gedumpt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 01:26

Wat schandalig van de eigenaar maar ook van de stalhouder om het paard op deze manier te verlaten/dumpen. Hopelijk hoeft het dier niet naar hen terug en vindt hij een liefdevol thuis waar hij welkom is en de nodige verzorging krijgt.
Van mij mogen ze hen die zich schuldig maken aan dit soort gedrag een straf en een verbod tot het houden van dieren opleggen. Schandalig..

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:11

Ik ben ook erg benieuwd wat er met dit dier gaat gebeuren.

knooopje

Re: gedumpt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:47

ik weet niet of de eigenaar het paard op een pensionstal had staan of op een entrainement?
want als hij het paard op een entrainement had staan is er een paspoort bij het paard,zonder papier/paspoort heeft het geen enkele zin om je paard in training te zetten omdat je er dan niet mee kan koersen.als hij het paard voor de recreatie heeft aangeschaft hoeft er niet perse een stamboom van het paard bij te zitten,omdat dravers vaak zonder papier verkocht worden,dit om te verkomen dat er weer mee gekoerst gaat worden.

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 12:34

hallo allemaal,
we hebben nieuwe info. het paard is geregistreerd, heeft koersen gelopen daar. staat op naam van ene XXXX uit YYY. helaas geen tel nr bekend. het paard staat nog waar hij stond want ndz heeft geen plaats. via tel en mail ben ik gister gewaarschuwd dat "men" het paard zou kunnen weghalen 's nachts. niet echt super. verder kunnen ze het paard terug krijgen binnen twee weken na vinden. dat is helaas wettelijk. ik heb al mijn info en deze topic doorgegeven aan de da den haag. die zijn nu verantwoordelijk.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 05-10-11 22:29, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Namen en gegevens verwijderd.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:57

Als het paard bekend is zal de vermeende eigenaar toch niet zo 'slim' zijn om het paard daar te dumpen? Waarschijnlijk is het paard al in verschillende handen geweest en zijn de gegevens van de eigenaar nooit gewijzigd.
Ik heb ook laatst een paard gekocht, maar nooit het paspoort laten aanpassen.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 03-10-11 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen en gegevens verwijderd.

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 12:59

het paard is niet door de eigenaar gedumpt maar door degene waar hij op stal stond. iemand met een baantje uit delft.

xsharonxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:00

wat zijn er toch rare mensen op deze wereld

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:00

Ik weet ook niet of het verstandig is om mensen hun naam hier op Bokt te zetten als zijnde de eigenaar. Nu wordt er een andere naam genoemd als eerst en de ware toedracht is helemaal nog niet duidelijk.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:02

Wie is diegene met dat baantje uit Delft dan?? Ik zou nl niet zo snel weten waar dat moet zijn......

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:15

jeetje waarom doe je zoiets al moet ik wel zeggen dat t wel een heel vriendelijk dier is oogt en dat draver zie je meteen...
word er na zoveel weken geen nieuwe eigenaar gezocht?

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:32

Menubel schreef:
het paard is niet door de eigenaar gedumpt maar door degene waar hij op stal stond. iemand met een baantje uit delft.

Zeker gevalletje van stalling maanden niet betaald dan dumpen wij hem maar op straat??
Mogen ze diegene ook wel effe aanpakken!!
Och en die hoefjes,allang geen hoefsmid meer gezien,hard aanpakken diegene die ermee te maken hebben,zowel eigenaar als staleigenaar!

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 13:33

ja mijn idee. ben er al dagen mee bezig maar we weten al best veel. ook de naam van het paardje. de hoefsmid wordt erbij gehaald door de mensen waar hij nu staat.

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:33

Hoe kan het dat ik hier in andere media niets over gehoord heb? Ik woon toch tenslotte in de buurt en ben gisteren nog in Wassenaar geweest (waar ik overigens enkele keren per week ben), maar ook daar heb ik er niets over gehoord!

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:34

Ik vind het meer dan verbazingwekkend dat nog niemand zich gemeld heeft!
Ik hoop dat het dier straks ergens een goed huis krijgt. Na 3 dagen en een pers bericht zou je toch verwachten dat iemand zijn of haar paard wel mist?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:34

die hoeven vallen nog wel mee
heb veel ergere gevallen gezien.

tis idd niet netjes om dat diertje te dumpen
maar naar omstandigheden vind ik hem er nog wel goed uit zien is niet zwaarverwaarloost :j
Hoop dat hij een leuk nieuw baasje vind!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:39

shilady schreef:
die hoeven vallen nog wel mee
heb veel ergere gevallen gezien.

tis idd niet netjes om dat diertje te dumpen
maar naar omstandigheden vind ik hem er nog wel goed uit zien is niet zwaarverwaarloost :j
Hoop dat hij een leuk nieuw baasje vind!

Ookal bestaan er NOG ergere gevallen,wil niet zeggen dat dit GEEN erg geval is,hoeven zijn veelste lang en vallen bij mij onder deze lengte onder verwaarlozing,ZEKER wanneer je hem dan nog zo op straat dumpt ook en dus niet de intentie hebt het beest in zorg te voorzien zoals een hoefsmid en voeding en water met deze temperaturen!

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:43

Maar wat ik me dan afvraag.....
Stel de eigenaar wordt niet gevonden en het paard moet herplaatst worden.
Hoe doe je dat dan zonder paspoort?

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 13:48

@dakotah tja dat weet ik niet. dat zoekt de da wel uit. ik ben nu aan het zoeken naar de laatste pikeur die hem gereden heeft. was op 6 juni.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:31

waarom eigenaar vinden? deze kon de stalling niet betalen dus wie weet wat er dan met het paard gaat gebeuren

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:14

Misschien wil hij er wel afstand van doen, als hij het toch niet meer kan betalen.

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 15:18

Hoop ik. Ik hoop ook dat de stal waar dd stond een flinke douw krijgt! Was overigens niet delft maar stompwijk.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:30

+:)+ dat hebben jullie snel voor elkaar! :))

ben erg benieuwd of jullie de ware reden van het dumpen nog horen,en wat er nu gaat gebeuren met het paard.

rabin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:32

ik ook

Menubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 15:33

Ja dank zij alle hulp van jullie zijn we zover! De da zoekt uit of ze de stal kunnen aanpakken, ik hoop het maar. En dan *zucht* maar hopen dat we geen contact met de eigenaar kunnen krijgen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:39

Tja, sommige mensen zijn vieze beestjes dat blijkt wel weer. Vindt het dier trouwens een ontzettend open oogopslag hebben, er zijn vast wel mensen die hem een beter plekje willen bezorgen.