Woeste tinkerhengst losgebroken op strand!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Re: Woeste tinkerhengst losgebroken op strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 03:53

Holy xD ik zou zeven kleuren schijten als dat op me af kwam denderen :=
Die arme merries :+
Ik zou trouwens ook zeven kleuren schijten als die van mij m gepeerd was tijdens de shoot, gelukkig heeft die respect voor stroomdraadjes. Thuis staat ie ook in t weiland met de merries alleen gescheiden door stroomdraad. Was ie thuis niet zo braaf geweest zou ik t met een hengst ook niet doen hoor, shoots tussen alleen een paar draadjes. Een losgebroken hengst is toch ff wat anders dan een ruin of merrie. Hoewel het in alle gevallen niet wenselijk is natuurlijk :+
Mooi dat dit iig goed is afgelopen :j

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 07:47

er is eerder te lezen dat ryon niet door de draden gerend is maar bij het vaststaan zn touw los gehoudini,d heeft

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:24

Ja dat heb ik gelezen ;) ging meer ff in op de algemene discussie over paarden die ontsnappen en uitbreken op wat voor manier dan ook. En de grootste kans dat ze losbreken bij een shoot is als ze door de draad gaan, tenminste, als ik het betrek op de shoots die ik gedaan heb met mijn hengst. (die heeft verder niet vast gestaan oid, maar gelijk weer op de ttailer na de shoot, knap paard die zich daar uit weet te wurmen :D)

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:33

Goed dat jullie zo gereageerd hebben en dat alles goed is afgelopen!
1 van onze AVS dekhengsten is op hetzelfde strand bij Hargen ook ontsnapt afgelopen zomer, gelukkig geen ruiters tegen gekomen omdat het nog zo vroeg was en andere mensen konden hem makkelijk weer vangen. Wat een woeste tank die Tinker, prachtig hoor, maar zou hem idd niet achter mijn merrie aan willen hebben. Vind het heel knap dat jullie zo gereageerd hebben, zal best spannend geweest zijn!!

edelgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:23

Wat een avontuur wat goed is afgelopen.
Jullie zijn dappere helden.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:35

jeeetje :~ *zoekt het beroemde bakje weer!! wat heb jij een gaaf paard!!!

TS, tjee.. je zult zon kolos maar op je af zien denderen... ja ik geloof ik dat ik ook 10 kleuren scheet... :wow:

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:44

Surprise_ schreef:
MOZES! Wat is Ryon mooi! Ik zou doodsbang zijn als er zo'n dier op me af zou komen :')
Alhoewel ik snel van paardje afgestapt zou zijn voor een mooie tinkerbaby hehehe!
Nee, even serieus, diepe respect voor jullie allemaal!

Diepe respect, waarvoor precies? Voor het laten ontsnappen van een tinkerhengst op het strand?

Zoals anderen in dit topic hier ben ik ook altijd verbaast over die mooie strandfotos (hoe doen ze dat toch, is dat niet gevaarlijk?) Nou het is dus wel gevaarlijk, goed om zo'n verhaal ook eens op bokt te horen (dat het paard vlak voor de shoot, tijdens of na de shoot ontsnapt is lijkt me niet relevant).

Als ik op het strand gereden had, en een tinkerHENGST was op mijn haflinger merrie afgestormd en geprobeerd te dekken (al dan niet inclusief een tinkerhoef afdruk in mijn rug of een kreupel paard van het van zich af trappen van de hengst) was ik laaiend geweest. Paarden kunnen altijd ontsnappen, maar voor een ontsnapte tinkerhengst, met alleen een halster om die op het strand was voor een fotoshoot notabene heb ik geen begrip (trouwens-hij was ontsnapt toen hij ergens 'vast' stond-waarom laat je zo'n hengst niet op de trailer totdat je er iets mee gaat doen?).
De volgende keer loopt het niet zo goed af en dan zien we ineens weer zo'n bericht op de voorpagina van bokt met dat er een ruiter is omgekomen door een losgebroken hengst die het paard van de ruiter probeerde te dekken , oid. En dan maar afvragen hoe het kan dat er de laatste tijd zoveel van dat soort ernstige ongelukken gebeuren...

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:48

Wat een heerlijk overtrokken reactie, maar goed je hebt je zegje gedaan. Verder ga ik hier niet op in.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:54

Nou geheel overtrokken vind ik de reactie van Hinke niet hoor :n

Paard is overigens wèl heul gaaf :j

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:18

Wat een belevenis al schrik je je op dat moment te pletter.

En wat is die tinkerhengst gaaf om te zien.

En het kan iedereen overkomen met halster of hoofdstel dat maakt niks uit. Ze hoeven bijv maar op hun longeerlijn te gaan staan dat dan afbreekt. Heb je ook een loslopend paard. Is mijn ook wel eens gebeurd met ons vorige paardje een arabisch volbloed hengst.

Gelukkig was er niemand anders op het strand en kwam hij terug naar onze shet gerend nadat hij een kwartier aan het rondrennen was met zijn staart op zijn rug.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:37

Hinke schreef:
Surprise_ schreef:
MOZES! Wat is Ryon mooi! Ik zou doodsbang zijn als er zo'n dier op me af zou komen :')
Alhoewel ik snel van paardje afgestapt zou zijn voor een mooie tinkerbaby hehehe!
Nee, even serieus, diepe respect voor jullie allemaal!

(dat het paard vlak voor de shoot, tijdens of na de shoot ontsnapt is lijkt me niet relevant).
.

Ik vind dit stuk zeker overtrokken. Want je geeft hiermee de schuld aan het los in een omheining foto' maken terwijl dat niets met het hele ontsnappen te maken had.

Het kan ook tijdens een wandeling gebeuren hoor.. Paarden horen namelijk gewoon respect te hebben voor een omheining en indien ze dat niet hebben dan zal je ze ook niet los gooien ;) .

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:33

Ik blijf erbij dat ik diepe respect heb voor deze mensen, ook voor de eigenaar van de hengst.
Zulke dingen kunnen gebeuren, hij had ook los kunnen breken als zijn baas ´m aan het halster had. Zo´n flinke tinker houd je dan niet meer tegen.
Ik vind het dapper hoe de ruiters zich geweerd hebben, ik zou helemaal over de zeik zijn op zo´n moment! En zodra de eigenaar van de hengst er was, kalmeerde hij. Pak jij maar eens een losse hengst van het strand bij een hengstige merrie!

Er zullen altijd gevaarlijke dingen gebeuren met paarden en misschien zelfs wel gewonden/doden vallen. Hoe goed je een paard ook kent, ze blijven onberekenbaar.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:05

Het blijven idd dieren. Ik weet zeker dat mijn eigen merrie ook niet zo aardig zal reageren op dat moment. En mijn hengst en merrie staan samen in de wei dus een ander paard "slopen" zal hij niet zo snel doen. Respect voor het draad heeft hij ook want hij staat nu ook zonder stroom op het draad met zijn vriendin in de paddock.
Gebeurd is gebeurd en idd diep respect hoe de dames gehandeld hebben!

melaniemagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:26

Citaat:
Terug op stal aangekomen bleek de zweep van mijn vriendin ook door midden geknakt te zijn !

hahahahahaha die is goed :))
wat schrik je je dan dood inddd. :')
gelukkig goed afgelopen. :o

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:33

@annelot: het gaat er mij niet om dat ik 'mijn zegje doe', ik zeg alleen wat ik er van vind omdat ik al die lovende reacties niet begrijp. Wat ik mij nu afvraag: vind je het achteraf niet onverantwoord of voorkombaar geweest?

verography schreef:
Ik vind dit stuk zeker overtrokken. Want je geeft hiermee de schuld aan het los in een omheining foto' maken terwijl dat niets met het hele ontsnappen te maken had.

Het kan ook tijdens een wandeling gebeuren hoor.. Paarden horen namelijk gewoon respect te hebben voor een omheining en indien ze dat niet hebben dan zal je ze ook niet los gooien ;) .

Eh? Dit begrijp ik niet.. Je vind het gevaar van een loslopende tinkerhengst overtrokken omdat ik de schuld geef aan het los in een omheinig laten lopen om een foto te maken? Het gevaar staat los van de oorzaak...
Ik weet natuurlijk niet precies hoe het gegaan is, maar sowieso, als een hengst geen respect heeft voor een omheining, is het dan echt een verantwoord plan om hem voor de foto in een geimproviseerde afzetting in een gebied waar veel mensen zijn, en ruiters rijden, los te gooien? Als je een hengst hebt waarvan je weet dat die zacht uitgedrukt heftig reageert op andere paarden? En ja natuurlijk kan zoiets ook tijdens een wandeling gebeuren, zeker als je besluit met een tinker hengst aan een halster te gaan wandelen. Maar daarvoor is het goed om af en toe je gezond verstand te gebruiken, imo.

@melaniemagic: Ik zou me ook dood geschrokken zijn, als ik+mijn paard besprongen werden door een 800 kilo wegende tinker hengst :o Fijn dat alles toch goed is afgelopen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:56

sorry Hinke, maar je leest gewoon niet! Hij IS niet uit een omheining gebroken, hij heeft heilig respect voor omheiningen. Daarnaast is het absoluut geen paard wat normaal andere paarden in elkaar slaat. Hij heeft altijd naast mijn merrie in de trailer gestaan en zelfs naast mijn eigen hengst op de vrachtwagen. Het is vervelend dat het gebeurd is maar het is gewoon een ongeluk geweest, niets meer en niets minder. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

Maar zoals ik in je onderschrift lees heb je zelf een levengevaarlijke en onopgevoede haflinger, dus tja dat maakt het gemakkelijk om over anderen te oordelen....

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:40

Lonneke _/-\o_ :D

Enne 800 kilo???? Trek er maar 200 vanaf hoor, hij is stevig maar ZO stevig :o

Steph_vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:43

echt sneu!

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:51

Wat is er, kunnen mensen niet meer tegen een grapje? :\

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 21:29

Nou, nog even een berichtje. Kan het toch niet laten. De tinker liet zich zo pakken. En was in de hand verder hardstikke braaf. Sloeg 180 graden om en stond braaf op zijn biksjes te knabbelen toen de baas hem vast had. Dus ik denk dat hij wel te houden is. ( al twijfelde ik daar een moment eerder ernstig aan! )

Dus onverantwoord om met je hengst op het strand te lopen terwijl hij alleen een halster om heeft? Daar ben ik het niet mee eens. Dat is voor ieder paard anders. En als je een echt onopgevoed paard hebt, dan heeft een bit ook geen enkele zin...

Onverantwoord om een paard los te zetten op een strand enkel tussen paaltjes met draad? Ik vind het persoonlijk doodeng. Bij mij op stal gebeurd het toch met regelmaat dat ze met zijn alleen door het draad heen knallen als er iets gebeurd. Maar dat heeft niets te maken met het loslopen van DIT paard. Want dit exemplaar heeft wel respect voor draad en is op dat moment ook braaf tussen het draad gebleven om te poseren. Maar dit hele onderwerp is volledig off topic. Dus graag hiervoor een ander topic openen als er zoveel mensen zijn die hier over willen discussiëren.

En ja, als er nare dingen gebeurd waren was ik misschien wel totaal over de zeik en was ik mega kwaad een berichtje op bokt gaan schrijven. Maar gelukkig is alles goedgekomen, en waren we nu ook wel blij dat het paard dankzij ons gestopt was en de eigenaar hem kon pakken.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:33

annelot schreef:
Lonneke _/-\o_ :D

Enne 800 kilo???? Trek er maar 200 vanaf hoor, hij is stevig maar ZO stevig :o

Bas weegt al een kleine 700, dus dat haalt Ryon zeker wel ;)

Anyway, mooie foto's en mooi omgeschreven door TS. Gelukkig zonder kleerscheuren eruit gekomen allemaal, dat is het belangrijkste!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:34

Noedel met zijn 1.55 weegt 580 kilo (laatst gewogen in Utrecht op de weegschaal toevallig).

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:46

@Annelot: Volgens mij ben je TS nu wel een dek verschuldigt hoor :P
Of gaan we ervan uit dat ze haar kans niet heeft gegrepen :+

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 21:50

Hahaha. Nou een veulentje fokken in de toekomst staat wel in mijn agenda. Was alleen op zoek naar een quarter ;)

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:05

'Heb hier een heethoofd merrie staan die ik bij zoiets echt een bit en longeerlijn eraan zou moeten doen. Mijn hengst daarin tegen, die kan je op zulke momenten beter met halster pakken, met bit word die juist pissiger en weet die dat er iets gaande is/ of gaat komen.
otw halster of bit, das bullshit annelot heeft dr paard super onder controle, het is denk ik ook dat wij tinker mensen zowel annelot als de hengst kennen van shows, ritten en keuringen, dus weten hoe en wat ze beide zouden reageren.
en dat speelt ook mee in hoe de meeste tinker mensen reageren in dit topic..