Verona vorderingtopic :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ziet ze er al beter uit?

Ja
316 (78%)
Nee
7 (1%)
Een beetje
79 (19%)

Totaal aantal stemmen: 402

Eefste

Re: Verona vorderingtopic :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:43

Heb je een bericht terug gestuurd, maar lees nu dit pas..
Ik herken het zeker!! Vooral dat niet aan de benen mogen komen!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:49

Motver Yeye, wat is dit nu ineens??

Heb je al wel telefonisch overleg gehad met je dierenarts?

Stel dat je met spoed naar een kliniek moet, heb je dan vervoer?
Of zit er iets van een schuilstal waar ze nu staat?

Hoe reageert de draver op haar?

Ik hoop dat Eefste een goede tip voor je heeft!

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:02

Nee, helaas geen acute tip zeg maar.. Meer iets voor de lange termijn.
Mijn paardje heeft week lang tegen zijkanten van stal gehangen (viel gewoon met stijve benen om) omdat ze niet meer op haar benen kon staan door spierbevangenheid. Dierenarts gaf vanalles (oa spierverslapper ed.) niets hielp. Uiteindelijk met behulp van homeopathische middelen probleem verholpen. Toen het zo slecht ging toch laten bewegen, maar ze staat gelukkig buiten he? Dan kan ze gewoon bewegen.

Hoe is het nu met haar?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:12

Ik ben ook erg benieuwd,...

Eefste, werken die homeopathische middelen niet accuut dan?
Ik weet dat er ook accute middelen bestaan, maar of dat in dit stadium ook accuut werkt?
Het klinkt bij Verona (nog) niet zo ernstig als bij jouw paard destijds, maar weet ook niet hoe snel zoiets kan verergeren,...

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 22:15

Ja ik weet het ;(
Was ook helemaal in paniek daarstraks! Wist in het begin goed wat ik in huis haalde maar nu ze zo opknapte begon ik toch hoop te krijgen en dan komt dit heel erg hard aan.

Als ik naar de kliniek moet heb ik geen vervoer helaas. Er zit dan niets op dan een trailer te huren. Hopen dat de viervoeter (verhuurt trailers) dan 1 beschikbaar heeft. Heb telefonisch contact met de dierenarts gehad en hij dacht ook inderdaad de spierverzuring weer. Haar buikje rommelde goed daarstraks dus koliek was een mindere optie. Hij zei dat ik er goed op moest letten en als het niet beter wordt meteen moest bellen. Als het slechter ging deze nacht moest ik ook bellen en dan kwam hij nog langs om eens te kijken. Morgen ga ik ook proberen haar temp. te meten maar daarstraks kon ik niet aan haar achterhand komen dus ik vrees dat temp. nemen geen optie is om zelf alleen te doen nu.

Ze staat op mijn achterste stuk en schuilt onder de bomen. Ze heeft een hoekje waar ze uit de regen en wind kan staan. Op mijn zandpaddock heb ik wel een schuilstal maar daar staan mijn andere 2 paardjes in en ik zet Verona daar niet graag omdat het nu modder is en ik bang ben voor haar voetjes die eindelijk genezen zijn.

De draver is vrij dominant als het om eten gaat en jaagt haar elke keer weg. Om die reden (en omdat ze vandaag geen fut meer had om weg te lopen) heb ik ze even terug uit elkaar gezet. Het was eigenlijk niet de bedoeling dat ze bij elkaar stonden maar de draver was over de draad gesprongen en stond bij haar toen ik aankwam :o Ze stonden samen te grazen en ik dacht dat ik ze dan maar beter bij elkaar kon laten voor een romantische avond :') Verona heeft wel 2 kleine bijtwonden in haar hals maar voor de rest eigenlijk niks.

Eefste had een goede tip (ga haar meteen een pb terug sturen :) ) maar dit werkt enkel op lange termijn.

Edit: Ze is nog steeds hetzelfde als daarstraks :(:)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:21

yeye, mocht ze morgen naar een kliniek moeten en je komt er niet aan uit met vervoer, bel mij dan maar.
Maandag en dinsdag kan ik (overdag) niets voor je betekenen, maar morgen wel.

Als het niet verbeterd moet je de dierenarts terugbellen?
Maar op welke termijn moet het dan verbeteren?
Voor morgenochtend of voor 2 dagen?

Hmmm, ook nog 2 kleine bijtwonden erbij van die draver?
Aggos,... beest kan zich niet eens verweren/weglopen.
Misschien de draver even goed afbakenen voor de nacht.
Ga je in een tentje in/bij de wei of slaap je gewoon thuis en ga je steeds kijken?

Wel super dat je dit doet zeg!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 22:30

Hoi Valina,
Bedankt voor het lieve aanbod (weeral :P )
Als het morgen vroeg niet beter is moet ik dierenarts bellen en komt hij met spoed langs bij haar. Als het wel beter is dan komt hij deze week toch langs om opnieuw bloed te trekken zodat we terug weten hoe we ervoor staan. Normaal kwam hij pas over een weekje of 2 voor bloed maar hij wil geen week meer wachten. Als het deze nacht slechter zou worden moet ik met spoed bellen en komt hij deze nacht nog langs.

Die bijtwonden.. Ja.. Ze was wel gelukkig met haar nieuwe vriendje.. Zolang hij lief tegen haar deed :) Heb hem ook niet meer zien bijten na die 2 keer.. Misschien even de rangorde bepalen? Zij is ook best dominant en de draver (tegen mijn andere paard) onderdanig. Hij zal zich nu tegen het nieuwe paardje niet laten doen? :)
De draver staat gewoon terug op de paddock nu :) Had hem naast Verona op het gras gezet met een enkele stroomdraad tussen. Geen goed idee dus :P

Ik ga om 12 uur nog even kijken en als ze niet achteruit gegaan is dan kom ik thuis slapen en rij ik deze nacht nog enkele keren om te kijken. Als ze wel achteruit is gegaan dan neem ik mijn tentje mee.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:34

yeye schreef:
Ik ga om 12 uur nog even kijken en als ze niet achteruit gegaan is dan kom ik thuis slapen en rij ik deze nacht nog enkele keren om te kijken. Als ze wel achteruit is gegaan dan neem ik mijn tentje mee.

Je tentje én je ventje? ;)
Je gaat daar toch hopelijk niet in je uppie in een tentje bivakkeren,....
Brrrr,... dan kun je nog beter in je auto blijven zitten/liggen! :j

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:38

@valina; er zijn zeker middelen die acuut werken, maar daar heb ik even geen voorbeeld of 'tip' voor. Homeopaat ongetwijfeld wel. De middelen die ik toen moest geven gingen na dag of 3 pas echt helpen (althans, toen zag ik duidelijk verbetering..) heeft even tijd nodig, maar ze was er ook wel heel erg aan toe. Ik hoop zo dat het met Verona morgen beter gaat!!

Edit; hoop dat je lekker thuis kan blijven.. brrrr slecht weer (hier in ieder geval) sterkte

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:41

erg veel succes vanacht. hoop voor je dat je lekker in je warme bedje mag liggen en dat het snel beter gaat met de merrie.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 22:42

Valina: Mijn ventje niet denk ik :P Die ziet dat niet zitten. We zijn juist tot de conclusie gekomen dat ik geen tentje meer heb :') Dus als het slechter gaat wordt het slapen op de hooistapel vrees ik :+
Die kan ook best comfortabel zijn hoor :j

Eefste: Hier ook niet zo heel goed weer :n Ik hoop dat ik gewoon thuis kan blijven want dat wil zeggen dat mijn meisje zich beter voelt Y;(

kiwiwitje: pfff wat een naam weeral :') Bedankt voor je reactie :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:38

Kan het zijn dat de draver heeft lopen jagen en dat ze daardoor spierbevangen is geraakt?

Hoop dat ze snel opknapt.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 23:46

Normaal niet maar ik zou dit niet kunnen beloven.
Hij stond er al van eergisteren bij zonder problemen.
Gaf hun eten echt ver uit elkaar omdat ik wist dat de draver zo deed tegen haar.
Dit gaf geen problemen.. Of misschien wel toen we weg waren? Ik weet het niet meer :(
Wel een goed idee trouwens :)

EDIT: Net terug van de weide. Het wordt thuis slapen *\o/* . Haar dekens beginnen hun werk te doen :j Haar spieren voelde allemaal lekker warm aan en ze liep terug zenuwachtig achter mij aan voor een knuffel <3
Deze nacht nog controleren en dan morgen vroeg observeren en de dierenarts op de hoogte brengen :)
Nu bedje in voor een lange nacht :O :evaw:

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:52

Mogge!

Ben benieuwd hoe het vanacht en deze morgen was!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 10:47

Hoi hoi! :D
Sorry voor de late reactie.
Ben gaan kijken en telkens meteen terug mijn bed in gekropen :P
Met Verona gaat het beter dan gisteren maar nog niet helemaal 100% in orde.
Ga nog even afwachten. In de namiddag ben ik heel de tijd op de weide dus kan ik ze lang observeren.
Als ze tegen deze avond niet achteruit gaat dan ga ik ervan uit dat de draver haar toch opgejaagd heeft en ze daardoor terug last heeft van haar spieren.

Goed nieuws voorlopig dus :)

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:06

Wat fijn!! Gelukkig maar. Hopelijk vandaag alleen maar verbetering!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 11:32

Ik hoop het ook :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:35

Wat fijn om te lezen dat ze redelijk goed de nacht is door gekomen.

Ik blijf nog even duimen.
Ik hoop dat het nu goed blijft gaan.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:13

jeetje, ze houd het wel spannend he!
gelukkig gaat ze al weer wat beter!! :)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 17:30

Wat een leuke namiddag moest worden is uitgedraaid in een hel.
Toen ik deze ochtend de laatste keer ben gaan kijken ging alles goed met mijn meisje.
Ze was alert en weer haar ongeduldige zelf.
Toen ik echter terugkeerde deze middag zag ik haar van ver liggen op de grond.
Het drong eerst nog niet goed door. Ik dacht dat het wel oke was want dat wilde zeggen dat haar spieren weer beter waren.
Ik stapte rustig uit mijn auto met mijn oog op Verona toen ik zag dat ze volledig plat ging liggen (wat ze normaal nooit doet).
Toen pas drong de ernst van de situatie tot mij door.
Ik ben zo snel ik kon richting haar gelopen.
Ze lag op haar rug en haar benen waren helemaal verkrampt. Ze rolde heen en weer en probeerde op te staan.
Toen ze eindelijk recht stond zakte ze gewoon door haar benen en viel met een plof terug op de grond.
Haar ogen waren dof en gesloten. Haar levenslust verdween met de minuut.
In alle spoed heb ik mijn telefoon gegrepen terwijl ik haar probeerde recht te trekken.
Snel naar de dierenarts gebeld om te zeggen dat het goed fout was!
Nou die zat al in zijn auto richting mij... Zijn advies: Wandelen!
Dan sta je daar in je eentje met je 15 jarige buurmeisje.
Nog steeds rond aan het bellen voor hulp probeerde ik haar recht te krijgen.
Na 5-10 minuten is me dit samen met mijn meisje Verona gelukt! Ze wou de moed niet opgeven!
We zijn beginnen wandelen in afwachting van de dierenarts.
Ze zakte door haar achterbenen. Met moeite kreeg ik haar terug recht. "KOM OP MEIS! IK GEEF HET NIET OP!!"
Zachtjes zuchten ze en kwam terug recht.
Ondertussen was mijn vriend ook aangekomen. Hij zette de draad open zodat we naar het grotere stuk wei konden om langer rechte stukken te wandelen. Nog enkele keren is ze bijna omgevallen.
Stilletjes fluisterde ik tegen haar dat ik niet zo ver ben gekomen om het nu op te geven.
Ze liet haar hoofd zakken en wou niet meer verder wandelen. Ze begon de moed te verliezen.
Met de zweep hebben we haar verder gejaagd. 'Komop Verona.. Laat de dierenarts eerst naar jou kijken!'
Het leek net of ze me begreep.
Met haar hoofd in mijn armen hebben we samen meer dan 1,5 uur gewandeld. Doodmoe was ik maar ze stond nog recht!
Dierenarts kwam aan en heeft haar snel onderzocht. Haar hartje draaide wel 10000 toeren. Ze was moe en ruste met haar hoofd nog steviger in mijn armen.
In spanning waren we in afwachting tot de dierenarts wist hoe erg het was..
Lange stilte... Wat kan die stilte verschrikkelijk zijn... Wat hoopte ik dat mijn meisje de stilte verbrak met haar ongeduldige karakter.
Maar nee hoor.. Ze begon te trillen en stond op punt in te storten.
Zo snel als hij kon liep de dierenarts richting zijn auto en kwam terug met enkele spuiten.
'Even een prikje lieve meid' waren zijn woorden. 5 spuiten heeft mijn meisje gekregen!
'Zo, nu knap je vast wel op'.
Enorm trots ben ik op mijn meisje omdat ze nog maar eens bewezen heeft dat ze wil vechten om bij mij te blijven.
Intense uren en vele emoties later knapte ze stilletjes weer op.
Na een gesprek met de dierenarts bleek ze een combinatie van koliek en spieren te hebben.
Wat hebben we samen angst gehad vandaag.
Verona... Jij bent misschien een hoopje ellende... maar je bent wel MIJN hoopje ellende :j <3

Danku baasje <3
Afbeelding

Nog een klein beetje wankel.
Afbeelding

Afbeelding

lloesje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:35

ah bah wat naar. hopelijk knapt ze nu weer helemaal goed op :),
ik duim voor je dat alles nu goed met haar gaat en blijft gaan

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:36

Pff, ik zit met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen.

Arme merrie :(:). Heel veel beterschap voor der en ik blijf nog steeds hard duimen.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:39

Jeetje zeg!
Heel veel beterschap! Ik ga ook duimen dat alles goed blijft gaan!

Massette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:41

Heb even je vorig topic gelezen.
Wat een triest verhaal. Yeye mijn respect voor jou is eindeloos !!
Ik wil je veel moed wensen en ik blijf jou en Verona volgen!
Ik duim voor jullie!! :j

jabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:44

Wou net berichten hoe goed ik haar vond opknappen.. en dat dit verhaal.... hopelijk gaat het vanaf nu beter worden! Jullie verdienen het echt!!