Mindfields schreef:Het is al heel vaak voorgekomen dat mensen van ver naar me toe zijn gekomen met paarden met ernstige stress/spanning/niet meer te rijden etc, die na een dagje twee lesjes compleet relaxed naar huis gegaan zijn, daar een nieuwe instructeur hebben gezocht die hen vervolgens weer verder heeft geholpen. Vaak gaat er gewoon een knop om, omdat het paard eindelijk eens ervaart dat het ook compleet ontspannen kan zijn(en dat is in 15 minuten bereikt)en mits thuis doorgeborduurd wordt met een fijne instructeur, komen die problemen ook niet meer terug. Dit paard heeft er heel weinig aan als er voorlopig 2% verbetering per les is, die moet bij wijze van 80% verbetering voelen wil die de knop om gaan zetten in korte tijd. En langer doorrijden op deze manier maar misschien 2% beter gaat het dier in het lichaam schaden en daardoor ook zeker mentaal.
Ik kan alleen maar zeggen: grijp dit aanbod met beide handen aan.
Ik reed zelf ook gefrustreerd rond. Ik begreep mijn paard niet, mijn paard mij niet.
Na 1 les van Noor/mindfields en een berg huiswerk heb ik een totaal ander paard.
Na 2 lessen herkent niemand hem meer terug.
En na 3 lessen zien we weer een rooskleurige toekomst voor ons.
Vrijdag les 4 en ik ben benieuwd wat dat brengt.
Kortom: het is mogelijk. Maar stop alsjeblieft met lessen bij je huidige instructrice. Laat je paard eerst even nakijken voor je opnieuw begint. En neem goed les.
Aan te raden topic voor jou:
[RT-P] Opnieuw leren rijden - deel 3Allemaal mensen die tegen dit soort problemen en frustraties aan liepen. En allemaal mensen die weer fijn ontspannen kunnen rondrijden.
Onderneem actie, nu je paard nog niet stuk is.