Indoor Regiokampioenschappen Regio Overijssel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romyyy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:36

weet iemand de uitslag van L1 cat. D ??

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:37

Meld zich hier ook ff. Zelf niet meegereden, maar wel benieuwd naar uitslagen.

Ik sprak vnvd een jurylid op op dressuurconcours. Die was vanochtend gebeld door een ander jurylid dat ie in Luttenberg had gestaan en er helemaal niemand was. Waren ze hem gewoon vergeten te bellen dat het afgelast was 8)7 Ook lekker dan, sta je daar s ochtends om kw voor 8 om te jureren.

Gisteren sprak ik Steven Veldhuis nog even die net terug kwam uit Luttenberg. Iedereen was voor het Z gewoon al aan het losrijden toen ze besloten dat het niet door ging. De eerste 5cm was los, daaronder was de bodem knetterhard geweest. Echt achterlijk dat ze zich dat niet 2 dagen eerder konden bedenken.

bente_

Re: Indoor Regiokampioenschappen Regio Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:42

De L1/D is geloof ik gewonnen door Anne van Otten.

Marit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:53

Z1 d/e

1 matthijs klopper
2 loyce wuite
3 lynn wossink

Z2 weet ik niet! Zelf was ik best tevreden over mijn proef! Uitgestrekte galop ging de mist in omdat hij schrok, maar voor de rest netjes! Had 213 en 191 punten, echt super groot verschil! Maarja volgende keer weer beter! :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:54

Lynn 3e ja? :oo Das nog best knap zeg. Heb les van haar moeder en ze gingen erheen voor de leer en ze zei zelf dat ze geen kans maakte :))

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:56

Jammer Marit_ , zul je altijd zien dat zoiets gebeurt op een kampioenschap, had jij nog niet een andere pony? Vorig jaar was jij toch met twee op het NK of heb ik het mis.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:57

Mijn stalgenootje moest vandaag rijden in het B-M1. Mocht ze niet starten omdat ze de baan in was gegaan om te beginnen -O-.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 11-02-12 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

bente_

Balen Marit, had eigenlijk wel gedacht dat je ook nog wel kans maakte.
maar wat super van Loyce. :)

rowo

Z2 is blijkbaar gewonnen door Samantha van der Lof. Althans dat zie ik op haar Facebook.

@ Marit: jammer dat dat net vandaag gebeurd, maar ja het blijven paarden he.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:58

Knap l*llig, maar ja, als ze niet aflasten en je krijgt een paar paarden met peesblessures dan is het hek helemaal van de dam.

rowo schreef:
Meld zich hier ook ff. Zelf niet meegereden, maar wel benieuwd naar uitslagen.

Ik sprak vnvd een jurylid op op dressuurconcours. Die was vanochtend gebeld door een ander jurylid dat ie in Luttenberg had gestaan en er helemaal niemand was. Waren ze hem gewoon vergeten te bellen dat het afgelast was 8)7 Ook lekker dan, sta je daar s ochtends om kw voor 8 om te jureren.

Gisteren sprak ik Steven Veldhuis nog even die net terug kwam uit Luttenberg. Iedereen was voor het Z gewoon al aan het losrijden toen ze besloten dat het niet door ging. De eerste 5cm was los, daaronder was de bodem knetterhard geweest. Echt achterlijk dat ze zich dat niet 2 dagen eerder konden bedenken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:03

Maar dat de eerst 5cm los is en daarna bevroren konden ze s ochtends ook wel zien of de dag ervoor. Daar gaat het om. De ruiters waren ook not amused.

Marit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:03

bigone schreef:
Jammer Marit_ , zul je altijd zien dat zoiets gebeurt op een kampioenschap, had jij nog niet een andere pony? Vorig jaar was jij toch met twee op het NK of heb ik het mis.

Ja klopt! Heb ook nog een andere, maar we zijn erachter gekomen dan hij een allergie voor kuil heeft, daarvoor moest hij behandeld worden, daardoor kon ik de kring niet rijden!

Was wel jammer want bij de ene jury 2e en bij de andere 2 na laatste! :?

Marit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:06

bente_ schreef:
Balen Marit, had eigenlijk wel gedacht dat je ook nog wel kans maakte.
maar wat super van Loyce. :)

Ja andere mensen aan de kant vonden het ook heel goed, maarja blijft een jurysport!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:08

Die verschillen zouden niet moeten kunnen, maar komen helaas veel voor. Wel zuur als het jezelf overkomt. Vorige week bij de paarden was dat ook al zo.....

Marit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:09

rowo schreef:
Die verschillen zouden niet moeten kunnen, maar komen helaas veel voor. Wel zuur als het jezelf overkomt. Vorige week bij de paarden was dat ook al zo.....

Ja ik heb er een abonnement op bij de regio :P bijna altijd wel zeker 15 punten verschil!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:10

Je zal haast niet meer op de regio willen starten. :+

Op zich zijn punten verschillen niet zo erg, erger is het nog als je zo'n mega verschil in plaatsing hebt.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:13

Marit__ schreef:
rowo schreef:

Ja ik heb er een abonnement op bij de regio :P bijna altijd wel zeker 15 punten verschil!

oh gossie, outdoor had je toch ook bijna 20/30 punten verschil?
maar je wint wel vaak. :D

rowo schreef:
Je zal haast niet meer op de regio willen starten. :+

Op zich zijn punten verschillen niet zo erg, erger is het nog als je zo'n mega verschil in plaatsing hebt.

Nou ik ben zeker geen regiorijder, heb nog nooit grote verschillen gehad. Maar het gaat gewoon nooit op regiokampioenschappen bij mij helaas.

Marit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:26

Ja van het zomer met allebei de ponys ook veel verschil en het jaar daarvoor ook! Maar gelukkig dan nog wel 2 jurys, dus dan komt de uitslag iig in het midden!

@bente ging het goed bij jou?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:28

Bij een proef met 35 onderdelen kun je al snel 30 pt verschil hebben, verschil tussen 6 en 7 jury, het is vervelender als je de enigste bent die altijd zulke verschillen heeft. Heb je toevallig een keer twee jury's die vinden dat je wel rijd zoals zij vinden dat het hoort dan heb je wel dikke punten en word je gewoon kampioen. Vaak is het wel zo dat mensen niet snappen waarom het verschil er is maar een paard pony hoeft bij de ene jury maar iets achter de loodlijn te lopen en je krijgt een 6 of 5 ipv een 7. Dit is maar een voorbeeld maar het gebeurt ook regelmatig dat ik proeven zie die echt niet winstpuntwaardig zijn ( te weinig impuls, vaak net achter de loodlijn en die scoren dan dikke wp in de M of Z, ik vind dat niet goed.

@Marit, wat balen van je andere pony, wat waren zijn symptomen want ik heb de beesten ook al jaren op kuil staan en een nieuwe doet sinds kort ook wat vreemd aan, hiervoor kreeg hij altijd hooi dus misschien ligt het daar aan, met de andere paarden is niets loos maar bij hem weet ik het niet. Andere zes zijn kerngezond alleen hij is anders als in het begin en ben al een poos aan het zoeken , dus wie weet.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:28

Marit__ schreef:
Ja van het zomer met allebei de ponys ook veel verschil en het jaar daarvoor ook! Maar gelukkig dan nog wel 2 jurys, dus dan komt de uitslag iig in het midden!

Nee, Silly spande haar achterhand in de proef heel vreemd aan en viel terug waardoor ik te hard moest werken.
Baalde dus wel omdat ik weet dat we veel beter kunnen maar het is niet anders. Had 60%.
Volgende keer weer beter. :)

Marit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:37

bigone schreef:
Bij een proef met 35 onderdelen kun je al snel 30 pt verschil hebben, verschil tussen 6 en 7 jury, het is vervelender als je de enigste bent die altijd zulke verschillen heeft. Heb je toevallig een keer twee jury's die vinden dat je wel rijd zoals zij vinden dat het hoort dan heb je wel dikke punten en word je gewoon kampioen. Vaak is het wel zo dat mensen niet snappen waarom het verschil er is maar een paard pony hoeft bij de ene jury maar iets achter de loodlijn te lopen en je krijgt een 6 of 5 ipv een 7. Dit is maar een voorbeeld maar het gebeurt ook regelmatig dat ik proeven zie die echt niet winstpuntwaardig zijn ( te weinig impuls, vaak net achter de loodlijn en die scoren dan dikke wp in de M of Z, ik vind dat niet goed.

@Marit, wat balen van je andere pony, wat waren zijn symptomen want ik heb de beesten ook al jaren op kuil staan en een nieuwe doet sinds kort ook wat vreemd aan, hiervoor kreeg hij altijd hooi dus misschien ligt het daar aan, met de andere paarden is niets loos maar bij hem weet ik het niet. Andere zes zijn kerngezond alleen hij is anders als in het begin en ben al een poos aan het zoeken , dus wie weet.

Bij het aanspringen op rechts begon het steeds heel erg te bokken, je merkte dat hij pijn had. Door het kuil raakt de lever overprikkeld en dat doen zeer op rechts. Andere paarden hebben er ook geen last van. Nu is het bij hem helemaal over!

Marit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:38

bente_ schreef:
Marit__ schreef:

Nee, Silly spande haar achterhand in de proef heel vreemd aan en viel terug waardoor ik te hard moest werken.
Baalde dus wel omdat ik weet dat we veel beter kunnen maar het is niet anders. Had 60%.
Volgende keer weer beter. :)

Jammer! Volgende keer inderdaad weer beter :)

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:19

De L2d/e is gewonnen door Ashley Langevoort geloof ik. :)

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:29

Nieuwe datum Regiokampioenschap, paarden springen:

Donderdag 8 maart: Klasse Z, ZZ en M
Vrijdag 9 maart: Klasse L en B

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:03

Jeetje dat duurt nog lang. Wanneer is de nederlandse dan?