PASSIE 18 + hahahaha!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:29

Als jij als eigenaar zelf beslist om je paard bij een ander paard neer te zetten lijkt het me stug dat je iemand anders verantwoordelijk kan stellen voor ziekte kosten etc door mede kudde genoten
Je maakt zelf de keuze je paard zo neer te zetten en bij de kudde te plaatsen

Nummus

Re: PASSIE 18 + hahahaha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:33

Denk dat er nu wel weer genoeg gediscussieerd is. Als we nou ook gewoon niet meer op de tegenstanders in gaan, lijkt me dat het wel afloopt. ;)

Ik geef TS ook het volste gelijk met TEMmen... Het kan bijna nooit normaal gaan in een ITP zeg.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:34

Ik vind de laatste foto echt leuk om te zien....
Zolang ze elkaar niet verwonden zou ik het geen probleem vinden overigens :)
Maar bij ons zijn alle paarden van onszelf dus is het onze verantwoording wat er gebeurd.
Hoe dan ook... mooie fotos en mooie ruin:P

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:55

Wat een prachtige foto's! En Mulan is ook een heel mooi paard!
Fijn dat ze zo in een kudde rond kunnen lopen, helemaal niets mis mee ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:57

Lindy1982 schreef:
Nientsje schreef:
Eentje die bij mij in de straat woont :7
Hij houdt zijn broek maar niet dicht en zit al met 6 kinderen ofzo (van 2 verschillende vrouwen)
Ben wel blij dat hij zich heeft laten castreren want ik vind hem een vreselijke onuitstaanbare vent :r _-:(

maar ff Ontopic, ik vind het wel een heel erg mooie ruin zeg :j

Het is tegenwoordig normaal dat een man zich castreerd ik ken vele vrienden die dit hebben gedaan. Ik vind dat die mannen juist respect hebben voor een vrouw. Waarom moet de vrouw levenslang hormonen tot zich nemen die nog slecht voor je zijn ( o.a de pil) als je klaar met kids bent hup knipje erin..

Nee dat is dus sterilisatie, bij castratie gaan de ballen eraf en ik denk niet dat mannen daar om staan te springen :')

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:09

Lindy1982 schreef:
Als jij als eigenaar zelf beslist om je paard bij een ander paard neer te zetten lijkt het me stug dat je iemand anders verantwoordelijk kan stellen voor ziekte kosten etc door mede kudde genoten

Stukje offtopic, maar jij bent aansprakelijk voor de schade die jouw paard aanricht; of dit een auto, een persoon of een ander paard is, maakt daarbij niet uit. Zelfs als iemand jouw wei binnenstapt en jouw paard valt hem aan, ben jij nog aansprakelijk voor de schade. Alleen in gevallen waarbij er sprake is van aantoonbare grove nalatigheid of schuld van de andere partij, kan je hier onderuit komen.

Overigens valt dit gewoon onder je eigen WA-verzekering, die daar in de meeste gevallen totaal niet moeilijk over doen. Wij hebben het op stal al een paar keer gehad dat een paard een tik van een maatje heeft gekregen en dat werd gewoon vergoed.

Maar goed, dit gaat offtopic.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:24

Hipar schreef:
Ik kan alle vragen beantwoorden, maar ik zie me niet genoodzaakt....!!! Iedereen van de boerderij weet hoe het bij ons gaat en dat is verder okee..... :?
En ik hoop dat mijn TEM nu gehoord wordt, want ik ben de discussie wel zat eigenlijk..... Echt hoor: mogen we alsjeblieft allemaal zelf een mening hebben?

Dit is een FOTO-topic jongens, GEEN discussietopic.
En als het nu ook nog eens om een 14-jarig meisje ging...
Vind het jammer dat er wéér een foto-topic verziekt wordt op deze manier. Er is al meerdere malen gevraagd door de TS om niet in een discussie te vallen en vrijwel niemand luistert.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:44

Ik vind 't geweldig, is toch juist fijn als paarden natuurlijk gedrag vertonen! :) Als we al onze paarden als kastplantjes moeten gaan behandelen hebben we wat te doen... :')

Ik geef je groot gelijk! Laat Mulan maar lekker zijn gangetje gaan joh :))

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:49

mylittlejoy schreef:
Lindy1982 schreef:

Stukje offtopic, maar jij bent aansprakelijk voor de schade die jouw paard aanricht; of dit een auto, een persoon of een ander paard is, maakt daarbij niet uit. Zelfs als iemand jouw wei binnenstapt en jouw paard valt hem aan, ben jij nog aansprakelijk voor de schade. Alleen in gevallen waarbij er sprake is van aantoonbare grove nalatigheid of schuld van de andere partij, kan je hier onderuit komen.

Overigens valt dit gewoon onder je eigen WA-verzekering, die daar in de meeste gevallen totaal niet moeilijk over doen. Wij hebben het op stal al een paar keer gehad dat een paard een tik van een maatje heeft gekregen en dat werd gewoon vergoed.

Maar goed, dit gaat offtopic.

MLJ dit is niet zonder meer waar hoor, even je feiten checken bij een echte jurist voordat je zulke uitspraken doet die anderen voor waar kunnen aanzien ;).

If vind dat Cassidy en Lotus niet zo moeten drammen idd, mijn god hé :o...

Als je naar een stal gaat met gemengde kuddes wéét je dat dit risico er in zit, daar moet je dan bij het uitkiezen van een stal als eigenaar dus aan denken de volgende keer. Zat stallen die geen gemengde kuddes hebben.

Volgens mij zijn een aantal mensen écht gruwelijk in de war met sterilisatie en castratie? Echt geen enkele man zou vrijwillig z'n ballen er af laten snijden hoor :D...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:04

De foto's zijn natuurlijk hardstikke mooi :) !

Mijn ruin vertoond ook wel eens dit gedrag, maar dan haal ik hem uit de groep.
Niet omdat ik hem geen pleziertje gun ;) , maar meer omdat ik bang ben dat 'ie een van de merries van binnen "bevuild" := ...
Daarbij bedoel ik niet het kwakkie ansich, maar als ik zo zijn pielemoos zie, is die niet al te fris := ; dan zou ik het toch heel naar vinden als een van de merries daar een ontsteking aan over houdt :\ .

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:46

Sees schreef:
MLJ dit is niet zonder meer waar hoor, even je feiten checken bij een echte jurist voordat je zulke uitspraken doet die anderen voor waar kunnen aanzien ;).

Het is misschien wat zwart-wit gesteld waardoor het niet 100% toepasbaar is in alle gevallen, dat geef ik toe. Maar je bent als eigenaar aansprakelijk voor de schade; of dit voor 100% aansprakelijk is, hangt samen met in welke mate de wederpartij eigen schuld heeft. Beter?

Overigens geef ik de voorkeur aan een advocaat boven een "echte jurist". ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:48

Sterre, dan moet je zijn pielemoos goed schoonhouden :P Zouden meer ruin eigenaren moeten doen, soms als ik een ruin op een stal zie uitschachten komt er toch een stank vandaan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:48

Wat heeft dat paard van jou een heerlijk leven TS! :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:59

Cassidy schreef:
silvana84 schreef:
Wat een drama allemaal. Paarden zijn echt niet van suiker hoor en ja ze hebben ook behoeftes.

Paarden hebben ook hun behoeftes? Op het gebied van sex? Ga je nu geen menselijke emoties in een paard projecteren?

Want paarden hebben geen emotie, gevoel, of behoeftes, dat hebben alleen mensen....?! :D Kom op zeg.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:02

Zo schimpie mag er wezen zeg! knap dier! dat vind de merrie ook geloof ik _O-
Ik zou er als merrie eigenaar dan minder blij mee zijn, maar ja, tegenhouden in zo'n kudde doe je het toch niet.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:06

mylittlejoy schreef:
Sees schreef:

Het is misschien wat zwart-wit gesteld waardoor het niet 100% toepasbaar is in alle gevallen, dat geef ik toe. Maar je bent als eigenaar aansprakelijk voor de schade; of dit voor 100% aansprakelijk is, hangt samen met in welke mate de wederpartij eigen schuld heeft. Beter?

Overigens geef ik de voorkeur aan een advocaat boven een "echte jurist". ;)

Nee :D want schade aan een ander paard zal echt niet (zonder meer) door een verzekering (je WA) vergoed worden. En dat is maar goed ook. Er is gewoon erg weinig jurispredentie op equigebied dus iedere casus zal opnieuw bekeken moeten worden. Het percentage zal dus vele malen lager liggen dan 100%.

n.B een advocaat IS een jurist ;).

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:20

Sees schreef:
Nee :D want schade aan een ander paard zal echt niet (zonder meer) door een verzekering (je WA) vergoed worden. En dat is maar goed ook. Er is gewoon erg weinig jurispredentie op equigebied dus iedere casus zal opnieuw bekeken moeten worden. Het percentage zal dus vele malen lager liggen dan 100%.

Je hebt PB (anders wordt dit topic zo vervuild met verzekeringsdingen). :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:23

Ik heb nog geen PB maar dat komt vast vanzelf ;).

Het gaat mij ook niet om het halen van mijn gelijk hoor :o alleen meer dat er in verzekeringenland nogal wat misverstanden zijn als het paarden betreft.

Ik heb iig erg genoten van de foto's en zowel merrie als ruin lijken er beiden veel plezier aan te beleven ;).

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:28

lifaya schreef:
Sterre, dan moet je zijn pielemoos goed schoonhouden :P Zouden meer ruin eigenaren moeten doen, soms als ik een ruin op een stal zie uitschachten komt er toch een stank vandaan :=

Ik maak 'em 2 x per jaar schoon :) .
Hij vindt het dus helemaal niks als ik daar aan de slag ga, vandaar dat ik hem dan moet sederen en dat doe ik om die reden dus echt niet vaker dan 2 x per jaar ;) .

chelseatjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:22

haha vind het wel grappig, en heb jij geluk zeg.. bij ons doet onze merrie dat op de andere merries (staan in een kudde van 3merries en 1ruin).
Ik zou het nog normaal vinden moest onze ruin dat doen maarja, blijkbaar valt akira op andere merries en vindt Thunder het niet interessant genoeg :D
Moest iemand trouwens weten waarom ze dit doet (de bewegingen maakt ze ook) wil ik wel weten waarom :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:43

Homofilie is niet zo gek in de dierenwereld hoor. ;)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:54

chelseatjeh schreef:
haha vind het wel grappig, en heb jij geluk zeg.. bij ons doet onze merrie dat op de andere merries (staan in een kudde van 3merries en 1ruin).
Ik zou het nog normaal vinden moest onze ruin dat doen maarja, blijkbaar valt akira op andere merries en vindt Thunder het niet interessant genoeg :D
Moest iemand trouwens weten waarom ze dit doet (de bewegingen maakt ze ook) wil ik wel weten waarom :)

Deed er bij ons vorig jaar eentje ook.
Die merrie was gewoon ontieglijk dominant en probeerde de leidster van de kudde uit te hangen.
Overigens deed zij het tot vechtens toe en als er hengstigen waren waren die helemaal de pineut.
Had zelf het idee dat het beest ook niet goed snik was en nadat ze ook nog eens mijn dekens op mijn merrie sloopte door er scheuren in te trekken met hoeven heb ik haar af laten voeren naar de markt (was ook totaal niet tam en helemaal verwilderd).
Alles mag erbij van mij maar niet op die manier, iedereen krijgt een kans maar als mijn eigen knollen de dupe worden gaan ze eruit.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:56

Cassidy schreef:
silvana84 schreef:
Wat een drama allemaal. Paarden zijn echt niet van suiker hoor en ja ze hebben ook behoeftes.

Paarden hebben ook hun behoeftes? Op het gebied van sex? Ga je nu geen menselijke emoties in een paard projecteren?

:') Wat is er menselijk aan de behoefte aan sex? Behoefte aan voortplanting/sex is vrij relevant voor t voortbestaan voor willekeurig welke diersoort := Als je dan wil discuzeuren kom dan niet met zoiets aan zeg :=

Ts je hebt een knappe ruin, ik snap die merrie wel :D
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 21-06-12 21:10, in het totaal 4 keer bewerkt

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:58

Cassidy schreef:
silvana84 schreef:

:') Wat is er menselijk aan de behoefte aan sex? Behoefte aan voortplanting is vrij relevant voor t voortbestaan voor willekeurig welke diersoort := Als je dan wil discuzeuren kom dan niet met zoiets aan zeg :=

Ts je hebt een knappe ruin, ik snap die merrie wel :D[/quote]

Kan het niet nalaten om even offtopic te gaan en te zeggen:
+1 voor jou *\o/* _/-\o_
Ik dacht namelijk hetzelfde :')
(Kon het alleen niet goe din woorden uitdrukken)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:14

Moderatoropmerking:
ITP is geen discussieforum. De discussie over dekkende ruinen dient dan ook elders gevoerd te worden, en niet hier. TS hoeft inderdaad geen verantwoording af te leggen, maar heeft aangegeven dat het gedoogd wordt. Een verdere discussie over déze ruin is dan ook niet meer nodig. Dit topic graag gebruiken voor reacties op de foto's, voor een discussie over of ruinen wel of niet mogen dekken kan een apart topic geopend worden. Alvast bedankt!