Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Mondy_ schreef:Dat is inderdaad een fijne post ! Als je iemand kan vinden die er hetzelfde over denkt maar wat dichterbij woont/werkt zou dat jou en je paard wellicht heel goed helpen. Iemand die het paard niet kent en die jou niet kent en zo dus geen vooroordelen hebben, wat stalgenoten onbewust toch hebben. Nu wordt er denk ik teveel voor het paard gedacht (hij denkt dit en dat, wie weet doet hij straks dit enz) Ik ben van mening dat zo'n jong paard echt wel weer "rechtgetrokken" kan worden ! Nog wel een vraag waar ik misschien overheen heb gelezen, maar heeft de DA hem volledig gecontroleerd ? Niet alleen op blokkades ed maar bijvoorbeeld of de castratie wel goed is gegaan ?
LouLouB schreef:Als dit mijn paard was en ik had alles geprobeerd.. Dan zou ik willen weten wat mijn paard denkt... Dus niet wat ik denk dat hij denkt, maar wat hij echt denkt. Het klinkt misschien heel zweverig, maar als ik het echt niet meer zou weten zou ik eens een paardenfluisteraar of iets dergelijks laten 'praten' met je paard.. Misschien probeert je paard wat duidelijk te maken, maar lukt dat niet helemaal..
Het is maar een idee...
peppert schreef:Je hebt t in je verhaal over "datdoetieandersnooit" (steigeren).. vervolgens krijg je een advies om een waterballon mee te nemen naar buiten na 3 weken "straf" rijden in de bak en zeg je dat je het al eens met een ei in de bak hebt geprobeert? Wat heb je dan precies gedaan met dat ei, want hij steigerde nooit toch?
Jors schreef:Ha,
Ik kan het zo snel niet meer vinden, maar een paar pagina's terug vroeg iemand wat over t voer en de rest van zn dagritme.
Misschien kleine oorzaken die bijdragen aan zn stoute gedrag?
Je verhaal klinkt mij vooral in de oren als een paard dat barst van de energie, en niet weet waar hij dat moet laten. Helemaal omdat hij het soms niet, soms wel doet, als ik dat goed begreep uit je beginpost.
Ik hoop in ieder geval dat je een goede oplossing kunt vinden!
my_precious schreef:vandaag is de dierenarts geweest voor mijn paard en ik heb gelijk gevraagd of ze de ogen van S zijn paard kon nakijken vanwege die donkere glazige ogen zoals ik ze noemt en zijn ogen zijn helemaal perfect
hestejente schreef:my_precious schreef:vandaag is de dierenarts geweest voor mijn paard en ik heb gelijk gevraagd of ze de ogen van S zijn paard kon nakijken vanwege die donkere glazige ogen zoals ik ze noemt en zijn ogen zijn helemaal perfect
De veearts kan nooit de ogen goed onderzoeken bij jullie op stal met alleen een lampje. Echt niet.
hestejente schreef:my_precious schreef:vandaag is de dierenarts geweest voor mijn paard en ik heb gelijk gevraagd of ze de ogen van S zijn paard kon nakijken vanwege die donkere glazige ogen zoals ik ze noemt en zijn ogen zijn helemaal perfect
De veearts kan nooit de ogen goed onderzoeken bij jullie op stal met alleen een lampje. Echt niet.
maikeltje schreef:Jammer dat je pensionhouder niet meer ruwvoer wil voeren en het compenseert met krachtvoer. Maar goed, dat zijn de regels van een stal en daar heb je het als klant mee te doen. Kunnen ze voor jouw paard niet een uitzondering maken en dan zonder daar over te praten? (want anders heb je weer kans dat de rest van de klanten dat ook willen natuurlijk)
my_precious schreef:maar de pension houder blijft volhouden dat ze van dit hooi wat hun voeren, voordrooghooi dus in groene pakken veel te vet worden nou en ga daar maar eens tegenin dan!!
Freggle_Edge schreef:Tja, qua voedingsstoffen krijgen ze via dat rijke kuil echt wel genoeg binnen.
Maar een paard hoort zeker 16 uur per dag te kunnen kauwen om geestelijk ook gezond te blijven en ook nog eens om maagzweren te voorkomen.
Misschien dat je daar wat mee kunt richting de stalhouder?
Mijn paard ging vandaag buiten weer een stukje beter buiten dan de vorige keer!![]()
Ik heb niet af hoeven stappen, de keren dat hij dreigde te gaan staken, voelde ik het optijd aankomen en kon ik hem overtuigen.
We raken dus duidelijk steeds beter op elkaar ingespeeld.
Wel had ik 2 brave paarden mee op stap, dat werkt toch echt heel prettig.