Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
! 2005 schreef:dressagelady schreef:TS: Wat geweldig dat je paard weer back on track is, het rijden ziet er goed uit! Als ik in jouw positie stond had ik waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan. Toch opvallend dat de mensen met het hoogste woord hier geen benul hebben van revalidatie en het nut van sederen. Geniet van je topper, ga lekker zo door en laat je vooral niet gek maken!
Er zijn hier meerdere mensen geweest die netjes hebben uitgelegd ok dat je sedeert, maar geef hem geen tik dan. Maar daar wordt overheen gelezen blijkbaar... Krijg van dit topic een beetje het gevoel dat als je het niet eens bent met deze manier van doen, om wat voor reden ook, dat je een penny bent die niks van (sport)paarden weet.
Maar toch bedankt 

Ik hou me mooi aan het voorgeschreven revalidatieschema
Leuk te horen dat je mn paarden leuk vind! Ik had alweer een heleboel negatieve reacties verwacht in de tijd dat ik niet op bokt was
Y_DG schreef:Vandaag weer een beetje minder gesedeert en hij was al lekker actief, been eraan en hup weg, zo is het te doen, hij is bij de zaak maar toch net dat frisse dat eraf is. Hopelijk binnenkort zonder!
Heb je ze eenmaal weer gezond, wil je t graag zo houden, helemaal als je kijkt wat het gekost heeft, zowel financieel als emotioneel. Succes met die mooierd! klomp schreef:Y_DG schreef:Vandaag weer een beetje minder gesedeert en hij was al lekker actief, been eraan en hup weg, zo is het te doen, hij is bij de zaak maar toch net dat frisse dat eraf is. Hopelijk binnenkort zonder!
Kijk eens aan, super zeg!! Hopen dat je die stijgende lijn kunt vasthouden!
En lekker geslapen vannacht?
Hij hoorde paarden voorbij de bak komen maar zag ze niet en ooohhh dat had hij gehoord hoor, dat heeft hij altijd, als hij paarden hoort en niet kan zien word ie lekker heet. Zelfs nu, dus zo gek veel zal hij niet gesedeert zijn (ja het blijft nog wat hangen
)
Vandaag met het revalidatiecentrum gebeld, en zn laatste trainingsschema even opgevraagd, blijkt dat ik hem minder hard zn pees belast dan hun deden, kunnen we het toch lichtjes aan gaan opbouwen per vijf minuten. Maar beter te weinig dan téveel 
) weer rare sprongen had gemaakt terwijl we alleen mochten stappen. Ik heb er toen niet voor gekozen om hem te verdoven omdat hij niet elke keer zo tekeerging. Omdat de revalidatie niet helemaal liep zoals we hoopten hebben we besloten om hem na 6 maanden stalrust opbouwend op de wei te zetten. Nu staat hij bijna 3 weken onder lichte sedatie al hele dag op de wei, en ik ben de sedatie iom de VA aan het afbouwen. Ik ben blij dat de mogelijkheid er is om net de scherpe randjes eraf te halen, zodat hij happy en rustig in het weiland staat en zijn been er steeds beter uit gaat zien. Ik heb overigens ook nergens gelezen dat TS zijn paard maanden aan de sedatie wil houden, dat zal toch ook vnml voor het begin zijn.
Bedankt voor je reactie! En idd beter iets te voorzichtig dan te fanatiek

Ziet er ook netjes uit. 

Ik zat het filmpje van het zwemmen te kijken, dat is ook apart joh! Die bak wordt ineens heel diep? Schrok ie niet de eerste keer?Y_DG schreef:@wollinlotte: Bedankt! En idd, hopelijk kan het binnenkort zonder verdoving, we bouwen wel stelselmatig af hoorJa ik heb een PRP behandeling laten doen en die doet wel goed zn werk. Heeft de jouwe ook een blessure?
@verto: oh wat een drama seg, eerst en vooral verdoof ik hem omdat hij vier maanden stil staat. Hij heeft in het revalidatiecentrum vooral gezwommen en op de loopband gelopen. De laatste maand mocht ie aan het draven en hebben ze het daar opgebouwd qua drafwerk. Nu mag ik wel al even rijden, maar het is wel nog een paard dat boordevol energie zit die van het minste geluid ontploft. Dat paard heeft vier maanden niet gewerkt he, welk braaf paard zou dan braaf blijven? Zonder verdoving wil ie teveel zijn energie kwijt wat ABSOLUUT vermeden moet worden!
En van die tik, ja ik heb hem een tik gegeven? Dat gaat niets doen aan zijn pees hoor. Wanneer je paard niet vooruit wil en hij reageert niet op je been, dan geef je ff een tik, hij heeft een blessure maar hij mag nog wel luisteren he ? Ik vind eerlijk gezegd dat je overdrijft hoor. Ik ben iemand die leeft voor zn paard en natuurlijk voor zn gezondheid, anders had ik hem ook niet naar dat revalidatiecentrum gedaan wat stukken van mensen kost. Ik ben heus niet onvriendelijk voor mijn paard wat jij zegt, of oneerlijk
En tis thans niet dat dat van nature zo'n schatje is. 4 maanden is heus geen onoverkomelijke tijd. Dat ge hem verdoofd zal me op zich een zorg zijn overigens al moet ge toegeven dat uw begin bericht enigszins tegenstrijdig is. Maar een verdoofd paard vooruit tikken vind ik dan ook weer zo zo.. (en ja ik las al da ge hem al minder geeft maar het principe staat me tegen.. Wilt ge anders een testen hoeveel gij nog luistert onder verdoving?
) Paard is niet lui/reageert niet beperkt omdat hij niet wil maar omdat gij hem verdoofd.