MacRider Cup 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:38

Deliana, jouw pony zou best eens Jillis bloed kunnen voeren gezien haar kleur. Jillis droeg het vosgen namelijk :)

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:43

GelbrichDDH schreef:
Jaa ik ga ook voor de ervaring hoor :) als pony een keer loopt dan is het goed en kunnen we dikke punten rijden maar t komt ook nog wel eens voor dat we zonder rem en stuur door de bak gaan dus hoop gewoon op braaf paard daar dan ben ik tevreden haha :)

mijne is pas net hersteld van een blessure, ik ben er zondag voor het eerst weer opgestapt en er niet weer opgezeten omdat ik er direct vies hard werd afgegooid dus wij lopen op het moment niet eens echt lekker op M niveau.
en dan heeft mijne ook nog van die moment als jouw, soms loopt ie de sterren van de hemel, ontzettende punten en de andere keer, tjaa, ik heb dr geen woorden voor :')

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:49

Pletje123 schreef:
Ik heb zo het vermoeden dat het dan geen rechtstreekse Indoctro is :Y) Misschien was de vader een zoon van Indoctro.

Zou inderdaad best kunnen, ik heb zelf de fokker niet gesproken maar de mede-eigenaar van mijn pony.
We willen binnenkort een afspraak maken met de fokker, dan gaan we met haar daarheen, kan hij haar ook weer is zien.
Dan kunnen we ook direct wat meer vragen/te weten komen over haar.

GelbrichDDH schreef:
Jaa ik ga ook voor de ervaring hoor :) als pony een keer loopt dan is het goed en kunnen we dikke punten rijden maar t komt ook nog wel eens voor dat we zonder rem en stuur door de bak gaan dus hoop gewoon op braaf paard daar dan ben ik tevreden haha :)

Hier precies hetzelfde!
We kunnen 208 punten rijden en de week erna 167 :P

xDebora

Re: MacRider Cup 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:21

Ik heb ook een pony met een onbekend ras en ouders. Er is tegen me gezegd dat de vader Le Matsjo was, maar ik zie niet veel dingen terug in mijn pony...
Ik rijd meestal rond de 185, op het laatst in de L1 is het een paar keer uitgesprongen, maar in de L2 ligt het nu weer rond de 185.
Maar misschien heb ik geen vervoer naar Koudum, dus even kijken of ik wel kan komen... Ik hoop het natuurlijk wel, lijkt me echt heel leuk om te doen!

Weten jullie ook of je met 2 selecties in dezelfde klasse met dezelfde pony mag mee doen? :o

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:43

xDebora schreef:
Ik heb ook een pony met een onbekend ras en ouders. Er is tegen me gezegd dat de vader Le Matsjo was, maar ik zie niet veel dingen terug in mijn pony...
Ik rijd meestal rond de 185, op het laatst in de L1 is het een paar keer uitgesprongen, maar in de L2 ligt het nu weer rond de 185.
Maar misschien heb ik geen vervoer naar Koudum, dus even kijken of ik wel kan komen... Ik hoop het natuurlijk wel, lijkt me echt heel leuk om te doen!

Weten jullie ook of je met 2 selecties in dezelfde klasse met dezelfde pony mag mee doen? :o

Ja, je mag niet 2x met hetzelfde paard/pony mee doen zag ik laatst ergens staan ;)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:08

Weet iemand hoe het zit met promoveren? Ik word er niet echt wijs uit..
Ik wil met de springcup mee doen (paarden), ik wil mee doen met de selectie in lunteren ergens in augustus. Ik ga eind februari M starten maar hoop toch in augustus tegen het Z aan het te zitten... Maar of ik dan ook Z rijd weet ik nu natuurlijk nog niet.. Dus wil ik me in het M inchrijven is het dan een probleem als ik tegen die tijd Z start?

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:19

connepon85 schreef:
stijntilla schreef:
Ik heb nog een vraagje, ik heb mij in de klasse M opgegeven, maar dit was iets te voorbarig. (Net L2 gestart) Nu wil ik het graag aanpassen naar het L, kan dat nog ?? En mocht ik door zijn en van t zomer wel M gestart zijn, kan ik dan gewoon verder in het M bij de mac rider?? Of moet ik dan ook echt L2 blijven.?

Als je ten tijde van de finale in een bepaalde klasse moet rijden volgens de KNHS, moet je ook in de klasse starten op de finale. Je kunt dus de eerste selectie in de L rijden en vervolgens de finale in de M. Je kunt het beste even een mailtje naar MacRider sturen over de wijziging en dan wordt dat aangepast.

E-mail volgens de website: cup@macrider.com

Dankje voor je bericht, heb een mailtje gestuurd via het contac formulier:-)

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:31

Venthe schreef:
Weet iemand hoe het zit met promoveren? Ik word er niet echt wijs uit..
Ik wil met de springcup mee doen (paarden), ik wil mee doen met de selectie in lunteren ergens in augustus. Ik ga eind februari M starten maar hoop toch in augustus tegen het Z aan het te zitten... Maar of ik dan ook Z rijd weet ik nu natuurlijk nog niet.. Dus wil ik me in het M inchrijven is het dan een probleem als ik tegen die tijd Z start?

dat maakt niet uit, als je op de finale dan Z rijd dan moet je de finale ook Z rijden. maar nu maakt dat verder niet uit. ookal zou je met de B meerijden, hahaha :+

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:32

Pletje123 schreef:
Deliana, jouw pony zou best eens Jillis bloed kunnen voeren gezien haar kleur. Jillis droeg het vosgen namelijk :)

ze is fries x kwpn?
is er ook iets bekend over die jillis?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:51

Vorig jaar wezen kijken hier in de buurt. Zoals op elke wedstrijd/clinic of wat dan ook heb je paarden die net wat meer beweging hebben dan de gemiddelde paarden. In elk groepje wat ik toen gezien heb ging het paard met een leukste gangwerk door, erg jammer aangezien ik dacht dat ze op zoek waren naar talenten in de zin van ruiter/amazone, maar zoals eerder genoemd, of het algemeen gingen de spectaculaire combi's door.

Voor mij geen MacRider, mijn fries beweegt niet spectaculair dus kan bij voorbaat al thuis blijven :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:45

Deliana27 schreef:
Pletje123 schreef:

ze is fries x kwpn?
is er ook iets bekend over die jillis?

Jillis is een Friese dekhengst die onlangs overleden is ;)

Als je bijvoorbeeld een Onne x KWPN of een Haitse x KWPN doet, dan krijg je nooit een vos. Die twee hengsten hebben geen vosgen namelijk. Stukje kleurvererving :) Wij hebben een neef van Jillis.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:32

pletje: oke wat leuk!
zijn er nog meer dekhengsten met vosgen?

ik las ook dat jillis Z had gelopen en meerdere kern hengstenkeuring kampioen was.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:35

Ladygiroc schreef:
Vorig jaar wezen kijken hier in de buurt. Zoals op elke wedstrijd/clinic of wat dan ook heb je paarden die net wat meer beweging hebben dan de gemiddelde paarden. In elk groepje wat ik toen gezien heb ging het paard met een leukste gangwerk door, erg jammer aangezien ik dacht dat ze op zoek waren naar talenten in de zin van ruiter/amazone, maar zoals eerder genoemd, of het algemeen gingen de spectaculaire combi's door.

Voor mij geen MacRider, mijn fries beweegt niet spectaculair dus kan bij voorbaat al thuis blijven :)

Ligt eraan waarom je gaat, wij gingen omdat die van mij op vreemd terein in zijn schulp kruipt en bij de macRider
kon je gratis (dit jaar dan voor 12.50) 2 bakken van andere vereniging uitproberen.
(losrij bak en bak waar je in moest bij beoordeling).
Vond het dus prima initiatief, want nu had mijn paard alle tijd om te wennen.

Als ik dit jaar ga is het om dezelfde reden, al tijden niet gestart en moet hem echt in meeneemritme krijgen.
Winnen ga ik zeker niets, maar dat vind ik niet erg.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:53

Ik meld me hier ook. Ik heb me zojuist opgegeven met mijn fries. In de klasse Z dressuur.
Waarschijnlijk geen schijn van kans, maar wie niet waagt, wie niet wint :+

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:27

Vicky_88 schreef:
Ik meld me hier ook. Ik heb me zojuist opgegeven met mijn fries. In de klasse Z dressuur.
Waarschijnlijk geen schijn van kans, maar wie niet waagt, wie niet wint :+

Waar ga jij naartoe *\o/*
Wij gaan ook heen met onze opgepimpte fries (ook sokloos en maanloos).
Maar dan in de M ..
En geen schijn van kans.. Meid je rijd ze eruit haha!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:36

Ik ga naar Berkel-Enschot :) en jij??
Ahh lief! Thanks!!

Jeeeeej! I love gepimpte friezen hihi!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:38

Vicky_88 schreef:
Ik ga naar Berkel-Enschot :)
Ahh lief! Thanks!!

Jeeeeej! I love gepimpte friezen hihi!

Ik ook ;) Vond het in het begin wel spannend hoor.. manen eraf (sokken had ik er al af gehaald vanuit medisch oogpunt).
Maar wil nu nooit meer terug haha
Oke, misschien kom ik dan wel kijken :D !

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:40

Ik ook hoor. Stond naderhand echt zo van... K.... Watskeburt :') ach, ik ben er nu aan gewend en vind et nog mooier (en praktischer) ook :))

Oh dat zou tof zijn! Leuk leuk!

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:48

Ik wou erg graag mee doen, maar ben in sept nog 15, en in okt 16, erg jammer dus :')

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 08:18

linduhh97 schreef:
Ik wou erg graag mee doen, maar ben in sept nog 15, en in okt 16, erg jammer dus :')

Het is t/m 16 jaar!
Ik wordt ook in september 16 maar kan gewoon mee doen ;)

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:53

Mijn inschrijving is aangepast naar de klasse L. Wordt wel spannend langzaamaan, nog maar 1 maandje :)

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:05

Ik melt mij hier ook even :)
Ik doe mee in koudem, in de M dressuur.
Ik ga ook gewoon voor de ervaring, paard kan wel goed lopen, maar niet echt apart.. ;)

Lin1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:47

Wie weet schrijf ik ook wel in,lijkt me wel leuk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:58

Ja, lin1983..... Moet je doen! Ik doe ook weer mee... Was zo'n leuke ervaring

Lin1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:59

Haha..Ok ik ga kijken,waar doe jij mee@Hayka?