Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jumpie schreef:ik kwam op 179 punten uit. Vond geen fijn beeld geven, paard verloor vaak de takt en ruiter zat erg veel met de benen en op sommige momenten met de handen te doen.
Citaat:Ik vind persoonlijk haar zadel wat aan de kleine kant.
Citaat:Miste her en der wat stelling en buiging, ging soms een beetje plat een bocht door. Tevens sprong in de galop en inderdaad het meer verruimen. Bij de middenstap mocht het paard meer vwnw en werd even strak maar was verder netjes.
Citaat:De benen flapperde de hele tijd of het was om het paard voorwaardser te rijden maar dan reageerd het paard er slecht op.
Citaat:Citaat:
Ik vind het paard niet zuiver lopen. Hoe gaat dat in zijn werk als je jury bent??
----------------------------------------------------------------------------
Er zijn jury's die daar doorheen kijken
Paard heeft tactfouten, hij loopt niet de hele tijd onregelmatig. Dit is de fout van de ruiter.
Citaat:Citaat:De benen flapperde de hele tijd of het was om het paard voorwaardser te rijden maar dan reageerd het paard er slecht op. En het ziet er een beetje gehaast uitCitaat:Hoe zit dat eigenlijk met die onrustige benen? Het is een onderdeel van de houding want voor mijn gevoel geeft ze niet constant been maar heeft ze een balans probleem.
In het vorige topic heb ik een aantal redenen/oorzaken voor een onrustig onderbeen genoemd.
In dit geval zit de amazone met haar knie boven het breedste punt van haar paard waardoor haar onderbeen automatisch iets van het paard af komt te staan, hierdoor gaat het onderbeen mee bewegen in het ritme van de drafbeweging van het paard. Bovendien heeft de amazone een wat ronder bovenbeen, dat het maakt het ook wat moeilijker.
Voor deze amazone is het eigenlijk niet mogelijk om een mooi stil afhangend onderbeen te hebben.
Citaat:ik kwam uit op 186 punten. Miste vooral de stelling en buiging en de algehele souplesse.
Ben erg benieuwd wat de 'echte' juryleden voor punt hebben gegeven voor het achterwaarts gaan.. daar twijfelde ik over. Kon overigens aan deze proef niet afzien dat de combinatie al Z geklasseerd is. Zou dan ook graag een Z proef zien!
Citaat:Het is eigenlijk best wel sneu voor de amazone. Ik begrijp dat zij in werkelijk in de Z rijdt. De beelden die getoond zijn laten heel wat anders zien en ik denk dan ook dat de amazone zich nu pas realiseert wat de gevolgen van zo'n openbaar optreden zijn. Ik vraag mij dan ook altijd af wat de ruiters denken wat zo'n optreden voor hen toevoegt want de eeuwige roem ga je er niet mee krijgen. Wel aandacht maar vaak is het met een negatieve ondertoon en dat zal niet echt de bedoeling zijn geweest.
Citaat:Jij geeft deze combinatie 168.0 punten.
Edit: Net even gespiekt, combi is Z geklasseerd, maar zie dat mijn punten wel eens terug komen bij deze combi en zelfs lager.
mirjamalvaro schreef:haha de enige opmerking die echt in het verkeerde keelgat schoot was die van de eeuwige roem. Verder weet ik gewoon dat we er nog lang niet zijn en dat we een hoop (of we?? eigenlijk IK ) moeten verbeteren.
jury schreef:![]()
![]()
![]()
Goed zo Mir!
En die 57 punten verschil is toch ook helemaal niet erg voor dit topic. Iedereen heeft naar eer en geweten die punten gegeven en neem ik aan dit als zeer leerzaam ervaren.
Sandra, wat gebeurt er nu verder? Ik neem aan dat er nog een gemiddelde/uitleg jury's op de site komt?
Wat is er dan leuker omdat te kunnen vergelijken en dan je eigen punten daar eens naast te leggen.