Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:55

setteke schreef:
Ben ik ook benieuwd naar. Wij hebben jaren terug meegekregen dat er een bordje moet staan van; eigen terrein, verboden toegang.

Ariebren, niemand meldt zich vantevoren. Ze gaan eerst kijken of de melding juist is. Dan pas komen ze aan de deur.

Dan mag je de beste persoon erop wijzen dat hij iligaal bezig is geweest.
Geeft hij geen legitimatie, dan kan je hem van het erf afschoppen.

De erf afscheiding is de kadastrale grens, met of zonder hek.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:57

Onze staleigenaar heeft ook een van de paarden terug op een wei vooraan de stallen moeten zetten ..want de wei meer achteraan die grenst aan de straat daar wisten de bewoners of voorbijkomende wandelaars het blijkbaar beter.

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:59

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:59

Laatst bijgewerkt door Flowq op 20-01-12 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:00

I hou mijn paarden op net dezelfde manier aals jij en vind het ronduit belachelijk waar de dierenpolitie zich mee bezig houdt... Sterkte hiermee (heb alleen pg 1 gelezen en wou dit gewoon even zeggen zodat je kan merken dat je echt niet de enige bent die hetzelfde denkt over deze manier van paarden houden)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:01

Ariebren schreef:
Dit is alweer het zoveelste topic over de dieren politie.
En dan blijkt weer dat die agenten een kennis hebben van nul en generlij waarde.
Zo wie zo mogen ze niet zomaar een erf betreden.
Of er moet een ernstige verdenking zijn van een misdrijf.
Of er moet een huiszoekings bevel zijn.
Op een telefoontje van de buren kunnen ze aankloppen en wat vragen als er iemand thuis is.
Maar nu in dit topic ook weer, heeft die dierenpolitie een beetje te veel enthousiasme in hun onderzoek.

Heeft iemand het mail adres van Bleeker, of die ex burgemeester van Rotterdam.
Gaan we met zijn allen mailtjes sturen over het misdragen van de dieren politie.

Ze mogen wel degelijk op je erf komen! alleen niet in een woning ( onder woning verstaan ze een afgesloten plek waar iemand slaapt etc )

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:02

Snadrem schreef:
Terrein mogen ze gewoon op. Je mag als opsporingsambtenaar iedere plaats betreden bij verdenking van een strafbaar feit. Een woning mogen ze (in principe) alleen in met machtiging.

Dus ja, ze mogen ook in je tuin etc. zolang dat maar nodig is voor de uitoefening van de taak.

Dit kan ik niet rijmen met dit;

Ariebren schreef:

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:03

Christyj138 schreef:
zoals deze benen van deze pony's vind ik pas een schreinend geval
Situatie 1
http://www.google.nl/imgres?q=modder+pa ... LQL&zoom=1

Situatie 2
http://www.google.nl/imgres?q=modder+pa ... 29,r:5,s:8

Situatie 3
http://www.google.nl/imgres?q=modder+pa ... f%3D33%26t%

3D1155&docid=YY1xmsiKtHlt5M&imgurl=http://www.mijnalbum.nl/F4REJVCSU.jpg&w=500&h=375&ei=gcYZT6aCMcPpOdeqxLQL&zoom=1&iact=hc&vpx=718&vpy=91&dur=125&hovh=194&hovw=259&tx=195&ty=77&sig=110747546997349204728&page=5&tbnh=159&tbnw=214&start=44&ndsp=12&ved=1t:429,r:3,s:44

maar denk dat deze fotos ook weer op het ergste deel van de wei gemaakt zijn .
waarschijnlijk bij de uitloop en is het verderop in de wei minder erg

CenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:05

Wat een aannames allemaal, bovendien een zeer verkeerde voorlichting betreffende een buitengewoon opsporings ambtenaar.

Precies Cinn87

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:08

setteke schreef:
Snadrem schreef:
Terrein mogen ze gewoon op. Je mag als opsporingsambtenaar iedere plaats betreden bij verdenking van een strafbaar feit. Een woning mogen ze (in principe) alleen in met machtiging.

Dus ja, ze mogen ook in je tuin etc. zolang dat maar nodig is voor de uitoefening van de taak.

Dit kan ik niet rijmen met dit;

Ariebren schreef:

Omdat hij niet illegaal bezig is geweest. Sla het wetboek er maar op na.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:08

xsenny schreef:
Christyj138 schreef:
zoals deze benen van deze pony's vind ik pas een schreinend geval
Situatie 1
http://www.google.nl/imgres?q=modder+pa ... LQL&zoom=1

Situatie 2
http://www.google.nl/imgres?q=modder+pa ... 29,r:5,s:8

Situatie 3
http://www.google.nl/imgres?q=modder+pa ... f%3D33%26t%

3D1155&docid=YY1xmsiKtHlt5M&imgurl=http://www.mijnalbum.nl/F4REJVCSU.jpg&w=500&h=375&ei=gcYZT6aCMcPpOdeqxLQL&zoom=1&iact=hc&vpx=718&vpy=91&dur=125&hovh=194&hovw=259&tx=195&ty=77&sig=110747546997349204728&page=5&tbnh=159&tbnw=214&start=44&ndsp=12&ved=1t:429,r:3,s:44

maar denk dat deze fotos ook weer op het ergste deel van de wei gemaakt zijn .
waarschijnlijk bij de uitloop en is het verderop in de wei minder erg

ja oke, maar ik maak even mijn standpunt duidelijk ;)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:10

Dus iemand in een politie uniform mag in de achtertuin van een rijtjes huis gaan kijken of er verkeerde plantjes, enz staan ??

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:10

Mogen ze wel in stallen komen?

Mogen ze ook overigens zonder je toestemming of zelfs zonder dat je dat weet, aan je dieren zitten, stallen openen, dieren eruit halen.

In een ander lopend topic, werd gesproken over een agent die een shetlander oplaadt en even bij de VA langsgaat om de pony te laten chippen om de eigenaar te achterhalen.
Kan dat allemaal maar?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:11

randalinpony schreef:

Mogen ze ook overigens zonder je toestemming of zelfs zonder dat je dat weet, aan je dieren zitten, stallen openen, dieren eruit halen.

In een ander lopend topic, werd gesproken over een agent die een shetlander oplaadt en even bij de VA langsgaat om de pony te laten chippen om de eigenaar te achterhalen.
Kan dat allemaal maar?

Nee, dat mag niet.

CenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:11

Ariebren schreef:
Dus iemand in een politie uniform mag in de achtertuin van een rijtjes huis gaan kijken of er verkeerde plantjes, enz staan ??

We hadden het over paarden en erf, ja dat mag! Een boa heeft ook tegenwoordig een BOA insigne, herkenbaar voor iedere burger.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:12

Randalinpony@shetlander was in slechte staat....dieren die er goed uitzien nemen ze niet zomaar mee

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:13

randalinpony schreef:

Kan dat allemaal maar?

ik hoop het niet, ken wel een paar paarden die klauwent uit hun stal komen, dat gaat niet goed als iemand zonder verstand uit de stal haald

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:13

Snadrem, ik weet wel dat ze het gewoon mogen, maar hier wordt geroepen, dat het niet zomaar mag :D

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:15

Ariebren schreef:
Geeft hij geen legitimatie, dan kan je hem van het erf afschoppen.

De erf afscheiding is de kadastrale grens, met of zonder hek.

Dit lijkt mij dus ook... Ze moeten zowiezo altijd legitimatie kunnen tonen! Al verwacht ik niet dat ze bij ons zomaar gaan rondneuzen :o Loopt een leuk beveiligingshondje dobermann rond en die zal ze zeker enthousiast begroeten met haar "glimlach" lees tandjes bloot en grommen...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:16

geerke schreef:
Randalinpony@shetlander was in slechte staat....dieren die er goed uitzien nemen ze niet zomaar mee

Geerke zoals ik al in dat andere topic schreef, dat is niet het punt.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:17

Ariebren schreef:

Voor iedereen die het niet snapt: Het moet te maken hebben met de taak van de politie. Dus stinkt jouw achtertuin naar wiet en staan er planten die veel weg hebben van hennep, JA, dan mag meneer de opsporingsambtenaar gewoon jouw tuin in om te kijken naar je plantjes. Heb jij zojuist je buurman neergestoken en het mes je tuin in geslingerd, JA, dan mag meneer de opsporingsambtenaar gewoon jouw tuin in om dat mes in beslag te nemen. Wordt er gebeld dat jouw pony verwaarloosd in de wei staat, JA, dan mag meneer de opsporingsambtenaar jouw wei in om te kijken hoe het met jouw pony is. (Of de stal, zolang die maar niet ook toegang tot jouw woning verschaft).

Wetboek van Strafvordering, artikel 96 bijvoorbeeld geeft die bevoegdheid. De plaats betreden ter inbeslagname bij ontdekking op heterdaad of bij verdenking van een strafbaar feit waarop voorlopige hechtenis is toegelaten.

Het verschil zit hem tussen de BOA (bijzondere opsporings ambtenaar) en de politieagent (opsporingsambtenaar). Bij een BOA kan je denken aan dierenbescherming, boswachters, etc. Die mogen voor zover mijn kennis gaat weer niet zomaar overal naar binnen. En dan heeft het er nog mee te maken in welke hoedanigheid de politieagent op treedt: als toezichthouder (wet bestuursrecht) of als opsporingsambtenaar (strafrechtelijk). Ze maken dan gebruik van verschillende bevoegdheden.
Laatst bijgewerkt door Snadrem op 20-01-12 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:19

randalinpony schreef:
geerke schreef:

Geerke zoals ik al in dat andere topic schreef, dat is niet het punt.

wat is het punt dan?
Er is namelijk een verschil tussen urgentie en geval'kan nog wel'

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:19

CenD schreef:
Ariebren schreef:

We hadden het over paarden en erf, ja dat mag! Een boa heeft ook tegenwoordig een BOA insigne, herkenbaar voor iedere burger.

Ik stuur iedereen van mijn erf af, die daar niets te zoeken heeft.
Ook een politie agent met insinge.
Ook een agent die komt kijken als ik hout aan het verbranden ben.

Deze nieuwe politie heeft gewoon nog wat bluf en gaan hun grenzen voorbij.

Waarom moet je zoveel actie ondernemen om een kind te redden van mishandeling ??
Komt na een melding gelijk de politie langs om paps of mams te arresteren ?
Afgelopen maanden zijn er genoeg voorbeelden in het nieuws geweest waar de politie niet op voorhand heeft ingegrepen.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:20

als ik eerlijk ben vind ik die dierenpolitie echt maar 10 keer niks ze kijken alleen maar bij paarden.
laten ze ook eens verder kijken dan hun neus lang is hier bij ons in de weg loopt een kat nou magerde kan die niet zijn en zit dag en nacht buiten met regen en al.
maar voor zulke dingen komen ze niet.
wij hebben 1 groepje paarden in een weiland staan.
maar de andere groepen staan in witzand paddocks waar bij de 1 wat plassen in liggen en de andere droog.
en op stal staan ze op matten aangezien ze anders alle stal bedeking opeten.
zulke verhalen beangstige mij behoorlijk wij hebben met een bedrijf in de buurt van onze paarden iedere keer ook gezeur gehad omdat ze soms op zand stonden(vooraan flink modder) achterin was het kurkdroog.
toen liepen ze zich extreem mee te bemoeien de paarden hadden honger enzo.
paarden die tonnetje rond zijn omdat ze echt wel te eten krijgen maar daar letten ze niet op.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:21

Is goed joh Arie. Keep up the good work.

TS, sterkte verder met de hele situatie! Ik hoop dat je je paardjes gewoon mag houden en dat de blub snel weg trekt.