Prachtige 3-jarige palomino onder het zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:41

Ik zou je reacties een stuk serieuser nemen als dit ook maar in de buurt kwam van hoe het er in het echt aan toe gaat.
De waarheid op bokt is een hele andere dan de waarheid zoals het echt is, en zolang je geen bewijs levert van jouw acties in het echte leven, vind ik je inderdaad een internetmoraalridder.
Rellen vind ik niet trouwens... hooguit vragend om wat eerlijkere reacties russel.

Anoniem

Re: Prachtige 3-jarige palomino onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:43

Och meisje het zou mij boeien wat jij van mij vind.......

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:45

nouja russel en ik zitten vaak op een lijn dus ik had dit ook niks gevonden :D denk ik maar het zegt genoeg over de ts om foto's weg te halen.

Of er nou wel of niet gerelt wordt, foto's weghalen is een teken van zwakte, of een teken van erkenning :)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:50

Beetje ruzie maken op internet ten koste van een ander, om jezelf een goed gevoel te geven. Waar gaat het nou om, om een dun bit in een klein mondje? Om een ruiter die lang is? Kom op zeg de wereld vergaat niet. Je gaat toch niet iemand zo zitten afzeiken...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:51

Of een teken van irritatie omdat hier alleen maar onvolwassen nagepraat kan worden. De hulk van de mod stond er niet voor niets. Feedback geven is een ding maar met z'n allen zo de ts in de grond boren is onvolwassen te noemen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:53

Het topic begon volgens mij zonder rellen maar wel met kritiek, helaas mogen op bokt alleen de ohhhsss en aahhhs (die er overigens ook tussen stonden) Staan genoeg genuanceerde posts tussen met kritiek, tips en complimenten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:55

Enkele is genoeg en niet 7 pagina's lang herhalen, ondanks dat de TS zich meermalen heeft verantwoord. Heb toch eens respect voor de keus van anderen. :?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:57

Gefundeerd en onderbouwd kritiek is altijd goed natuurlijk en juist welkom lijkt me. Maar kinderachtig blijven hameren op bepaalde zaken... ik had ook de foto's weggehaald. Is toch jammer... had best een leerzaam topic kunnen zijn.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:03

magda_90 schreef:
Enkele is genoeg en niet 7 pagina's lang herhalen, ondanks dat de TS zich meermalen heeft verantwoord. Heb toch eens respect voor de keus van anderen. :?

Dat heb je nou eenmaal op een forum, zoveel mensen, zoveel meningen. Dus als een stuk kritiek al 3 keer is gezegd, mag je dat niet meer noemen? Vindt dat altijd zo gek op bokt. Dan moet bokt ervoor zorgen dat er max. 3 x commentaar gegeven kan worden, of je moet geen topic openen.

Als ik een topic open met foto's van een veel te mager paard, dan mag reactie nummer 5 dat niet meer noemen omdat het al gezegd is?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:04

Colway schreef:
magda_90 schreef:

Dat heb je nou eenmaal op een forum, zoveel mensen, zoveel meningen. Dus als een stuk kritiek al 3 keer is gezegd, mag je dat niet meer noemen? Vindt dat altijd zo gek op bokt. Dan moet bokt ervoor zorgen dat er max. 3 x commentaar gegeven kan worden, of je moet geen topic openen.

Als ik een topic open met foto's van een veel te mager paard, dan mag reactie nummer 5 dat niet meer noemen omdat het al gezegd is?

_/-\o_

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:05

Pentax schreef:
Gefundeerd en onderbouwd kritiek is altijd goed natuurlijk en juist welkom lijkt me. Maar kinderachtig blijven hameren op bepaalde zaken... ik had ook de foto's weggehaald. Is toch jammer... had best een leerzaam topic kunnen zijn.

heel leerzaam....alleen de posters hoeven niet meer te leren,alleen TS...en die luisterd niet ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:08

Onnodig herhaald kritiek zonder de wensen van de Ts te respecteren.... Leerzaam joh!
Maak je liever druk om paarden die echte welzijnsproblemen hebben.

Waarom zou dit leerzaam moeten zijn voor de ts, haar paard, haar keuzes. Zij kent hem beter dan jullie achter de pc kunnen beoordelen. Dus doe niet alsof ze haar paard mishandeld.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:10

lekker makkelijk....zodra er iets geschreven wordt wat de TS niet bevalt is het hek van de dam.
Druk maken om verwaarloosde paarden doe ik al.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:10

Wisselwerking komt van twee kanten, niet iedereen kan goed tegen 7 pagina's met -jezelf-een-beter-gevoel-geef-kritiek-.
Wbt herhalen van commentaar, waarom zou je??? Je ziet dat het al geschreven is toch? Waarom dan nog een keer?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:15

Pentax schreef:
Wisselwerking komt van twee kanten, niet iedereen kan goed tegen 7 pagina's met -jezelf-een-beter-gevoel-geef-kritiek-.
Wbt herhalen van commentaar, waarom zou je??? Je ziet dat het al geschreven is toch? Waarom dan nog een keer?

Wat flauw om het zo te benoemen. In mijn ogen wordt er niet afgezeken maar geven mensen een beargumenteert commentaar. Kan niet leuk zijn, kan pijn doen. De ts reageert er wel netjes op, alleen lijkt het erop dat voor haar vasstaat dat ze het niet anders gaat doen.
En dat terwijl ze wel graag wil dat haar pony goed beleerd wordt, eea lijkt haaks op elkaar te staan.
Met grote termen smijten als de grond in boren raak je echt de kern niet.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:18

Mee eens Pauline!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:21

Dit topic is verre van behulpzaam te noemen, laat staan dat de ts in haar waarde wordt gelaten. Respect naar ieder is het belangrijkste als je discussieert.

Ik ga nu offtopic, ik heb getemd zodat we straks hopelijk weer op een goede manier elkaar kunnen behandelen. Ik zal mij nu bezig gaan houden met dingen die echt belangrijk zijn, dat zouden jullie ook kunnen doen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:25

Of het behulpzaam is weet ik niet, het is ook geen topic waarin louter om advies wordt gevraagd, dus zo gek is dat niet. Neemt niet weg dat als je iets opent je commentaar kan verwachten. Zowel negatief als positief. Dat laatste mag ongelimiteerd op bokt (30 keer herhalen dat het een gave pony is) de negatieve kant mag niet herhaald worden. Kan aan mij liggen, maar klinkt krom

Ik hoor overigens ook liever complimenten dan commentaar hoor. Maar als ik aan 10 mensen iets voor l;eg, een mening vraag of een verhaal vertel. Kan ik 10 reacties verwachten, negatief of positief

Dat mensen best genuanceerd mogen zijn en hun verhaal moeten onderbouwen ben ik het dan wel mee eens, hoewel moeten, niemand moet wat. Maar als je met je commentaar tot iemand door wil dringen, is beargumenteren wel handig denk ik. Niet dat ik denk dat de TS zich iets aantrekt van wat er hier gezegd wordt, getuige haar reacties (die overigens wel weer heel netjes blijven)

Citaat:
Ik zal mij nu bezig gaan houden met dingen die echt belangrijk zijn, dat zouden jullie ook kunnen doen.

Succes ermee iig :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:26

Goed en mag er nu getemt worden O:)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 11:24

Graag :)

Weet je wat het is, na 6 pagina's én een oproep van een mod is het voor mij klaar als mensen door blijven gaan over hetzelfde. Ik heb een mod een bericht gestuurd om het topic te sluiten omdat niemand er beter van wordt als het openblijft. Heerlijk natuurlijk om mij de grond in te trappen maar de laatste pagina is om te kotsen. Bedankt voor de mensen die mij verdedigen, dat wel.
Ik heb de foto's daarom ook weggehaald, het is klaar. Ik kan zeker wel tegen de kritiek, kijk naar de afgelopen pagina's!! Ik heb me netjes verantwoord, keer op keer op keer.

Russel ben jij nou zo dom of doe je gewoon dom (jammer dat dit me een OW oplevert maar ik ben het nu spuugzat, ik ben zo lang netjes gebleven). Als ik voor de grap zeg dat mijn twenter zadelmak is bedoel ik dat ik toen ik een kaal zadel mee had dit op zijn rug heb gelegd. Zadelmak = het niet meer reageren op het zadel en dat doet hij niet, nouja hij probeert het van zijn rug te trekken. Geen singel, niets aangesnoerd. Tuigmak betekent dat ik een keer mijn handen vol heb gehad en het schofttuig op zijn rug heb gelegd. En dekenmak, komt in erbarmelijke conditie aan en had luis. Volgende keer zal ik m lekker zonder dek laten staan zodat JIJ je beter voelt. Mijn paarden hebben een prinsenleven. Daar kunnen een hoop paarden jaloers op zijn.

LoveXenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:38

Jeetje wat een gezeik allemaal, kan je mij de foto sturen via whatsapp?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:43

In eerste instantie was het rijtechnisch commentaar en de meeste posts waren gelukkig respectvol.
Vond het jammer dat het nu zo een ommekeer maakt op het eind.

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:46

Sappos schreef:
Graag :)

Weet je wat het is, na 6 pagina's én een oproep van een mod is het voor mij klaar als mensen door blijven gaan over hetzelfde. Ik heb een mod een bericht gestuurd om het topic te sluiten omdat niemand er beter van wordt als het openblijft. Heerlijk natuurlijk om mij de grond in te trappen maar de laatste pagina is om te kotsen. Bedankt voor de mensen die mij verdedigen, dat wel.
Ik heb de foto's daarom ook weggehaald, het is klaar. Ik kan zeker wel tegen de kritiek, kijk naar de afgelopen pagina's!! Ik heb me netjes verantwoord, keer op keer op keer.

Russel ben jij nou zo dom of doe je gewoon dom (jammer dat dit me een OW oplevert maar ik ben het nu spuugzat, ik ben zo lang netjes gebleven). Als ik voor de grap zeg dat mijn twenter zadelmak is bedoel ik dat ik toen ik een kaal zadel mee had dit op zijn rug heb gelegd. Zadelmak = het niet meer reageren op het zadel en dat doet hij niet, nouja hij probeert het van zijn rug te trekken. Geen singel, niets aangesnoerd. Tuigmak betekent dat ik een keer mijn handen vol heb gehad en het schofttuig op zijn rug heb gelegd. En dekenmak, komt in erbarmelijke conditie aan en had luis. Volgende keer zal ik m lekker zonder dek laten staan zodat JIJ je beter voelt. Mijn paarden hebben een prinsenleven. Daar kunnen een hoop paarden jaloers op zijn.

Hallo,
ik heb nu het hele toptic stil meegelezen en ik vind het helemaal niet zo gek. Het ruitertje is wel wat te groot, maar jonge paarden kunnen gewoon wel is gek doen en iemand die erop rijd moet ook weten hoe je een pas beleerd dier moet aanpakken. Je gaat toch niet je dochter van 6 op een jonge pony zetten (lijkt mij) als je niet 100% zeker weet dat je pony niks doet? Ik rijd zelf nu ook een kleine c pony in. Ik ben 1.68 e 50 kg. Dat is ook veel te groot, maar 1 a 2 keer per week 10 minuutjes, is dat nou zo erg! Ik heb respect voor TS omdat ze constant beleeft blijft en niet opgefokt reageert!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:56

Ik denk dat na 7 pagina's nog steeds overtuigt te zijn van eigen gelijk van domheid getuigd. Gelukkig kunnen mij paarden een prinsenleven hier hebben zonder ruiters erop die scheefzitten en geen balans hebben omdat ze te groot als ze net 3 zijn en als ze 2 zijn zijn ze te baby en lopen ze nog met hun kuddegenoten zonder poespas....mijn 4 jarige heeft net een paar keer zadel op de rug gehad, dus wat is dom :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:04

Pentax schreef:
Beetje ruzie maken op internet ten koste van een ander, om jezelf een goed gevoel te geven. Waar gaat het nou om, om een dun bit in een klein mondje? Om een ruiter die lang is? Kom op zeg de wereld vergaat niet. Je gaat toch niet iemand zo zitten afzeiken...

Overigens geeft mij dit geen goed gevoel, krijg er altijd weer kriebels van hoe mensen met hun paarden om denken te mogen gaan...

Jij oordeelt om te mogen rellen, je hebt de foto's niet gezien...dan vraag ik mij af wat dat dan is......

Weet jij hoe 6mm kan voelen in een mond die niks gewend is en dan foto's plaatsen omdat het dan lijkt dat het dier zich netjes rond maakt en nageeflijk gereden wordt....of zou het een andere houding zijn die de pony aanneemt vanwege alles wat er met hem gebeurd?

Maar goed ik ben nog van de oude stempel, mijn paarden krijgen overal de tijd voor....op mijn shetten zitten kinderen van 4 en 5 omdat het dier al genoeg gewend was en pas met 4 gelongeerd werd...alles al kende en dan is erop geen probleem, maar dat weet iedereen....

Maar wat maakt mij het verder uit...ts weet dat ze fout zit, want de foto's zijn weg en hoopt nu dat er nog wat medestanders met haar gaan rellen totdat topic dicht gaat en dar zal nu ook gebeuren...

Bokt wil graag positieve reakties op de meest vreselijke gebeurtenissen.....