Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
LisErm94 schreef:Gewoon rustig doorzetten en dan komt het allemaal goed. Het is natuurlijk het belangrijkste dat je vertrouwen in haar (en in jezelf) blijft houden! Die uitprobeerfase gaat vanzelf weer voorbij als jij sterk in je schoenen blijft staan.

xBontfire schreef:LisErm94 schreef:Gewoon rustig doorzetten en dan komt het allemaal goed. Het is natuurlijk het belangrijkste dat je vertrouwen in haar (en in jezelf) blijft houden! Die uitprobeerfase gaat vanzelf weer voorbij als jij sterk in je schoenen blijft staan.
Haha, ja maar ik ben zo bang dat als ze stilstaat en ik drijf door dat ze dan omhoog komt ofzo..
Ik ga altijd uit van het ergste maar dat komt omdat ik een schijterd ben
Nee dat is geen excuus dat weet ik, daarom ga ik morgen toch maar zelf haar doordrukken.
Succes morgen, en ik heb er wel vertrouwen in hoor (vanaf mn pc nog wel
)
xBontfire schreef:Hahaha nee er zit geen kwaad in, ze rent alleen maar de andere kant op.. Ze bokt zelfs niet eens![]()
En nu denken jullie; 'ben je daar zo bang voor?'
Maar ik ben altijd heel bang geweest heb ook altijd maar 1 pony gehad waarmee ik alles durfde, hoop dat ik dat over een jaartje ook met Bont kan
Je leert met vallen en opstaan en bang zijn hoort daar op een gegeven moment gewoon niet meer bij. Het is te hopen dat dat moment voor jou zsm komt, werk eraan. 
Citaat:Nou op dagen als vandaag zou je haar het liefst een goede straf geven, maarja daar verliest ze alleen maar haar vertrouwen van.
Ze schrok vandaag echt van alles, de blauwe hindernis blokken, de spiegels, ook gewoon uit het niets. Nou schrikt ze niet heel erg, niet dat ze dan 2 rondjes de bak door moet scheuren. Maar het is wel vervelend als je gewoon rustig draaft en je pony schiet opeens de andere kant op. Maargoed, ik was er heel erg ontevreden over al met al. Dus eigenlijk niet zo heel veel te melden over vandaag, maar misschien iemand die nog intresse heeft - of ikzelf later. Wat ze dan doet?
Stap nummer 1.
Naar buiten kijken en elke keer als ik dat wil veranderen met het hoofd gaan gooien & als je afwend een hele bocht terwijl ik gewoon optijd stuur, niet luisteren als ik stuur totdat ik er echt een rotte druk op zet en ik zelfs haar GEHELE NEUS kan zien!
Stap nummer 2.
Als je dan eindelijk denkt het gaat wel weer gaat ze heel erg in de teugels hangen. En nep schrikken.
Stap nummer 3.
Net zo lang dooretteren tot ze klaar is en dan ook nog een beloning verwachten.
Heb niet eens geprobeerd aan te galopperen op de rechterhand omdat ze dat toch niet zou doen en dat ik haar met dat schrikken toch niet door durf te duwen tot die galop, maar laten zitten.. Want anders had ze weer gewonnen.
Heb wel foto's van vandaag maar dat zijn er maar 3 dus die ga ik niet overzetten, bovendien is het gewoon met het halt-houden..
Ze heeft een nieuw hoofdstel!
Deze:
http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... dstel.html
Maar dan met bredere frontfriem en zilveren blinkertjes erop
Je zult hem op de foto nog wel een x zien!
) poetsen, beetje lelijk doen met het zadel etc. Maar dat was het dan wel, en toen ging ik de bak in. En toen dacht ik mijngod ik durf niet meer hoor, toen heeft een vrouw mij geholpen op mijn adem te letten en heb ik met Bontfire gestapt terwijl zij haar vasthield en een klein stukje draf. Dat meisje heeft hem wel even gewoon aan het werk gezet en ik heb Bont weer uitgestapt. Maar het voelt zo anders, ja ze zette vandaag geen stap verkeerd.. Maar wat nou als ze dat morgen ofzo weer wel doet?

Van vallen leer je, van niks doen niet..

Joltsje schreef:ik wil vooral jou en je ouders een compliment geven voor het kopen van een braaf paard (of het nou een manege paard is of niet). en geen overstresst wedstrijdpony.
yvonnedv schreef:Joltsje schreef:ik wil vooral jou en je ouders een compliment geven voor het kopen van een braaf paard (of het nou een manege paard is of niet). en geen overstresst wedstrijdpony.
Tja ik zou voor mijn kind juist geen manegepony kopen want 9 van de 10 keer hebben die zichzelf hele foute dingen aangeleerd en zijn nooit gecorrigeerd, wat voor een beginnend ruiter veel frustraties op kan wekken
Wij hebben 2,5 jaar geleden een 16 jarige z2 bomproef leermeester voor haar gekocht en hij heeft haar vanaf het begin alle vertrouwen gegeven die ze nodig had. Gaf ze "verkeerde" hulpen dan deed hij de oefening die daarbij hoort en zo heeft ze heel veel oefeningen van hem geleerd Een wedstrijdpony hoeft niet per definitie overstrest te zijn hoor.
Over twee weken start ze haar 1e M1 proef

xBontfire schreef:Dankjewel ik weet wel dat ik me gewoon niet zo bezig moet houden met van alles en nog wat, ik wilde gewoon dat ik al vertrouwen in haar had enzo, helaas heeft dit tijd nodig, en zij heeft ook tijd nodig om op haar baas te moeten vertrouwen![]()
Ik heb ook al besloten om met Vrijheidsdressuur aan de slag te gaan, dit ook omdat ik een stalling heb waarop je in de winter niet zo veel ruimte hebt om te rijden
Trouwens, succes met het redden van jullie manege!
Hopelijk versterkt dat jullie band ook weer wat meer

xBontfire schreef:Ik weet dat ik niet heel goed kan rijden maar iets aardiger mag ook wel, ik mag - maar dat wil ik zelf niet - naar de gevorderden les.. Dus misschien iets beter nadenken voor je iets zegt?
Het is namelijk echt niet leuk om te horen,
En als jullie vinden dat ik zo slecht rijd, mag ik dan vragen waaruit jij dat opmerkt?