Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamary schreef:Sorry Kim, maar als ik op deze foto's de geul tussen de billen zie (dakgoot in het midden zeg maar), dat zeg ik al te dik. Zie voor goede inschatting van gezond gewicht of niet dit filmpje van World Horse Welfare :
http://www.youtube.com/watch?v=u9dVeVNtFdQ
KoudbloedKim schreef:Mylady_E; 1. Bedankt.
2. Eigenlijk heb ik in het begin dat ik Kim had nooit echt met trek en sleurwerk gereden.
We reden sowieso niet vaak, het liep ook helemaal niet lekker, vooral vanwege mijn gewicht.
3. Dat is inderdaad geweldig, ik had dat niet voor mogelijk gehouden voor we les namen.
4. Heb je helemaal gelijk in, dat is voor mij misschien nog wel het lastigste om aan te werken.
Ik kan haar wel een stuk fijn door laten stappen, maar ze valt uiteindelijk weer terug en dan moet ik weer aandrijven/bijtikken, wat alleen maar frustratie oplevert.
5. Mij is juist geleerd om van draf > halt wel achterover te zitten, zodat de achterhand er goed onder komt en dat werkt ook echt.
Heel erg bedankt voor de onderbouwende en vriendelijke reactie.
KoudbloedKim schreef:Mylady_E; Ik denk nu achteraf dat je waarschijnlijk de foto's bedoeld die niet in een rijbak genomen zijn, maar op buitenrit, daar maakte ze zich sterk en moest ik haar inderdaad soms in haar mond trekken om ongelukken te voorkomen.
Dat ritme-idee klinkt erg goed! Daar heb ik niet aan gedacht, maar ga ik zeker uitproberen!
Ik ben nu al benieuwd hoe dat zal gaan.
Over punt 5, daar moet ik echt nog mee oefenen, al gaat het behoorlijk goed vergeleken bij het begin.
Waar ik zelf wat problemen mee heb, is het doorzitten (terugzitten) bij overgang draf naar halt.
Kim gooit vrij hoog op, waardoor doorzitten niet zo fijn is. Om niet te gaan 'stuiteren', klem ik dan onbewust mijn onderbenen aan haar buik en trek mijn benen dan ook op.
Mijn instructeur herhaalt ook vaak dat ik niet moet klemmen, daar ben ik wel blij mee!
Je moet ook zoveel dingen tegelijk doen en dat is soms best lastig.