Whauw trailerladen met Annemarie van der Toorn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:53

ninajojo schreef:
Nou nou zeg Ramzi. Heb je serieus zulk soort beweringen nodig om je punt duidelijk te maken?
Annemaries manier is inderdaad een manier van oplossen, maar het is gewoon niet mijn manier.

Zo heeft ieder zijn/haar manier van doen , toch? :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:10

Jemig kijk ik naar t eerste "actie" filmpje wordt het moment sûpreme niet gefilmd |o
Sorry hoor maar volg het paard met het filmen en niet dat gezig zag dat kijkt echt niet top...
Tuurlijk is t fijn dat t gefilmd word maar denk :o? dan wel goed na wat je filmt.... :roll:

Anoniem

Re: Whauw trailerladen met Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:21

...Slechte dag gehad?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:23

PaysBas schreef:
Jemig kijk ik naar t eerste "actie" filmpje wordt het moment sûpreme niet gefilmd |o
Sorry hoor maar volg het paard met het filmen en niet dat gezig zag dat kijkt echt niet top...
Tuurlijk is t fijn dat t gefilmd word maar denk :o? dan wel goed na wat je filmt.... :roll:

pff echt een goede aanvullende post +:)+

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:32

WildWings schreef:
...Slechte dag gehad?

Absoluut niet zelfs. *\o/*
Het is mooi dat het gefilmd is dus neem ik de moeite om er naar te kijken en als dan het moment sûpreme
niet wordt gefilmd is dat enorm spijtig.

Kan toch wel hoop ik op bokt nog steeds mijn mening uit net als jij. :P

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:50

Zeg dan niks :+

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:52

Jolliegirl schreef:
ninajojo schreef:
Nou nou zeg Ramzi. Heb je serieus zulk soort beweringen nodig om je punt duidelijk te maken?
Annemaries manier is inderdaad een manier van oplossen, maar het is gewoon niet mijn manier.

Zo heeft ieder zijn/haar manier van doen , toch? :)

Ja zulke beweringen heb ik nodig. Ik heb er namelijk een poephekel aan als mensen het altijd beter weten..

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:15

Lees het nu pas, ik ben het ook niet altijd eens met de manier van Annemarie. Ik zelf pak uit allerlei manieren weer stukjes om zo mijn eigen manier te vinden. Nu heb ik met trailerladen geen enkel probleem moet ik heel eerlijk bekennen. Maar vind dat ze het heel goed hebben opgelost op het laatste filmpje! Door gewoon te zeggen oke, dit paard is er nu eventjes klaar mee. Ik heb vooruitgang geboekt, wrss ben ik zelf te lang door gegaan. We zoeken een rustige plek op even een andere omgeving en brengen haar tot rust en gaan dan weer verder. Denk ook dat het heel handig is geweest om dat te doen zonder publiek erbij. Dat brengt ook weer rust mee voor het paard.

PS. Ik heb niet alle pagina's gelezen dus miss is dit al gezegt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:48

Ik was er zondag niet bij, maar jeetje, dat is met recht een probleem paard. Ik ben enorm blij voor je dat je bij Annemarie de kans hebt gekregen met je paard! De tweede sessie is ecdht enorm heftig om te zien, wat een lastig paard zeg, er lijkt totaal geen rust in te zitten of in te komen. Ben idd ook benieuwd hoe dat thuis is, is ze altijd zo enorm op de omgeving gefocussed ipv op de gene die ze zou moeten volgen? Ik herken het wel een beetje van mijn paard, dat 'ik wil alles in de gaten houden' gedrag dan, want zo extreem stresserig is ze gelukkig niet.
Ik vind het super dat A op dat moeilijke moment stopte, het is niet ideaal want je wilt natuurlijk het liefste stoppen op een mooment dat het goed gaat, maar waarschijnlijk is ook zij niet helderziend en kun je niet altijd weten wat erna gaat komen. Een ander paard had zich misschien uiteindelijk wel aan de situatie over gegeven en veel meer rust of iig overgave in zijn hoofd gekregen. Helaas werkte dat bij dit paard blijkbaar niet. Respect hoor hoe ze ermee om zijn gegaan.
Die filmpjes van de trainingen na HE geven al een heel ander beeld, super dat er al zo'n verschil is met het laden, echt super!!
TS ik hoop dat jullie echt goed geholpen worden met het trailer laden en Whauw van haar traumas af kan komen. Heel veel succes met je mooie paard :)

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:52

Hoe gaat het inmiddels met Whauw?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:58

annemariev schreef:
Van mij nog even een laatste reactie. Inschatting op de situatie is het moeilijkste van alles. Daar maak je verkeerde beslissingen. Wel is het zo dat het doorwerken de oplossing is vaak om problemen te verhelpen. Te vroeg stoppen kan juist vaak slechte resultaten geven.

Hoi Annemarie,

zou je hier nog wat verder op in willen gaan? ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt, maar zou er graag jouw visie op horen.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 09:31

ratjelover schreef:

geen idee hoe het met whauw gaat. ik heb gisteren een mail met wat vragen gestuurd, maar nog niet op alles antwoord gehad...

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:34

Met Whauw gaat alles prima. Van het weekend hebben we weer met haar geoefend en het de trailer inlopen gaat steeds beter. Wel blijft ze nog veel spanning houden met het achterwaarts de trailer uitgaan, dus dat is iets waar we nog even op moeten trainen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:56

66996236 schreef:
ratjelover schreef:

geen idee hoe het met whauw gaat. ik heb gisteren een mail met wat vragen gestuurd, maar nog niet op alles antwoord gehad...

Eh ... je weet niet hoe het met je paard gaat? :? Wordt je daar dan niet met regelmaat door de trainer van op de hoogte gehouden?
Ik neem toch aan dat je niet via dit topic (zoals de reactie hierboven van Farah_) hoeft te horen hoe het gaat met haar ...?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:09

Citaat:
Eh ... je weet niet hoe het met je paard gaat? Wordt je daar dan niet met regelmaat door de trainer van op de hoogte gehouden?
Ik neem toch aan dat je niet via dit topic (zoals de reactie hierboven van Farah_) hoeft te horen hoe het gaat met haar ...?

Ik kan helemaal niet tegen dit soort geneuzel!!!
Gisteren was het zondag, men hoeft toch niet 24 uur achter de computer te zitten om iedere mail binnen 3 minuten te beantwoorden?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:43

shan schreef:
Citaat:
Eh ... je weet niet hoe het met je paard gaat? Wordt je daar dan niet met regelmaat door de trainer van op de hoogte gehouden?

Ik kan helemaal niet tegen dit soort geneuzel!!!
Gisteren was het zondag, men hoeft toch niet 24 uur achter de computer te zitten om iedere mail binnen 3 minuten te beantwoorden?

Hallo, even rustig!

TS geeft aan 'geen idee' te hebben hoe het gaat met haar paard. Dat suggereert dat ze tot dat moment dus nog geen info van de trainer heeft gehad over de stand van zaken. En dat verbaast mij, reden waarom ik dus vraag of ze niet tussentijds op de hoogte wordt gehouden.

Ik zeg helemaal niets over de termijn waarbinnen op een mail gereageerd moet worden (even goed lezen, he! ;) )

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:46

Je hebt gelijk simodi, mijn excuses, niet goed gelezen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:49

shan schreef:
Je hebt gelijk simodi, mijn excuses, niet goed gelezen.

OK! ;)

Ik zou zelf namelijk graag gedurende de tijd dat mijn paard ergens anders in training zou staan voor een probleem met regelmaat op de hoogte gehouden willen worden van hoe het gaat, vandaar mijn vraag aan TS hoe dat in dit geval (bij Annemarie v.d. Toorn) gebruikelijk is.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:37

phoe geen makkelijk probleem bij dit paard.
Ik was een stille meelezer maar bij het zien van de laatste filmpjes ben ik toch blij om vooruitgang te zien. Het zal enige tijd vragen denk ik om haar van dit probleem af te helpen. Dit is niet zo maar even snel opgelost. En die tijd moet dit paard dan ook kunnen krijgen volgens mij.
Ik ben benieuwd hoe het verder evolueert.
En eeuh trouwens een heel mooi paardje hoor. Daar mag je trots op zijn.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 12:16

ik dedoelde na de laatste update en de training. ik ben zelf ook nog een keer bij whauw geweest maar dat was meer om haar even te zien en beetje te poetsen
ik ontvang over het algemeen wel snel mail terug. en heb imiddels ook al mail terug ontvangen. whauw loopt nu rustig aan een lang touwtje de trailer op maar heeft nog wat moeite om er rustig af te gaan. moet nog even kijken wanneer maar ga er van de week naartoe om mezelf ook even bij te spijkeren ;)
en dan misschien dat whauw met de nodige begeleiding vrijdag weer naar huis komt.. :D

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:15

Filmpje houden jullie nog even tegoed.. vanochtend weer eentje gemaakt maar krijg 'm helaas niet van de Iphone af. Morgen even een nieuwe poging!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:02

Elke dag en elk uur een update is ook geen doen toch, die mensen hebben wel wat meer te doen (bezig zijn met paarden bijvoorbeeld ;))

Zou fijn zijn als ze weer naar huis kon komen! Fijn te horen dat het al wat beter gaat, maar dat eraf gaan blijft dus ngo wel echt een euvel. Weet je eigenlijk ook hoe dit gedrag is ontstaan? Of kom ik nu als spuit 11 over en heb je dat al eens ergens verteld :o Zo'n groot trauma lijkt mij niet uit de lucht vallen.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:32

Ik vind het eigenlijk helemaal top dat Annemarie wel zelf toegeeft dat ze een fout gemaakt heeft, dat zegt ze ook in het filmpje :j
Ik geloof dat ik het anders zou aanpakken, maar goed dat is misschien de reden dat ik geen professional ben :D
Ik hoop dat het lukt om hem over zen angsten heen te zetten!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:35

66996236 schreef:
ik dedoelde na de laatste update en de training. ik ben zelf ook nog een keer bij whauw geweest maar dat was meer om haar even te zien en beetje te poetsen
ik ontvang over het algemeen wel snel mail terug. en heb imiddels ook al mail terug ontvangen. whauw loopt nu rustig aan een lang touwtje de trailer op maar heeft nog wat moeite om er rustig af te gaan. moet nog even kijken wanneer maar ga er van de week naartoe om mezelf ook even bij te spijkeren ;)
en dan misschien dat whauw met de nodige begeleiding vrijdag weer naar huis komt.. :D

Nou, dat schiet al op, als ik het zo hoor is er dus inmiddels een basis die uit te bouwen is.
Fijn dat ie nu gauw weer terug komt!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:46

66996236 schreef:

Da's goed nieuws! :j