Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (3/3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Re: Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (3/3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:46

Dat zie je volgens mij niet verkeerd Femke. Ik heb ze zelf ook niet helemaal stil met doorzitten. Maar als ik ze dan stil wil hebben, ga ik knellen. Waardoor mijn paard dus weer sneller gaat.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 14:59

Zeker wanneer je zulke lange stelten hebt als de amazone hier ;)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:00

Om er geen oneliner van te maken
enter ik even

:D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:01

Ik zie het probleem ook helemaal niet.

Naar het andere filmpje ben ik wel heel benieuwd. :j

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:10

Ik kwam uit op 212, had ook 220 kunnen zijn. Ik ben ook in de valkuil getrapt om een foutje te streng af te straffen omdat de rest zo goed is.

Ik had exact hetzelfde als Remember bij de middenstap-arbeidsstap; Taktverlies bij terugnemen naar arbeidsstap en daarom op een 7 uitgekomen.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:13

Super nette proef! Van mij heeft ze 217 gekregen maar mocht uiterraad hoger! Middengalop mocht van mij alleen nog net iets meer maar verder was het gewoon haast perfect!

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:19

van mij kreeg ze 219 punten, nette proef maar paard mag af en toe iets meer ondertreden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:22

Van mij ook 219. Vond het ontzettend netjes, paard staat correct aan de hulpen en de amazone zit erg netjes. Het enige wat me opviel is dat het paard onrustig met de mond en dat hij niet helemaal rond vanuit de schoft, dat zou ik graag iets meer willen zien.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 16:07

Omdat ik merk dat er toch wel stevige meningen over en weer worden geuit en dit de bereidheid te posten in dit topic beinvloedt een kleine opmerking. Dit initiatief is vooral bedoeld om van elkaar te leren. Het maakt niet uit of je jurylid bent of niet. Probeer elkaar vrij te laten in een mening.

Uiteraard hoef je het niet eens te zijn met een beoordeling van iemand, maar leg dan op een rustige manier uit waarom jij er anders over denkt. Waarde-oordelen over of iemand wel of niet een geschikt jurylid zou zijn, zijn niet op hun plaats. Laat de discussie open en vrij. Als iemand meent dat een onderdeel een 6 waard is en een ander is van mening dat dit onderdeel een 9 waard is, bespreek dit dan rustig en correct. Probeer uit te leggen waarom jij denkt dat jouw beoordeling correct is, maar laat de beoordeling van een ander ook in zijn waarde. Je hoeft het niet met elkaar eens te worden. Het zou alleen leuk zijn als je wel inzicht krijg in de denkwijze van een ander of van een officieel KNHS jurylid.

Jurroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:13

Anne schreef:
Ik had exact hetzelfde als Remember bij de middenstap-arbeidsstap; Taktverlies bij terugnemen naar arbeidsstap en daarom op een 7 uitgekomen.

Ik zie geen taktverlies.... ik zie alleen dat bij het terugnemen er een miniscuul klein twijfelmoment is, waardoor 1 pas even een klein beetje in tempo terugkomt.
Naar mijn mening blijft de stap wel zuiver...

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:15

Ik had 211 punten bij deze combinatie. Nette proef met een paar "mindere" dingetjes erin. Maar heb maar 4 keer een 6 gegeven en de rest 7's en (incl verzorging) 5 8-en. Absoluut geen onvoldoendes voor deze combi.

Nogmaals een heel leuk initiatief. En juist heel goed dat er verschil is in kwaliteit van de drie proeven. Eerlijk is eerlijk een combi als deze nr 3 krijg je niet elke week in veelvoud in de ring. Er zijn nu eenmaal meer 6-jes proeven dan 8-en proeven.

Bedankt dat jullie dit gedaan hebben meiden (en bijbehorende paarden) !!

Benieuwd naar de punten van de officiele juryleden!!

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:18

nou ik heb het ook geprobeerd misschien ben ik wel testreng maar dat ben ik ook voor mij zelf
ze kwam bij mij op 193 uit (sorry)

wat ik erg storend vond waren haar benen die waren super druk op het beeld
ook de eerste wijken begon heel goed maar wat gehaast
en de S waarbij hij een beetje om getrokken werd naar de tweede boog
wat ik echt super maar ook super vond was halthouden en achterwaards maar daar bij de reactie naar voren weer telaat kwam hij stond niet actief en kon daardoon niet in eenkeer in draf aan draven

sorry als ik het verkeert heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:20

Benen super druk? Dan heb ik denk ik een andere proef gezien. Vind je het zo storend dan? Heb je de andere 2 proeven ook gezien?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:22

farahtjuh schreef:
nou ik heb het ook geprobeerd misschien ben ik wel testreng maar dat ben ik ook voor mij zelf
ze kwam bij mij op 193 uit (sorry)

wat ik erg storend vond waren haar benen die waren super druk op het beeld
ook de eerste wijken begon heel goed maar wat gehaast
en de S waarbij hij een beetje om getrokken werd naar de tweede boog
wat ik echt super maar ook super vond was halthouden en achterwaards maar daar bij de reactie naar voren weer telaat kwam hij stond niet actief en kon daardoon niet in eenkeer in draf aan draven

sorry als ik het verkeert heb

Geeft toch niks! Je hebt je best gedaan! Probeer eens in het topic de posten van remember op te zoeken. Die is jury en legt heel veel uit over het jureren.

Jij geeft gewoon punten voor wat jij ziet. Ik was voor mezelf ook heel streng hoor! :)

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:22

Zo, ik zag het binnenkomen en toen dacht ik. Jemig, dit wordt niet een winstpuntje maar meerdere :D
Mijn punten 214.

Positieve punten waren een goede aanleuning en veel go van zichzelf. Niet continu been, maar gewoon een paard wat zelf loopt. En dat mag gewaardeerd worden.
Houding van de ruiter ook erg mooi. Halthouden heeft een 8 gekregen ( voor het achterwaarts gaan)
Wijken ook erg netjes. ( Gewoon een super proef)

De minpunten zover die er zijn :o ( 6-jes) waren de middenstap en de stap zelf. Ze stapt ruim maar is daar traag. Zelf heb ik er ook zo eentje, en dat is ''hard''werken. Achter haar vodden aan zitten om het goed te omschrijven. * dat valt nog niet mee* Het is zeer zeker niet slecht maar wel een aandachtspuntje voor de amazone en trainster van de combinatie. Omdat dit (uit ervaring) om kan slaan in telgang. En krijg dat er nog maar eens uit! Middengalop was nog te matjes, had ruimer gemogen, maar heeft van mij een 7 gekregen omdat het wel goed getoont is. Correcte aanleuning, houding en liet verschil zien. Ook terugnemen erg netjes. Middendraf idemdito.

Nou ben benieuwd naar de reacties van de jury op HE en natuurlijk andere bokkers die punten hebben gegeven.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:38

Ramzi, ik heb deze proef beoordeeld op HE (nou ja, deze combinatie maar een ander filmpje, wel erg gelijkwaardig maar op HE kwam ik op 213 en deze 220). Ik heb al een en ander duidelijk toegelicht in dit topic :j

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:49

Remember schreef:
Ramzi, ik heb deze proef beoordeeld op HE (nou ja, deze combinatie maar een ander filmpje, wel erg gelijkwaardig maar op HE kwam ik op 213 en deze 220). Ik heb al een en ander duidelijk toegelicht in dit topic :j

Oke, ik neem mezelf voor om eerst het filmpje te kijken dan te ''jureren''.
Anders ben ik bevooroordeeld over wat mensen vinden en geven. Lees nu ook de reactie van de amazone. Het kan natuurlijk altijd beter, maar voor een L2 proef absulute klasse!
Echt een top combinatie en alle andere combinaties echt super dat jullie je filmpje zo openbaar stellen _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Ramzi op 10-09-12 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:15

Ik kwam op 209 uit :D Mooie proef +:)+

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:34

Jurroen schreef:
Anne schreef:

Ik zie geen taktverlies.... ik zie alleen dat bij het terugnemen er een miniscuul klein twijfelmoment is, waardoor 1 pas even een klein beetje in tempo terugkomt.
Naar mijn mening blijft de stap wel zuiver...

De stap blijft inderdaad zuiver, maar bij het opnemen van de teugels zie je wel degelijk verandering in de bewegingsafloop, het achterbeen verdrijft minder mooi het voorbeen. 'Taktverlies' is hier een te groot woord voor, maar je moet het wel meenemen want de overgangen zijn een deel van het zwaartepunt. Dat samen met de activiteit die wat meer mocht zijn kom ik op een 7 en geen 8.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:38

@ Remember, jij bent een jury? Ik lees net je posts van combinatie 1 en 2 terug. Ik zit er toch akelig dichtbij elke keer :)) 1: 175 2: 184 en 3:214 *\o/* *schouderklopje voor mezelf*

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:39

Wat een leuke proef! :D
Ik kwam op 209 punten uit, maar ik ben geen jurylid en ik ben misschien/waarschijnlijk ook nog wel wat te streng geweest. O:)
Ook leuk dat je hier in het topic reageert Zooist!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:45

Zooist schreef:
Haha, nee hoor. Ik probeer op dit filmpje een paard, wat erg ijverig is en zit te wachten op 'echt werk' een aantal simpele lijnen door te laten lopen.

Een paard wat op dit niveau is afgericht en graag werkt heeft ook een bepaalde go om te gaan. De figuren in deze proef worden alleen in het losrijden meegenomen.

Ik had er last van om dit paard bij me te houden in dit werk omdat het paard meer wil doen. Het gevoel dat het paard denkt een opdracht te krijgen als series, pirouettes of appuyement terwijl ik een volte 15 meter moet rijden..... Dan moet je je paard wat meer bij je houden en krijg je dit.

De proef is overigens ook gefilmd met mijn LT paard. Wellicht dat deze ooit nog eens geplaatst kan worden. Dit was nog veel moeilijker. Dat paard wil helemaal gaan en raakt gewoon de kluts kwijt omdat hij, voor hem, simpel werk moet doen en hij toch in een wedstrijdsetting loopt. Ik heb alle zeilen bij moeten zetten om hem 'simpel' door de proef te loodsen.

Dit zag je in het wijken heel goed, bij het afwenden ging ie heel erg zoeken in wat ie moest doen. Toen jij de hulp gaf reageerde hij goed maar hij was al klaar voor allerlei andere spannende dingen :D

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:46

Ramzi schreef:
@ Remember, jij bent een jury? Ik lees net je posts van combinatie 1 en 2 terug. Ik zit er toch akelig dichtbij elke keer :)) 1: 175 2: 184 en 3:214 *\o/* *schouderklopje voor mezelf*

:j, ik ben ook een van de juryleden die op HE in de stand is geweest.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:52

keurige proef, maar overhaast en daardoor niet echt 2 punten waard, wat heel veel bokkers geven Juist de uitgestrekte gangen komen er niet uit, meer versnellen dan vanuit de schouder en kracht vanuit het achterbeen verruimen. Zeker winst punt waard, maar nog net niet klaar voor de M, dan meer berg op en meer 'gereden'.
Nu neemt het paard het tempo over lijkt mij en gaat de amazone er in mee om toch maar geen 'ruzie' te krijgen.

Ik kom wel uit op dikke winst en dat is 190.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:59

Ik kwam uit op 201. Vond het erg lastig om zo'n goede proef te beoordelen en was vooral bezig met fouten zoeken.