Mijn meisje haar laatste dag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hesterve

Re: Mijn meisje haar laatste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:46

Super wat je gedaan hebt voor je paard,hoe moeilijk voor jullie ook! Wist ook nniet dat je chteraf de benen mocht bekijken. Ik denk dat dat voor jullie een hele grote bevestiging is geweest dat dit de juiste keus is geweest .Heel veel sterkte met het grote gemis!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:13

Wat een respect heb ik voor jou! Helemaal dat je erbij durft te blijven tot het moment dat het echt over is!
Heb echt een aantal keer flink moeten slikken om mijn tranen binnen te houden want die kreeg ik hiervan zeker in mijn ogen.
Je paard zal vast trots zijn geweest op zo'n baasje! Veel sterkte met het gemis.

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:35

Heel veel sterkte :(:)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:40

Wat knap dat je in haar benen hebt durven kijken, brrr moet er niet aan denken (maar da's meer omdat ik denk ik van m'n graadje ga ;-) ), maar ik denk wel dat het jou enorm sterkt in de beslissing die je genomen hebt...

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:50

Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit enorme gemis en je vertellen dat je een moedig persoon bent en je een moeilijke maar goede beslissing hebt genomen. sterkte.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:58

idd veel respect!
denk dat het ook juist een grote troost voor je zal zijn nu je met eigen ogen haar "mankementen" hebt gezien.
en natuurlijk heb je verdriet maar kan me ook goed voorstellen dat je er bij bent gebleven, voor mezelf is een dood dier alleen nog maar een omhulsel van wat/wie het ooit geweest is.
zodra de ziel/het leven er niet meer is is het niet meer jouw geliefde paard, alleen nog maar dat omhulsel, het lichtje in de ogen is weg en zit dan alleen nog in je hart, je verdriet word daar echt niet minder om.
veel sterkte met het verlies van je paardje, zo te lezen zal ze je erg dankbaar zijn!

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:09

Respect dat je je paardje uit zijn lijden hebt verlost, en dat je toch weet waarom ze zoveel pijn had.
ik wens je echt heel veel sterkte de komende tijd, jou paard heeft echt een super baasje gehad.
Veel sterkte toegewenst,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 06:34

En ook van mij respect. Dat je dat kon, dat je je meisje tot het eind hebt kunnen bijstaan........ waar haalde je de moed en de kracht vandaan........

Ik heb gehuild bij je verhaal, het bracht herinneringen terug. Dat is niet erg, ik vind het heel goed wat je doet.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:11

ben even heel stil, wat prachtig liefdevol en respectvol beschreven. Het is dat Nijkerk vanuit hier zeker 2 uur met de trailer is, anders zou ik daar ook graag mijn paarden laten gaan als het moment daar is.. Dank je wel voor het delen van jouw ervaring en sterkte met het verlies van je merrie, je hebt het goed gedaan :(:)

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:23

Echt heel veel respect voor wat jij hebt gedaan!
En heel veel sterkte!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:19

Wauw, hier heb ik echt heel veel respect voor.
Heel veel sterkte!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:28

wij zijn vandaag in kerkdriel geweest, paard was blind. Ze deden het daar ook heel netjes. Mijn moeder en ik zijn er niet bijgeweest, durfde wij niet aan, misschien minder fijn voor het paard, maar we wilden ook niet van ons stokkie gaan.
Toen we uit de kantine kwamen moest mijn moeder naar de wc, toen heb ik door het raam gekeken en zag het paard hangen, wilde het toch met eigen ogen zien en toch zag het er niet vreselijk uit. We hoorde buiten wel een paar hele harde klappen, dit waren gok ik stuiptrekkingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:41

Dat snap ik ook, als je niet bij het moment wil zijn, dat je paard geschoten wordt.......
dat je dan wel kijkt als hij hangt, snap ik ergens ook wel...... je wil wel zeker zijn dat hij dood is......
Toch zou ik dat erger vinden denk ik.......

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:25

Echt, respect!

agieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:32

Wauw! Echt RESPECT. Ik krijg de tranen in me ogen als ik dit zo lees.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:42

TS respect. Zoals ik dit lees, was het zeker voor jou merrie de beste keuze. Ook top van de "begeleiding" en de kans om te kijken waarom je merrie steeds ging kreupelen. Dan heb je ergens toch meer bevestiging van de juistheid van je keuze.

Ik geraak stilaan steeds meer overtuigd dat slachten niet minder "humaan" hoeft te zijn dan inslapen en heb ondertussen spijt dat ik mijn merrie heb laten schrappen voor de slacht/consumptie, al was dat eerder omdat mijn vriend gedreigd had haar naar de slacht te doen als mij iets overkwam...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:56

Ja maar het paard was amper nog herkenbaar bij ons, mijn moeder heeft een korte blik geworpen, we hebben niet in de hal zelf gestaan, alleen boven bij de kantine enzo, ik weet ook niet, wilde graag gewoon zien hoe het eraan toe ging, het was natuurlijk niet mijn paard, dan is het al heel anders vind ik.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:04

diep respect hoor!
En gelukkig weet je dan ook zo dat je de juiste keus hebt gemaakt mede doordat jullie de benen nog hebben nagekeken.
Ik zou het je niet kunnen nadoen en al zeker niet mee de schietzaal in kunnen gaan.

Je bent meer dan goud waard als baasje!

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:07

wauw wat vind ik jou stoer! echt respect!

nog wel heel veel sterkte.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:10

Jeeeetje! heb je verhaal met tranen in mn ogen gelezen,
wat ontzettend knap dat je dit voor je paardje gedaan hebt, en dr ook echt vastgehouden hebt,
echt fantastisch! Erg veel respect!
Ik hoop dat je het een plekje kan geven en niets dan alleen maar goeie herrinneringen er aan overhoudt!
sterkte!!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:56

Sterkte met het verlies van je prachtige paard. :(:)
Wat dapper dat je van begin tot eind bij haar bent gebleven. Respect meid.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 21:39

Vandaag m'n post opgehaald en daar zat de brief van Jan ook bij. In een seal zakje zat haar chip. Vind het helemaal gaaf om iets te hebben wat letterlijk een deel van haar lijf was.

Ik snap wel dat mensen het niet willen zien hoe hun paard geslacht of geschoten wordt. Het is erg confronterend maar ik vond het zelf een heel erg mooi iets.

Nijkerk was voor ons ook bijna anderhalf uur rijden en al zou het vier uur zijn zouden we nog altijd daarheen gaan. Mijn eerste gevoel moet direct goed zijn anders ga ik twijfelen. Bij Jan was dit gelijk zo daarom mijn keuze.

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:45

RESPECT. Heel veel RESPECT!
Mooi geschreven. Ben er erg van onder de indruk. Ook ongelooflijk fijn dat je nu de oorzaken weet. Geen idee dat het zo ging. Bedankt dat je dit met ons wilde delen en heel veel sterkte met het verlies.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:47

Woogy schreef:
Vandaag m'n post opgehaald en daar zat de brief van Jan ook bij. In een seal zakje zat haar chip. Vind het helemaal gaaf om iets te hebben wat letterlijk een deel van haar lijf was.

Ik ben heel blij te lezen dat je 'm binnenhebt!!
We hebben ons in bochten gewrongen om de chip eruit te halen... :+

Bewaar het goed...Dit is het laatste wat je hebt van je paard.
Begreep dat je er iets van een ring van wilde laten maken o.i.d?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:49

Cool dat je nu de chip hebt. Zo is de cirkel mooi rond.
(Mijn eerste gedachte hierbij is dat je daar een sieraad van wilt laten maken?)

Edit: ik zie dat je dat inderdaad overweegt. Gaaf!