Grootste faaal moment ooit! :') @bokkende yellow

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:30

Ik vind het ook een grappig filmpje :j
Voor mij is dit een jeugsentiment :') lol met je knol.En ik geloof nooit dat als je paard
bokt gelijk iets mankeerd,maar goed zuurpruimen heb je overal.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:10

knetterhard schreef:
Maartje1990 schreef:
ook al bokt de pony niet, met z'n 2e op een paard zitten is niet goed :n kun je echt ernstige schade mee aan de rug veroorzaken.

Ja meid je hebt helemaal gelijk. Daarom word er ook voltige gedaan om al die paarden stuk te krijgen. _/-\o_ er zijn er immers toch genoeg.

Ik vond het filmpje echt lachen. Wie doet/deed er nou nooit eens gek. Ben 36 en doe nog wel eens gek :o

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:22

Maartje1990 schreef:
wat een stel hypocrieten zijn jullie allemaal. Triest hoor, zodra een ruiter te groot/zwaar is voor een pony krijgen ze meteen half bokt over hun heen. En nu dat er 2 opzitten.... ook teveel/te zwaar is het allemaal prima en grappig.... :n

Ach laat ik nou net lezen, dat je het zelf ook hebt gedaan! :')
Dus gewoon even niks zeggen is waarschijnlijk ook beter nu :+

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:31

_/-\o_

Geweldig filmpje ts! Vooral de achteruit-stand was hilarisch! :D

Twinkle10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:35

amazing_lady schreef:
Mijn tip voor die mensen: verkoop je paard en koop een fiets.

:')

Aco

Re: Grootste faaal moment ooit! :') @bokkende yellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:52

Super leuk filmpje!
Zeker wanneer het achterstevoren gaat :D Was me dat lachen!
Iedereen heeft dit wel eens gedaan wanneer ze jong waren. Wie dit nog nooit gedaan heeft mist toch wel iets want persoonlijk vind ik dit super leuk (voor een keer te doen wellinswaar).

TS: Filmpje is echt super leuk! Wat een geluk dat je toen juist filmde!

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:21

@marie83- een beetje jammer, dat je over dingen begint die je niet eens weet! ;) Denk je serieus dat wij dit in een bevroren bak gaan doen? Kijk dan had ik helemaal gesnapt dat sommige zo zeuren, maar als je dingen niet zeker weet kun je het ook beter niet zeggen! :D

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:28

Hahahaha echt geweldig!
En wat een gezeik als je een keer met z'n 2e op een pony gaat.. Ik vind het echt een grappig filmpje ;)

aherma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:53

OMG, ik lees sinds kort wel eens mee op bokt en wat wordt er veel gezeurd! Twee meiden op een pony, nounou... Best grappig dat er geen commentaar komt als er 1 obesi-bokker op een bokkend paard zit... :9 _O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:56

knetterhard schreef:
Maartje1990 schreef:
wat een stel hypocrieten zijn jullie allemaal. Triest hoor, zodra een ruiter te groot/zwaar is voor een pony krijgen ze meteen half bokt over hun heen. En nu dat er 2 opzitten.... ook teveel/te zwaar is het allemaal prima en grappig.... :n

Dus gewoon even niks zeggen is waarschijnlijk ook beter nu :+

Nou als je dat dan gelezen hebt dan kun je dus ook lezen dat ik er gruwelijk veel spijt van heb! En dat ik wens dat ik 't nóóit gedaan had, mijn paard bokte niet eens oid, maar haar rug is nu wel permanent beschadigt, deels dus waarschijnlijk door die enkele keer er met z'n 2e op te gaan.

En Lee, omdat je 't niet met me eens bent, betekend 't nog niet dat ik ruzie zoek ;)

En ik weet heel goed wat hypocriet betekend, daarom plaatste ik het ook hier. Want het ís nu ook gewoon hypocriet, het niet goed vinden als iemand te zwaar is voor een pony, maar dit dan weer wel goedkeuren. Vind ik toch erg vreemd en hypocriet, kun je niet met me eens zijn, prima. Maar dat het schadelijk is voor de rug, dat is een feit.

En nee, natuurlijk kun je je paard niet helemaal gaan inpakken en in een glaze hokje stoppen. Maar je hoeft 't ook niet erger te maken dan het al is.

Ik snap sommige bokkers ook echt niet, heb hier het bewijs in de wei lopen dat zulke dingen écht schade kunnen aanbrengen... en nóg wordt het afgedaan als onzin :n onbegrijpelijk gewoon.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:13

Misschien moet je dan maar niet meer reageren als je die bokkers hier toch niet snapt. Scheelt je een hoop frustratie.

Twinkle10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:22

M3lisss schreef:
Misschien moet je dan maar niet meer reageren als je die bokkers hier toch niet snapt. Scheelt je een hoop frustratie.

:j
En dan moet het denk ik wel heel raar zijn gegaan als je paard er blijvende schade eraan heeft overgehouden

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:45

whaha wat een lol, ik vind het grappig !

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:25

Maartje1990 schreef:

Dus gewoon even niks zeggen is waarschijnlijk ook beter nu :+[/quote]

Nou als je dat dan gelezen hebt dan kun je dus ook lezen dat ik er gruwelijk veel spijt van heb! En dat ik wens dat ik 't nóóit gedaan had, mijn paard bokte niet eens oid, maar haar rug is nu wel permanent beschadigt, deels dus waarschijnlijk door die enkele keer er met z'n 2e op te gaan.

En Lee, omdat je 't niet met me eens bent, betekend 't nog niet dat ik ruzie zoek ;)

En ik weet heel goed wat hypocriet betekend, daarom plaatste ik het ook hier. Want het ís nu ook gewoon hypocriet, het niet goed vinden als iemand te zwaar is voor een pony, maar dit dan weer wel goedkeuren. Vind ik toch erg vreemd en hypocriet, kun je niet met me eens zijn, prima. Maar dat het schadelijk is voor de rug, dat is een feit.

En nee, natuurlijk kun je je paard niet helemaal gaan inpakken en in een glaze hokje stoppen. Maar je hoeft 't ook niet erger te maken dan het al is.

Ik snap sommige bokkers ook echt niet, heb hier het bewijs in de wei lopen dat zulke dingen écht schade kunnen aanbrengen... en nóg wordt het afgedaan als onzin :n onbegrijpelijk gewoon.[/quote]

Blijf het vreemd vinden dat het ontzettend schadelijk zou zijn voor paarden om er met zn 2en op te zitten, en met zn 4en voltegeren op een paard wat een kwartier gallopeert is geen punt..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:35

Ach, het is zoals het al zo heel mooi gezegd is in het topic: Als je in dressuur een foute beweging maakt of je komt verkeerd op de hindernis, heb je ook kans op een onherstelbare blessure. Zelfs gewoon in de wei staan. Dat wil toch niet zeggen dat we onze paarden in dubbel verband voor de rest van hun leven op stal laten staan, want ze moeste maar eens iets onherstelbaars oplopen? Of dat je in een springtopic moet roepen hoe onverantwoord het wel niet is, omdat jij ooit een paard hebt gehad dat zich mistapte(of misschien zelfs dat je door een onhandigheid even hard op de rug klapte en het paard er iets aan overhield)?
Er zijn grenzen van verantwoordelijkheid, maar twee lichtje meisjes die wat hobbelen ga je mij niet wijsmaken dat daar zo'n gigantisch risico van blessure achter zit. Een beginner bonkt heel wat meer af.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:57

Ik kijk altijd eerst in iemand profiel, dat schets altijd goed hoe iemand is vind ik.
En TS jij bent wel echt een dierenmishandelaar hor, op bijna elke foto steigert je paard :(

( Grapje uiteraard, jammer dat heel bokt hier nu weer over valt :D )

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:52

hahah knap dat jullie allebei zijn blijven zitten! ik was er sowieso afgevallen :')

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:23

Haha hij geeft heel duidelijk aan dat die het zat is.
Vind het knap hoe jullie blijven zitten, hij maakt een aardige sprong!
Om mee te praten met de discussie die er gaande is. Ik heb jarenlang gevoltigeerd en geloof me dan krijgt een paard nog veel meer te voorduren! Deze meiden wegen echt heel weinig en dat kan heus geen schade aan richtten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:28

Twinkle10 schreef:
M3lisss schreef:

:j
En dan moet het denk ik wel heel raar zijn gegaan als je paard er blijvende schade eraan heeft overgehouden

nee, mensen beseffen gewoon niet hoeveel schade dit kan aanrichten. Zoals ik al zei, je zit op de lendenen en dit is het zwakste stuk van de rug, waar je makkelijk veel schade aan kunt brengen.

En (ik kan dit fout hebben, weet het namelijk niet zeker) maar ik meen ook dat gebleken is dat springpaarden/paarden die veel in de spring sport worden gebruikt ook inderdaad sneller/erg jong al weer onbruikbaar zijn door een slechte rug/schade aan de rug. En 't zou me niks verbazen als dit ook 't geval is met voltige.

Twinkle10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:06

Het KAN schade aanrichten ja, maar de meiden doen het vast niet elke dag.
Het valt allemaal wel wat mee, niet te druk maken ;)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:07

Ja, het lijkt mij logisch dat paarden sneller slijten als ze op hoog niveau springen/dressuren/voltegeren/whatever. Of als we er überhaupt op rijden. Maarja de mens is egoïstisch en we besluiten dit toch te doen, puur voor ons eigen plezier.

Dan vind ik het pas ECHT hypocriet als je dan überhaupt nog op een paard gaat zitten als je er zo over denkt..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:11

Zoals ik al zei, van je moet het niet erger maken dan het al is. Dus daarmee zeg ik niet dat je dus maar niet moet paardrijden, maar wel dat je zulke dingen dus niet met je paard moet gaan doen.

En ik zei inderdaad ook al dat het schade aan KAN richten. Maar wil je dat risico lopen? Ik deed het ook niet vaak en ik deed ook echt geen gekkere dingen als de meiden van 't filmpje, minder nog, paard boktte niet eens.

Maargoed, als iedereen nu nog gewoon dit afdoet als 'onzin'. Prima, ga vooral je gang. Maar een gewaarschuwt mens telt voor twee.

Lousje22Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:12

Heb even niet alles gelezen, weinig trek in al die reacties dat het niet goed is voor je paard. Beetje lol moet kunnen toch!!
Wij deden dit vroeger ook altijd op shetlanders. Vind het een grappig filpje :)
Jullie bleven nog netjes zitten ook :+

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:13

Hahaha wat een grappig filmpje, wat moeten jullie een lol hebben gehad zeg :')

Vind het hoofd van het paard ook hilarisch zeg na die bok, je ziet hem echt denken " hmmm dat was geen slimme actie"

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:30

pff, wat een banketstaaf reacties hier zeg. Was dit nou maar de ergste vorm van dierenmishandeling....

Ik zie een lekkere stevige pony en twee meiden die lol hebben, nou en. Ze hebben er alle drie van geleerd. Leuk filmpje dames :)