Daar is mn 2e wedstrijdpaardje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:27

Waarom 'dank u' bij een post waar je niks aan hebt, en verdedigen bij ELKE tip die gegeven wordt?
Als je alleen maar 'oooh' en 'aaaaahh' wilt horen moet je geen topic openen.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:31

Is dit geen rijden in the picture? Volgens mij dus geen @ work.. Dus jullie commentaar is eigenlijk best overbodig. Ik denk dat als hij commentaar wou dat hij het wel bij @ work had gezet. Denk dat TS wel oud en wijs genoeg is zelf te beslissen waar hij wel en niet op reageert. In plaats van continu de TS zwart maken, kunnen jullie beter jullie topografie verbeteren ;).

Goos_Horses

Re: Daar is mn 2e wedstrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:35

het is natuurlijk wachten op een slotje dit topic.

TS het is absoluut niet mijn type paard, maar ieder zijn ding hé.
Als het paard in het land ook niet met het neusje eruit loopt of aan de longe zou ik hem toch eens lichamelijk (met name de rug) laten onderzoeken.
Oefening baard kunst en als het paard nu nog niet met het neusje eruit wil en hij blijkt lichamelijk goed te zijn komt ook dit vanzelf.
Geloof dat je allemaal wel eens een paard of pony verkeerd gereden hebben door onkunde maar altijd met de juiste bedoelingen.

Werk aan de ontspanning, basis nr 1!
boogjes zie ik echt niet op de foto's, maar zou ik graag terug zien op volgende foto's geef het paard de vrijheid van voor en drijf hem naar je hand toe dan komt de rest ook wel.
Toch ergens heb ik mijn bedenkingen of het paard wel goed is in de rug.

In ieder geval heel erg veel succes en wijsheid!
en volgende keer passend zadel erop, zolang je die niet hebt enkel aan de longe werken.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:37

Tja, rijtechnisch commentaar is nu eenmaal ook toegestaan op RIJ-ITP. Helaas voor TS.
Ik ben bang dat TS het verloop van het topic geheel zelf in de hand heeft.
Tips/commentaar wegwuiven, want niemand weet er wat van en het is pas de eerste keer en hij heeft een oh zo bekende instructeur (waarvan nog steeds niet bekend wie), via PB zeggen dat hij ZZ rijdt en later in het topic is het toch weer L1. Wat verwacht je dan??

Wat betreft topografie voel ik me overigens niet aangesproken.
Laatst bijgewerkt door Chocopasta op 30-06-12 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:37

succes met je nieuwe aanwinst,ben erg benieuwd als jullie aan elkaar gewend zijn.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:39

Dat is ook niet voor iedereen, maar voor een aantal. Goh, ik zou onderhand ook zoiets zeggen om onder al dat gezeur uit te komen hier. Ik heb er onderhand wel van geleerd door gewoon geen foto's meer te plaatsen, want er is altijd wel iets om te zeuren bij jullie.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:41

Maar antwoord geven op normale vragen kan toch nog wel?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:41

Maar lees nu eens het begin van het topic, er worden tips en aanmerkingen gegeven maar alles wordt direct weggewuifd. Natuurlijk gaat men dan steeds heftiger reageren, er wordt geprobeerd om iets duidelijk te maken. En ik ben het met je eens dat het hier en daar minder kan qua reacties, maar ik snap het ook als je al vanaf het begin probeert iets te zeggen maar er worden alleen maar excuses gezocht.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:44

Denk nou eens zelf na... Hebben jullie graag commentaar op iets wat jullie met trots laten zien? Nou, ik niet. Tuurlijk ga je alle uitwegen nemen die je kan vinden, en zo ben ik net zo goed. Maar jullie maken het allemaal een tikje erger dan het allemaal is. Jullie blijven doorgaan op een punt wat al vaak zat genoemd is. Onderhand word er al bijna besloten waar TS wel en niet op moet reageren. Waar gaat dat heen met bokt?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:46

TS, ik hoop dat je nu niet helemaal ontmoedigd bent om straks weer foto's te plaatsen wanneer het helemaal lekker gaat tussen jou en je paardje. Kun je ze zo mooi van katoen geven. Neem lekker de tijd, vooral niet te veel en te snel willen en lekker onderaan bij de basis beginnen. Ik weet zeker dat je straks iedereen versteld zal laten staan.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:47

het is vaak de manier waarop het gezegt word en onderbouwen hé..

Klopt ts heeft ook niet overal even normaal op gereageerd, maar hoe zou jij reageren als je half bokt over je heen krijgt? Als je iets 1 maal hoord oke, 2 maal hm, 3 maal zal wel een kern van waarheid in zitten maar na tig keer kom op zeg dat is toch gewoon lekker alsnog je zegje willen doen terwijl het helemaal geen effect meer heeft.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:49

martine0503 schreef:
TS, ik hoop dat je nu niet helemaal ontmoedigd bent om straks weer foto's te plaatsen wanneer het helemaal lekker gaat tussen jou en je paardje. Kun je ze zo mooi van katoen geven. Neem lekker de tijd, vooral niet te veel en te snel willen en lekker onderaan bij de basis beginnen. Ik weet zeker dat je straks iedereen versteld zal laten staan.

En hier ben ik het volledig mee eens! _/-\o_

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:53

ik vind de foto's niet fijn om naar te kijken,
Ten eerste ik ben blij voorje dat je een 2e wedstrijd paardje hebt gevonden.
Ten tweede zoals vaker word gezegd je kan hem beter eerst wat meer los gaan werken met lang en laag rijden en voltens. Ook een massage zou hem goed doen.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:54

lrtj_ schreef:
ik vind de foto's niet fijn om naar te kijken,
Ten eerste ik ben blij voorje dat je een 2e wedstrijd paardje hebt gevonden.
Ten tweede zoals vaker word gezegd je kan hem beter eerst wat meer los gaan werken met lang en laag rijden en voltens. Ook een massage zou hem goed doen.

Waar baseer je dat op? Elk paard zou een massage goed doen..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:55

dat weet ik maar ik heb het over een echte sportmassage en maybe kraken.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:56

Nogmaals, waar baseer je dat op?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:57

vanaf eerste reacties ging ie al pb sturen en in verdediging. tevens gaat ie niet in op vragen van onze kant waarop wij dan (misschien) weer tips kunnen geven (oa over het longeren WAAROM kan ie dan niet aan de longe?)

en daar komt bij, als je er niet tegen kan dat mensen reageren, geen foto's plaatsen, that's it. ik kan me ook niet voorstellen dat ts trots is op dit beeld (geeft ie zelf min of meer al aan in de openingspost) daaropvolgend gaat ie mensen uitnodigen het beter te komen doen. 1 vind ik dat heel erg minderwaardig naar de andere posters toen en 2 het is totaal geen schande dat ts het nog niet helemaal onder de knie heeft, maar zoek dan geen confrontatie op lijkt me...

overigens wil ook ik graag foto's op langere termijn zien! de reactie van sommigen van 'het is de eerste keer' mag geen excuus zijn, ik hoop da ts zelf toch ook de spanning voelt (en ziet mocht er een spiegel zijn) en als hij zo goed les heeft mag hij hoop ik ook weten dat je zo'n paard los moet laten en niet kort moet pakken. mocht het alleen kort pakken zijn en terug rijden is er nog geen hek van de dam, maar ts zet duidelijk de hand vast op het been en dat heeft niks te maken met het feit dat het een eerste rit is (in mijn ogen) dan liever een paard wat horizontaal in de hals of als giraffe door de bak gaat.

en ik vermoed dat er echt heel veel potentie in dit paard zit, maar dat heeft heel erg veel tijd en voornamelijk vertrouwen nodig, en dat is nou net iets wat het paard op deze manier niet krijgt...

nogmaals, ik ben heel erg benieuwd waarom je geen testrit hebt gereden vooraan de aankoop (dan wist je dit immers, of heb je hem daar zelf ook met slof gereden?) en waarom kan het paard niet gelongeerd worden?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:58

op het vast zetten van de rug en hals spieren.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:59

En waarom mag de eerste keer geen excuus zijn? Rijd jij een paard de 1ste keer perfect dan?

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:59

lrtj_ schreef:
op het vast zetten van de rug en hals spieren.

Heeft niks met een massage te maken, maar met de manier van rijden ;-)!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:01

dat klopt mijn vorige paard is helemaal vast gereden voor wij hem kochten maar wij hebben hem eerst los laten maken voor we het rijden gingen oppakken.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:02

kan me vergissen hoor, maar ik heb nergens gelezen (over heen gelezen?) dat het de eerste keer is dat hij het paard rijd. Het is de eerste keer dat hij het paard op stal rijd, paard zal bij deze foto's dan dus bij hem op stal staan en niet meer bij de vorige eigenaar.

joanne, kan nou niet zeggen dat de eerste reactie's zo geweldig onderbouwd noch vriendelijk waren.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:03

lrtj_ schreef:
dat klopt mijn vorige paard is helemaal vast gereden voor wij hem kochten maar wij hebben hem eerst los laten maken voor we het rijden gingen oppakken.

Dat jou paard vast gereden was, betekend niet dat iedereen een vast gereden paard heeft/kocht. Via dit soort foto's kan je niet zien of het paard vast zit of niet. Voor vergelijking heb ik wel een foto voor je, van mijn paard toen hij vast zat (reden kan je krijgen via PB). En nee dat is niet onder het zadel, maar er naast.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:04

Vealosz schreef:
En waarom mag de eerste keer geen excuus zijn? Rijd jij een paard de 1ste keer perfect dan?

nogmaals, wat je geweten had als je gelezen had, dit is niet wat ik zeg... maar lezen blijkt vrij lastig maar voor jou leg ik het nog eens uit:

als ts zo'n super goede instructeur weet ie iets af van voelen van de beweging? en anders heeft ie ogen om het te zien toch? het eerste wat ik leerde was LOS LATEN nu wordt er DUIDELIJK FLINK TEGEN GEWERKT MET EEN STRENGE HAND.

ipv meteen te zeggen 'kun jij het beter' is het misschien handig te kijken naar wat KAN er beter in deze situatie, iets wat we leren, ongeacht niveau of iets dergelijks. ik zie dit paard de eerste keer dan liever op 4 benen met zn hals horizontaal of met zn neus in de lucht.

en ik ga me hier al helemaal niet zitten ophemelen, maar dit had ik in ieder geval niet gevraagd van het paard...

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:05

Ik geloof dat ik toch echt niet verkeerd lees. Even letterlijk gekopieerd uit jou post: de reactie van sommigen van 'het is de eerste keer' mag geen excuus zijn,