Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:02

Nina jij zit hier ook in de regio? :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:02

@ Gretoes flink verschil zeg, hoe kwam dat?

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 13:03

Tjeuh ziet er netjes uit en vooral braaf. Ik geloof niet dat ik dat de 1 ste x daar neer kan zetten met mijn spook.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:04

Ja, ik zit bij de vereniging in Raalte.

Bij welke vereniging zitten jullie?

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:05

Ernie061111 schreef:
Tjeuh ziet er netjes uit en vooral braaf. Ik geloof niet dat ik dat de 1 ste x daar neer kan zetten met mijn spook.

Haha dat was ook mijn gedachte

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:06

Misschien niet mijn merrie thuis een draak, trappen naar anderen vooral ruinen, behoorlijk sensibel.
Maar op de wedstrijden herken ik haar zowat niet..... Wel met lostijden maar zodra we de ring inkomen schrikt ze nergens van.... Kantine, kerstbomen, gillende kinderen......... Ze is te braaf :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:08

Hihi onze eerste onderlinge wedstrijdje van laatst zag er ook heel anders uit! :P

nina88 schreef:
Ja, ik zit bij de vereniging in Raalte.

Bij welke vereniging zitten jullie?

Binnenkort weer bij Haarle.. :)

CvDartel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:08

Ja, ze is ook erg braaf!!
Ik rij ook bij Raalte.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:18

Ahh Christa!! Ik had je niet herkend op het filmpje.
Wat grappig dat we elkaar hier nu "tegenkomen". Wat een leuke schimmel!

CvDartel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:30

nina88 schreef:
Ahh Christa!! Ik had je niet herkend op het filmpje.
Wat grappig dat we elkaar hier nu "tegenkomen". Wat een leuke schimmel!

Haha nee Nina, Je herkent me natuurlijk niet als dressuurmiep! haha

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:44

Hahaha nou, inderdaad! Maar het staat je goed hoor ;) .. Kom je nu ook in de dressuurlessen meerijden :P

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:48

Wat leuk z'n topic!
Ik wil me graag ook eventjes melden.
Wil vanaf januari 2013 ook af en toe een wedstrijdje meepakken met mijn 3 jarige merrie.
Ze is half mei 3 jaar geworden. Doet het onder het zadel erg goed. Heb haar zelf zadelmak gemaakt en doorgereden.
Pikt dingen snel op en loopt altijd vrolijk door de bak :)
Rijd meestal 2 keer per week (soms 3 keer) en dan ongeveer 20 minuutjes, soms iets langer met de les.
Is 2x meegeweest naar vreemdterrein en deed dit erg braaf, hoop dat ze op de wedstrijden ook zo braaf is en zich toonde als toen :)

Het is trouwens een springgefokte merrie van King Kolibri x Voltaire x Lucky Boy.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 6898_o.jpg

CvDartel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:44

nina88 schreef:
Hahaha nou, inderdaad! Maar het staat je goed hoor ;) .. Kom je nu ook in de dressuurlessen meerijden :P

Haha nee dat doen we nog maar niet..
De bedoeling is natuurlijk ook dat we gaan springen in april!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:51

xlisza schreef:
Wat leuk z'n topic!
Ik wil me graag ook eventjes melden.
Wil vanaf januari 2013 ook af en toe een wedstrijdje meepakken met mijn 3 jarige merrie.
Ze is half mei 3 jaar geworden. Doet het onder het zadel erg goed. Heb haar zelf zadelmak gemaakt en doorgereden.
Pikt dingen snel op en loopt altijd vrolijk door de bak :)
Rijd meestal 2 keer per week (soms 3 keer) en dan ongeveer 20 minuutjes, soms iets langer met de les.
Is 2x meegeweest naar vreemdterrein en deed dit erg braaf, hoop dat ze op de wedstrijden ook zo braaf is en zich toonde als toen :)

Het is trouwens een springgefokte merrie van King Kolibri x Voltaire x Lucky Boy.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 6898_o.jpg

Wauw leuke merrie zeg!

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:21

Wat toevallig, ik ben ook wel eens in Heeten gestart, woon in Hattem dus ook niet zo heel ver uit de buurt. Waarschijnlijk gaan we mekaar nog wel eens tegenkomen op concours in de toekomst :D
Hier trouwens een foto'tje van mijn merrie, hier is ze 3 weekjes onder het zadel.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 0685_n.jpg

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:59

Leuk dier zeg!! :D

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 16:54

Zo net terug van de les. Pfff was wel ff koud zeg maar ging wel lekker.
Zijn momenteel een beetje aant ruzie maken met de hoeken en buiging in de galop. Hij wordt momenteel beetje boos op zichzelf als ie het moeilijk vindt (ocherm) Hij doet enorm zijn best met alles.

Hihih manlief wilde hem na de les op de wei zetten. Was ie het toch niet zo mee eens. Ik liep namelijk met een emmer voer aan de andere kant van de wei en ja hoor hoppa. Springen kan ie dus ook hihi over het hek bij de dragende (draak) merrie in de wei en een noodstop voor mijn neus met zo'n blik ah das beslist voor mij. Eigenlijk moest ik boos worden maar da ging gewoon niet lach dubbel van de lach en manlief onder de modder muwhahaa. Goed meneer op zijn eigen wei en weer verder. (Hele verhaal moet ik me de hele avond nog aanhoren dat zijn paard wel manieren heeft en die van mij niet ochja kon er wel om lachen gek spook dat het is)

We zijn nu begonnen met ook de schijn overgangen te rijden in de galop pff das wel moeilijk hoor. Hij springt me nog vaak om of valt eruit maar das puur omdat ie dat nog niet geregeld krijgt. Oefening baart kunt zullen we maar zeggen.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 16:54

Trouwens allemaal mooie foto's komen er voorbij knappe paarden

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:24

Ernie061111 schreef:
Zo net terug van de les. Pfff was wel ff koud zeg maar ging wel lekker.
Zijn momenteel een beetje aant ruzie maken met de hoeken en buiging in de galop. Hij wordt momenteel beetje boos op zichzelf als ie het moeilijk vindt (ocherm) Hij doet enorm zijn best met alles.

Hihih manlief wilde hem na de les op de wei zetten. Was ie het toch niet zo mee eens. Ik liep namelijk met een emmer voer aan de andere kant van de wei en ja hoor hoppa. Springen kan ie dus ook hihi over het hek bij de dragende (draak) merrie in de wei en een noodstop voor mijn neus met zo'n blik ah das beslist voor mij. Eigenlijk moest ik boos worden maar da ging gewoon niet lach dubbel van de lach en manlief onder de modder muwhahaa. Goed meneer op zijn eigen wei en weer verder. (Hele verhaal moet ik me de hele avond nog aanhoren dat zijn paard wel manieren heeft en die van mij niet ochja kon er wel om lachen gek spook dat het is)

We zijn nu begonnen met ook de schijn overgangen te rijden in de galop pff das wel moeilijk hoor. Hij springt me nog vaak om of valt eruit maar das puur omdat ie dat nog niet geregeld krijgt. Oefening baart kunt zullen we maar zeggen.

Zover zijn wji nog lang niet! ik moet eerst maar een heel rondje door de bak kunnen rijden :+ en een mooie overgang zonder bok!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:25

En dan denk je dat je paard dat kan, neem je der mee op wedstrijd...bokt ze de hele proef in galop bijelkaar :+

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 17:30

tita schreef:
En dan denk je dat je paard dat kan, neem je der mee op wedstrijd...bokt ze de hele proef in galop bijelkaar :+

Ja thuis lukt dat bij mij nu ook wel redelijk. Weet ook echt niet wat ie op de wedstrijd gaat doen hoor. En dat rondje door de bak zonder te bokken heb ik niet gehad dat bokken bedoel ik. Ik was 1 mnd geleden blij als ie een korte zijden bleef galoperen zonder de trein te moeten hale en zonder om te springen maar ineens had ik ergens een knop gevonden en toen kon ik normaal aanspringen en een rondje rond galoperen en vandaaf zijn we in de les hiermee begonnen voor het eerst. Had mijn handen er vol aan maar voelde ook wel fijn nadat ie een paar x geprobeerd had.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:41

Haha, Ernie :D Fijn dat het lessen wel goed ging!

Ik heb morgen weer les. Bij ons gaat het aangalopperen soms nog wat ongecontroleerd, als ik eenmaal galoppeer loopt ze stukken best fijn :) Maar goed, dat is ook grotendeels mijn fout, want ik zit ook totaal niet netjes op mijn kont met het aangalopperen :=

Afbeelding

Ik probeer ook vaak stukken over de binnenhoefslag te galopperen, zodat ze echt op eigen benen leert lopen.

Mijn vriend heeft onze les van afgelopen zaterdag grotendeels gefilmd, zal eens kijken of ik een stukje kan uploaden. Ben wel benieuwd wat de anderen van ons vinden en waar we nu zo'n beetje staan :D Als jullie dat leuk vinden natuurlijk ;)

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 18:23

@Yelly leuk leuk filmpje.

Ik moet dat ook echt eens gaan opnemen en foto's maken de laatste zijn juli of augustus zoiets :(

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:29

Wat leuk om te horen dat het bij vele van jullie zo goed gaat!

Die van mij loopt eindelijk weer goed, hoefzweer is er helemaal uit.
Ga eerst maar weer longeren, het is echt een bom maar na 10 rondjes al helemaal leeg.
Maar komt wel weer goed doe het rustig aan.

Filmpjes zijn idd leuk om te zien ik heb er een van een tijd terug en heb mooie fotos van in t bos.
Verder geen rijd fotos van in de bak.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:30

Ja Yelly lijkt me leuk een filmpje!

Ik zit ook niet op me kont met aan galoperen, dus het grootste gedeelte waardoor we samen fout gaan zal door mijn eigen fout zijn :+ oefening baart kunst zeggen ze.