Eindelijk pijnloos weide mesten dankzij paps!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:03

karuna
Drukke kabouter

Re: Eindelijk pijnloos weide mesten dankzij paps!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:13

Het gaat hier vooral om de bak niet de riek. Ik wissel een ouderwetse riek om de grote drollen te scheppen af met een bak voor de lossere delen. Niet alles gaat weg maar de meeste dingen wel. De rest wordt dan gesleept. Nu past er anderhalve drol van onze tinker in en is de bak alweer vol.schiet niet echt op.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:14

Ziet er uit als een prima idee, ik hou het even in de gaten en dan denk ik dat ook wel een exemplaar wil, zonder wieltjes maar wel een hark met handgreepje. Mocht er iemand in de buurt van Tilburg wonen en die wel eens in de buurt van Amersfoort komt dan zou het heel handig zijn als die voor mij zo'n ding mee zou kunnen nemen :-)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:17

Ik heb gewoon een mestboy met een gewone hark, werkt net zo goed
Lief van je vader dat hij iets heeft ontworpen voor jullie

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:34

Ziet er mooi uit! Zou voor hier een mooie oplossing zijn in de zomer. Echter vind ik het voordeel fan de mestboy dat ik 'm in zó op de kruiwagen kan leggen om zo mee te vervoeren, dat lijkt me bij deze lastiger? Dus zeg maar eerst kruiwagen vervoeren en dan dat ding? Ook heb ik mijn twijfels of het in stro en hoog gras zo ideaal is. Maar lijkt me zeker het proberen waard, hier is tenslotte toch het meest kort gras. Ben benieuwd naar de prijs :)

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:46

mismijk schreef:
Ziet er mooi uit! Zou voor hier een mooie oplossing zijn in de zomer. Echter vind ik het voordeel fan de mestboy dat ik 'm in zó op de kruiwagen kan leggen om zo mee te vervoeren, dat lijkt me bij deze lastiger? Dus zeg maar eerst kruiwagen vervoeren en dan dat ding? Ook heb ik mijn twijfels of het in stro en hoog gras zo ideaal is. Maar lijkt me zeker het proberen waard, hier is tenslotte toch het meest kort gras. Ben benieuwd naar de prijs :)

NeverGiveUp schreef:
Haha, met die lichte aluminium versie is daar dus wel meer kans op :))
Dat zeg ik ook gewoon, omdat het zo is haha.

Ik weet trouwens niet zeker of ik dat al gezegd had, maar de prijs van de originele versie van gegalvaniseerd staal wordt €39,95.
Helemaal via een kostprijsberekening gegaan en dat soort dingen. :+

We zaten trouwens te denken aan 'De mestkever'!
Leuk toch? :D

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:28

Ooh bedankt, sorry, had 't niet gezien!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 13:30

Even snel wat ik onthouden heb tussendoor:

Zo'n hark is handig, maar ik krijg daar zo'n last van in mijn schouders, omdat je die hele hoop omhoog moet heffen met 1 schouder :=

Mijn vader maakt nog een haakje aan de hark zodat je de hark heel makkelijk aan de beugel kan hangen.
Dan kan je hem zo als één deel in de kruiwagen zetten. Of op het erf, in ieder geval dan hangt de hark er mooi aan vast ipv dat je die er los ergens bij moet zetten.

fargo: De hark is inderdaad langer gemaakt, kan je veel verder reiken :j
Die greep moet daar er nog opgezet worden! Dus die komt er wel op. (Geloof ik dan, even voor de zekerheid navragen)

Pmarena: De bak is even groot. Er zitten daar twee enorme hopen van mijn paard in... In de mestboy past eentje van hem niet eens. En omdat ik hem zover kantel valt er één drolletje uit hihi :=

Mijn vader gaat de aluminium versie er helemaal uithalen. Hij gaat wel een andere gegalvaniseerde maken van nóg dunner materiaal. Dan wordt hij niet zo licht als die van aluminium, maar wel wat lichter. (halve kilo geloof ik) Die van aluminium is echt té zwak dat wil hij niet verkopen.

Sorry als ik wat mis, moet nu echt weer gaan. Ga vanavond nog even goed kijken, en als iemand nog wat wilt weten of opperen.. :)

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:39

mismijk schreef:
Ooh bedankt, sorry, had 't niet gezien!

Kan gebeuren.
Ik wist dat ik het gezien had, maar kostte me toch 5 minuten om het weer terug te vinden :+

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:49

Gaat vast goedkomen met dit ding! Volgens mij denkt die handige Harrie van een vader van jou er heel goed over na :)

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:03

wat een super goed idee! ik ga is even kijken en overleggen of dit geen optie is voor ons stalletje!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 20:49

Even een tijdje overheen gegaan. Toetsweken zo goed als klaar, en de 'mestkevers' zijn bijna zo ver :D

Ten eerste zijn de uiteindelijke versies helemaal klaar. Het wordt een gegalvaniseerde versie, van 0,75mm dik. Hij is wel een halve kilo lichter.
Dat was de aluminium versie ook, alleen werd die heel zwak.
De uiteindelijk versie is dus sterk, én licht!

Het gaat om het goede systeem dat hij zo fijn werkt, maar hoe lichter hoe beter natuurlijk. Het systeem het verschil, de manier van omgaan en optillen! Dát is wat het verschil maakt tegenover de andere producten.

Daarbij is het hefhaakje ook nieuw ontwikkeld. Moet zeggen, weer een hele verbetering.
Hierbij til je hem dus nog makkelijker op samen met de bak, en kan je de hark ook heel makkelijk vast hangen aan de bak.
Waardoor je hem dus én in de kruiwagen kan zetten, en goed in 1 deel kan staan als je hem weg zet.

Ze worden aankomende week echt gemaakt worden (de eerste 24)
dus als wil je er eentje of heb je nog vragen, stuur me een pbtje! Dan kom je op een leuk lijstje voor ons, en dan kunnen we overleggen hoe, wat en wanneer.
Het duurt nu allemaal niet lang meer.

Wil als het een beetje begint te lopen natuurlijk kijken voor een leuke website, waar gewoon besteld kan worden.

Hier nog even wat foto's van de laatste gegalvaniseerde versie van 0,5mm een tauari hardhouten steel, en dat nieuwe haakje;

Afbeelding

Afbeelding
Zo hang je hem op in 'rust'. Als je hem aan het gebruiken bent, zoals ik in de filmpjes, gebruik je de andere kant.
Werkt heel simpel. :j

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:03

gaaf ding hoor, hoop dat het goed verkoopt!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:47

Kun je nog laten zien hoe hij het in een paddock met zand doet met kuilen e.d. ?
Zoals gezegd heb ik in principe wel interesse maar ik zou hem wel graag willen proberen voor aanschaf. Ik gebruik hem voor een paddock en dan moet het wel werken.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 21:53

Ik was je helemaal kwijtgeraakt Fitzroy. We zullen van het weekend voor je kijken :)

Je kan natuurlijk wel een beetje bedenken dat hij aardig licht is, en je hem zo in het zand kan 'steken'.
Hij is natuurlijk het meest ideaal voor weitjes. Je schept ook vast wat zand mee en dan wordt hij wat zwaarder.

We hebben geen paddock, maar wel een zware bak :D
Zodra ik wat heb zet ik het hier neer.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 02:38

Ik wil het harkje ook even in detail zien. Vandaag bij de action heb ik kunsttof "grasharken" gescoord voor 2.79 per stuk en die doen het super in wei en paddock. Een erg lange levensduur zullen ze echter niet hebben maar ik heb nog nooit zo gemakkelijk de drollen op een hoop kunnen krijgen. Blijft het probleem van de kleine omvallende mestboy natuurlijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 06:47

Hee weer een stap verder. Ik heb nog twee vragen, dit is de versie zonder wielen? Welke kunnen/komen erop? En hoe lang is de steel van de hark? Ik ben een klein opdondertje en alles is al gauw te lang voor me, en hoe zwaar is de hark? En als de steel te lang is kan ik eventueel een aangepaste kortere versie hebben?

wheaty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:44

ik ben ook zo'n klein opdondertje , en ik vraag me inderdaad ook af of ie niet in zijn geheel te lang is voor de kleintjes onder ons ? en daardoor misschien weer net onhandig is om te tillen? misschien ken je iemand die zo rond de 1.60 is en het even wil demonstreren op een filmpje ?
Ik ben zeer zeker serieus geïnteresseerd, maar ja , hij moet natuurlijk ook voor ons "kleintjes" werkbaar zijn , ha ha .

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:52

Ik ben ook geïnteresseerd in de mestkever! Uit mn riek en mestschep etc valt altijd vanalles uit en mijn mestboy is zo klein, daar gaat veel te weinig in.

Maar ook hier zou hij dus naar België moeten komen :=

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:18

Is er al meer bekend wat betreft de mogelijkheid om hem te verzenden?
Zou er nl heel graag 1 willen, maar dan wel graag op laten sturen

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 10:20

Er zijn verstuur mogelijkheden. Hopelijk kunnen we hem voor 6,75 versturen.
Dan moet wel de beugel zelf aan de bak gezet worden. Maar dat is zo simpel als wat. Krijgt er natuurlijk instructie bij.
Anders wordt het versturen heel duur.

De steel is als ik het me goed herinner 1,50. En ik denk ook dat dat als het nodig is gewoon aangepast kan worden.
Ga dat zo snel mogelijk even vragen. Opzich werkt dit heel fijn, je kan ver reiken en hoeft dus amper je rug te gebruiken.
Moest ook nog vertellen dat het een tauari houten steel is, wat heel sterk hardhout is. :)

Ik zal eens kijken of de dochter van de eigenaar van mijn paard zijn maatje eens gefilmd kan worden. Meisje is 11 en gebruikt hem ook gewoon :D

De wieltjes is gewoon nog een optie. Logischerwijs wordt hij dan duurder. De wieltjes zullen achterop komen zodat je hem kan kantelen en achter je mee kan laten rijden.

Ik vraag vanavond even voor meer details in de wieltjes en de steel. :)

Oh en ik maak een foto van het harkje. Dat is inderdaad wel even handig om te zien.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:23

Klinkt super! Wanneer kan ik mijn bestelling plaatsen icm het opsturen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:30

Leuk +:)+

Het mooiste is het inderdaad als je een filmpje kunt maken met daarin ook een kleiner iemand, en op verschillende ondergronden. Zoals verhard erf, zandpaddock / bak en wei. En dan ook met wat kuiltjes erin inderdaad :P

Als het daarop wat minder goed werkt dan kun je dat maar beter laten zien in een filmpje, krijg je ook geen "gezeur" achteraf van mensen die het toch wel tegen vinden vallen, en als het wel goed werkt dan strek je er mensen mee over de streep die nu nog twijfelen :)

Ik ben er zelf ook wel benieuwd naar inderdaad, als ik zie hoe ik hier in zand of klei met kuilen met mijn bladharkje er zelf echt boven moet staan om goed de laatste stukjes drol uit dat gat te krabben, vraag ik me af hoeveel er achter blijft als je zo vanachter die beugel van de bak moet harken, het is toch minder precies en werkt denk ik alleen goed op vlakkere ondergrond?

Een beetje inzoomen op de drollen die je wegharkt op verschillende ondergronden zou super veel duidelijkheid geven :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:41

150 steel is voor mij veel te lang. :+ dat kan ik niet handelen kwa lengte dat is maar een paarcentimeter korter dan ikzelf :D . 1,30 of ietsje korter zelfs nog is voor mij praktischer. Kan er een stukje afgezaagd worden en handvat daarna weer gemonteerd? Wieltjes duurder is logisch, dat heb ik er graag voor over.

Verder slimme suggesties van pmarena voor het promofilmpje.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 10:48

Gaan we doen :)

Ja we zijn allemaal vrij lang... Ook degene die hem gebruikt hebben nu ik er zo over nadenk. :+
Naja behalve dat meisje dan, maar dat was een andere (slechte) steel.
Maar ik denk dat dat wel kan. Anders is het een beetje lengte discriminerend haha.