Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rowo schreef:Meld zich hier ook ff. Zelf niet meegereden, maar wel benieuwd naar uitslagen.
Ik sprak vnvd een jurylid op op dressuurconcours. Die was vanochtend gebeld door een ander jurylid dat ie in Luttenberg had gestaan en er helemaal niemand was. Waren ze hem gewoon vergeten te bellen dat het afgelast wasOok lekker dan, sta je daar s ochtends om kw voor 8 om te jureren.
Gisteren sprak ik Steven Veldhuis nog even die net terug kwam uit Luttenberg. Iedereen was voor het Z gewoon al aan het losrijden toen ze besloten dat het niet door ging. De eerste 5cm was los, daaronder was de bodem knetterhard geweest. Echt achterlijk dat ze zich dat niet 2 dagen eerder konden bedenken.
bigone schreef:Jammer Marit_ , zul je altijd zien dat zoiets gebeurt op een kampioenschap, had jij nog niet een andere pony? Vorig jaar was jij toch met twee op het NK of heb ik het mis.
Marit__ schreef:rowo schreef:Die verschillen zouden niet moeten kunnen, maar komen helaas veel voor. Wel zuur als het jezelf overkomt. Vorige week bij de paarden was dat ook al zo.....
Ja ik heb er een abonnement op bij de regiobijna altijd wel zeker 15 punten verschil!
rowo schreef:Je zal haast niet meer op de regio willen starten.
Op zich zijn punten verschillen niet zo erg, erger is het nog als je zo'n mega verschil in plaatsing hebt.
Marit__ schreef:Ja van het zomer met allebei de ponys ook veel verschil en het jaar daarvoor ook! Maar gelukkig dan nog wel 2 jurys, dus dan komt de uitslag iig in het midden!
@bente ging het goed bij jou?
bigone schreef:Bij een proef met 35 onderdelen kun je al snel 30 pt verschil hebben, verschil tussen 6 en 7 jury, het is vervelender als je de enigste bent die altijd zulke verschillen heeft. Heb je toevallig een keer twee jury's die vinden dat je wel rijd zoals zij vinden dat het hoort dan heb je wel dikke punten en word je gewoon kampioen. Vaak is het wel zo dat mensen niet snappen waarom het verschil er is maar een paard pony hoeft bij de ene jury maar iets achter de loodlijn te lopen en je krijgt een 6 of 5 ipv een 7. Dit is maar een voorbeeld maar het gebeurt ook regelmatig dat ik proeven zie die echt niet winstpuntwaardig zijn ( te weinig impuls, vaak net achter de loodlijn en die scoren dan dikke wp in de M of Z, ik vind dat niet goed.
@Marit, wat balen van je andere pony, wat waren zijn symptomen want ik heb de beesten ook al jaren op kuil staan en een nieuwe doet sinds kort ook wat vreemd aan, hiervoor kreeg hij altijd hooi dus misschien ligt het daar aan, met de andere paarden is niets loos maar bij hem weet ik het niet. Andere zes zijn kerngezond alleen hij is anders als in het begin en ben al een poos aan het zoeken , dus wie weet.
bente_ schreef:Marit__ schreef:Ja van het zomer met allebei de ponys ook veel verschil en het jaar daarvoor ook! Maar gelukkig dan nog wel 2 jurys, dus dan komt de uitslag iig in het midden!
@bente ging het goed bij jou?
Nee, Silly spande haar achterhand in de proef heel vreemd aan en viel terug waardoor ik te hard moest werken.
Baalde dus wel omdat ik weet dat we veel beter kunnen maar het is niet anders. Had 60%.
Volgende keer weer beter.