Stamboekkeuring Gelders Paard in Didam 7 juli 2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meliss1812

Re: Stamboekkeuring Gelders Paard in Didam 7 juli 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:37

Osmo, klopt Vera was niet mijn eigen paard ;) ik heb haar vanaf 3 jarige gereden... en mijn eigen paard dus wel geboren zien worden ;)

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 09:15

Heel veel plezier iedereen die naar Hengelo gaat de 28e.. ik ga vrijdag op vakantie en kan dus helaas geen foto's maken. (nou ja, helaas... vakantie is ook best leuk natuurlijk ;) )

Ben benieuwd naar foto's van Hengelo, gaat iemand die nog spammen, bijvoorbeeld hier?

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:54

Als ik mooie foto's heb zal ik ze spammen

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 15:31

Cool! Ik ben onwijs benieuwd hoe het is, ben er nog nooit geweest. Goed voornemen voor volgend jaar :D

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:15

Al een tijdje niet gekeken en hoppa, 5 pagina's erbij getikt hier..

Nou, mijn Alexandro-jaarling is in ieder geval niet klein op dit moment. Dus tenzij ze spontaan stopt met groeien, heeft die wel maat. Terwijl die toch uit een kleine merrie komt.

Leuk om de foto's te kijken. Door Esprit haar spring-over-de-voorbalk-actie heb ik zo'n beetje alle andere paarden gemist.

Ben ook wel benieuwd om die ster-merrie van Saron te zien in Hengelo. Iemand die gezien in beweging?

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 19:50

Ja ik, vond haar niet heel bijzonder qua beweging en niet zo soepel overkomen, ze hield zich wat strak vond ik. Maar niet slecht hoor! Heb nog wel meer foto's van haar, mocht je die willen zien.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:22

Ik heb haar alleen op stand gezien.
Ze komt ook naar Hengelo, dus ik zal haar daar wel zien. Dank LHS.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:00

LHS_80 schreef:
Heel veel plezier iedereen die naar Hengelo gaat de 28e.. ik ga vrijdag op vakantie en kan dus helaas geen foto's maken. (nou ja, helaas... vakantie is ook best leuk natuurlijk ;) )

Ben benieuwd naar foto's van Hengelo, gaat iemand die nog spammen, bijvoorbeeld hier?

Ik ga veel foto's maken, is de bedoeling, maar het worden niet zulke mooie als die van jou ben ik bang :P

Heel veel plezier op vakantie ! Jaloers !!! :D

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 11:03

Haha thanks Chey!! En spam vooral foto's, jouw foto's zijn toch mooi zat gekkie, en ben heel benieuwd hoe ze het allemaal in Hengelo doen dus spammmuuhh!!! (en veel plezier natuurlijk)

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:12

Hier gaan we er zonder verwachtingen heen :) Maar vind het wel een beetje spannend, al niet zo spannend als Didam :o

Voorlopig keur zou ontzettend mooi zijn natuurlijk, maar ik weet het niet zo goed of het wel eerlijk is om dat te verwachten :P De hengstenhouder zegt dat ze het met gemak gaat halen, maar we zullen zien :P

In ieder geval maakt mijn cameraatje buiten wel degelijke foto's , al kan ik er helaas maar 2000 schieten :P Dat zou dan wel een record zijn, 1642 is mijn huidige hoogste aantal geschoten op de dag van het gelderse paard :D

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 11:28

Whahaha dat is echt mega veel!!!! Helaas kan je er maar 15 spammen hier dus dat wordt ff selecteren... maar komt vast goed en alvast heeeeel veel plezier en succes met Daisy!

Kosha06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:39

Fijne vakantie LHS!! Dit keer zullen we foto's voor jou maken ;)

@ cheytjuh zelfde verhaal hier, heb ook geen hoge verwachtingen. Als we voorlopig keur worden is het leuk maar om teleurstelling te voorkomen ga ik daar niet van uit. Ik ben Baco gewoon thuis aan het trainen en als ik foto's van Didam terug zie, zitten er wel hele mooie paardjes tussen :~ ik vind het vooral spannend hoe Baco zich gaat gedragen op zo'n groot vreemd terrein waar veel gebeurd, heeft ze nog niet eerder meegemaakt, dus we gaan het zien. Heb jij eigenlijk dat stamboekpapier/ registratiebewijs al terug? Of houden ze dat bij het KWPN in bewaring tot na de keuring in Hengelo?

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:43

Kosha06 schreef:
Fijne vakantie LHS!! Dit keer zullen we foto's voor jou maken ;)

@ cheytjuh zelfde verhaal hier, heb ook geen hoge verwachtingen. Als we voorlopig keur worden is het leuk maar om teleurstelling te voorkomen ga ik daar niet van uit. Ik ben Baco gewoon thuis aan het trainen en als ik foto's van Didam terug zie, zitten er wel hele mooie paardjes tussen :~ ik vind het vooral spannend hoe Baco zich gaat gedragen op zo'n groot vreemd terrein waar veel gebeurd, heeft ze nog niet eerder meegemaakt, dus we gaan het zien. Heb jij eigenlijk dat stamboekpapier/ registratiebewijs al terug? Of houden ze dat bij het KWPN in bewaring tot na de keuring in Hengelo?

Ik heb gebeld, en ze zeiden dat het teruggestuurd zou worden. Heb het ook nog steeds niet ontvangen, als ik het maandag nog niet heb ga ik denk ik even bellen wat het nou precies is, want je moet hem wel inleveren weer geloof ik in Hengelo ? Geen flauw idee...

Komt vast goed met Baco :j Heeft ook walser afstamming dus moet wel goed komen 8-)

Kosha06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:57

Ok, dan wachten we nog maar even af..... :roll:

Kosha06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:00

En idd, de walsertjes doen het goed :D Diamant vind ik ook al zo mooi! Die zit in Hengelo bij Baco in de groep geloof ik.

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:08

Mijn walser heeft het ook goed gedaan :P wel leuk om er zoveel terug te zien ;)

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:30

Ja, dat viel me nog niets tegen :n Vind over het algemeen de Walsers een ontzettend aansprekend type hebben, mooie paarden met voldoende massa :j Doe mij er daar maar een paar van hoor :9

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 13:35

Wat was Walser voor hengst eigenlijk? Heb em nooit gezien. *gaat foto op google zoeken*

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:44

Laatst bijgewerkt door Cheytjuh op 20-07-12 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:48

Ze zijn inderdaad wel wat zwaarder que massa..

(Walser merrie, moeder van die van mij)
Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij is hij ook tuigpaard gefokt... (sorry als ik dat fout heb :o)

Hij heeft ook niet zo heel veel gedekt of wel?

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 13:53

Hij ziet er wel wat tuigtypisch uit inderdaad, maar niet heel erg. Er zit ook Commandant in Walser via de moederlijn zie ik. Da's op zeker geen tuigpaard gefokte hengst. Volgens mij waren Hoogheid en Oregon dat wel meer, maar Natasja weet dat veel beter. Misschien kan zij het vertellen, en ook waarom er dan niet veel mee gefokt is.

Poeh wat is Vera ook een leuke merrie zeg!!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:59

Ze hebben vaak echt die typische Walser uitstraling in het hoofd, net als dat je de elegantjes en de laurentzjes er vaak zo uithaalt :j vind ik dat je de Walser nakomelingen ook erg snel herkent. Hij stempelt wel

Vera is inderdaad een mooie merrie ! Hoor ik overal dat de Walsers springen leuk vonden, die van mij kreeg ik nog niet eens over 70 cm heen, 65cm was hoog genoeg :P

Hij heeft zo op horsetelex 97 nakomelingen, niet enorm weinig, maar ook niet bijster veel voor een hengst die toch 25 jaar is geworden. Maar het is wel de oudere generatie, misschien dat die mensen ze nog niet invoerden op horsetelex ?

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:04

Cheytjuh schreef:
Ja LHS, dat had ik dus ook een beetje. Alexandro P als vader, en als je dan over het algemeen de veulens ziet, die zo enorm kunnen bewegen, dan valt dit toch een beetje tegen.

Vond de Sirius en Rubus b nakomelingen trouwens enorm meevallen, poeh, zaten een paar echte leuke bij ! Verkijk me toch altijd een beetje op de Rubus Btjes, geen idee waarom eigenlijk, maar hij geeft echt wel leuke nakomelingen :j

Rubus nakomelingen zijn gewoon leuk :D

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:37

Bij ons op de club loopt ook een walser. Niet heel erg tuigtypisch, maar wel echt typetjes inderdaad. Vind het een leuk paard !

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:04

Haha, ja Lynn, jij rijdt ook een enorm leuke ! Prachtig dier !

Wie weet, misschien past Rubus eens op een merrie van hier, val echt wel voor zijn prachtige nakomelingen ;)