100 uitzinnig blije paarden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saskiaojan

Re: 100 uitzinnig blije paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:04

Leuke fotos Ts, ik heb de rest van het topic maar niet gelezen ..... heerlijk dat ze nu lekker naar buiten kunnen, die van ons staan ook blij te zijn op het gras en elke keer als ze verweid worden zijn ze weer zo gek... alsof ze weer voor te eerst gaan...

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:07

Als ze dagelijks in de paddock komen kunnen ze hun energie toch ook kwijt?
en vooral als ze ook nog gaan wandelen en rijden

ik denk dat het geen zin heeft om hierover te discusseren want er kan toch niet veel aan verander worden.
en het staat ook niet mooi in dit topic vind ik, Met al die mooie paardjes

vooral foto 1, 10 en 13 <3
Laatst bijgewerkt door 0nynke op 10-05-13 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:10

Wat een discussie zeg...
Iedereen zet toch zijn paard neer waar hij zelf wilt. Ga nou niet het topic van TS verpesten door haar (en haar stalgenoten) te beschuldigen van dat ze dan maar geen paarden moeten houden.. Waar halen jullie het lef vandaan?
Deze paarden komen in ieder geval buiten en in de zomer lekker hele dagen. Zat stallen waar dat niet gebeurd. Als er dan zo nodig een discussie moet komen over sielughe paardjes, ga dan discussiëren over paarden die écht zielig zijn, deze zien er prima uit en worden heel goed verzorgd.

Leuk om te zien dat ze er zo blij van worden TS, heerlijk die blije koppies!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:21

Wat een gemierenneuk hier, mijn god.
Ga lekker iemand anders dan de TS aanvallen...
Die paarden STAAN tenminste van april t/m oktober op het land, zoals Herfstwind zegt: zat stallen waar dat niet gebeurt.

En over de peeskappen/halsters: mijn paard staat zomer en winter 24/7 buiten, in de winter op paddock. Maar ALTIJD als de paarden voor het eerst het land op gaan gaan ze met halster en peeskappen, enkel en alleen voor de veiligheid.

TS: hartstikke leuke foto's, en wat een beauty van een paard heb je. :)

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:31

xLoki schreef:
Wat een gemierenneuk hier, mijn god.
Ga lekker iemand anders dan de TS aanvallen...
Die paarden STAAN tenminste van april t/m oktober op het land, zoals Herfstwind zegt: zat stallen waar dat niet gebeurt.

En over de peeskappen/halsters: mijn paard staat zomer en winter 24/7 buiten, in de winter op paddock. Maar ALTIJD als de paarden voor het eerst het land op gaan gaan ze met halster en peeskappen, enkel en alleen voor de veiligheid.

TS: hartstikke leuke foto's, en wat een beauty van een paard heb je. :)

indd het is voor hun eigen bescherming
zomers loopt mijn paard heel soms ook wel met halster om, als het goed aansluit, is de kans heel klein dat ze ergens achter blijven haken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:52

Moderatoropmerking:
ITP is geen discussieforum. Ik wil jullie dan ook vriendelijk doch dringend verzoeken deze discussie elders op Bokt te voeren, en persoonlijke aanvallen en sneren daarbij achterwege te laten.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:53

Ik denk dat je een g vergeten bent Berdien :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:56

Altijd fijn, sneller typen dan je toetsenbord aan kan. Bedankt! :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:59

_O- geeft niets, ik denk dat iedereen de gedachte wel begreep :D

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 18:01

Dankjewel Berdien :)

Mijn paard heeft het naar zijn zin gelukkig ken ik hem goed genoeg om te zien wanneer die dat niet heeft.

Bedankt voor alle reacties van mensen die het wel leuke en vooral mooie foto's vonden. Want daar ging dit topic meer om, om te proberen mooie foto's te posten over paarden die de lente in hun bol hebben :D

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:02

Paard op de 3e foto lijkt me bekend voor te komen. Is dit een 5-jarige merrie van trento?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:17

Heerlijk al die blije paardjes! Hier op stal zijn ze ook kort geleden weer naar buiten gegaan, heerlijk hoe ze dan uit hun dak kunnen gaan!
Je hebt mooie foto's ervan kunnen nemen zeg!

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:20

Marliesje schreef:
Paard op de 3e foto lijkt me bekend voor te komen. Is dit een 5-jarige merrie van trento?

Klopt, dat is Daily.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:21

Miepie77 schreef:
Machtig gezicht altijd, wat een lol hebben ze dan he :)

GamblersCup schreef:
Leuke foto's. Vind alleen het verhaal erachter een beetje jammer. Maandenlang dus niet op de wei geweest, hoe sneu voor die dieren. Vind het niet gek dat ze uit hun dak gaan. Ik ben blij dat het hier heel gewoon is om de dieren elke dag op de wei te hebben, het hele jaar door. Zoals het hoort.

Grote stukken in Nederland hebben Veengrond, dan zakt je paard weg als het even goed geregend heeft en in de winter kan het hierdoor dus helemaal niet. Is dus geen kwestie van niet willen.

dat is bij ons ook zo soms is het land, gewoon te slecht, maar wat een prachtige foto's!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:19

Leuke foto's!
Ze zien er allemaal happy uit! :)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 07:16

O wat een fijne foto's! Wat zullen ze blij zijn. Nu nog mooier weer ;-)

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 08:48

Oja daily heet ze nu. Leuk om te zien dat ze het goed heeft. Lekker spelen in de wei!

Bonney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 10:51

Wat een discussie om NIKS.... Iedereen kan wel gaan zeiken dat ze het allemaal beter weten, maar als je in de winter 100 paarden op veengrond zet kunnen de paarden in de zomer helemaal NIET meer naar buiten, want dan ben je druk bezig met opnieuw inzaaien omdat ze ALLES naar de klote hebben getrapt. Ja wij hebben thuis een boerderij met 180 melkkoeien op veengrond en het is een grote ellende als het heeft geregend.

TS, ik vind het een super leuk gezicht en ben blij dat je ze sowieso naar buiten doet. Zat plekken waar dat niet gebeurt. Vind het ook fijn om te zien dat je de veiligheid voor mens en dier voorop stelt. Trek je niks aan van wat de rest zegt, de beste stuurlui zitten op bokt.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:16

Mooie foto's. Leuke paardje trouwens !!!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:18

Bonney4ever schreef:
Wat een discussie om NIKS.... Iedereen kan wel gaan zeiken dat ze het allemaal beter weten, maar als je in de winter 100 paarden op veengrond zet kunnen de paarden in de zomer helemaal NIET meer naar buiten, want dan ben je druk bezig met opnieuw inzaaien omdat ze ALLES naar de klote hebben getrapt. Ja wij hebben thuis een boerderij met 180 melkkoeien op veengrond en het is een grote ellende als het heeft geregend.

Ja sommige delen van Nederland is lastig, maar goed, ik verkies buiten lopen boven grazen. Dan maar kapot land en hooi bijvoeren

Maar goed, de foto's spreken voor zich, uitzinnige blijheid inderdaad. Laten we hopen op een lange heerlijke zomer

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:30

heerlijk dat alles naar buiten kan *\o/*
alle die blije hoofdjes, heerlijk *\o/*

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:34

heerlijk voor de paardjes! Lekker vrij in het land! Gaaf hoor!

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:12

Als ik hier neer zou zetten hoe het op onze stal werkt zou ik ook kapotgezeken worden hoor :+ hoewel discussies in pb geen probleem zijn.

Superleuk dat ze zo blij zijn dat ze weer naar buiten kunnen! :) bonte paardje op foto 5 (denk ik?) met rood halster komt me erg bekend voor, is dat niet perongeluk ene 'Piet'? :o

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:25

nee is nomar. pony staat daar al heel lang!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:20

Wat zijn sommige mensen hier weer fijn bezig...
Een paard in de winter de hele dag binnen houden omdat je vind dat mensen RECHT hebben op het hebben van een paard?? Iedereen die zelf mag weten wat hij doet met zijn paard??

Fijn voor de paarden dat ze eindelijk weer buiten komen. Laten we hopen dat de eigenaar van de stal beseft dat je meer hebt aan genoeg paddocks om alle paarden overdag buiten te kunnen doen dan aan andere investeringen.

Sommige mensen schijnen hier te vergeten dat er binnen weiland en stal nog een mogelijkheid is.... groepspaddocks met beschikking over ruwvoer?