Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.. Kom je nu ook in de dressuurlessen meerijden

xlisza schreef:Wat leuk z'n topic!
Ik wil me graag ook eventjes melden.
Wil vanaf januari 2013 ook af en toe een wedstrijdje meepakken met mijn 3 jarige merrie.
Ze is half mei 3 jaar geworden. Doet het onder het zadel erg goed. Heb haar zelf zadelmak gemaakt en doorgereden.
Pikt dingen snel op en loopt altijd vrolijk door de bak
Rijd meestal 2 keer per week (soms 3 keer) en dan ongeveer 20 minuutjes, soms iets langer met de les.
Is 2x meegeweest naar vreemdterrein en deed dit erg braaf, hoop dat ze op de wedstrijden ook zo braaf is en zich toonde als toen
Het is trouwens een springgefokte merrie van King Kolibri x Voltaire x Lucky Boy.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 6898_o.jpg

Ernie061111 schreef:Zo net terug van de les. Pfff was wel ff koud zeg maar ging wel lekker.
Zijn momenteel een beetje aant ruzie maken met de hoeken en buiging in de galop. Hij wordt momenteel beetje boos op zichzelf als ie het moeilijk vindt (ocherm) Hij doet enorm zijn best met alles.
Hihih manlief wilde hem na de les op de wei zetten. Was ie het toch niet zo mee eens. Ik liep namelijk met een emmer voer aan de andere kant van de wei en ja hoor hoppa. Springen kan ie dus ook hihi over het hek bij de dragende (draak) merrie in de wei en een noodstop voor mijn neus met zo'n blik ah das beslist voor mij. Eigenlijk moest ik boos worden maar da ging gewoon niet lach dubbel van de lach en manlief onder de modder muwhahaa. Goed meneer op zijn eigen wei en weer verder. (Hele verhaal moet ik me de hele avond nog aanhoren dat zijn paard wel manieren heeft en die van mij niet ochja kon er wel om lachen gek spook dat het is)
We zijn nu begonnen met ook de schijn overgangen te rijden in de galop pff das wel moeilijk hoor. Hij springt me nog vaak om of valt eruit maar das puur omdat ie dat nog niet geregeld krijgt. Oefening baart kunt zullen we maar zeggen.
en een mooie overgang zonder bok!
tita schreef:En dan denk je dat je paard dat kan, neem je der mee op wedstrijd...bokt ze de hele proef in galop bijelkaar
Fijn dat het lessen wel goed ging!
Maar goed, dat is ook grotendeels mijn fout, want ik zit ook totaal niet netjes op mijn kont met het aangalopperen 

Als jullie dat leuk vinden natuurlijk
oefening baart kunst zeggen ze.