Kadankovitch schreef:En aangezien je gewaarschuwd bent, kun je tegen de rechter (waar je natuurlijk nooit voor komt, want jou paard doet dat niet) ook niet meer zeggen ik heb het niet geweten, ik heb er niet over nagedacht, ik ben een onnozel meisje. Nee want het is hier gezongen en gefloten. En de rechter zal dan zeggen:"Jongedame, U wist het en u hebt bewust het risico toch genomen. U bent schuldig en daarvoor 100% aansprakelijk." En wat doe je dan als je in de ogen moet kijken van iemand die door je toedoen voor zijn/haar leven lang ongelukkig is. Zeggen :"Het spijt me, ik had het niet zo bedoeld. ". Ik persoonlijk denk dat dat wat weinig is.
Deze herhalingen komen ook iedere keer als iemand met terechte bewondering schrijft:"Oh wat gaaf." En blijkbaar de gevaren ervan niet onder ogen wil zien. Omwille van de meelezers die door dit "gezeik" wel twee keer nadenken.
Overigens, een forum en een topic is geen privé-bezit. Eenmaal geplaats, wordt over een topic gedicussieerd.
Dus met zen alles een cape op, een hoofdstel met een straf bit dat je goed kan trekken en pijnprikkels kan geven zodat alle paarden luisteren! 
In mijn ogen ook niet de manier... veel paarden lopen weg uit pijn van het trekken aan een bit... een bit is goed voor dressuur maar het is geen macht middel om een paard te laten stoppen.