Nachtmerrie is werkelijkheid, staart en manen afgeknipt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:50

PuzzleMe schreef:
Vriendin en ik klommen vroeger ook onder het hek door, maar dat was dan om een paard te verzorgen.. netjes met poetsspullen..

Mag je bijzonder blij zijn dat t niet hier was........

PuzzleMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:52

Dat zal best :j
Was ook heel snel afgelopen toen mijn moeder het zag, die drukte ons met de neus op de feiten hoe gevaarlijk het kon zijn. :)*

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:07

Mijn paarden zullen je niks doen.
Ik wel, als ik een brutaal blaag in mijn weiland tegenkom.

JoyceLa

Re: Nachtmerrie is werkelijkheid, staart en manen afgeknipt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:14

Jeetje! Daar word je zeker niet vrolijk van! Waar halen ze het lef vandaan? Kan me goed voorstellen dat je er nog elke keer als je er aan denkt ontzettend boos en wordt en machteloos voelt. Hoop echt dat het je gaat lukken om ze aansprakelijk te stellen! Want dit kan echt niet! En dan die ouders idd die het kind horen op te voeden, echt ongeloofelijk. Iedereen kan ook maar kinderen kweken zonder na te denken over wat opvoeden nu eigenlijk echt inhodt. Maar dat is dan weer iets waar ik me heel over kan opwinden..

Succes iig!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:15

tones schreef:
Mijn paarden zullen je niks doen.
Ik wel, als ik een brutaal blaag in mijn weiland tegenkom.

Hier idem!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:18

Maarja wat doe je dan als je kinders in je wei aantreft ? Ik vind dat wel moeilijk , zou de neiging hebben om ze met de koppen tegen elkaar te slaan of een draai om de oren te geven maar daar krijg je gegarandeerd problemen mee :P

Dan kun je wel brullen dat ze HEEL snel op moeten hoepelen....maar dan staan ze er een week later misschien weer :P

En bij die brutale koters van tegenwoordig heb je ook nog kans dat ze niet weggaan en brutaal gaan doen , hoe krijg je ze dan je wei uit...en hou je ze er uit zonder dat je zelf in de problemen komt....? :=

Hier dus maar lekker om de 30 cm een schrikdraadje / lintje , hopelijk houdt dat ze tegen :P

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:27

Ik heb wel eens 2 meisjes bij ons op het erf weggestuurd hoor. Ze hebben niks bij ons te zoeken. Op het hek staat dan ook geen toegang alleen voor paarden eigenaren. Zoiezo moeten mensen eerst voorbij een hek nog vóór een huis, dan heb je een lange oprit en vervolgens nog een hek wat altijd dicht is en waarop een bord hangt: geen toegang alleen voor paarden eigenaren. Dus als je dan nog het erf op gaat vraag ik je niet zo heel aardig het erf weer te verlaten..

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:34

Heb niet heel de discussie gevolgd :$ maar ik weet zeker dat als bij mij zoiets overkomt en ouders reageren laconiek, dat ik een keer aankom met een schaar en de paardenstaart van dat kind af zou knippen... Dan sorry zeggen en weglopen...

Ben blij dat er bij mij momenteel niemand meer bij mijn pony kan komen. Op vorige adressen kon dit soms wel. En wat er van zeggen: ZEKER!

Ze hoeven niets fouts te doen, maar wat als je paard trapt, ben jij verantwoordelijk.. Of ze laten het hek open... Of... Het hoeft niet verkeerd bedoeld te zijn, maar het kan zo snel mis gaan. Natuurlijk vinden veel kinderen het leuk om iets met paarden te doen, maar ze moeten ook leren dat ze niet zo maar in een wei kunnen gaan :)

plutak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:35

Hoe verzinnen ze het.. Echt verschrikkelijk..... Heb er eigenlijk helemaal geen woorden voor.
Succes met de stappen die je nog gaat zetten want dat is zeker nodig.

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:37

Ik heb net het hele topic doorgelezen, en hoe staat het er nu voor?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:40

Ben ook wel benieuwd of je inmiddels al wat meer weet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:49

Ik zou even uitzoeken hoe dat zit of je dit kunt verhalen als mishandeling of iets in die trant door aangifte te doen. En ik zou met foto's van de paarden nog een keer langs de ouders gaan van dat meisje en uitleggen waarom dit zo erg is omdat de sttaart een belangrijke functie heeft, mochten die dan weer zo makkelijk reageren dan zou ik zeggen dat je hier werk van gaat maken, als dit tenminste wat opleverd dan.
Ik heb een keer gehad dat iemand snachts van mijn twee paarden de staart had afgeknipt, nooit te weten gekomen wie het gedaan heeft, was zo kwaad, was midden in de zomer.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:55

LEKKERGEK schreef:
Pfft, jeetje. Dat die ouders dat meisje geen straf hebben gegeven. En idd de extentions verhalen op hun. Misschien dat je eerst even kan bellen van joh, wij gaan extentions aanschaffen voor de paarden en willen de kosten op jullie verhalen. Dan weten hun ook gelijk waar ze aan toe zijn. Willen ze niet betalen, tjah dan weet ik eerlijk gezegt ook niet zo goed hoe dit werkt. Via de verzekering misschien?

Heb even niet het hele topic gelezen dus sorry als ik nu iets dubbel neer zet.

Vind het echt heel rot voor je dat dit gebeurt is. Vind ook zker niet dat de meiden er zo makkelijk mee weg horen te komen, en dan zker de 2e niet ondanks dat ze misschien een jonge leeftijd hebben.
Aangifte doen is goed om de schade terug betaald te krijgen maar hou er wel rekening mee dat als je aangifte doet, je dus om strafvervolging vraagt van degenen waar tegen je aangifte doet en dat je dit dus niet alleen kan doen om iemand te laten schrikken zoals hierboven benoemd word. Je doet aangifte van vernieling, dieren vallen onder goederen!

Wat ook misschien een optie is is om contact te leggen met jullie wijkagent en aan hem te vragen of er een gesprek kan plaats vinden tussen jou en de ouders/kinderen en op deze manier tot een schadevergoeding te komen! Mocht je willen weten wie jullie wijkagent is en met hem in contact willen komen, bel dan even met 0900-8844.

Suc6 +:)+

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:10

weet je al wat?

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:07

verschikkelijk wat ze hebben gedaan en vooral die ouders van dat 2 de kind.
ik zou er zeker werk van maken ze hebben gewoon een hele staart eraf geknipt.
zometeen hadden ze in het leven geknipt.
vind als ze hiervoor in staat zijn ze ook de conseqentie ervoor moeten nemen.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:31

Ben idd ook wel benieuwd hoe het er voor staat..

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:40

Holy .. :oo

Ik snap je woede! Hier ook een eczemer, helaas wel met weinig haar maar haar voorpluk is prachtig lang. Ook tot op de neus. Ik zei laatst nog dat als iemand dat af zou knippen ik gek zou worden! Als het mij was gebeurd had ik niet voor mezelf ingestaan -:(- En die oudjes met hun staarten, of beter gezegd geen staarten.

Die reactie van ouders van meisje 2 doen het hem. Hoe onverschillig!

Ik moet eerlijk bekennen, ik heb het toen ik 14 was ook gedaan op een manege. Ze zag niks, onverzorgde lange pieken en klitten, aldus mijn oordeel. Was me ook totaal niet beuwst van dat het niet goed was. Dat bedacht ik later pas. Gelukkig was er minder dan een cm af en was de schade nauwelijks te zien. Ging ook om een fjordenvoorpluk, weet wel dat ik me heel erg schuldig heb gevoeld. Maar weet ook dat ik nooit zo'n schade als dit had aangericht :n Ik had genoeg kennis om dat te begrijpen!

Kruimel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:59

Wat een schrik zeg!

Ik weet niet of het al voorgesteld is, maar heb je geen rechtsbijstand oid?
Want die had ik er meteen op gezet, ook omdat nét dat stukje land over de grens valt...

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:44

Jeetje wat erg!
Die arme paarden zeg...

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:50

Wtf! :oo ik schrok me dood toen ik het las en vooral ik de foto's heb gezien! ik zou zelf het hier niet bij laten, ze zouden van mij een mooie vliegen deken of iets kopen omdat ze nu hun vliegenmepper kwijt zijn :(:) verschrikkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:29

8)7 Hoe bedenken ze zoiets?!?!
En wat deden ze eigenlijk op jou weiland?! Die antwoorden.. daar zou ik zooo boos om worden |o

xirisx123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:02

Aangifte doen, Het is jouwn paard en het slaat nergens op dat ze zomaar wat gaan knippen in iemand anders eigendom, Jij gaat toch ook niet hun tshirts kapot knippen?

xirisx123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:05

Jaime_ schreef:
Hier vast de foto's, mijn vriend heeft foto's van een betere kwaliteit, die we waarschijnlijk opsturen naar de ouders van meisje 2. Deze zijn gemaakt met mijn zakcameraatje, maar geven wel een redelijke indruk. Als eerste de foto's van mn eigen pony, die er dus het minst erg aan toe is:

Heel stuk uit de manen weggeknipt, de ene kant van zn manenkam is totaal weggeknipt tot bovenop de hals:
http://i39.tinypic.com/95q1qx.jpg

Nog een stuk compleet weg uit de manen:
http://i39.tinypic.com/2nqcj69.jpg

Helft van de staart weggeknipt helemaal vanaf bovenaan:
http://i40.tinypic.com/2a7v492.jpg

Voorpluk zeker de helft eraf, kaatsrecht afgeknipt, afschuwelijk lelijk ;( :
http://i44.tinypic.com/1pja0h.jpg

De voorpluk van de vos, of nouja de plek waar die ooit gezeten heeft:
http://i40.tinypic.com/2lw24y0.jpg

De staart van de vos, voor zover je dit nog staart kan noemen :\ :
http://i43.tinypic.com/20auxrk.jpg

Manen van de vos:
http://i43.tinypic.com/64f96b.jpg

Voormalige voorpluk van bruintje (je ziet aan enkele plukjes nog hoe lang die ooit geweest is):
http://i39.tinypic.com/2j422ip.jpg

Ene kant manen van de bruine:
http://i42.tinypic.com/2cnh6kk.jpg

Andere kant manen van de bruine (deels nog lang):
http://i39.tinypic.com/2cn8m1e.jpg

Van zijn staart heb ik helaas geen goede foto, hij stond in de schuilstal (paard is heel erg schuw, normaal valt het wel mee, maar door het opjagen van de kids is het nu weer terug bij af.. ik fotografeerde dus helaas tegen de zon in..)

Mijn god, Zijn ze wel goed bij hun hoofd?
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 07-11-11 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto quoten. Foto in link geplaatst.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 02:21

jees dis wel heel erg zeg ontzettend wat een idioten mormels

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:52

Is er al wat meer gebeurt?
Deze kinderen zijn niet goed bij hun hoofd.