Mijn pony (axiomas Dynamite) aangevallen door een hond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:30

Wow die wonden zijn best wel heftig !
En wat erg ! sterkte :j

Gioyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:38

jeetje, die eigenaar kan toch op zijn minst zijn excuses aanbieden?!
super veel sterkte met je paard!
x

Jette

Re: Mijn pony (axiomas Dynamite) aangevallen door een hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:43

jemig wat een naar verhaal! er is overigens ook een topic van een shetlander die laatst aangevallen is wel in zijn gezicht maar misschien staan er tips in ([MD] pony aangevallen door honden) heb niet je hele topic doorgelezen dus weet niet of het al eerder genoemd is.

maar ontzettend veel sterkte en hopelijk cross je snel weer over het strand!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:44

misschien gaan hondeneigenaren nu eens nadenken. daar in iedergeval wel denk ik. nu hier bij ons nog.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:57

kinel schreef:
misschien gaan hondeneigenaren nu eens nadenken. daar in iedergeval wel denk ik. nu hier bij ons nog.

ik ben hondeneigenaar en let altijd op, ik denk met mij velen. hond vindt paarden alleen maar leuk, maar rent er niet achteraan, wil eigelijk alleen maar snuffelen. En ik ken ook genoeg mensen die gewoon hun hond bij zich roepen als ze het niet gewend zijn. dus vind dit een beetje over 1 kam scheren.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:01

dan wonen hier toch genoeg hondeneigenaren die niet willen begrijpen, als je zegt dat je paard uithaalt naar honden. de mensen die het wel begrijpen, als ik het roep om de hond bij zich te roepen, die bedank ik ook wel netjes hoor. maar hier zijn ook wel genoeg lomperikken. daar kan ik me dan kwaad over maken.

Danij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 20:34

Hallo allemaal!

Bedankt voor het andere topic!

Met shiloh gaat het iets beter. Hij loopt wel beter heb ik het idee. Mag ook wel. Meneer staat op 80 pillen per dag. 4 verschillende soorten magnesium om het afvoeren van alle stoffen uit zijn lichaam te helpen.
Tegen de spierpijn en stijfheid! :j

Aan de ene kant geneesd zijn grote wond netjes, aan de andere kant blijft het helaas open?
Afbeelding

De brief is verzonden naar de eigennaar van de hond, ik ben benieuwd of en hoe hij zou reageren... :o

mirandazina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 01:21

Hoi Danij,
Ik ben je vlak voordat het voorval met je paardje gebeurde je tegen gekomen in de elzen, ik liep aan de ene kant van de plas met een groep honden en jij met een andere ruiter en paard aan de andere kant van de plas op het ruiterpad.
Wat me verbaasde is dat terwijl ik met de honden vlakbij was jullie aansprongen in galop, mijn inziens een erg domme actie omdat het risico op reactie van de honden groter word.
Je rijd in een losloopgebied voor honden en houd dan ook rekening met loslopende honden en de eventueele risicos hiervan. een hond blijft een dier en kan altijd achter een paard aan gaan.
Gelukkig zag ik je al aankomen en heb de honden die achter paarden aan kunnen gaan aangelijnd.
Ik rij zelf ook en bij buitenritten is het de regel dat je andere gebruikers in stap passeerd.
Je weet dat dat stuk van de elzen het enigste losloopgebied voor honden is.
Ik vind wel dat de honden onder controle moeten zijn en niet achter paarden etc. aan moeten gaan, maar ook honden zijn dieren net als paarden en gaan ook weleens hun eigen ding doen.
Verder mis ik in het hele stuk de hulp van de meneer die je paard heeft gevangen en jou heeft geholpen.
Ik keur de reactie van de eigenaar van de hond niet goed, iedereen is WA verzekerd en daarbij ook zijn huisdieren zodat je de schade vergoed krijgt.
Heel veel sterkte voor je paardje!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 02:28

Ik wist niet dat er zulke domme gemeente waren die een ruiterpad en losloopgebied in 1 hebben?

Citaat:
Een Ruiterpad is een speciaal zandpad waarover ruiters in de natuur met hun paarden kunnen rijden. Een ruiterpad ligt voor het grootste gedeelte vrij van het overige verkeer waardoor een ruiter met zijn paard geen overlast bezorgt aan andere weggebruikers.

Ruiterpaden zijn met een bordje aangegeven en alleen toegankelijk voor bereden paarden. Fietsen of wandelen is er verboden om zo een optimale veiligheid voor mens en dier te creëren. Er bestaan zowel smalle als brede ruiterpaden. Op brede ruiterpaden is mennen soms ook toegestaan.

Het bord voor ruiterpad kwam net als Fietsbrommerpad ook bij het RVV van 1990, alleen bestond Ruiterpad wat eerder.

Wandelen is er verboden.. laat staan de hond uitlaten?

Danij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 12:40

Dat klopt smurffie! Het is daar heel raar geregeld, en daarom gaat het helaas vaak mis ;( ..

Ik heb mijn paardje zelf weer gevangen hoor :)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:47

takkie_muis schreef:
wow , wat een laffe eigenaar zeg/

hopelijk komt ie er bovenop , ik duim voor je

Nou inderdaad dat hij bang is dat zijn hond aangepakt word kan ik me nog voorstellen maar we zijn toch allemaal WA verzekerd bah

tja koelen en bewegen veel stappen op het hard denk ik en misschien al vrij snel lieve honden in zijn buurt want hij kan hier wel eens een angst voor honden door ontwikkelen en dat is dan weer rot als je weer de weg op kan

succes en een dikke knuffel voor je paardje

Danij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 13:20

Ja ik heb ook duidelijk in de brief vermeld, dat we absoluut niet uit zijn op straf voor hem of de hond. We zouden het alleen zeer op prijs stellen de geleden schade vergoed te krijgen.. Ik hoop dat het helpt. :j

Met shi gaat het weer iets beter, Hij is onwijs druk :7 .. Meneer is in een erg goed conditie, en is een jong gezond paard.. Hij vind het zo dus wel welletjes geweest met dat kleine weitje en alleen maar stappen :') ..

Shiloh is gelukkig absoluut niet bang geworden van honden. Gisteren was ik een rondje park aan het stappen, en kwam er een grote hond blaffend op ons af, het interesseerde meneer gelukkig helemaal niets.. :z

Ik denk dat dat ook komt omdat ik zelf een Rottweiler heb, en shiloh en zij zijn dikke maatjes.. En gelukkig nog steeds *D

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:36

Jette schreef:
kinel schreef:

ik ben hondeneigenaar en let altijd op, ik denk met mij velen. hond vindt paarden alleen maar leuk, maar rent er niet achteraan, wil eigelijk alleen maar snuffelen. En ik ken ook genoeg mensen die gewoon hun hond bij zich roepen als ze het niet gewend zijn. dus vind dit een beetje over 1 kam scheren.

Hier ook een hondeneigenaar en ook ik let wel degelijk op. Vind dit soort opmerkingen dan ook altijd wel een beetje jammer, al moet ik zeggen dat ik het ook wel weer begrijp. Ook ik heb geregeld een merrie op twee achterbenen omdat de eigenaar de hond niet onder controle heeft. Ik denk dan heel simpel; als je je hond niet onder controle hebt met paarden, moet je ze niet loslaten in een gebied waar ook paarden lopen..

Zeg.. die man heeft toch een WA verzekering? Valt t daar niet op te verhalen? Wel een verschrikkelijk naar verhaal zeg..

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:40

Ik vind die wond er wel vies uitzien hoor. Dat het open staat is juist wel goed dan kan de prut eruit. Heeft de dierenarts niet gezegd dat je het moet spoelen of schoonmaken ofzo?
Wel fijn dat ie al wat beter loopt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:08

mirandazina schreef:
Hoi Danij,
Ik ben je vlak voordat het voorval met je paardje gebeurde je tegen gekomen in de elzen, ik liep aan de ene kant van de plas met een groep honden en jij met een andere ruiter en paard aan de andere kant van de plas op het ruiterpad.
Wat me verbaasde is dat terwijl ik met de honden vlakbij was jullie aansprongen in galop, mijn inziens een erg domme actie omdat het risico op reactie van de honden groter word.
Je rijd in een losloopgebied voor honden en houd dan ook rekening met loslopende honden en de eventueele risicos hiervan. een hond blijft een dier en kan altijd achter een paard aan gaan.
Gelukkig zag ik je al aankomen en heb de honden die achter paarden aan kunnen gaan aangelijnd.
Ik rij zelf ook en bij buitenritten is het de regel dat je andere gebruikers in stap passeerd.
Je weet dat dat stuk van de elzen het enigste losloopgebied voor honden is.
Ik vind wel dat de honden onder controle moeten zijn en niet achter paarden etc. aan moeten gaan, maar ook honden zijn dieren net als paarden en gaan ook weleens hun eigen ding doen.
Verder mis ik in het hele stuk de hulp van de meneer die je paard heeft gevangen en jou heeft geholpen.
Ik keur de reactie van de eigenaar van de hond niet goed, iedereen is WA verzekerd en daarbij ook zijn huisdieren zodat je de schade vergoed krijgt.
Heel veel sterkte voor je paardje!

Speciaal hiervoor een account aangemaakt?
Ik lees in jouw verhaal iets over een plas tussen jou en het ruiterpad. Dus hoe dichtbij was het werkelijk?
Verder ga ik er gewoon van uit dat ik op een ruiterpad kan galopperen. :+ Andere ruiters passeer je in stap ja. De rest heeft niets te zoeken op een ruiterpad. :)*
En dan zouden kinderen ook niet meer kunnen spelen in het bos. Want die rennen ook achter elkaar aan. Straks ziet een hond hun als hapje.
Als je hond zulk gedrag vertoont mag ie gewoon niet los. En doet ie dit voor het eerst loop je niet weg voor je verantwoordelijkheid.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:22

Zo.... lekker kort door de bocht hee..... tsss...
Als je even op had gelet, had je kunnen zien dat zij al sinds 12-03-2009 aangemeld staat... Beetje rustig aan dus.
Beetje tolerantie naar elkaar zou fijn zijn! "De rest heeft er niets te zoeken"? Tjonge jonge.... Laten we een beetje gezellig en sociaal blijven svp....

Neemt niet weg dat ik vind dat de hondenman niet voor zijn verantwoordelijkheid weg moet lopen.

TS, ben je al met de groene biotex in de weer geweest?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:42

De rest heeft idd niets te zoeken op een ruiterpad. Het heet niet voor niets een ruiterpad. Net als wij niet op het voetpad mogen. Heeft niets met tolerantie te maken.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:57

Helaas zit de wereld niet zo zwart wit in elkaar in de praktijk. In ons bos mogen ook geen crossmotoren, maar die zijn er wel en houden keurig (!!!) rekening met paarden en ruiters. Beetje sociaal blijven, kan echt geen kwaad hoor!
Of houden jullie je wel ALTIJD en OVERAL strikt aan ALLE regels? Je zou een bijzonder wonderlijke uitzondering zijn...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:07

Zucchero schreef:
Of houden jullie je wel ALTIJD en OVERAL strikt aan ALLE regels? Je zou een bijzonder wonderlijke uitzondering zijn...

:')

maar ik vind het toch ook wel fijn als er niemand op t ruiterpad wandelt, zodat ik geen last heb van paarden die ineens vol in de remmen gaan als je in een galopje de bocht door komt op een smal ruiterpad.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:15

Overige 'bosgebruikers' mogen idd niet op een ruiterpad komen maar dat betekend niet dat een ruiterpad geen wandelpad, zandpad of verharde weg kan kruisen, bij ons in het bos loopt het ruiterpad zelfs een 100-200 meter gelijkop met een wandelpad op het losloopgebied en ook nog eens strak naast de toegang tot de zwemvijver.

Je kunt elkaar dus gerust weleens tegenkomen, daar moet iedereen rekening mee houden.
Wat ik hier geregeld heb meegemaakt is dat ruiters in volle galop zo een zandpad oversteken wat totaal niet overzichtelijk was. Wij liepen daar met kinderen, gelukkig wel iets verderop maar het zou je maar gebeuren.

Waarmee ik overigens niets zeg over TS hoor, ik ken de hele situatie niet.
Maar er moet van alle kanten begrip zijn en rekening houden met.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:18

smurffie schreef:
Ik wist niet dat er zulke domme gemeente waren die een ruiterpad en losloopgebied in 1 hebben?

Citaat:
Een Ruiterpad is een speciaal zandpad waarover ruiters in de natuur met hun paarden kunnen rijden. Een ruiterpad ligt voor het grootste gedeelte vrij van het overige verkeer waardoor een ruiter met zijn paard geen overlast bezorgt aan andere weggebruikers.

Ruiterpaden zijn met een bordje aangegeven en alleen toegankelijk voor bereden paarden. Fietsen of wandelen is er verboden om zo een optimale veiligheid voor mens en dier te creëren. Er bestaan zowel smalle als brede ruiterpaden. Op brede ruiterpaden is mennen soms ook toegestaan.

Het bord voor ruiterpad kwam net als Fietsbrommerpad ook bij het RVV van 1990, alleen bestond Ruiterpad wat eerder.

bij ons is ook zo`n stuk waar de paden elkaar kruisen. en ja ook hier zijn de meningen verdeeld.

Wandelen is er verboden.. laat staan de hond uitlaten?
Laatst bijgewerkt door kinel op 25-11-11 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:18

Heel naar.
Sterkte met je paardje :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:22

anneliesdj schreef:
Overige 'bosgebruikers' mogen idd niet op een ruiterpad komen maar dat betekend niet dat een ruiterpad geen wandelpad, zandpad of verharde weg kan kruisen, bij ons in het bos loopt het ruiterpad zelfs een 100-200 meter gelijkop met een wandelpad op het losloopgebied en ook nog eens strak naast de toegang tot de zwemvijver.

Je kunt elkaar dus gerust weleens tegenkomen, daar moet iedereen rekening mee houden.
Wat ik hier geregeld heb meegemaakt is dat ruiters in volle galop zo een zandpad oversteken wat totaal niet overzichtelijk was. Wij liepen daar met kinderen, gelukkig wel iets verderop maar het zou je maar gebeuren.

Waarmee ik overigens niets zeg over TS hoor, ik ken de hele situatie niet.
Maar er moet van alle kanten begrip zijn en rekening houden met.

Een kruizing neem je nooit in volle galop.
Maar ik ken mensen die tijdens een rengalop midden op een mooi breed lang ruiterpad ineens een picknickende familie tegen kwamen. Dan vraag ik me af of zulke mensen een doodswens hebben. En dan nog een grote bek hebben ook. :=

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:00

:') Ik ben gek op natuurlijke hindernissen... Ze zaten toch wel dicht genoeg op elkaar hoop ik, want we zijn nog wel pas beginnend met crossen :+
Sorry.... we dwalen af :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:23

:')