Pensioen of Slacht: nieuwe thuis gevonden voor Boyo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Re: pensioen of slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:07

*ademt in, en uit* ik ben echt zo pissig nu. Pas ingereden en focking wonderen verwachten. En dan maar beslissen om er focking frikandellen van te maken. Wat een.. ooeeieieieiei.. *rustig, rustig* Wat ik wil zeggen. Paard is net ingereden begrijp ik en krijgt de kans niet om het te verwerken. Ik denk dat het dier gewoon stijf staan van de stress en niemand in haar omgeving dit ziet, of ze is gewaarschuwd en negeert het allemaal maar gewoon.. arg.. en dat heeft dan 2 paardjes he. Focking oneerlijk.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:08

Benfan schreef:
*ademt in, en uit* ik ben echt zo pissig nu. Pas ingereden en focking wonderen verwachten. En dan maar beslissen om er focking frikandellen van te maken. Wat een.. ooeeieieieiei.. *rustig, rustig* Wat ik wil zeggen. Paard is net ingereden begrijp ik en krijgt de kans niet om het te verwerken. Ik denk dat het dier gewoon stijf staan van de stress en niemand in haar omgeving dit ziet, of ze is gewaarschuwd en negeert het allemaal maar gewoon.. arg.. en dat heeft dan 2 paardjes he. Focking oneerlijk.

_/-\o_
Beetje grof neergezet maar ik begrijp je frustratie wel....
Helaas heb je, ben ik bang, gelijk... -O-
Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 05-04-12 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:11

Nou nou Benfan, dat is ook wel erg overtrokken. In jouw geval denk ik; ga je zorgen maken om écht vreselijke dingen in de wereld.
Ik zou het persoonlijk anders doen dan TS, maar uiteindelijk is ZIJ degene die beslissingen neemt en als ze geen advies wil aannemen, tja... eigen keuze.
Er gaan meer paarden naar de slacht hoor en zelfs om minder.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:16

alles lezen heb ik nu geen tijd voor, maar....als je zekerheid wilt of er iets in het hoofd zit kan je hem door de ctscan laten halen
mijn paard is ook door de ctscan geweest in Lienden en er bleek idd iets aan de hand te zijn in het hoofd

de scan + bijkomende kosten waren een kleine duizend euro [ 700- scan ]
ze zien echt alles in het hoofd.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:17

Ow maar dat daar ben ik me zeker van bewust Quillian, en heb daar ook geen problemen mee. Maar ik kan er gewoon niet over uit dat ze met 2/3 verschillende verhaallijnen komt. Dan is het paard van betrouwbaar naar gevaarlijk gegaan. Dan heeft hij in eens dat probleem al vanaf de handelstal. Dan is hij nooit onderzocht, en dan is hij wel een keertje even nagekeken. Vervolgens plaatsen mensen een advertentie dat ze een ruiter zoekt voor haar betrouwbare paard, maar dat was hij toch niet? Nu rijd ze al een tijd niet maar komt pardoes uit het niks met het idee om hem af te maken.

Waarom koop je een onbetrouwbaar paard?
Waarom plaats je en adv dat hij betrouwbaar is?
Waarom heb je hem niet laten keuren toen je wist dat hij onbetrouwbaar kon zijn?
Waarom is hij niet eerst nagekeken toen hij dit gedrag vertoonde?
Waarom heeft niemand haar goed geholpen?
Hoe is hij ingereden?
Waarom is er niks gedaan TIJDENS het inrijden tegen zijn gespannen gedrag?
Hoe kan het dat een 'professional' NH trainer haar laat rijden op een dier dat vanaf het begin al zulk gedrag toont?

En zo heb ik en andere bokkers vast nog wel meer vragen. Het rammelt teveel aan alle kanten, ik vraag me eigelijk af tot hoever dit allemaal waar is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:20

Ik heb ook mijn twijfels, maar daar schiet je niets mee op.
En als het zo erg is als ze zegt, dan had ik het aanbod van HorseTopOfzo aangenomen, maar ja... wie ben ik? Ik zou nl. nooit zoiets op bokt zetten (hoewel, toentertijd kon ik Stanley ook wel villen :D ).
Misschien valt het allemaal wel mee? Ik weet het niet... Ik bied niet aan om hem bij mij met pensioen te laten gaan, want ik heb geen 250 euro maandelijks over voor andermans paard. Andermans paard, andermans zorg, andermans verantwoordelijkheid.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:22

Op 20 maart zeg je het volgende:
Citaat:
haha, zou kunnen, al gaat het met men eigen paardje eigenlijk wel super :) ze weet altijd van te voren wat ze moet doen ;)

Nu een 2 weken later, overweeg je om dit paard weg te brengen naar de slacht 8)7 (of gaat dit om een ander paard?) . Niemand en dan ook niemand zou die keuze bij mij kunnen maken en al helemaal geen instructeur!. Heb je een ander paard gezien waarom je nu plotseling van haar af wilt? je moet maar eens heel goed nadenken en jezelf een spiegel voorhouden.
Laatst bijgewerkt door intel_1x op 05-04-12 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:23

Dat kan ook van haar andere paard zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:24

edit: saskiakefie was me voor
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-04-12 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:27

Ja het kan ook van haar andere paard zijn natuurlijk.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:30

Er staat in de beginpost toch een Haflinger op de foto!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:31

singasong schreef:

Hoe weet ik dat?
Ik ga toch niet al haar berichten na trekken... Vind dat een beetje ver gaan. ;)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:33

Maartenn schreef:
Ja het kan ook van haar andere paard zijn natuurlijk.

Nee want ze heeft maar één haflinger.
Bumblehorse schreef:
ik heb nog een paardje (ze staan samen op het fototje)

Dat schrijft ze gewoon in dit topic..

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:35

Ow zeker, maar soms is het heerlijk om even ergens tegen aan te pissen. Zeker als je je huis schoon moet maken (helemaal de wc zou dat met elkaar in verband liggen?) Ik zou als ik zo'n paard had inderdaad zo'n aanbod aannemen als die van HorseTopOfzo, en mindfields maar zo zijn er wel meer namen hier waar ik nooit nee zou tegen zeggen. Kan ook zijn dat het vervroegd komkommertijd is, en dat de TS ons in de maling zit te nemen met een grote bak onzin. Maar hey! dan hebben we gewoon een reltopic om heerlijk te blazen. .. zolang een paard maar niet echt de dupe is.

Quellian schreef:
Ik heb ook mijn twijfels, maar daar schiet je niets mee op.
En als het zo erg is als ze zegt, dan had ik het aanbod van HorseTopOfzo aangenomen, maar ja... wie ben ik? Ik zou nl. nooit zoiets op bokt zetten (hoewel, toentertijd kon ik Stanley ook wel villen :D ).
Misschien valt het allemaal wel mee? Ik weet het niet... Ik bied niet aan om hem bij mij met pensioen te laten gaan, want ik heb geen 250 euro maandelijks over voor andermans paard. Andermans paard, andermans zorg, andermans verantwoordelijkheid.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:35

saskiakefie schreef:
singasong schreef:

Hoe weet ik dat?
Ik ga toch niet al haar berichten na trekken... Vind dat een beetje ver gaan. ;)

Beginpost van dit topic ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:37

Ze heeft 2 paarden.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:39

De haf is een "hij", dan is de schimmel waarschijnlijk een "ze"?

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:43

Dat het om de haflinger gaat was mij wel duidelijk, dat haar 2e paard een schimmel inmiddels ook haha ;-)
Meestal kijk ik even in profiel, maar daar heeft ze niets in staan. Maargoed, mijn keuze: heel rap dit paardje herplaatsen!. Je hebt een aantal aanbiedingen gehad, dus geef het die kans maar! Een paard is na het beleren nooit stabiel overigens. De ene dag is de andere dag niet. En op ieder potje past een dekseltje, dus ook deze haflinger past vast erg goed bij een ander die hij wel kan/wil vertrouwen en waar hij zich meer op zijn gemak kan gaan voelen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:49

Misschien is het wel angst dat als ze/je het paard herplaatst hij wordt behandeld en dat ie 'beter' wordt, wat voor haar/jouw dan het gevoel van falen geeft omdat zij dit niet had gekund. Als ze/je hem naar de slacht doet weet ze/je ook niet dat er misschien iemand is die het wél had gekund.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:53

TS, zou je opheldering willen geven over wat er nou precies aan de hand is ?
Je hebt een "gevaarlijk" paard wat niet goed is onderzocht. Het paard was al zo toen je hem kocht.
Nu wil je hem laten slachten omdat je niet wilt dat er ooit nog op hem gereden zal worden.
MAARRRR je plaatst wel een advertentie waarin je een soort van bijrijdster zoekt ???
Voordat iedereen hier een eigen verhaal van gaat maken....TS, hoe zit het nou ??

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:54

Ik vind het wel erg ver gaan om een paard van nog maar 8 jaar oud in te slapen. Ik snap eigenlijk niet waarom je hem niet nog een kans wil geven door hem naar iemand anders te laten gaan. En als dat niet goed gaat kan je altijd nog kijken wat je wil doen. En als het inderdaad zo is dat het paard net is ingereden, lijkt mij het gedrag wat hij momenteel vertoont redelijk normaal. Paard vind het eng, is verward. Misschien dat iemand anders hem wel begrijpt, en ligt het probleem niet bij het paard maar bij jou.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:56

Dit topic doet mij denken aan een eerder topic... toen werd er een spelletje gespeeld door een paar mensen.
(ik zeg niet dat dit hetzelfde is maar krijg er wel een heel raar gevoel bij)

Wxyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:59

Benfan schreef:
Ik begon met het lezen van deze topic en dacht 'naja, slachten is de beste optie. Die moet de handel nooit weer inkomen' Maar hoe meer ik lees hoe meer ik me verbaasde over de 'bekwaamheid' van de TS. Nu er ook nog een link word geplaatst over een 'betrouwbare haflinger' die 'alles voor je doet'.

Ik snap hier werkelijk helemaal NIKS meer van. Of ze wil haar bijrijder dood hebben, of ze zoekt aandacht door te komen met een 'gevaarlijk' paard. of.. emm.. he? werkelijk, mijn hoofd kronkelt. Ik zou bijna op de bus stappen, dan de trein, dan een bus paard ophalen meesjouwen en hem een kans geven want ik denk niet dat de TS dat van plan is. IK heb het idee dat ze er hevig van overtuigt is dat als het haar niet lukt, het niemand lukt ondertussen niet alleen ik maar ook meerdere Bokkers 10.000 ideeen hebben om het paard een kans te geven. Van verplaatsen naar een rustigere omgeving, even op vakantie, die spaning eruit, voer veranderen, manier van omgang veranderen, goed laten nakijken door een bekwaam dierenarts, ostheopaat, kruidenmensels, tuig nakijken, manier van rijden veranderen en ga zo maar door. Maar wat ik de ts zie denken is "misschien toch maar nakijken of een kogel erdoor'. IK kan me daar ZO WOEST over maken. Bedoel, DUDE! jij hebt 2 paarden.. en ik geen een. Moet het doen met verzorgpaarden en ga straks verhuizen naar Amsterdam. Misschien rij ik straks helemaal niet meer. EN JIJ HEBT ER EEN DIE IK OK WEL EEN KANS WIL GEVEN!.. en kan er niks tegen doen. Dan heb ik echt zin om ZO HARD mijn
hoofd op een tafel te slaan omdat ik dit zo gruwelijk oneerlijk vind tegenover die haflinger. En dan nog WAAROM KOCHT JE HEM!!!! .. jezusmijnhemelnogantoe.. Je koopt een paard met DAT probleem en nu ben je verbaast. Je zet in je Adv neer dat hij 'betrouwbaar' is, hij zou in eens verandert zijn. Maar hij vertoonde dit gedrag al..
Ik heb zin om je eigelijk een bak rammel te geven, je door elkaar te schudden en me af te vragen wat JOU probleem is. Want JOU probleem is ook het probleem van het paard en HIJ moet het met zijn leven bekopen omdat jij gewoon te.. te.. ARG! .. *even rustig worden* werkelijk, ik voel plaatsvervangene schaamte. Ik was van plan het huis schoon temaken vandaag maar ga straks toch even naar mijn verzorgpaard. En nog genieten van deze geweldige dieren, en me afvragen waarom zulke mensen als jij uberhaubt een paard mogen hebben. Gatver.. echt. GATVERDAMME!

ik maak me er niet zo druk om als jij maar ben het verder helemaal met je eens!

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:10

zou het aanbod van de bokker aannemen ,wel raar verhaal eerst zeggen dat ie niet betrouwbaar is daarna advertentie op boktmarktplaats voor bijrijder ,zelfde naam heeft het paard raar,geef hem die kans.

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:11

TS ; Kan je het wat duidelijker maken, met de advertentie en alles?