Selectiewedstrijden NK Friezen, Kootwijk 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:00

Dit was voor mij pas de 3e x dat ik M1 startte en daar moet ik nog in groeien en een aantal onderdelen moeten wat beter uit de verf komen. Die bus die bij ring 1 lekker scheef stond vond ik ook wel bijzonder. Ik vond ook dat ze wat aan de lage kant puntte maar misschien heb ik dat mis. Ik had voor mijn gevoel de 1e proef beter gereden als de 2e proef maar de punten waren andersom. In de 1e proef slechts 166 en 2e proef 173. In de 2e proef schrok Carolien vlak voorbij de auto van iets en schoot daardoor op de diagonaal ipv in middendraf in een galop maar ik kon haar wel terug halen. Daarna kwam ik in stap weer langs die hoek tussen C en M en ze was al wat gespitst op die hoek en net op dat moment komt er ook nog een motor voorbij dus schoot ze in draf waar ik uitgestrekte stap moest laten zien maar daar had ik gelukkig toch nog een 6 op ;-)
Op zich was ik wel tevreden omdat ik gewoon nog moet groeien in de M1. De winstpunten komen nog wel.......

Jenny_S

Re: Selectiewedstrijden NK Friezen, Kootwijk 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:01

Ik ging ook voor aap naar lunteren
Ze was blijkbaar hengstig (terwijl ze rgunate krijgt) en had niks te vertellen. Kreeg haar buiten de ring wel in galop maar binnen in dus niet. Kop alleen maar in de lucht
Zat gelukkig in de impuls maar denk dat mensen keihard gelachen hebben om mij haha

Ik ga wel poging doen buiten de pismerrieseizoen ;)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:43

jenny, wat reed je? wat jammer joh dat het niet lukte...

ik zag net op de startlijst dat ik volgende week bij meneer albertus start. ben ik echt niet blij mee!!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:12

ik was vandaag eventjes kijken in panningen. zag er leuk uit :)

er waren wel 2 paarden die hinnikten tijdens de proef. ik vroeg me af: mag dat? of wat zijn daar de evt. consequenties van?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:17

Niks, je kan er evt een 6 ipv 7 van maken en er spanning bij zetten als een paard dat echt toond. Daarom zetten Wii het ene paard bij de andere langs de ring.
Geen gehinnik, geen stress op de trailer en paard voor volle aandacht bij de ruiter

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:47

hunter87 schreef:
jenny, wat reed je? wat jammer joh dat het niet lukte...

ik zag net op de startlijst dat ik volgende week bij meneer albertus start. ben ik echt niet blij mee!!

oeh nee daar heb ik laatst ook bij gestart, werd ik ook niet blij van...

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:12

gelukkig gaat het om de plaatsingpunten dan maar he... nog 2 week dan naar oldeholtpade paard begint steeds beter in de Z oefeningen te lopen dus heb wel een beetje hoop

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:18

Ik heb laatst een gesprekje met hem gehad. Ik reed bij hem, heel fijn! Maar kreeg 157 punten, schrok me rot! Dat was op zondag. Die woensdag reed ik weer bij hem. Ging absoluut niet! Verkeerde galop, staken, tegen de hand en werd 1e met 185!Dus ik bnaar hem toe voor duidelijkheid.
1e wedstrijd was hij te braaf! Ik reed me proef en thats it
2e wedstrijd moest ik zo rijden om door de proef te komen dat hij dat 'beloonde'
Ik als jury zie zelf zie toch liever een braaf paard door de ring dan een paard wat in de staak enz gaat

scarlet12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:19

Wat balen dat het bij sommige niet lekker ging!
Soms zijn er dingen die je niet in de hand hebt :'(

Rijden jullie 2 of 3 selectie's mee?

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:20

hmm ja nou inderdaad

ik kan me wel voorstellen dat je een brave proef maar simpele proef rijdt 180 krijgt. gemiddeld een 6 alles getoond maar niks spectaculairs en dat je door meer te rijden (wat dus niet een mega stakerig paard betekend) je paard wat meer gaat lopen en je dus hoger scoort

maar 157 voor een brave proef... nee dat gaat er bij mij ook niet in dan moet je en een brave proef gereden hebben en niks hebben getoond

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:21

scarlet12 schreef:
Wat balen dat het bij sommige niet lekker ging!
Soms zijn er dingen die je niet in de hand hebt :'(

Rijden jullie 2 of 3 selectie's mee?

ik rijd er 3 heb ik denk ik wel nodig omdat ik met mijn paard nog maar pas gestart ben in de z1 dus we rijden nog niet echt monsterscores

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:21

hunter87 schreef:
Ik heb laatst een gesprekje met hem gehad. Ik reed bij hem, heel fijn! Maar kreeg 157 punten, schrok me rot! Dat was op zondag. Die woensdag reed ik weer bij hem. Ging absoluut niet! Verkeerde galop, staken, tegen de hand en werd 1e met 185!Dus ik bnaar hem toe voor duidelijkheid.
1e wedstrijd was hij te braaf! Ik reed me proef en thats it
2e wedstrijd moest ik zo rijden om door de proef te komen dat hij dat 'beloonde'
Ik als jury zie zelf zie toch liever een braaf paard door de ring dan een paard wat in de staak enz gaat

zo reed ik van de winter ook een fijne proef bij hem, en wat kreeg ik.. 151..
had zelf rond de 175 verwacht..

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:29

ja die man is echt vaag... maarjah

wij zouden Lunteren Lunteren en Assen doen. Maar Assen was nog een optie. Toen zagen we Balkbrug op de site dus nu is het Lunteren Balkbrug Lunteren. Mijn stalgenootje was 1e geworden dus die moest gewoon ergens nog een keer en Assen zou zij misschien niet redden vanwege dr vakantie. Ik heb qua selectie er niks meer te zoeken maar als we toch al met 1 paard rijden, kan het 2e paard bij in de trailer, maar voor mij had het niet meer gehoeven. pak dan liever een wedstrijd lekker in de buurt.

scarlet12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:31

Het lijkt me echt balen als je bij een jury start waar je van tevoren al weet dat je dit soort dingen krijgt, maar ja er is zo weinig aan te doen jammer genoeg.....

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:38

ja dat is echt balen. ik wil graag serieus in de ring serieus genomen worden maar ik heb het gevoel dat dat bij hem niet kan. toen het zo fijn ging en toen de punten zag zakte ik echt door de grond. in de 2e wedstrijd heb ik gedacht om af te groeten omdat het zo slecht ging en vooral bij hem moest starten. hier in de buurt zijn al 4 verenigingen waar hij niet meer mag komen!

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:44

Ja herken echt wel wat je zegt, kon ook idd wel door de grond zakken toen ik die punten zag..
Heb hem toen gehad bij de wwna..

scarlet12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:49

Nou dat zegt toch meer van de beste man als jou, het is is wat!
Kijk mindere punten niet erg als daar ook naar gereden wordt, maar dit is niet tof.....

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:50

zeker niet als het zo dicht in de buurt van een verliespunt komt

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:54

ik heb het idee dat er in het noorden van het land tijdens de selecties meer goedgekeurde dekhengsten meerijden dan in het zuiden. Ook dat daar meer profecials rijden. Maar misschien heb ik het wel mis hoor.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:02

Hunter: gelukkig B impuls dus punten tellen niet:-)

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:13

huberta dat is opzich wel logisch omdat de meeste proffesionele friese paarden stallen ook in het noorden zitten naar mijn idee

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:22

die hengsten zijn prachtig. Ik zag ze dan wel in Kootwijk.
volgens mij krijgen ze ook meer punten per onderdeel dan het 'gewone' friese paard. Is dat dan misschien voor de eigenaar? Hoe hogere score dan weer meer dekgeld?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:28

ik weet wel dat de ''grote'' stallen in Assen wel een beetje voorrang kregen. mijn eigen ervaring 2 jaar geleden...
bij me inschrijving gevraagd of ik wat later mocht starten ivm de reistijd. mail terug gekregen dat dat accoord was. toen kwam de startlijst online en ik moest om half 9 starten! dus ik belde op van joh, ik kom van ver, had mailtje gedaan maar ik sta als eerste start. ja sorry zegt ze (letterlijk): de meiden hier van de grote stallen hebben tijden gereserveerd dus ik kan er niks aan doen dat jij vroeg moet starten! gelukkig hier via bokt mijn tijd kunnen wisselen en kon ik later starten. (assen is voor ons 1/40min rijden)

scarlet12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:32

Bedoel je bij de finale in Kootwijk of de selecties's
Lijkt mij dat iedereen ongeacht dekhengst gelijk beoordeeld wordt.

Eindelijk erg Hunter dat dat ze kan!

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:33

Huberta schreef:
die hengsten zijn prachtig. Ik zag ze dan wel in Kootwijk.
volgens mij krijgen ze ook meer punten per onderdeel dan het 'gewone' friese paard. Is dat dan misschien voor de eigenaar? Hoe hogere score dan weer meer dekgeld?

als het goed is zijn dit de betere friese paarden dus ze scoren als het goe dis al hoger op onderdelen als gangen enz. Als ze dan ook nog goed voor mekaar zijn kun je daar wel meer mee scoren als het simpele huis tuin en keuken friesje om het maar zo te zeggen :+ gelukkig voor ons zijn hengsten ook wat sneller afgeleid