Merrie gered

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:55

azaro schreef:
mylittlejoy schreef:
Misschien mis ik een deel van het verhaal, maar de vorige eigenaren hebben haar toch maar een maand gehad en zelf geprobeerd haar beter te maken maar hebben nu geen tijd meer? Waarom roept dan iedereen dat het zulke verschrikkelijke mensen zijn? In één maand kan je nauwelijks verbetering bereiken, bovendien weten we niet hoe ze vóór die maand er aan toe was. Dat ze haar verkopen is niet meer dan logisch; wie weet wat voor gekken erop af komen als je haar gratis aanbiedt. Door een symbolisch bedrag te vragen, weet je in ieder geval dat je iemand hebt die er geld aan wil uitgeven.

Ik vind het een beetje vreemd dat hel en verdoemenis over de vorige eigenaren wordt uitgeroepen, terwijl die ook alleen maar probeerden het paard op te knappen. Ze zien nu dat ze er niet voldoende tijd voor hebben, dus maken de juiste beslissing om een thuis te zoeken waar ze verder kan herstellen. Dat ze haar als rijpaard hebben uitgetest is natuurlijk niet handig, maar dat is enige rare wat ik aan het verhaal kan ontdekken.

Overigens respect voor alle moeite, tijd en geld die je erin wilt steken!

Dan zouden ze toch op zen minst water hebben moeten staan voor de paarden?!

Ik denk dat je de quote zo bedoelde. ;)

Inmiddels heb ik een en ander begrepen van de TS waardoor ik meer begrijp waar ze vandaan komt. Op basis van de informatie die in de openingspost staat blijf ik bij mijn eerdere reactie, maar nu ik meer weet, begrijp ik dat het inderdaad geen goede mensen waren.

TS, nogmaals veel respect voor dat je deze merrie een nieuw goed huis wil bieden en veel sterkte met deze dame. Ik hoop over een tijdje foto´s van haar in betere conditie te zien!

sassie76

Re: Merrie gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:02

Ik vind het super dat je deze merrie wilt helpen!!!

Succes met het herstel maar met zo'n baasje zal dat wel goed komen.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:03

uhmf wat sneu zeg, ik blijf me erover verbazen dat mensen dieren dit aan kunnen doen. Ze hebben blijkbaar geen gevoel... Veel succes ermee!

Elise95Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:03

Super dat je dit doet! :D

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:18

Wow wat toppie dat je dit doet, ik blijf dit ook volgen en benieuwd naar foto's!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:30

Wauw, zit met tranen in de ogen de foto's te bekijken.
Super dat het dier het nu beter krijgt!

Komt de tandarts ook nog? Want mijn ervaring met een mager paard afgelopen jaar (was een 7 jarige KWPN ruin van 1.60m die ze niet dik kregen), was dat gewoon 1e snee hoogwaardig hooi de beste dikmaker was. En dat gaat er alleen goed in met goede tanden.

We kregen ook verteld dat ze hem maisvlokken voerden om hem dikker te krijgen, maar in het jaar dat hij daar stond was hij niet echt dikker geworden.
Bij ons werd hij dus ook niet dikker van maisvlokken (die ik al eerder in dit topic als dikmaker voorbij zag komen).
Hij werd wel dikker toen we de hoeveelheid hooi verdubbelden van een halve baal naar een hele baal per dag! OP het laatst had hij zelfs al een beetje een speknek.
En voor de rest kreeg hij dus bijna niks, een handje brokken 's avonds erbij, maar dat was het dan ook.

Uiteraard begrijp ik dat je met een zeer vermagerd paard alles uit de kast moet halen om hem bij te laten komen, maar ik wilde even het belang van goed (1e snee) en voldoende hooi benadrukken.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:54

Jeetje wat zag die merrie eruit!
Echt niet normaal... dat er serieus mensen zijn die een dier zo verschrikkelijk verwaarlozen, niet te begrijpen! En wat ontzetttend fijn dat er dan toch weer mensen zijn zoals jij TS !!!
Wat zal dit paard dankbaar zijn, een nieuwe kans, een nieuw leven!

Ik vond je tekst op de 2e pagina(geloof ik) erg mooi, verwoord precies de situatie.

Ben benieuwd naar nieuwe foto's om te zien hoeveel ze al is opgeknapt.
Ben ook erg benieuwd hoe het verder met haar gezondheid zal gaan,
want zoals ik las is die helaas niet helemaal in orde.

Petje af TS, geweldig dat je de kans heb om dit te doen, en het ook daadwerkelijk doet!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:16

Wow dat paard ziet er echt niet lekker uit! Hoop dat ze snel opknapt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:20

Wat een schande zeg, die mensen moeten zich kapotschamen.

Goed dat je haar wilt helpen, heel lief van je.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:26

Ik blijf dit topic even volgen, ben erg benieuwd naar het verloop. Heel veel respect voor je! Als ik dan zie hoe mijn paarden eruit zien en gepamperd worden.... dat verdient ieder paard eigenlijk. Heel veel succes en ik hoop echt dat het helemaal goed komt. Hoe dan ook voelt dit paardje zich nu zeker al oneindig veel gelukkiger als voorheen.
Niet té snel te vet voeren denk ik, maar volgens mij weet jij heel goed waar je mee bezig bent, dus hoef ik dat eigenlijk niet te zeggen.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:52

Ik zou dat dravertje veel meer pulp geven ;) en veel minder mengeling . Je hoeft ook niet per se lucernbrok te vinden he, bij AVEVE hebben ze Hartog Lucerne. Denk dat ik het in je topic op bokt.be al geschreven had, lucerne omwille van het hoogwaardig eiwit dat de spieropbouw kan ondersteunen.
Zoals ik daar ook al schreef, zijn er aanwijzingen dat pulp de lever helpt of er alleszins een gunstige invloed op heeft. Qua beschikbaarheid ga je zowel voor pulp als voor de Hartog lucerne geen problemen hebben omdat dat in je buurt te vinden ;) ;) en het is een stuk betaalbaarder dan bvb wiesencobs/equiherbs of Zupa.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 14:30

Hehe... Ben net terug.
Tandarts komt volgende week woensdag even langs.
Vandaag zat er veel vocht op haar longen. Ze had moeite met ademen :(:) Ook slijmen zijn een probleem. Dan hoest ze plots enorm hard en vliegt de slijm in het rond :(
Vandaag heb ik haar benen gewassen met iso-zeep en daarna met sarnatacuran.
Even nieuwe foto's voor het poetsen.

Hey volk!
Afbeelding

Snel nog wat grasjes mee pikken
Afbeelding

BAAAASJE!!! <3
Afbeelding

Heb je wel eten bij? :D
Afbeelding

Mmmm lekker :Y)
Afbeelding

<3
Afbeelding

Hoi bokt!
Afbeelding

Beetje grasbuik?
Afbeelding

Zure meid! :(:)
Afbeelding

En terug grasjes eten!
Afbeelding

Mevrouw heeft nieuwe grasjes gevonden in mijn toekomstige kippenren :') Ze is zo mager dat ze door mijn poortje kan van amper een 70cm breed :=
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:33

och jee, dat dat nog bestaat ;(
Goed dat je haar probeert te helpen!
zou wel rustig aan doen met dat hoge kippenhok gras :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:39

Respect voor je dat je deze merrie wilt helpen.

Lieve foto's.... ga op je gevoel af he...

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 14:58

Haha ja ze heeft er een half uurtje gestaan en toen heb ik haar eraf gedaan :P

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:26

?
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:38

Geweldig dat je dit doet allemaal. Wat zou haar toekomst er anders slecht hebben uitgezien. Je geeft haar een kans, aan jou fantastische zorg voor haar zal het niet liggen. Ik hoop zo dat ze weer helemaal gezond wordt, dat het vocht achter haar longen verdwijnt en haar hart geen ruisje meer heeft. Wat doe je een goed werk!!! Echt petje af dat er nog zulke mensen bestaan. Van mij krijg je een medaille!

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:39

_/-\o_
Wat een ontzettend dankbaar paard heb je daar!
Als ik het zo lees moet jij volgend jaar een afslanktopic voor haar openen! :')

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:43

Ik heb niet alles gelezen maar toch snel even een reactie.

Allereerst natuurlijk alle respect dat je dit doet voor het dier, geen enkel paard verdient het om zo oud te moeten worden...heel sneu.

Ik zag dat je al contact ging leggen met de DA, misschien kan je ook even overleggen of het nodig is een tetanusspuit te geven, dat ene wondje lijkt best wel diep en smerig...als ze er zo uitziet zullen de entingen ook wel niet goed zijn bijgehouden..

Succes, hoop dat ze lekker op mag knappen bij jou!

EliseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:47

Wat super dat je dit doet!
Leuk dat ze je nou al helemaal her kent en naar je toe komt, das echt een goed teken.

P.S. ik weet niet wat je allemaal voert maar maismeel helpt super om een paard aan te laten komen!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:27

Ik vind dat ze er al vrolijker uitziet. Echt top dat je het doet.

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:01

Ga met Romeo2007 mee! ze ziet er echt al een stuk vrolijker uit, top +:)+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:10

ze oogt inderdaad al wat beter, zal zich wel lekker happy voelen nu :D

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 17:33

@zandvangers: Dat zou inderdaad goed kunnen wat jij zegt :D Ik vind ze wel sexy staan met zo een klein buikje <3

@Leoenpat: Bedankt voor de virtuele medaille :D

@Sieppus: :') :')

@_Esther_: Entingen krijgt ze binnen een kleine maand. Hij wou haar niet met teveel in 1 keer inspuiten. Moest de wond echt heel erg goed ontsmetten. Bedankt voor je reactie! :)

@EliseS: maismeel help inderdaad bij de meeste paarden. Ik ga het voorlopig nog niet bijvoeren aangezien ze nu al van niets eten naar enkele verschillende dingen is moeten gaan. Zou geen overdoseringen willen :=

@Romeo2007, Melis en opisop_shop: Bedankt :D

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:47

wow goed wat je doet zeg! ik vind der al beter uitzien, ga zo door met der, en dan komt het vast goed allemaal!