zijn dat die dieren op kan vangen, met zoiets moet de politie toch wel contact hebben :?

Je kan moeilijk verwachten dat iemand op een locatie die vol is, nog eens extra paarden kan (onder)houden, ook al is het maar voor 2 dagen... er zijn altijd situaties waarin je die dieren er gewoon echt niet bij kan hebben.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:59

Wat ik uit alle teksten begreep is dat er een 'speciaal' politie team naartoe gestuurd is. Deze horen gewoon te weten hoe ze met dit soort situaties en dieren om moet gaan. Wat ik van TS begrijp, is dat de paarden gister wat spanning hadden, en wat schrikkerig waren, maar dat ze heel aanhankelijk zijn. Dit betekent dus dat de paardjes verder hartstikke braaf zijn, en ze dus gewoon een instantie hadden kunnen bellen om de diertjes op te halen. :j

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:01

Pfff wat een situatie zeg.
De politie heeft hier vlakbij ooit ook een paard gevangen en bij andere paarden in de wei gezet.
Schijnt dus ook in nederland gewoon te kunnen. zijn hun er vanaf.
Dat dat paard vol wormen zat en daar de wei aan het besmetten was moet je dan maar voor lief nemen.

Succes

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:05

Jeetje wat een verhaal!

Ben ik de enige die nogal verbaast is dat de politie dit zomaar mag doen? Een gevangen paard bij anderen paarden stoppen met alle gevolgen van dien? Hoevere mag je dan kosten verhalen als er schade is geleden (denkend aan, hengst bij merrie/paard kapot getrapt en afgekeurt/etc.)? Je zou toch bijna je weide hermetrisch met 10tallen sloten afsluiten om te voorkomen dat dit bij jou zo ongevraagd gebeurt.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:11

Wat een verhaal, hopelijk worden paarden en eigenaar snel weer verenigd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:15

Op een stal waar ik vroeger stond zijn ze zo een keer onverwacht opgezadeld met een aantal verwaarloosde paarden die ook uitgebroken waren. Ze moesten eten en drinken krijgen zoals elk paard, maar de kosten moesten ze wel zelf gaan verhalen bij de eigenaar. Tot zolang ze niet opgehaald werden bleven ze onder de verantwoordelijkheid van de stal.
Kan je garanderen dat die daar ook absoluut niet blij mee waren, temeer omdat die eigenaar ook nog eens geen geld had (vandaar de verwaarlozing).
Als je net zo eentje treft en je kan ze niet verplichten tot terugbetaling van de onkosten dan loop je maar mooi kans dat die denken "lekker, gratis pension".

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:21

Jeetje wat een verhaal, en goed van je dat je zo je best doet voor de paardjes!