Pony gered, ons pennyverhaal *overleden*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:19

wat een zorgenkindje, maar erg goed dat je dit doet! _/-\o_

bakkabouter

Re: Pony gered, ons pennyverhaal (hopelijk met happy end...)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 17:02

Vanochtend een beetje een dubbel gevoel. Pony probeerde recht te staan zodra we aankwamen, en vermoedelijk had hij dat al eerder geprobeerd. Op zich absoluut geweldig dat hij probeert! Maar hij kan het nog niet zelf... Hij was te uitgeput om mee te werken, en zelfs met ondersteuning kon hij maar met heel veel moeite blijven staan. Aangezien ik op tijd op mijn werk moest zijn, hadden we niet de tijd om hem eventjes te laten liggen en nog een keer te proberen.
Een paar uur later nog een keer geprobeerd (daar was ik zelf overigens niet bij). Pony hielp heel goed mee, maar dan eerder van de kant in de gracht. Hij zette zijn achterhand recht, maar zat vanvoor nog op zijn knieën. Vanachter loslaten om vanvoor op te tillen ging niet, want dan zou hij weer tegen de vlakte gaan (erg stabiel is hij nog niet de eerste minuten dat hij rechtstaat...) Uiteindelijk toch gelukt :)

Normaal laten we hem ongeveer een uurtje staan, en duwen hem dan zachtjes om. Uit zichzelf blijft hij staan tot hij letterlijk van uitputting neervalt, en zo ver willen we het niet laten komen. Na dat uur was er echter geen beweging in te krijgen, hij moest en zou blijven rechtstaan! Nog een uurtje erbij, en toen ging het wel. De volgende shift, ging weer op de gebruikelijke manier, maar kwam eigenlijk iets te vroeg. Na 10 minuten staan is hij zelf weer gaan liggen omdat het niet ging. Heerlijk dat hij zo koppig is en wil proberen, maar we zijn bang dat hij wat overmoedig wordt... Het laatste waar we op zitten wachten is een terugval omdat hij zichzelf uitput met toch langer en vaker te willen rechtstaan. Daar gaan we dus nog iets voor moeten verzinnen...

Maw: absoluut vooruitgang, maar een nieuw probleem erbij ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:14

goed hoor dat hij zo`n willetje heeft

mesten doet hij liggend maar hoe doet hij dat als hij moet plassen?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:20

ben benieuwd hoe dit blijft gaan, in elk geval vooruitgang dus :)

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:40

Wat een succes! een vooruitgang om trotts op te zijn!

Misschien dat hij na een uurtje weer gaat liggen als je een voetje vraagt, als hij zo onstabiel is moet hij wel gaan liggen als hij nog maar 3 benen heeft. Wel oppassen dat het geen gewonte wordt om te gaan liggen bij het vragen van een voetje.

Nog veel succes!

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:45

Jeetje!

wat ontzettend goed dat je ze probeerd op te knappen!
Hoop natuurlijk op een goeie afloop....

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 20:25

mirgino schreef:

In het begin ook gewoon al liggend, dus we mochten elke dag alle viezigheid uit zijn koker prutsen, echt een geweldig leuke job *not*
Nu houdt hij meestal op tot hij staat, ik heb hem iig al een paar dagen niet meer liggend weten plassen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:28

Hij is dus straks nog zindelijk ook! :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:29

bakkabouter schreef:
mirgino schreef:

In het begin ook gewoon al liggend, dus we mochten elke dag alle viezigheid uit zijn koker prutsen, echt een geweldig leuke job *not*
Nu houdt hij meestal op tot hij staat, ik heb hem iig al een paar dagen niet meer liggend weten plassen.

:(:) och ook triest voor dit diertje,wat een geluk dat je op zijn pad gekomen bent
ik hoop dat hij straks lekker op eigen benen kan staan, dan is er veel gewonnen.
kan je een keer een filmpje plaatsen?

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:32

Weer bijgelezen.. toch mooi dat hij het zelf wil proberen..petje af voor jullie hoor!!

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:37

Het klinkt erg raar, maar ik ben gek op dit soort topics. En dan natuurlijk helemaal op het happy end.
Wel updates blijven geven hoor!
Super wat jullie doen!

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:01

Hopelijk komt het allemaal goed!
Super dat je dit doet!!

tamara_sissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:08

We zijn weer 2 dagen verder.
Hoe gaat 't nu met Gimli?

Cinnnndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:21

Wauw, wat een verhaal! Vind het echt geweldig dat jullie dit voor dat beestje doen!!!
*respect* En heel veel succes!!!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:25

Ik volg het ook nog steeds. Hoop zo dat het goed gaat komen.

karoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:36

Hij probeert de laatste dagen meer en meer zelf recht te staan. Dat op zich is super. Jammer genoeg zijn zijn pogingen nog niet bepaald succesvol en heeft hij nu al 2 dagen amper rechtgestaan omdat hij te uitgeput is van al zijn pogingen waardoor hij eens we hem rechtzetten met moeite 10 min kan staan.
Hij komt wel mooi bij en intussen begint zijn vacht goed te blinken dus nu maar hopen dat hij een van de dagen een geslaagde poging onderneemt en dat hij staat als ik aankom...

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:54

Ik snap echt niet hoe mensen dit kunnen doen, echt belachelijk.
Echt super goed van jullie dat jullie dit gedaan hebben! :j

karoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:42

Vandaag had Gimli duidelijk een betere dag. We kunnen hem intussen met 3 man rechtzetten zonder takelen. "Gewoon" opheffen en dan zet hij zelf zijn poten en na een kleine minuut staat hij volledig zelfstandig. Zelfstandig rechtstaan lukt nog steeds niet, maar er is duidelijk weer verbetering :D

Vandaag ben ik ook nog eens naar Bles gaan kijken (de 2e pony), ook zij ziet er stukken beter uit. Het is dag en nacht verschil met de pony die we er toen hebben weggehaald. Ze moet nog éénmaal behandeld worden tegen de luizen. Tegen het einde van de maand als ze nog iets meer aangesterkt is gaat ze op de weide met nog 4 andere paarden & pony's

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:26

ook ik heb even alles gelezen!
wat goed allemaal zeg!
ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen!
succes verder!

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 01:29

Wat goed van jullie dat jullie die pony's geholpen hebben, respect hoor! En dan de moeite die jullie voor Gimli doen.. prachtig.. Hoop dat alles goed komt! ;)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 01:46

karoke schreef:
Vandaag had Gimli duidelijk een betere dag. We kunnen hem intussen met 3 man rechtzetten zonder takelen. "Gewoon" opheffen en dan zet hij zelf zijn poten en na een kleine minuut staat hij volledig zelfstandig. Zelfstandig rechtstaan lukt nog steeds niet, maar er is duidelijk weer verbetering :D

Vandaag ben ik ook nog eens naar Bles gaan kijken (de 2e pony), ook zij ziet er stukken beter uit. Het is dag en nacht verschil met de pony die we er toen hebben weggehaald. Ze moet nog éénmaal behandeld worden tegen de luizen. Tegen het einde van de maand als ze nog iets meer aangesterkt is gaat ze op de weide met nog 4 andere paarden & pony's

Even nog een aanvulling van de laatste shift vandaag.
We zijn inmiddels zo ver dat het hele takelsysteem niet meer echt nodig is. Singel onder zijn buik, iemand aan elke kant, en iemand aan zijn staart, en meestal zet hij dan zelf zijn benen min of meer op de juiste plaats en staat mee recht. Daarna is het een kwestie van hem even in balans te houden de eerste minuten.
Hij staat ook best stevig. Vorige week zou een stevige vlaag wind hem omver hebben kunnen blazen, nu moeten we echt met ons volle gewicht tegen hem duwen om het weer te laten liggen.

We hebben ondertussen wel een nieuw probleem: doorligwonden. En niet eentje, 3 aan elke kant ter grootte van een vuist, en nog een hoop kleinere plekjes... We proberen ze schoon te houden, en hebben de nodige smeerseltjes gekregen van de DA, maar zo lang hij niet vaker staat gaan die helaas niet snel genezen.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:52

Ik zou jullie toch echt aan willen raden om een foto van de hoefjes te maken. De pony kan nu al bijna 2 weken niet zelf opstaan en de verberingen zijn minimaal.
Jullie bedoelingen zijn heel goed maar voor mijn gevoel had dit allang een stuk beterder moeten zijn. Zeker omdat hij nu goed verzorgt wordt.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:30

Inderdaad Aisie twee weken is een lange tijd zeker voor een vluchtdier. Wel fijn dat er wel wat verbetering is als hij dan eenmaal overeind is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:14

ik lees al vanaf het begin mee en heb ook al eens gereageerd dat jullie super bezig zijn, maar ik begin te twijfelen ofdat jullie niet iets tever hierin doorgaan, zijn jullie nog wel eerlijk naar dit paardje toe,

kijk ik ken de situatie alleen maar vanaf dit topic maar als ik dit zo allemaal lees vind ik persoonlijk dat het nu toch wel tever gaat, (niet aanvallend bedoelt.)

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:01

Te ver gaan? Hoe bedoel je ze gaan te ver? Vind het super dat ze zo bezig zijn voor Gimli.
Vraag me alleen wel af waarom ze hem steeds weer op de grond duwen.
Hij staat getakeld dus als het goed is staat hij niet met zijn volle gewicht op zijn benen en kunnen die dus gewoon rustig aan doen.

Als ik bij animal planet kijk staan die paarden ook getakeld soms staan ze zelf niet eens omdat ze de kracht niet hebben. Die duwen ze toch ook niet steeds terug op de grond?
Die blijven daar 'hangen' tot ze genoeg kracht hebben om zelf te staan.
Het belangrijkste van dat takelen is dat de boel niet in de verdrukking gaat bij het liggen. Wat fataal zou zijn.
Het continue terug leggen op de grond, ja dan krijg je doorlig wonden, en wellicht gaat het beest je nog misbruiken ook door niet te helpen bij het opstaan, jullie doen toch alles voor hem. :P

Tja of de mensen bij animal cops doen het helemaal fout en hebben geen idee wat ze doen..
Ik vraag het me alleen maar af waarom jullie dit zo doen. :j

Google eens "Horse Sling" misschien dat je daar ideeën uit kan halen voor jullie hang constructie.